Chłodzenie silnika
Moderator: Kosiarz
Chłodzenie silnika
Ciekaw jestem opini innych użytkowników Pajero z silnikiem 2,5 TD co do temperatury silnika.
Czy jest normalne że wskaźnik temperatury znajduje się w środkowym zakresie po przejechaniu około 25km natomiast chłodnica jest tylko gorąca przy wlocie cieczy z silnika(środkowa i dolna część chłodnicy jest zimna jak również przewód wychodzący z niej).
Ile kilometrów trzeba przejechać w warunkach szosowych aby termostat otwarł obieg chłodnicy. Czy jest możliwe aby wskaźnik temperatury źle wskazywał i silnik się przegrzewał (jest bardzo gorący).
Jak często zdarzają się awarie termostatu.
Czy jest normalne że wskaźnik temperatury znajduje się w środkowym zakresie po przejechaniu około 25km natomiast chłodnica jest tylko gorąca przy wlocie cieczy z silnika(środkowa i dolna część chłodnicy jest zimna jak również przewód wychodzący z niej).
Ile kilometrów trzeba przejechać w warunkach szosowych aby termostat otwarł obieg chłodnicy. Czy jest możliwe aby wskaźnik temperatury źle wskazywał i silnik się przegrzewał (jest bardzo gorący).
Jak często zdarzają się awarie termostatu.
ja tam się nie znam - ale faktycznie pajero na asfalcie prawie się nie grzeje (tzn połowa skali to max). Patrząc po plaskaczu (też w dieslu) to chyba normalne - bo nawet jak ostro dostaje po d.... to tez więcej niż 90 st nigdy nie miałem przy NA PEWNO sprawnym termostacie. Nic tylko się cieszyć.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
U mnie podbija to 1/4 skali - grzązłem już w terenie, grzałem z gebelsowa do PL, ładowałem akum pod domem na pracującym silniku - nigdy nie weszło na więcej.
A jak odpalę ogrzewanie tylnej części auta to spada nawet ciut poniżej 1/4 skali.
Aż chce się powiedzieć "te typy tak mają" - może to dodatkowo przez chłodnicę oleju??
A jak odpalę ogrzewanie tylnej części auta to spada nawet ciut poniżej 1/4 skali.
Aż chce się powiedzieć "te typy tak mają" - może to dodatkowo przez chłodnicę oleju??
dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!
-
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
- Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna
A u mnie jak jeżdziłem na starej, połatanej chłodnicy to przy obciążeniu wskazówka często dochodziła do połowy skali lub troszkę wyżej. Ale po wstawieniu chłodnicy od C360 i dwóch wiatraków elektrycznych można na saharę jechać, a wskazówka dochodzi najwyżej do 1/4 skali.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Kreski , kreseczki podziałki, podziałeczki
za utrzymanie właściwej tem odpowiada termostat - a termostatów do Mitsusbishi jest wiecej niż kilka. Inna tempretaure otwarcia ma termostat do slinka z turbem a inna bez turba, inna temperature otwarcia ma do silnika z turbem i intercoolrem niz do samego z turbem. Tak czy owak sugeruje sobie zanbyć odpowiedni do modelu nowy termostat bo termostat to takie coś co lubi sie po paru latch zepsuć lub zaciąc a jak sie zatnie ... to głowica zwybuchuje sie uszczelka pod głowicą lub głowcia 


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- Gołąb
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
- Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha
A to nie jest przypadkiem tak, że jak pół chłodnicy jest zimne a pół ciepłe to znaczy, że nie ma wystarczającej ilości płynu w układzie?ernil pisze:Ja mam pytanie natury technicznej:
Niech mi ktos madrze wyjasni jak dziala uklad chlodzenia "dwuobiegowy", czyli taki wlasnie jak jest w Pajero. Ze czasem dziala pol chlodnicy a czasem cala. Gdzie sa czujniki, co jak po kolei i dlaczego.
Pozdrawiam!


Pajero Long 2.3 TD
Co sie Majcher tak dziwisz, co?:) Przeciez w pierwszym poscie jest napisane wyraznie:
:):)
Moze jest zapchana chodnica? Ale ciecz nie krazy w niej poziomo tylko pionowo, wiec jakby byla nawet zapchana, to i tak nie powinnna byc podzielona temperaturowo w poziomie, tylko nadal w pionie:) Wiec nie rozumiem.
Czy jest normalne że wskaźnik temperatury znajduje się w środkowym zakresie po przejechaniu około 25km natomiast chłodnica jest tylko gorąca przy wlocie cieczy z silnika(środkowa i dolna część chłodnicy jest zimna jak również przewód wychodzący z niej).

Moze jest zapchana chodnica? Ale ciecz nie krazy w niej poziomo tylko pionowo, wiec jakby byla nawet zapchana, to i tak nie powinnna byc podzielona temperaturowo w poziomie, tylko nadal w pionie:) Wiec nie rozumiem.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
- Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna
JEST OKmisiu pisze:ja u siebie podczas jazdy po miescie i w trasie mam ciut ponizej polowy

NIEmisiu pisze: - w zime na postoju to nawet cieplo z nadmuchu nie chce leciec - normalne to?



Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Pajero ma dwuobwodowy ciśnieniowy układ chłodzenia z wymuszonym obiegiem cieczy. Dwuobwodowy to znaczy taki, w którym płyn chłodzący w czasie, kiedy silnik nie osiągnął temperatury roboczej krąży z pompy tłoczącej (odśrodkowej) do bloku silnika, głowicy, termostatu i z powrotem do pompy (mały obieg). Kiedy płyn chłodzący się nagrzeje termostat się powoli otwiera i kieruje płyn z głowicy do chłodnicy (duży obieg), a stamtąd pompa zasysa płyn (z dolnego króćca) i wtłacza go do bloku silnika, skąd przedostaje się do głowicy, termostatu i z powrotem do chłodnicy.
W czasie, kiedy otwarty jest duży obieg termostat zamyka mały obieg. Termostat działa płynnie, są pozycje OTWARTY, ZAMKNIĘTY i wszelkie stany pośrednie. Producent termostatu podaje, przy jakiej temperaturze następuje pełne otwarcie (przełączenie obiegów) termostat musi posiadać taką temperaturę otwarcia, jaką przewiduje producent silnika.
Sprawdzenie termostatu jest proste: należy wrzucić go do garnuszka i zalać wodą, następnie podgrzewać wodę aż do pełnego otwarcia kontrolując temperaturę termometrem, Powinna być taka, jaką podaje producent (jest wybita na termostacie)
Następnym, nie mniej istotnym elementem układu ciśnieniowego jest korek chłodnicy. To on dba, aby ciśnienie w układzie utrzymywało się na jednym poziomie (pajero 0,9-1,2 bar). Jeśli ciśnienie w układzie jest zbyt niskie, mogą się pojawiać objawy zapowietrzenia (słabe działanie ogrzewania, nierówne nagrzewanie się chłodnicy, szybsze wrzenie cieczy).
Korek w pajero jest także odpowiedzialny za uzupełnianie cieczy w układzie ze zbiornika wyrównawczego. W momencie stygnięcia cieczy ciecz się kurczy i wytwarza podciśnienie w układzie, które poprzez korek powinno zassać płyn ze zbiornika wyrównawczego.
Jeśli korek jest nieszczelny, do układu trafia powietrze i układ się zapowietrza. W czasie, kiedy ciecz się nagrzewa, rozszerza się. Korek powinien nadmiar cieczy skierować do zbiornika wyrównawczego, jeśli górna uszczelka korka jest nieszczelna, to płyn zamiast do zbiornika trafia na glebę.
W czasie, kiedy otwarty jest duży obieg termostat zamyka mały obieg. Termostat działa płynnie, są pozycje OTWARTY, ZAMKNIĘTY i wszelkie stany pośrednie. Producent termostatu podaje, przy jakiej temperaturze następuje pełne otwarcie (przełączenie obiegów) termostat musi posiadać taką temperaturę otwarcia, jaką przewiduje producent silnika.
Sprawdzenie termostatu jest proste: należy wrzucić go do garnuszka i zalać wodą, następnie podgrzewać wodę aż do pełnego otwarcia kontrolując temperaturę termometrem, Powinna być taka, jaką podaje producent (jest wybita na termostacie)
Następnym, nie mniej istotnym elementem układu ciśnieniowego jest korek chłodnicy. To on dba, aby ciśnienie w układzie utrzymywało się na jednym poziomie (pajero 0,9-1,2 bar). Jeśli ciśnienie w układzie jest zbyt niskie, mogą się pojawiać objawy zapowietrzenia (słabe działanie ogrzewania, nierówne nagrzewanie się chłodnicy, szybsze wrzenie cieczy).
Korek w pajero jest także odpowiedzialny za uzupełnianie cieczy w układzie ze zbiornika wyrównawczego. W momencie stygnięcia cieczy ciecz się kurczy i wytwarza podciśnienie w układzie, które poprzez korek powinno zassać płyn ze zbiornika wyrównawczego.
Jeśli korek jest nieszczelny, do układu trafia powietrze i układ się zapowietrza. W czasie, kiedy ciecz się nagrzewa, rozszerza się. Korek powinien nadmiar cieczy skierować do zbiornika wyrównawczego, jeśli górna uszczelka korka jest nieszczelna, to płyn zamiast do zbiornika trafia na glebę.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
nieprawdarudypajero.koszalin pisze: W czasie, kiedy otwarty jest duży obieg termostat zamyka mały obieg

sprawdz :
1. czy termostat szczelnieprzylega do obudowy , bo te wyroby IC casami szpare zostawiaja
2. czy masz termostat na 89 st.celsjusza bo czasem te IC wstawiają na 76
przyczyne bym upatrywał w przepuszczaniu termostatu
powodzenia
pozdrawiam Marek
offpoje team
offpoje team
Z moich 10-letnich obserwacji mojego Miśka twierdzę, że na czarnym w zupełności wystarcza chłodzenie zapewnione przez chłodnicę oleju. Chłodzenie cieczą niezbędne jest przy katowaniu na bezdrożach (praca z pełnym obciążeniem na obrotach 3-4 tys/min przy średniej prędnkości 10km/h np ostry podjazd z przyczepą pod góre: IIbieg z reduktorem).
Podobnie wiatrak intercoolera włącza się dopiero przy max nagrzanym silniku i przekroczonych 30stC w cieniu.
Podobnie wiatrak intercoolera włącza się dopiero przy max nagrzanym silniku i przekroczonych 30stC w cieniu.
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło
Panowie, a czy nie jest czasem tak, ze w Pajero termostat jest na WYJSCIU z chlodnicy?? Jak sie stoi twarza do silnika (patrzac od przodu auta oczywiscie), to termostat jest po lewej stronie, tak? Pomiedzy pompa wody a chlodnica (przynajmniej w jednym z pajero I generacji tak wlasnie widzialem zrobiony temat). W dodatku do pompy wody szedl przewod, ktory laczyl blok silnika z pompa (w okolicach termostatu). Nie przyjrzalem sie dokladnie (a szkoda), ale czy too nie jest tak sprytnie zrobione w celu utrzymania stalej temp w silniku i zapobieganiu zbednych skokow temp? I to tez by tlumaczylo dlaczego chlodnica jest w polowie zimna.
Co sadzicie??
Co sadzicie??

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość