pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » pt paź 19, 2012 3:52 pm

Wewnętrzny w obudowie kolumny kierownicy, na wysokości kolan od dołu w takim okienku. Często jest urwany. Jak coś to posiadam bo mi pozostał po aucie zapasowy.

Patrol k260
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2011 7:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Patrol k260 » sob paź 20, 2012 1:05 am

dzięki, dzisiaj jeszcze nie sprawdziłem ale jutro może się uda i jak coś to będę pisał. :)

Awatar użytkownika
suinam
 
 
Posty: 131
Rejestracja: śr mar 12, 2008 1:33 am
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: suinam » pn paź 22, 2012 8:16 pm

Witajcie koledzy forumowicze
Czy orientuje się ktoś w temacie nadkoli w Pajero z 1995 roku krótkim, czy podejdą tam przednie nadkola z Pajero z tego samego roku ale z wersji 5 dzwiowej? Nie mam nakładek poszerzających błotnik, jakby to miało znaczenie.
Z tego co się zdążyłem zorientować z tyłu nie ma jako takich nadkoli sa tylko takie wstawki ?? Mianowicie od intesywnej jazdy po błocie napchało mi sie syfu na tylni zderzak i w konsekwencji odpadły mi te narożniki na zderzakach :)11 . Trochę tam pogniło to i owo. Już co prawda naprawione ale blacharz zaproponował mi żeby np. założyć takie dłuższe pasy gumy (np, chlapacze od ciężarówki) odpowiednio je przyciąć i lekko wypuścić poza zderzak i zrobić takie nadkole z chlapaczem. Czy miał ktoś z was podobne pomysły ??
Pomocy, bo na myjnie nie wyrobie i wkrótce całą świerzą konserwacje karscherem wydre.
A tu wszędzie jesień i z łyżki wody robi się wiadro błota. :roll:
Mitsubishi Pajero 2,5 TD Intercooler :)
Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n :(

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ryżak » pn paź 22, 2012 8:35 pm

Ja tam mam blacha juz dawno skrecone na sruby solidnie bo odpadac zaczely przy pierwszych blotach :)21 . Moze tez mialem nadgnite, nie wiem. ale wiem ze teraz sie czymią dobrze
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

franeksz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 17, 2012 6:20 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: franeksz86 » czw paź 25, 2012 1:20 pm

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i mam wiele pytań do mądrych głów. Kupiłem P1 2,6 (gaźnik) long i padł mi silnik;(, ale zrobiłem całą górę silnika (głowica oddana do warsztatu- spawana, frezowane i docierane zawory i gniazda, planowana) i... silnik odpalił, ale teraz mam takie problemy.
1. Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłony w tym silniku? (Ustawiłem -10*)
2.Temperatura na wskaźniku w kabinie nie przekracza pierwszej kreski i nie wiem jaka jest temperatura silnika. Czujnik nowy, włożony do kubka z gorącą (wrzącą) wodą też nie podniesie wskazówki ponad pierwszą kreskę. Co jest nie tak? Przed przegrzaniem i padnięciem uszczelki pod głowicą było ok. Możliwe że wskaźnik w kabinie padł?
3. Ciśnienie oleju zaraz po odpaleniu pokazuje max 2kg/cm (olej 15w40), a po zagrzaniu spada praktycznie do 0. Jak hamuję silnikiem to spada do 0, a jak jadę i mu podniosę obroty to wchodzi na 1,5. Nie chciałbym robić dołu silnika;( Czy może być tak że np smok się w misce zapchał i pompa nie daje ciśnienia? Albo filtr się zapchał (był nowy)? Boję się że mogą to być panewki, ale nie słychać nic, silnik ładnie pracuje nawet jak wskaźnik pokazuje 0. Czy próbował ktoś moto doktora? Bo zastanawiam się nad taką opcją...
Przepraszam że takie długie, ale chciałem przybliżyć sytuację.
Proszę o pomoc, bo sam główkuje nad tym i nie mogę ogarnąć, a forum już przeglądałem, ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » czw paź 25, 2012 1:38 pm

podpowiem ci ..

miałem kiedyś silnik 2,6 w miśku po wydaniu na niego zyliona zł
wymieniłem go na silnik 2,5 td innego wyjścia nie widzę ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » czw paź 25, 2012 1:51 pm

moto doctor to opcja dla tych co robią "zalej i do żyda" z calą pewnością silnika ci nie uratuje
powiem tyle -motor kaput :wink: nie grzeb w nim bo tylko pieniędzy napakujesz
szukaj innego silnika z reszta po tym jak go przysmażyłeś od razu powinieneś tak zrobić
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

franeksz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 17, 2012 6:20 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: franeksz86 » czw paź 25, 2012 2:59 pm

Nie jest to zbyt optymistyczne, ale byłem przygotowany na taką odpowiedź. Nad wymianą silnika myślałem od razu, ale jak zobaczyłem ceny silników to stwierdziłem że bardziej się opłaci z tym zrobić (wyszło mi ok 700zł), poza tym silnik też nigdy nie wiadomo jaki się kupi, a jak się zrobi raz a porządnie to będzie na lata. A czy silnik 2,5 td pasuje pod skrzynię od 2,6? Jak wygląda sprawa przełożeń? Nie jest zbyt wolny? Na razie muszę zostawić ten silnik. Jak zdechnie to pewnie będę szukał innego- daleko nie jeżdżę, to mnie ktoś ściągnie. Dziękuję za pomoc, uznaję to za odpowiedź na pytanie 3, a pozostałe pytania? Zna ktoś kąt WZ w tym silniku? I czemu wskaźnik temperatury mi nie chce działać?

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » czw paź 25, 2012 3:09 pm

ten 2,6 to był dość popularny silnik swego czasu nawet jakies wózki miały go zamontowane...
tu masz listę gdzie siadziały i tak szukaj :
Applications:
1978-1980 Plymouth Fire Arrow
1978-1983 Dodge Challenger/Mitsubishi Sapporo/Plymouth Sapporo
1978-1987 Mitsubishi Sigma
1979-1989 Dodge Ram 50
1981-1985 Dodge Aries/Plymouth Reliant
1982-1985 Chrysler LeBaron
1982-1985 Chrysler Town and Country
1982-1991 Mitsubishi Pajero
1982-1983 Dodge 400
1983-1984 Chrysler E-Class
1983-1985 Chrysler New Yorker/Dodge 600
1984-1987 Dodge Caravan/Plymouth Voyager
1982-1990 Mitsubishi Starion (turbocharger and fuel injection)
1984-1986 Dodge Conquest/Plymouth Conquest
1985 Plymouth Caravelle
1985-1996 Mitsubishi Magna (early carbureted, later EFI)
1986-1989 Mazda B2600
1987-1989 Chrysler Conquest
1987-1989 Dodge Raider
1991-1997 Mitsubishi Pajero China market version
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » czw paź 25, 2012 3:28 pm

Miałem 2.6 i nie było problemu z wstawieniem 2.5
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » czw paź 25, 2012 3:34 pm

przerzuciłem trochę allegro i faktycznie miało jest do tego gratów...
ten wózek nazywał się CLARK :wink:
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-wozek-mit ... 38859.html
jakbyś miał ochotę go remontować jednak to może warto popytać się o części właśnie do takiego wózka podejrzewam ,że może wyjść dużo taniej :)21
za dobry 2,5 też trzeba sporo zapłacić
przekalkuluj podzwoń popytaj skoro glowicę zrobiłes juz to trochę szkoda tej kasy
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

franeksz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 17, 2012 6:20 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: franeksz86 » czw paź 25, 2012 3:50 pm

Też mi trochę szkoda go zmieniać, ale będę musiał to przemyśleć. A myślisz że wymiana panewek pomoże? Wydaje mi się że pierścienie będą ok, bo oleju nie bierze, nie kopci, tylko to ciśnienie oleju mnie martwi...

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » czw paź 25, 2012 4:31 pm

ja mam takie nastawienie do tego -jak robić to porządnie jak nie to lepiej jeździj jak jest
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

franeksz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 17, 2012 6:20 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: franeksz86 » czw paź 25, 2012 6:44 pm

Właśnie sprawdziłem ciśnienie sprężania na cylindrach- zagrzałem silnik i przystąpiłem do testów.
Na 1cyl- 12,5bar, 2- 12,25bar, 3-12bar, 4-12,25bar- pedał gazu wciśnięty max.
Drugi raz zmierzyłem,tylko bez gazu i wynik tylko nieznacznie się zmienił, ciśnienie nie spadło poniżej 12bar. Wydaje mi się że gdyby udało się zwiększyć ciśnienie oleju, to silnik byłby w całkiem nie złej kondycji. Chyba że się mylę, ale mam mercedesa 190 i tam jest niższe sprężanie (ok11bar), a ciśnienie oleju nie spadnie poniżej 2. Teraz proszę o podpowiedź jak zwiększyć ciśnienie smarowania? Albo jak sprawdzić pompę oleju? Ewentualnie proszę o jakąś podpowiedź co robić?

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » czw paź 25, 2012 7:41 pm

http://moto.allegro.pl/tester-miernik-p ... 90216.html czymś takim lub podobnym
tylko ,że nie stwierdzisz co jest padnięte czy pompa czy panewki
a tak wogóle to jakie ciśnienie miałeś przed "zdarzeniem" bo rozumiem ,że masz sprawny zegar na kokpicie
same panewki to gdzieś mi mignęły za 120 zł w czesciach do wózka z dopiską nadwymiar:)21 ale jak robić to razem ze szlifem wału tak jak pisałem nie uznaję rzeźby w gównie :)21 ale to Twoje gówno i Twoja sprawa :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Blues_M07 » czw paź 25, 2012 7:46 pm

A to ciśnienie oleju sprawdzałeś jakimś manometrem wpiętym w miejsce czujnika czy na oryginalnym w konsoli?
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

franeksz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 17, 2012 6:20 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: franeksz86 » czw paź 25, 2012 9:01 pm

Ciśnienie sprawdzałem na oryginalnym czujniku wpiętym w konsoli. Wcześniej w sumie nie zwracałem uwagi na to jakie było ciśnienie,ale raczej nie spadało poniżej 2, z tym że ja tym samochodem od kupna do zajechania silnika zrobiłem jakieś 200km i nie wiem jaki olej był wcześniej, bo nie zmieniałem. Myślałem właśnie nad takim czujnikiem do mierzenia ciśnienia wpinanym w miejsce oryginalnego, ale takiego nie mam i będę musiał popytać znajomych. A jak wygląda sprawa pompy olejowej? Trzeba wymienić na nową, czy można jakoś regenerować? W tym silniku (2,6) jest pompa zębata? Nigdy nie robiłem z takimi pompami:( Ile może kosztować szlif wału?

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Sztanca » czw paź 25, 2012 11:14 pm

W/g info na różnych stronach w Pajero 2.5D automat (chyba tylko tam) są mosty z przełożeniem 5.29, czy ktoś orientuje się czy występowały one z blokadą na tyle?
Jeżeli tak, to czy ten most będzie współgrał w jednym aucie z mostem Toyoty na przedzie o przełożeniach również 5.29? czy może są "jakieś" drobne różnice?
Ostatnio zmieniony czw paź 25, 2012 11:23 pm przez Sztanca, łącznie zmieniany 1 raz.
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » czw paź 25, 2012 11:22 pm

franeksz86 pisze:Ciśnienie sprawdzałem na oryginalnym czujniku wpiętym w konsoli. Wcześniej w sumie nie zwracałem uwagi na to jakie było ciśnienie,ale raczej nie spadało poniżej 2, z tym że ja tym samochodem od kupna do zajechania silnika zrobiłem jakieś 200km i nie wiem jaki olej był wcześniej, bo nie zmieniałem. Myślałem właśnie nad takim czujnikiem do mierzenia ciśnienia wpinanym w miejsce oryginalnego, ale takiego nie mam i będę musiał popytać znajomych. A jak wygląda sprawa pompy olejowej? Trzeba wymienić na nową, czy można jakoś regenerować? W tym silniku (2,6) jest pompa zębata? Nigdy nie robiłem z takimi pompami:( Ile może kosztować szlif wału?
szlif wału 200-300 zł do tego uszczelki panewki etc. no i ja bym szukał nowej pompy oleju bo jak panewki zerzarte to pewnie tez dostała. Spuszczałeś olej nie był dziwnie błyszczacy albo gęty ?
ale najpierw sprawdź cisnienie na bloku nie na wskaźniku w kabinie
200 km... minę trafiłeś pewnie doktora to miał zalanego już wcześniej a jak olej zmieniłeś cisnienie spadło :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

franeksz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 17, 2012 6:20 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: franeksz86 » pt paź 26, 2012 9:18 am

Olej byl z plynem zmieszany. Ale tez podejrzewam ze mogl tam byc doktor. Dzieki za rady, sprobuje zmierzyc cisnienie w bloku i pewnie bede robil z panewkami.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » pt paź 26, 2012 9:18 am

Sztanca pisze:W/g info na różnych stronach w Pajero 2.5D automat (chyba tylko tam) są mosty z przełożeniem 5.29, czy ktoś orientuje się czy występowały one z blokadą na tyle?
Jeżeli tak, to czy ten most będzie współgrał w jednym aucie z mostem Toyoty na przedzie o przełożeniach również 5.29? czy może są "jakieś" drobne różnice?

hmm a jaka to toyka ma most przedni o przełożeniu 5.29 ??
mam w miśku most na tyle (5.29) z blokadą
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: alibia1112 » pt paź 26, 2012 12:22 pm

Witam , po małym wypadzie w teren przestał działać wskaźnik temperatury silnika (ten koło wskaźnika stanu ilości ropy)
Leży na dole, jakby silnik się nie rozgrzewał, a przejechałem dobre 15km. Ogrzewanie działa dobrze, bez zarzutów.
Jest gdzie jakiś czujnik od tego i gdzie to szukać ??
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

franeksz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 17, 2012 6:20 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: franeksz86 » pt paź 26, 2012 1:51 pm

Nie wiem jak wyglada sprawa u Ciebie, ale przewaznie czujnik jest wkrecony w blok- zwykle blisko termostatu, albo gdzies na nim. Do mojego jest wpiety jeden kabelek. Nie wiem jak u Ciebie, ale tez mozesz sprawdzic.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » pt paź 26, 2012 2:55 pm

alibia1112 pisze:Witam , po małym wypadzie w teren przestał działać wskaźnik temperatury silnika (ten koło wskaźnika stanu ilości ropy)
Leży na dole, jakby silnik się nie rozgrzewał, a przejechałem dobre 15km. Ogrzewanie działa dobrze, bez zarzutów.
Jest gdzie jakiś czujnik od tego i gdzie to szukać ??
najpierw sprawdź czy masz płyn w bloku bo wariujący wskaźnik to jeden z pierwszych objawów braku płynu
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Sztanca » pt paź 26, 2012 7:11 pm

bilans pisze:
Sztanca pisze:W/g info na różnych stronach w Pajero 2.5D automat (chyba tylko tam) są mosty z przełożeniem 5.29, czy ktoś orientuje się czy występowały one z blokadą na tyle?
Jeżeli tak, to czy ten most będzie współgrał w jednym aucie z mostem Toyoty na przedzie o przełożeniach również 5.29? czy może są "jakieś" drobne różnice?

hmm a jaka to toyka ma most przedni o przełożeniu 5.29 ??
mam w miśku most na tyle (5.29) z blokadą
chyba żadna, ale można takie kupić w USA za 200$ :)

ps. wiesz ile masz zębów na talerzu i ataku? z logiki wynika chyba 37:7
ps.2. kupie Twój most :P
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości