Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Ajwen
-

- Posty: 3215
- Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
- Lokalizacja: Stargard Szcz.
Post
autor: Ajwen » wt mar 05, 2013 8:42 pm
pascal pisze:ktoś grzebał w tym temacie krzyżaków ? jakieś uwagi ? na co zwrócić uwagę

zadzwoń do Władka Jagiełly.. on temat krzyżaków ma całkowicie ogarnięty

-
PiRoman
-

- Posty: 16735
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiRoman » wt mar 05, 2013 8:44 pm
Ajwen pisze:pascal pisze:ktoś grzebał w tym temacie krzyżaków ? jakieś uwagi ? na co zwrócić uwagę

zadzwoń do Władka Jagiełly.. on temat krzyżaków ma całkowicie ogarnięty

Jeśli będzie miał lepszy dzień to powie...
http://www.youtube.com/watch?v=XulNq4Rt0Js
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
sz4kal
-

- Posty: 116
- Rejestracja: wt gru 20, 2011 12:09 pm
- Lokalizacja: Śląsk - Jastrzębie Zdrój
Post
autor: sz4kal » wt mar 05, 2013 8:54 pm
-
nickczemnik
- jestem tu nowy...

- Posty: 56
- Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: nickczemnik » śr mar 06, 2013 9:18 pm
Zdaję sobie sprawę, że nie można tego precyzyjnie opisać, ale... Jak powinien się kręcić wiatrak przy sprawnym wisko i zupełnie zimnym silniku (4D56)? U mnie da się go obracać, jednak stawia pewien opór i podejrzewam, że bez sensu "dmucha na zimne", ale nie mam porównania. Czy jest sens kupowania jakiegoś zamiennika? Bo używka to już chyba całkiem z d..y

-
lukas 78

- Posty: 1716
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
- Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
Post
autor: lukas 78 » śr mar 06, 2013 9:26 pm
tak ma być
sprawne wisco przez chwilę dmucha ostro jak zablokowane zaraz pod odpaleniu na zimnym silniku
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
nickczemnik
- jestem tu nowy...

- Posty: 56
- Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: nickczemnik » śr mar 06, 2013 10:24 pm
lukas 78 pisze:tak ma być
sprawne wisco przez chwilę dmucha ostro jak zablokowane zaraz pod odpaleniu na zimnym silniku
A po jakim czasie powinno odpuścić w takim razie? Ja mam wrażenie, że wieje cały czas, ale trudno to sprawdzić w czasie jazdy, chyba, że sobie DVR'a zamontuję pod maską

-
lukas 78

- Posty: 1716
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
- Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
Post
autor: lukas 78 » śr mar 06, 2013 10:32 pm
powinno być głośno słychać przez kilka dobrych sekund po odpaleniu powiedzmy na "ssaniu"
a później może się odezwać przy przyspieszaniu dopóki zimne i olej gęsty
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
pascal
-

- Posty: 107
- Rejestracja: czw lut 14, 2013 6:30 pm
- Lokalizacja: ELBLĄG
Post
autor: pascal » sob mar 09, 2013 8:10 pm
Hej
kilka postów powyzej zapytalem i wspomialem o problemie tych drgan w pajero 1, okazuje si,ę że to sprzegielka a nie krzyzaki czy wal lozyska, poloski itd zakupilem nowe manuale i chcialbym sie zabrac za wymiane. Jednak to nie łańcuch
wymienial ktos takowe sprzęgielka ? czy to kwestia wylacznie odkrecenia automatów i zamontowaniu manualów ? bedą odrazu cacuszko czy nalezy coś przerabiać ?
dzieki za podpowiedzi
pascal
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » ndz mar 10, 2013 9:14 am
20 minut roboty. Wywalasz stare, wsadzasz nowe i cieszysz sie nowym przełożeniem -2L

-
magic_4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Post
autor: magic_4x4 » ndz mar 10, 2013 9:43 am
Witam
Wymieniłem silnik w pajero 3.0 12v na prawie identyczny z sigmy. Jestem na etapie wiązki i tu chciałem spytać czy lepiej zostawić starą wiązkę czy przełożyć tą z sigmy. Control relay taki sam Różnice Sigma ma zmienny dolot (czujnik i silnik do sterowania). Pajero 52 piny Sigma 64.
Pajero 3.0 V6
-
pascal
-

- Posty: 107
- Rejestracja: czw lut 14, 2013 6:30 pm
- Lokalizacja: ELBLĄG
Post
autor: pascal » ndz mar 10, 2013 12:21 pm
Kajen pisze:20 minut roboty. Wywalasz stare, wsadzasz nowe i cieszysz sie nowym przełożeniem -2L

no i w deske
-
magic_4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 43
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 5:28 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Post
autor: magic_4x4 » ndz mar 10, 2013 12:29 pm
Właśnie opisuje wiązkę sigmy na wszelki wypadek. Wyjąłem wiązkę z Pajero i położyłem obok Sigmowej. Ze względu na różnice długości muszę wykorzystać z pajero z elementami sigmy. Do tego występuje kilka różnic jak np. wejście do skrzynki bezpieczników. Niby ECU powinno dać się podłączyć przy kostkach ale opisy w manualach są nie jednoznaczne. Do tego warto było bo znalazłem kilka skorodowanych połączeń i naderwanych kabli, które można poprawić.
Ps. jak rozwiązać kwestie silnika przepustnicy i czujnika kolektora którego w pajero nie ma.
Pajero 3.0 V6
-
Polsky

- Posty: 399
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Polsky » śr mar 13, 2013 10:14 pm
Latając bokami po śniegu i szybko kontrując wspomaganie mi sie jakby przycina.. Stojac w miejscu i krecac szybko kierownicą jest jakby ok. Pompa nie wyrabia? Plyn jest oczywiscie.
Silnik 4d56
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
-
maciek ttl
-

- Posty: 153
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
- Lokalizacja: katowice
Post
autor: maciek ttl » czw mar 14, 2013 8:22 am
Polsky pisze:Latając bokami po śniegu i szybko kontrując wspomaganie mi sie jakby przycina.. Stojac w miejscu i krecac szybko kierownicą jest jakby ok. Pompa nie wyrabia? Plyn jest oczywiscie.
Silnik 4d56
może sprawdz pasek czy nie za lużny
Pozdrawiam
Maciek
-
lukas 78

- Posty: 1716
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
- Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
Post
autor: lukas 78 » czw mar 14, 2013 10:34 am
Polsky pisze:Latając bokami po śniegu i szybko kontrując wspomaganie mi sie jakby przycina.. Stojac w miejscu i krecac szybko kierownicą jest jakby ok. Pompa nie wyrabia? Plyn jest oczywiscie.
Silnik 4d56
jeśli pasek ok to ja tak miałem z kończącą się pompą
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » czw mar 14, 2013 4:42 pm
Polsky pisze:Latając bokami po śniegu i szybko kontrując wspomaganie mi sie jakby przycina.. Stojac w miejscu i krecac szybko kierownicą jest jakby ok. Pompa nie wyrabia? Plyn jest oczywiscie.
Silnik 4d56
pompa
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
DeMaDeS
-

- Posty: 201
- Rejestracja: pn maja 21, 2012 5:05 pm
- Lokalizacja: Lubawa/Przasnysz
Post
autor: DeMaDeS » czw mar 14, 2013 6:18 pm
nie wiem jak gleboki ten snieg ale zobacz czy po lataniu nie ma go pod maska, jeśli jest to mozliwe ze sypal sie na pasek klinowy powodujac chwilowe slizganie
-
Polsky

- Posty: 399
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Polsky » czw mar 14, 2013 9:56 pm
Pasek napięty bardzo dobrze. A snieg malutki.. cholera no to pompe musze szukac. Uzywka? Jakis zamiennik nowy?
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
-
lukas 78

- Posty: 1716
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
- Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
Post
autor: lukas 78 » czw mar 14, 2013 11:13 pm
nowa pompa z Gallopera kosztuje 200 zł
nie wiem czy jest sens pchania się w używki
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
Polsky

- Posty: 399
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Polsky » pt mar 15, 2013 7:15 am
Lukas78 a masz jakis namiar na jakis sklep internetowy, czy pytac normalnie w sklepach motoryzacyjnych? Na alegro nie ma nowych, znalazlem jedna po regeneracji.
Ta z galopera niczym sie nie różni?
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
-
krzysiek_92
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 9:12 pm
- Lokalizacja: Podkarpacie, Jarosław
Post
autor: krzysiek_92 » sob mar 16, 2013 7:19 pm
Witam,
Prosiłbym posiadacza pajero 2 z motorem 2.8 tdi o zrobienie zdjęć komory silnika oraz błotników pod maską. Auto było porozbierane i obzdjęciowane, ale niestety dysk padł i przepadło
Z góry dziękuje za pomoc
-
Roe
- jestem tu nowy...

- Posty: 7
- Rejestracja: czw wrz 27, 2012 9:05 pm
Post
autor: Roe » pn mar 18, 2013 11:37 am
Witam. Kupiłem Pajero 2.8 TDi od helmutów. Do wymiany jest sprzęgło o czym od początku było wiadomo. Ale bez problemu wróciliśmy 900 km na kołach. Jutor sie za to wezmiemy. Ale pojawił sie inny problem po powrocie. Mianowicie przy jezdzie z 2H i 4H wszystko działa jak należy. Po przełączeniu na 4HLc i 4HLl po przejechaniu 5 metrów przedni napęd zostaje rozłączony. Blokada tylego mostu działa jak należy.Ma ktoś jakieś sugestie co go może boleć.
-
Stu
-

- Posty: 247
- Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:40 am
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Stu » pn mar 18, 2013 6:01 pm
magic_4x4 pisze:Właśnie opisuje wiązkę sigmy na wszelki wypadek. Wyjąłem wiązkę z Pajero i położyłem obok Sigmowej. Ze względu na różnice długości muszę wykorzystać z pajero z elementami sigmy. Do tego występuje kilka różnic jak np. wejście do skrzynki bezpieczników. Niby ECU powinno dać się podłączyć przy kostkach ale opisy w manualach są nie jednoznaczne. Do tego warto było bo znalazłem kilka skorodowanych połączeń i naderwanych kabli, które można poprawić.
Ps. jak rozwiązać kwestie silnika przepustnicy i czujnika kolektora którego w pajero nie ma.
A nie prościej byłoby przełożyć kolektory z Pajero? Głowice są podobno identyczne, więc nie miałbyś problemu z dodatkowym osprzętem.
-
lukas 78

- Posty: 1716
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
- Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
Post
autor: lukas 78 » pn mar 18, 2013 6:49 pm
Roe pisze:Witam. Kupiłem Pajero 2.8 TDi od helmutów. Do wymiany jest sprzęgło o czym od początku było wiadomo. Ale bez problemu wróciliśmy 900 km na kołach. Jutor sie za to wezmiemy. Ale pojawił sie inny problem po powrocie. Mianowicie przy jezdzie z 2H i 4H wszystko działa jak należy. Po przełączeniu na 4HLc i 4HLl po przejechaniu 5 metrów przedni napęd zostaje rozłączony. Blokada tylego mostu działa jak należy.Ma ktoś jakieś sugestie co go może boleć.
za podanie podciśnienia na siłownik mostu odpowiadają dwa zaworki pod maską na prawym nadkolu ale jeśli przód się nie kręci pod obciążeniem to pewnie w reduktorze oleju nie ma

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość