problem z obrotami PII 2,8
Moderator: Kosiarz
problem z obrotami PII 2,8
Witam wszystkich,
mam pewnego rodzaju problem ze swoim PII 2,8. Ma on już swoje lata, wiec problem może się brac z racji wieku, lecz niekoniecznie.
Chodzi mianowicie o problem z obrotami, praca silnika. Po odpaleniu pali od dotkniecia, po czym coraz częściej po paru chwilach pracy zaczynają obroty spadac, silnik się trzesie jakby chciał wyskoczyć, a ja przygazuje, żeby utrzymać go na obrotach to kopci. W końcu po zgaszeniu jest maly problem z zapalaniem, ale jak już odpali porządnie, to do końca dnia nie ma problemu z odpalaniem.
Miałem już kiedyś podobny problem (jakies 3 lata temu), z tym ze rano wogole ciężko było go odpalić, nie miał mocy, itp. wiec byłem u pompiarza w Sobótce, zrobić cos z pompa i było dobrze, az do teraz kiedy podobne problemy zaczely się znowu.
Powiedzcie mi co może być przyczyna? Czy znowu pompa i czy możliwe żeby w tak stosunkowo krótkim czasie znowu ulegla awarii? (od tamtego czasu nie zrobiłem wielkiego przebiegu, bo pojare używam okazjonalnie). Albo jak samemu posprawdzać w warunkach domowych żeby wykluczyć awarie pompy?
Jeśli to pompa to czy ktoś z forumowiczów z Wrocka lub bliskich okolic wie gdzie można się z tym problemem udać w miescie, żeby dobrze i stosunkowo bezboleśnie dla portfela
pozdrawiam
mam pewnego rodzaju problem ze swoim PII 2,8. Ma on już swoje lata, wiec problem może się brac z racji wieku, lecz niekoniecznie.
Chodzi mianowicie o problem z obrotami, praca silnika. Po odpaleniu pali od dotkniecia, po czym coraz częściej po paru chwilach pracy zaczynają obroty spadac, silnik się trzesie jakby chciał wyskoczyć, a ja przygazuje, żeby utrzymać go na obrotach to kopci. W końcu po zgaszeniu jest maly problem z zapalaniem, ale jak już odpali porządnie, to do końca dnia nie ma problemu z odpalaniem.
Miałem już kiedyś podobny problem (jakies 3 lata temu), z tym ze rano wogole ciężko było go odpalić, nie miał mocy, itp. wiec byłem u pompiarza w Sobótce, zrobić cos z pompa i było dobrze, az do teraz kiedy podobne problemy zaczely się znowu.
Powiedzcie mi co może być przyczyna? Czy znowu pompa i czy możliwe żeby w tak stosunkowo krótkim czasie znowu ulegla awarii? (od tamtego czasu nie zrobiłem wielkiego przebiegu, bo pojare używam okazjonalnie). Albo jak samemu posprawdzać w warunkach domowych żeby wykluczyć awarie pompy?
Jeśli to pompa to czy ktoś z forumowiczów z Wrocka lub bliskich okolic wie gdzie można się z tym problemem udać w miescie, żeby dobrze i stosunkowo bezboleśnie dla portfela
pozdrawiam
PII long 2,8 TD 1997
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: problem z obrotami PII 2,8
Weź 5l baniak od np. płynu do spryskiwaczy i wlej do niego kilka litrów napędu, następnie od pompy wtryskowej czy tam z innego najbliższego możliwego miejsca podepnij się tak by ominąć też filtr paliwa - ma to wyglądać tak że pompa zasysa sobie bezpośrednio paliwo z tego baniaka. Umocuj to jakoś tak by jednego dnia wszystko zadziałało i zostawiasz sobie ten zestaw na noc i z rana robisz znów próbę i jeśli wszystko jest dobrze szukasz nieszczelności w układzie.
Na moje oko zapowietrza Ci się układ, mam podobnie w plaskatym, tyle że tam mam gruszkę i mogę podpompować a nieszczelność mam w metalowych rurkach w zbiorniku - czekam aż się całkowicie urwie to zrobię nowe
Na moje oko zapowietrza Ci się układ, mam podobnie w plaskatym, tyle że tam mam gruszkę i mogę podpompować a nieszczelność mam w metalowych rurkach w zbiorniku - czekam aż się całkowicie urwie to zrobię nowe

Re: problem z obrotami PII 2,8
Ale wymieniłem przewody paliwowe od baku do filtra i od filtra do pompy na przeźroczyste, założyłem zaworki zwrotne na obu przewodach i nie widać nigdzie pęcherzyków powietrza. paliwo cały czas jest w przewodach nawet po nocy.
PII long 2,8 TD 1997
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotami PII 2,8
Pomoże wymiana uszczelnień w pompie wtryskowej i szlif wałka w tejże. Przeszedłem całą magistralę wymieniając wężyki, zakładając zaworki itepe, skończyło się i tak na wyciąganiu pompy. Całość z robotą mechanika i pompiarza, potem ponownym ustawieniem parametrów - około tysiaka.
Re: problem z obrotami PII 2,8
padający uszczelniacz w tych pompach to wada fabryczna ale 1 tyś za tą robotę to dużo
powinna pomóc sama wymiana uszczelniacza
powinna pomóc sama wymiana uszczelniacza
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: problem z obrotami PII 2,8
A zna ktos w takim razie jakiegos dobrego pompiarza we Wrocławiu lub bliskich okolicach (w Sobótce miałem juz tą pompe robiona i jak widać po 3 latach problem znów powrócił) kogo by polecił do tej roboty?
PII long 2,8 TD 1997
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotami PII 2,8
Żeby wymienić uszczelnienia w pompie nie potrzeba pompiarza, wystarczy imadło
Za takie zachowanie silnika, odpowiada uszczelniacz na wałku pompy, pod kołem zębatym napędu. Wystarczy zdemontować pompę, zdjąć koło, wydłubać uszczelniacz, założyć nowy i zamontować pompę. Nie trzeba nawet zapłonu po tej operacji ustawiać. Trzeba tylko zwrócić uwagę aby pompę na znaki wsadzić. Ściągnij sobie manuala, jest opisane/narysowane krok po kroku.

Za takie zachowanie silnika, odpowiada uszczelniacz na wałku pompy, pod kołem zębatym napędu. Wystarczy zdemontować pompę, zdjąć koło, wydłubać uszczelniacz, założyć nowy i zamontować pompę. Nie trzeba nawet zapłonu po tej operacji ustawiać. Trzeba tylko zwrócić uwagę aby pompę na znaki wsadzić. Ściągnij sobie manuala, jest opisane/narysowane krok po kroku.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: problem z obrotami PII 2,8
Rudy.pajero czy to to masz na mysli mowiac o wymianie?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9 ... 0a4eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9 ... 0a4eb.html
PII long 2,8 TD 1997
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość