problem z obrotami PII 2,8

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
slavo5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 29, 2008 3:12 pm
Lokalizacja: Wrocław

problem z obrotami PII 2,8

Post autor: slavo5 » pn mar 31, 2014 5:53 pm

Witam wszystkich,

mam pewnego rodzaju problem ze swoim PII 2,8. Ma on już swoje lata, wiec problem może się brac z racji wieku, lecz niekoniecznie.
Chodzi mianowicie o problem z obrotami, praca silnika. Po odpaleniu pali od dotkniecia, po czym coraz częściej po paru chwilach pracy zaczynają obroty spadac, silnik się trzesie jakby chciał wyskoczyć, a ja przygazuje, żeby utrzymać go na obrotach to kopci. W końcu po zgaszeniu jest maly problem z zapalaniem, ale jak już odpali porządnie, to do końca dnia nie ma problemu z odpalaniem.
Miałem już kiedyś podobny problem (jakies 3 lata temu), z tym ze rano wogole ciężko było go odpalić, nie miał mocy, itp. wiec byłem u pompiarza w Sobótce, zrobić cos z pompa i było dobrze, az do teraz kiedy podobne problemy zaczely się znowu.

Powiedzcie mi co może być przyczyna? Czy znowu pompa i czy możliwe żeby w tak stosunkowo krótkim czasie znowu ulegla awarii? (od tamtego czasu nie zrobiłem wielkiego przebiegu, bo pojare używam okazjonalnie). Albo jak samemu posprawdzać w warunkach domowych żeby wykluczyć awarie pompy?
Jeśli to pompa to czy ktoś z forumowiczów z Wrocka lub bliskich okolic wie gdzie można się z tym problemem udać w miescie, żeby dobrze i stosunkowo bezboleśnie dla portfela

pozdrawiam
PII long 2,8 TD 1997

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: problem z obrotami PII 2,8

Post autor: Marcingalloper » pn mar 31, 2014 6:06 pm

Weź 5l baniak od np. płynu do spryskiwaczy i wlej do niego kilka litrów napędu, następnie od pompy wtryskowej czy tam z innego najbliższego możliwego miejsca podepnij się tak by ominąć też filtr paliwa - ma to wyglądać tak że pompa zasysa sobie bezpośrednio paliwo z tego baniaka. Umocuj to jakoś tak by jednego dnia wszystko zadziałało i zostawiasz sobie ten zestaw na noc i z rana robisz znów próbę i jeśli wszystko jest dobrze szukasz nieszczelności w układzie.

Na moje oko zapowietrza Ci się układ, mam podobnie w plaskatym, tyle że tam mam gruszkę i mogę podpompować a nieszczelność mam w metalowych rurkach w zbiorniku - czekam aż się całkowicie urwie to zrobię nowe :)21

Awatar użytkownika
slavo5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 29, 2008 3:12 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z obrotami PII 2,8

Post autor: slavo5 » pn mar 31, 2014 7:37 pm

Ale wymieniłem przewody paliwowe od baku do filtra i od filtra do pompy na przeźroczyste, założyłem zaworki zwrotne na obu przewodach i nie widać nigdzie pęcherzyków powietrza. paliwo cały czas jest w przewodach nawet po nocy.
PII long 2,8 TD 1997

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: problem z obrotami PII 2,8

Post autor: Misiek Bielsko » pn mar 31, 2014 7:40 pm

Pomoże wymiana uszczelnień w pompie wtryskowej i szlif wałka w tejże. Przeszedłem całą magistralę wymieniając wężyki, zakładając zaworki itepe, skończyło się i tak na wyciąganiu pompy. Całość z robotą mechanika i pompiarza, potem ponownym ustawieniem parametrów - około tysiaka.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: problem z obrotami PII 2,8

Post autor: lukas 78 » pn mar 31, 2014 8:09 pm

padający uszczelniacz w tych pompach to wada fabryczna ale 1 tyś za tą robotę to dużo
powinna pomóc sama wymiana uszczelniacza
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
slavo5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 29, 2008 3:12 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z obrotami PII 2,8

Post autor: slavo5 » wt kwie 01, 2014 12:02 pm

A zna ktos w takim razie jakiegos dobrego pompiarza we Wrocławiu lub bliskich okolicach (w Sobótce miałem juz tą pompe robiona i jak widać po 3 latach problem znów powrócił) kogo by polecił do tej roboty?
PII long 2,8 TD 1997

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: problem z obrotami PII 2,8

Post autor: rudypajero.koszalin » śr kwie 02, 2014 6:37 am

Żeby wymienić uszczelnienia w pompie nie potrzeba pompiarza, wystarczy imadło :)21
Za takie zachowanie silnika, odpowiada uszczelniacz na wałku pompy, pod kołem zębatym napędu. Wystarczy zdemontować pompę, zdjąć koło, wydłubać uszczelniacz, założyć nowy i zamontować pompę. Nie trzeba nawet zapłonu po tej operacji ustawiać. Trzeba tylko zwrócić uwagę aby pompę na znaki wsadzić. Ściągnij sobie manuala, jest opisane/narysowane krok po kroku.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
slavo5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 29, 2008 3:12 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z obrotami PII 2,8

Post autor: slavo5 » czw kwie 03, 2014 7:28 am

Rudy.pajero czy to to masz na mysli mowiac o wymianie?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9 ... 0a4eb.html
PII long 2,8 TD 1997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość