pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » wt paź 21, 2014 10:44 pm

Było zylion razy o tym poszukaj postów Adasia
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » śr paź 22, 2014 8:17 am

michal-pajero pisze:Czy ktoś z Was przekładał alternator w miśku ( Pajero II 93r 3D ) do góry?? słyszałem o takich zabiegach bo przynajmniej u mnie po zalaniu błotem na ogół jest do wymiany. Dużo z tym kombinowania.
Ja mam przełożony a właściwie dołożony drugi. W ori odłączony prund i zostawiony jako pompa vacuum (u góry nie zmieścił się taki z pompą). Pojęcia nie mam od czego nowy altek, ale działa bezawaryjnie już ze 4-5 lat...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » śr paź 22, 2014 11:43 am

jradek pisze:Wydaje mi się, że w PII zawsze był SS, ale mogę się mylić.

nie zawsze były SS, były i to sporo ES
Czwarte serce :cry:

Marek_XXI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 23, 2012 5:43 pm
Lokalizacja: BB
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marek_XXI » śr paź 22, 2014 11:36 pm

Misiek Cypr pisze:2.5 td ma dwa kanaly w masce, od przodu do IC. Pod Ic jest wentylator, jest tam na tyle cieplo, ze gotowalem tam jajko. Takie bylo zadanie na rajdzie. Puszka z woda pod icka, a w srodku jajko. Po trzech godzinach, bylo na miekko.

Na trasie wentylator nie chodzi i wtedy jest najbardziej icek potrzebny, ja bym go nie demontowal. Stanowi on tez zasobnik powietrza i uspokaja przeplyw luftu.

Bylo superselect i easy select, do konca produkcji PII. Byly nawet wersje 2.8 bez turbiny, z podwyzszonym dachem i na resorach z tylu. Ja mialem krotkiego PII z 2.5d, bez turbiny, krotkiego, z tylu resor, easy select, za to mial klime i w bagazniku miescil sie wozek dzieciecy gondola w poprzek. Mial z tylu desanty i rejestrowany na 7 osob byl.
Jeśli jeździsz na trasie to się zgodzę, ale jeśli stoisz i topisz się w błocie to wentylator na ic jest super potrzebny. Teraz po wyjęciu IC autko jest troszkę mocniejsze ale okazało się że uszczelniacz na turbo leje :)
Pajero 92' 2,5TD int. 31/10,5 15 KL71

Marek_XXI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 23, 2012 5:43 pm
Lokalizacja: BB
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marek_XXI » śr paź 22, 2014 11:39 pm

jradek pisze:No to muszę oblukać to wentykółko. Co Ty miałeś za Pajeraka Misiek???
Oblukaj bo jak Ci nie działa to będzie Ci mulić jak moje muliło :/
Pajero 92' 2,5TD int. 31/10,5 15 KL71

jarod32
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 15, 2014 2:30 pm
Lokalizacja: DLW
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jarod32 » pt paź 24, 2014 7:09 am

Koledzy szanowni . Problem dotyczy silniczka wycieraczek. Generalnie działa. W trybie "init" wycieraczka zatrzymuję się w losowo wybranych punktach na szybie. Rozebrałem przekładnie i styki wyglądają bardzo dobrze. Jakaś koncepcja ?
PS. Kupiłem silniczek od Gallopera .. niestety inne mocowanie ramienia ..

Problem rozwiązany . Eksperymentalnie doszedłem do tego , że brak jest "masy" . Dodatkowy przewodzik z oczkami pod nakrętki rozwiązał problem.
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2014 10:10 pm przez jarod32, łącznie zmieniany 1 raz.

adam_77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 1:05 pm
Lokalizacja: Bielawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: adam_77 » ndz paź 26, 2014 9:33 pm

Witam szanownych kolegów, mam od niedawna pajero 87r 2,6 Pb , mam pytanko czym można zastąpić wspornik drążka kierowniczego? ten oryginał jest jednym słowem słaby. CZy od L200 będzie pasował a może od pajero II ,czy wiążą się z tym jakieś przeróbki?

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » ndz paź 26, 2014 10:08 pm

adam_77 pisze:Witam szanownych kolegów, mam od niedawna pajero 87r 2,6 Pb , mam pytanko czym można zastąpić wspornik drążka kierowniczego? ten oryginał jest jednym słowem słaby. CZy od L200 będzie pasował a może od pajero II ,czy wiążą się z tym jakieś przeróbki?
Musisz poszukać w dziale Mitsu bo jest i opis i jakieś zdjęcia jak zrobić HD wspornik :wink: . Ludzie już motali i tworzyli hybrydy z dobrym skutkiem więc chyba działa to co nawypisywali.

Mauricio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn lis 12, 2012 10:44 pm
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Mauricio » pn paź 27, 2014 9:55 pm

Panowie czy w easy select mogę w czasie jazdy zmienić z 2H na 4H jadąc na lużnej nawierzchni(na czarnym wiem, że nie)?
Przeszperałem pół forum - jedni piszą, że tak inni, że nie.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » pn paź 27, 2014 10:17 pm

Mauricio pisze:Panowie czy w easy select mogę w czasie jazdy zmienić z 2H na 4H jadąc na lużnej nawierzchni(na czarnym wiem, że nie)?
Przeszperałem pół forum - jedni piszą, że tak inni, że nie.
Mam Gallopera więc to nie ES, ja staję tylko do reduktora.

W Galloperze na drzwiach kierowcy jest wlepka (ja jej nie mam), i na niej jest instrukcja załączania napędów. Tam (od razu piszę że nie znam angielskiego) piszą (ja tak se wyczytałem :)21 ) aby do załączenia i rozłączenia reduktora należy się bezwzględnie zatrzymać i tak też robię - wszystkie pozostałe kombinacje zapinam bez zatrzymywania się a tylko z wciśniętym pedałem sprzęgła bo na wlepce nic o pozostałych przełożeniach nie ma.
Sam nie wiem czy dobrze robię czy nie i coś w końcu jebnie jednak identycznie robi też znajomy też w Galloperze od wiele dłuższego czasu niż ja i też wszystko działa. Dodam tylko że i załączenie i rozłączenie odbywa się całkowicie bezgłośnie i bezboleśnie czyli żadnych zgrzytów itp nie ma.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » wt paź 28, 2014 9:24 pm

Dziś sprawdzałem.
Zgrzyta jeśli jadę na biegu. Jeśli wrzucę luz to zapina się bezproblemowo ale jadąc z prędkością do ok. 20km/h. Rozłączenie napędu przebiega za to bez jakichkolwiek objawów i z większymi prędkościami można to zrobić - czego oczywiście nie polecam :)21 .

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » pn lis 10, 2014 6:56 pm

Mauricio pisze:Panowie czy w easy select mogę w czasie jazdy zmienić z 2H na 4H jadąc na lużnej nawierzchni(na czarnym wiem, że nie)?
Przeszperałem pół forum - jedni piszą, że tak inni, że nie.
U mnie chyba jest ze można włączyć do prędkości do 100km/h będę przy aucie to zrobię fotę naklejki
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pn lis 10, 2014 7:36 pm

Ale Ty masz chyba w L200 super select
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Blues_M07 » pn lis 10, 2014 7:48 pm

Nie ma super select,chyba ,że se sam zapodał.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » wt lis 11, 2014 12:19 am

Jeszcze nie mam :)21 póki co siedzi es
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » czw lis 13, 2014 11:42 pm

Potrzeba mi zdjąć podsufitkę, no i mam problem. Mam wersję z podwyższonym dachem, podsufitka jest taka sama jak w wersji normalnej ale dodatkowo mam ten plastik wewnątrz:

Obrazek

I tego zdjąć nie mogę. Szarpię się z tym naprawdę mocno i trzeszczy ale wyjść nie chce.

Zdejmował z Was ktoś to ?? , albo widział gdzieś zdemontowane czy ma to jakieś zaczepy czy najzwyczajniej jak to montują to przyklejają na klej do tego podwyższonego dachu i to wszystko - tylko jak to wtedy zdjąć.

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » pt lis 14, 2014 9:09 pm

Wycinając struną?
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » pt lis 14, 2014 10:47 pm

Polsky pisze:Wycinając struną?
Taka była moja pierwsza myśl, natrafiłem na drobny problem.

To są dwa dachy, w oryginalnym metalowym wycięta jest dziura na ten plastik w jego kształcie, a od góry nałożona ta plastikowa wanna na cały dach i choćby nie wiem co nie przepchnę struny nad ten plastik pomiędzy blachą oryginalnego dachu. Nie wiem czy mnie zrozumiesz :roll: .
Tą wnękę chcę przerobić na schowek a całą podsufitkę wymienić (na czarną 8) ) bo jest strasznie brudna i poobijana jak to w ciężarówce.

Jeszcze jedno pytanie, jako że dziś jebłem w drzewo cofając nad wodą to wpadłem na pomysł że domontuję jakieś tylne światło robocze, a chodzi mi o podłączenie. Czy macie porobione tak że włącza się ono razem z normalnym wstecznym, a może po włączeniu przeciwmgielnego, a może w ogóle oddzielnym włącznikiem ?? . Jak zrobić by było najlepiej :roll: .

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » pn lis 17, 2014 6:47 pm

Ja mam światła cofania led i osobny włącznik.

A z IS to tak jak mówiłem. Na 4H można zapinać do 100km/h 8)

Obrazek
adult photo sharing
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pn lis 17, 2014 7:32 pm

Marcinie
Może zaczekaj do lata. Blacha zrobi się większa, plastik bardziej miękki. A najlepiej wypierz podsufitkę, też w lecie.
Jak chodzi o światła cofania, to nie mam zapiętego do wstecznego, ale mam lampę roboczą nad rejestracją. Palona z oddzielnego klawisza. Chodź musze przyznać, że przydały by się dwie, jedna na lewo, druga na drugie lewo :D
Kiedy razem gdzieś skoczymy?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » pn lis 17, 2014 8:04 pm

Ostatnio siłowo chciałem to zdjąć i niewiele zabrakło a połamałbym plastikowy dach :)21 . Jednak ten plastik jest na 100% przyklejony do plastikowej nakładki dachu - wygina się w dół jak go podwadzam od spodu.
Wypranie nic nie da. Nie dość że brudna/zakurzona to jeszcze powginana jak wozili nim jakieś długie przedmioty. Poza tym chcę zrobić wersję "blak dizajnen" i umaniłem sobie że będzie to czarny materiał.
Dodatkową lampę chcę na prawy tylny słupek tuż pod rynienką - z drugiej strony mam antenę CB. Chcę jakieś wydajne światło zamontować i powinno wystarczyć jedno. Podłączę albo pod tylne przeciwmgielne, albo oddzielnym włącznikiem. Nie będę podpinał pod światła wsteczne.

Skoczymy, skoczymy. Muszę się tylko dozbroić bo patrząc na relacje z Waszych wypadów to tak sobie myślę że w samochodzie mam jeszcze zbyt dużo rzeczy które mogę urwać i zostawić w błocie :)21 .
My w niedzielę zrobiliśmy trasę ileś tam z przewodnika AŚ. To ta wzdłuż Narwi. Wystartowaliśmy w Serocku/Wierzbicy lewym brzegiem i w górę rzeki aż do Różana. Trasa taka że poza małymi wyjątkami idzie ją teraz zrobić Fabią w SDi :)21 . Poważnie. Jest kilka miejsc pomiędzy Burlakami a Pułtuskiem trudnych dla osobówek ale tylko dlatego że robią wały i porozpierniczali wszystko dookoła. Powyżej Pułtuska też kilka takich miejsc jest ale do przejechania bez zapinania napędów (no może nie licząc piachów miejscami). Trasa z poradnika prowadzi na prom, który minęliśmy i pojechaliśmy dalej bo tym promem przeprawialiśmy się już kilka jak nie kilkanaście razy :wink: .

oldarcher
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: oldarcher » wt lis 18, 2014 4:28 pm

Mam problem ze wspomaganiem w Pajero I 2.6
Przy kreceniu kierownicą piszczy jak przy maksymalnym skręcie.
Wspomaganie dziala ciężko i nie równo, miejscami jakby impulsowo.

Umiera pompa wspomagania czy przekładnia kierownicza?

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » wt lis 18, 2014 7:14 pm

Wygląda na pompę.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

oldarcher
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: oldarcher » śr lis 19, 2014 11:47 am

Od jakiego silnika podejdzie? 2.5TD wygląda podobnie.
Może ktoś miał podobne doświadczenia z wymianą.

Przy okazji zapytam o wymianę tarczy sprzegła.
Wykonalne samodzielnie czy lepiej oddać do warsztatu?

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » czw lis 20, 2014 11:40 pm

Szanowni koledzy prosze o pomoc



W PII przy silniku v6 z pompy wodu jest wyjscie w strone rozwidlenia cylindrow, w wejscie to wchodzi metalowa rurka z oringiem , potrzebuje wymiar tego oringu


Drogie Brawo pliss
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość