pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » wt lut 17, 2015 9:58 pm

jradek pisze: Mój mechanik ma Pajero I (jeździł w rajdach) i zasugerował się tym, że wszystko jest włączane mechanicznie, a czujniki na reduktorze tylko świecą kontrolkami. Nie jest tak prosto, czujniki (4 szt.) sterują elektrozaworami, które sterują vacum, które pompuje gruchę, która rusza półosią. Padnie czujnik- nie jedziesz, padnie izolacja- nie jedziesz, padnie elektrozawór, rurki vacum, grucha. W aucie które ma 20 lat takie rzeczy sypią się ze starości.
[cenzura] nie mechanik :)3 W PII morzesz wyciąć wszystkie kable i podciśnienia, wyrwać je zębami, poharatać piłą spalinową i co ci się tam podoba zrobić i napędy będą działać. Jedyne co nie będzie działać po takiej operacji, to diff lock tylnego mostu. W pI tak samo. Dopiero od PIII w górę druty i prąd są potrzebne do działania reduktora. Jednak we wszystkich Pajero system sterowania jest śmiesznie prosty, wręcz prostacki nawet w PIII jest do ogarnięcia za pomocą kontrolki z żarówki :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » wt lut 17, 2015 10:35 pm

No tak, zapomniałem, że układ w pozycji unplugged jest spięty :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » śr lut 18, 2015 9:05 am

rudypajero.koszalin pisze:
jradek pisze: Mój mechanik ma Pajero I (jeździł w rajdach) i zasugerował się tym, że wszystko jest włączane mechanicznie, a czujniki na reduktorze tylko świecą kontrolkami. Nie jest tak prosto, czujniki (4 szt.) sterują elektrozaworami, które sterują vacum, które pompuje gruchę, która rusza półosią. Padnie czujnik- nie jedziesz, padnie izolacja- nie jedziesz, padnie elektrozawór, rurki vacum, grucha. W aucie które ma 20 lat takie rzeczy sypią się ze starości.
[cenzura] nie mechanik :)3 W PII morzesz wyciąć wszystkie kable i podciśnienia, wyrwać je zębami, poharatać piłą spalinową i co ci się tam podoba zrobić i napędy będą działać. Jedyne co nie będzie działać po takiej operacji, to diff lock tylnego mostu. W pI tak samo. Dopiero od PIII w górę druty i prąd są potrzebne do działania reduktora. Jednak we wszystkich Pajero system sterowania jest śmiesznie prosty, wręcz prostacki nawet w PIII jest do ogarnięcia za pomocą kontrolki z żarówki :)21
Nie będzie, sygnał z reduktora jest potrzebny do zapięcia półosi.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » śr lut 18, 2015 9:32 am

jradek pisze:
rudypajero.koszalin pisze:
jradek pisze: Mój mechanik ma Pajero I (jeździł w rajdach) i zasugerował się tym, że wszystko jest włączane mechanicznie, a czujniki na reduktorze tylko świecą kontrolkami. Nie jest tak prosto, czujniki (4 szt.) sterują elektrozaworami, które sterują vacum, które pompuje gruchę, która rusza półosią. Padnie czujnik- nie jedziesz, padnie izolacja- nie jedziesz, padnie elektrozawór, rurki vacum, grucha. W aucie które ma 20 lat takie rzeczy sypią się ze starości.
[cenzura] nie mechanik :)3 W PII morzesz wyciąć wszystkie kable i podciśnienia, wyrwać je zębami, poharatać piłą spalinową i co ci się tam podoba zrobić i napędy będą działać. Jedyne co nie będzie działać po takiej operacji, to diff lock tylnego mostu. W pI tak samo. Dopiero od PIII w górę druty i prąd są potrzebne do działania reduktora. Jednak we wszystkich Pajero system sterowania jest śmiesznie prosty, wręcz prostacki nawet w PIII jest do ogarnięcia za pomocą kontrolki z żarówki :)21
Nie będzie, sygnał z reduktora jest potrzebny do zapięcia półosi.
Bezedura. Półoś jest na stałe zapięta. Dopiero sygnał ją rozpina. Zmień mechanika.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
pedroz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: pt mar 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów-Włochy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pedroz » śr lut 18, 2015 9:41 am

jradek pisze:Nie będzie, sygnał z reduktora jest potrzebny do zapięcia półosi.
Nieprawda. Przy SS siłownik w przednim moście sterowany jest podciśnieniem. Co powoduje że nawet jak masz 2H i zgaszony silnik to przód jest zapięty. Dopiero kiedy silnik pracuje, na 2H jest podawane podciśnienie do siłownika i on rozpina przedni most.
PII V23 6G72

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » śr lut 18, 2015 11:55 am

Taaa Sygnal do elektrozaworu podaje czujnik z reduktora.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: szataniszcze » śr lut 18, 2015 3:36 pm

Kup sobie serie z ramą i superselekt. Do twoich potrzeb na pewno wystarczy, a z czasem jeśli będziesz potrzebował przeróbek, to je zrobisz już pod siebie.
ps. szukaj auta z ramą :)21
chyba masz racje... kupie jakąś dłubankę , a później bede uuuje wieszał co tam pod spodem jest porobione :)21
a tak technologicznie to Pajero III ( jesli dobrze mniemam 2000r + ) to już chyba taki troszke plastik... znaczy sie bardziej SUV niz terenówka...
co myślicie ?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » śr lut 18, 2015 6:22 pm

jradek pisze:Przy 99 KM to auto ledwie odpycha i przy dobrej przyczepności nie jest w stanie zerwać trakcji w 2H.
Na jakich kołach? U mnie w PI longu na BFG AT 31/10,5R15 z działającym LSD zerwanie trakcji nie jest wielkim wyczynem, a silnik jest fabrycznie "wyceniany" na 86KM, a nie 99.

Awatar użytkownika
pedroz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: pt mar 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów-Włochy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pedroz » śr lut 18, 2015 6:27 pm

jradek pisze:Taaa Sygnal do elektrozaworu podaje czujnik z reduktora.
Co nie zmienia faktu, że to co napisałeś
jradek pisze:Nie będzie, sygnał z reduktora jest potrzebny do zapięcia półosi.
nie jest prawdziwe. Zapięty przedni most jest "na dzień dobry", do rozpinania potrzebne jest podciśnienie.
PII V23 6G72

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » śr lut 18, 2015 8:00 pm

nickczemnik pisze: Na jakich kołach? U mnie w PI longu na BFG AT 31/10,5R15 z działającym LSD zerwanie trakcji nie jest wielkim wyczynem, a silnik jest fabrycznie "wyceniany" na 86KM, a nie 99.
Zgadza się :)2 .

Zerwanie przyczepności i zarzucenie tyłem nie jest żadnym problemem. Już kilka razy mi się zdarzyło niechcący stracić trakcję zjeżdżając z ronda czy też skrzyżowania. Na mokrym asfalcie - bączek, proszę bardzo nawet kilka :)21 .

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » śr lut 18, 2015 10:07 pm

jradek pisze:Taaa Sygnal do elektrozaworu podaje czujnik z reduktora.
Tak, ale oprócz podciśnienia jest jeszcze sprężyna, takie zabezpieczenie awaryjne. Półoś, w sprawnym aucie, jest zapinana i rozpinana podciśnieniem. Gdy układ podciśnienia się w jakiś sposób uszkodzi (zerwanie wężyka, itp) sprężyna zepnie półoś na stałe.

Teoretycznie jest możliwość, że sprężyna nie zapnie półosi (uszkodzenie jednoczesne elektrozaworu rozpinającego i wężyka zapinającego) jednak taka sytuacja jest niezmiernie mało prawdopodobna.
szataniszcze pisze:
a tak technologicznie to Pajero III ( jesli dobrze mniemam 2000r + ) to już chyba taki troszke plastik... znaczy sie bardziej SUV niz terenówka...
co myślicie ?
Obiegowa opinia nie zgodna z rzeczywistością. Fakt, plasticzane zderzaki, słabo osłonięte podwozie w serii... to nie brzmi zachęcająco, jednak po ogarnięciu powyższych mankamentów okazuje się zaskakująco skuteczny w terenie, a do tego niezbyt awaryjny.
Czochram swoje PIII już trzy lata i jestem zadowolony pomimo że nie jest to auto bez wad.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Heilsberg » czw lut 19, 2015 12:10 am

Jeśli uszkodzi się przewody podciśnienia albo zdejmie się je z elektrozaworów to przód dopnie się na stałe. Ale jeśli walnie czujnik na reduktorze a układ podciśnienia jest sprawny to przodu nie dopniesz.Wtedy trzeba ręcznie zdjąć rurki podciśnienia z elektrozaworów. Sprawdzone empirycznie.

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: stefan1989 » czw lut 19, 2015 12:51 pm

Jakie sa szanse ze przy uszkodzonym uszczelniaczu walu od strony skrzyni, kolo zamachowe bedzie suche? Wymienilem wczoraj uszczelke miski bo sie lalo, byl sylikon teraz jest uszczelka. Dwa razy sprawdzalem przez ta blache kolo zamachowe i generalnie jest suche. Dzis pojechalen polatac, wraca a tam znowu sie leje... wlasnie na laczenie silnika i skrzyni. Generalnie jak by uszczelniacz puscil to powinno troche chlapac po kole... :-?

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » czw lut 19, 2015 8:06 pm

No widzisz nie. Koło będzie suche, bo olej spływa po obudowie uszczelniacza i misce, a koło jest odsunięte nieco od uszczelniacza.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Misiek Cypr » czw lut 19, 2015 8:13 pm

Kolo dziala troche jak odrzutnik oleju
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: stefan1989 » czw lut 19, 2015 8:42 pm

To mnie pocieszyliscie :-? Jutro jeszcze sprawdze pokrywe zaworow od strony sciany. Jak tam bedzie ok to zostaje uszczelniacz i trzeba rwac silnik. Bedzie pretekst do remontu.

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: alibia1112 » czw lut 19, 2015 9:55 pm

szataniszcze pisze:
Kup sobie serie z ramą i superselekt. Do twoich potrzeb na pewno wystarczy, a z czasem jeśli będziesz potrzebował przeróbek, to je zrobisz już pod siebie.
ps. szukaj auta z ramą :)21
chyba masz racje... kupie jakąś dłubankę , a później bede uuuje wieszał co tam pod spodem jest porobione :)21
a tak technologicznie to Pajero III ( jesli dobrze mniemam 2000r + ) to już chyba taki troszke plastik... znaczy sie bardziej SUV niz terenówka...
co myślicie ?

Jeszcze terenówka, ale taka do ambitniejszych wycieczek niż do ciorania po klamki (to nie parch)
Ja na twoim miejscu szukałbym Pahero III ale w benie. Fajnie brzmi i nieźle się odpycha.
Wiem, że to biały kruk, ale widziałem w akcji takiego miśka z Częstochowy.
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: szataniszcze » pt lut 20, 2015 11:38 am

co to znaczy w benie? :)9
benzyna?
jeśli tak to mam mieszane uczucia... miałem gaz w nivie i to wszystko działało, nie powiem. Ale lej paliwo żeby pompa sie nie zatarła, lej gaz żeby było oszczędniej, 2x więcej filtrów ...
i niby taniej na gazie, a gówno prawda bo lejesz i gaz i benzyne :)16 chyba że mitsu w benzynie nie ma spalania 20 ? :)
waśnie! ile jara taki benzyniak? ktos ma? w dyszce sie zmieści czy ponad?

dobrze widze że ,,Pinin" jest bez reduktorów i innych? - to taka wersja miejska rozumiem?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » pt lut 20, 2015 11:54 am

A Ty myślisz, że Pajero w dieslu pali 10? To jesteś w błędzie :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pt lut 20, 2015 12:24 pm

Mi pali 10, a dokładnie 10,5, czasem 11, czasem 12,5, 16 też się zdarzyło.
:)21
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » pt lut 20, 2015 12:35 pm

Odkąd mam koła 33 cale, to 10 wychodziło mi tylko na dłuuuugich powolnych trasach. Zwykle jednak 12 w trasie, 14-15 w mieście. Po zmianie przełożeń na 4.875 nie sprawdzałem...
Ale 35 też się zdarzyło (średnia z dwóch dni w górach + 200 km dojazdówki, łącznie jakieś 300 km) :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: szataniszcze » pt lut 20, 2015 1:01 pm

to dużo, wam powiem....
niva 2003, 1.6 MPI - 12L gazu na 100 KM 8)
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: alibia1112 » pt lut 20, 2015 1:29 pm

szataniszcze pisze:to dużo, wam powiem....
niva 2003, 1.6 MPI - 12L gazu na 100 KM 8)


Porównaj sobie masę, gabaryt, pojemność obu tych aut i wyjdzie ci wynik spalania Miśka.
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: stefan1989 » pt lut 20, 2015 9:52 pm

Czy ktos organoleptycznie mial do czynienia z podkladkami poliuretanowymi pod sprezyny w Pajero II? Jak to sie sprawdza?

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » pt lut 20, 2015 10:25 pm

stefan1989 pisze:Czy ktos organoleptycznie mial do czynienia z podkladkami poliuretanowymi pod sprezyny w Pajero II? Jak to sie sprawdza?
Nie sprawdza. Nie podcieramy dupy szkiełkiem. Jak chcesz liftować rób to zgodnie ze sztuką.

Mniej więcej tego typu odpowiedzi dostawałem ja jak o dokładnie takie podkładki zapytałem.

Możesz jeszcze spróbować ze sprężynami z Patrola Y60 tego ze sprężyną z cieńszego drutu. Liftują, robią robotę a kosztują drobne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość