pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » czw wrz 03, 2015 8:36 pm

rudypajero.koszalin pisze:
Blackbear pisze:
Nowa chyba większe pieniążki by kosztowała :roll: . Dzięki za opinię. Oddałem swoją pompkę do speca od diesli, ale ma problem ze zdjęciem koła zębatego, trzyma ponoć jak sukinsyn (poklejone czy co). Od dupy strony rozebrał i stwierdził, że elektrozawór czy coś podobnego i sadza w środku. Problem w tym, że wszystkie handlarzyny dają maks 14 dni gwarancji, zawsze jakieś ryzyko. Wyjątek to ta za 1600 zł z 1 rokiem gwarancji, niby gruntownie odremontowana :-?
Zębatka jest zamocowana na stożku, Dobry ściągacz, napiąć i delikatnie jebnąć młotkiem, na pewno zejdzie. Jak dobry pompiarz, to zregeneruje i będzie git. Przypadłością tych pomp jest nadmierne zużycie tuleji wałka a co za tym idzie zużycie uszczelniacza (tego pod kołem zębatym). Powstaje nieszczelność na pompie wstępnej i auto nie odpala. Wymiana tuleji, uszczelniacza i po sprawie. Ta pompa jest robiona w starej technologi, jest dzięki temu w miarę nie zajebliwa. Wyjątki stanowią pompy pracujące na wyjątkowo ch...wym paliwie i wodzie. Powodzenia w remoncie.
Koło zębate zeszło po ingerencji 3 typa (w tym ja), ściągacza, młotka i palnika gazowego. Strasznie się zrosło kur****o z tym stożkiem na wale. Ale sukces. Teraz do pompiarza znowu. :roll:
Było Pajero, jest Galant

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » sob wrz 05, 2015 7:34 pm

Czy przy lifcie 2 cale trzeba czy nie trzeba robić coś z tylnym panhardem ?? .

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Paweł93 » sob wrz 05, 2015 9:09 pm

Witam w Mk1 2.5 td po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się kontrolka od filtra paliwa jak się dobrze doczytałem, gaśnie zaraz po odpaleniu czy to normalne w tym modelu, czy w ogóle nie powinna się zapalać ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » sob wrz 05, 2015 11:41 pm

Paweł93 pisze:Witam w Mk1 2.5 td po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się kontrolka od filtra paliwa jak się dobrze doczytałem, gaśnie zaraz po odpaleniu czy to normalne w tym modelu, czy w ogóle nie powinna się zapalać ?
Tak mam i ja w Hyundaiu.

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Luk83 » sob wrz 12, 2015 8:31 pm

koledzy pytanie czy ktoś przerabiał lub wstawiał mniejszy zbiornik paliwa do paj 1 ? chciałbym mniejszy bo generalnie jeżdże na gazie benzyna tak na wszelki wypadek. mój jest zasyfiony no i ciężki może od czegos podchodzi.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » śr wrz 16, 2015 8:09 pm

Marcingalloper pisze:Czy przy lifcie 2 cale trzeba czy nie trzeba robić coś z tylnym panhardem ?? .
Cytuję sam siebie ponawiając pytanie i zapytam jeszcze czy coś (np. przewody hamulcowe) trzeba przedłużać lub coś innego modzić.
Czy z zasady wystarcza wsadzenie nowych sprężyn i amortyzatorów.

Zbliża się godzina zero.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » czw wrz 17, 2015 9:12 am

Marcingalloper pisze:
Marcingalloper pisze:Czy przy lifcie 2 cale trzeba czy nie trzeba robić coś z tylnym panhardem ?? .
Cytuję sam siebie ponawiając pytanie i zapytam jeszcze czy coś (np. przewody hamulcowe) trzeba przedłużać lub coś innego modzić.
Czy z zasady wystarcza wsadzenie nowych sprężyn i amortyzatorów.

Zbliża się godzina zero.
nic nie trzeba. most troszkę oczywiście wyjedzie, ale jakoś się tym nie kłopotałem. Auto prowadziło się ok :wink:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » czw wrz 17, 2015 6:41 pm

Kabal pisze:
Marcingalloper pisze:
Marcingalloper pisze:Czy przy lifcie 2 cale trzeba czy nie trzeba robić coś z tylnym panhardem ?? .
Cytuję sam siebie ponawiając pytanie i zapytam jeszcze czy coś (np. przewody hamulcowe) trzeba przedłużać lub coś innego modzić.
Czy z zasady wystarcza wsadzenie nowych sprężyn i amortyzatorów.

Zbliża się godzina zero.
nic nie trzeba. most troszkę oczywiście wyjedzie, ale jakoś się tym nie kłopotałem. Auto prowadziło się ok :wink:
Oki :)2 , bardzo dziękuję za info.

PS: jak będzie chlapać błotem bardziej na jedną stronę to zamówię regulowany :)14

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » czw wrz 17, 2015 8:09 pm

Jak to w ogóle wygląda w praktyce przy lifcie zawieszenia 2"? Staje się twardszy, dlatego jest wyższy? :D
Było Pajero, jest Galant

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » czw wrz 17, 2015 8:44 pm

Blackbear pisze:Jak to w ogóle wygląda w praktyce przy lifcie zawieszenia 2"? Staje się twardszy, dlatego jest wyższy? :D
Wychodząc z zakupami z Biedronki masz większą szansę na zobaczenie swojego podliftowanego samochodu.
Drugi plus, jak to ktoś tu na forum napisał to z takiego podliftowanego na zawiasie 2 cale i budy 2 cale można już w korkach pluć osobówkom na dachy tak że kierowca oplutego samochodu tego nie zobaczy.

Są i minusy - nie wjedziesz już do podziemnych garaży jak i do zwykłego prl-owskiego murowanego garażu też nie. Ja myślałem że wjadę i mam porysowany dach - zawadziłem bo ja mam i lift dachu 2 cale :)21 (holender).

A tak na poważnie to samochód po lifcie najczęściej staje się sztywniejszy ale i lepiej wybiera nierówności pod lekkim obciążeniem. Ja nie chciałem liftu (mam już bodylift 2), ale teraz uj z tym i lada moment będę wsio zakładał i dojdzie kolejne 2 cale na zawieszeniu i pewnie zaraz będę zmieniał nowe na nowe ale większe koła :)3 .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt wrz 18, 2015 1:01 pm

Dlaczego ciągle znika mi ręczny, dlaczego co chwilę muszę go podciągać, dlaczego szczęki się zużyły na dystansie 4kkm? Wszystko przez syf jaki się dostaje do bębnów? Nie jeżdżę jakoś ekstremalnie, nie przeprawiam się, nie brodzę. Jak sobie z tym poradzić? Dodam, że mam tarczo-bębny.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pt wrz 18, 2015 1:10 pm

jradek pisze:Dlaczego ciągle znika mi ręczny, dlaczego co chwilę muszę go podciągać, dlaczego szczęki się zużyły na dystansie 4kkm? Wszystko przez syf jaki się dostaje do bębnów? Nie jeżdżę jakoś ekstremalnie, nie przeprawiam się, nie brodzę. Jak sobie z tym poradzić? Dodam, że mam tarczo-bębny.
Diagnostyka i sprawdzenie siły hamowania osi na ścieżce. Niemal identyczny objaw miałem w 106, którą też się nie przeprawiałem :)21 ,zesrany był korektor hamowania tak że tylną oś hamowała zbyt mocno.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pt wrz 18, 2015 1:14 pm

Zagalopowałem się i dopiero doczytałem że chodzi o tarczo-bębny więc korektor odpada bo szczęki nie hamują tylko klocki i tarcze a bębny i okładziny tylko do ręcznego.

Może kluczem będzie jakość, lub jej brak.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt wrz 18, 2015 2:01 pm

Marcin! Ja nie uzywam recznego bo:
1 Malo jezdze
2 Nawet jak chce go uzyc to go juz nie ma
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pt wrz 18, 2015 3:28 pm

Nieużywany organ podobno zanika :)21 .

Linki zmieniałeś ?? może zaciągasz, czujesz opór a wcale szczęki nie rozpierają się na bębnie tylko linka staje w pancerzu - po zwolnieniu hamulca ręcznego sam hamulec puszcza i bęben daje się obracać. Tak samo ze sprężynami zwrotnymi szczęk - cofają okładziny od bębna ?? .

W którym miejscu naciągasz ?? , linką czy na samoregulatorach w bębnie o ile takie są.
Bębny Ci się grzeją czy są zawsze zimne ?? .

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » ndz wrz 27, 2015 7:41 pm

Chopy?! Mam porośnięty jeden akumulator. Przydałoby się wymienić bo zima idzie, a czasem słabo mi kręci tego bydlaka 2.8. Obecnie są jakieś 74Ah. Jakie powinny być fabrycznie do 2.8? Czy większy jeden (jaki?), czy dwa mniejsze? Mam oczywiście miejsce na dwa aku. Narazie wyciągarek brak i chyba za szybko nie będą :(
Było Pajero, jest Galant

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Paweł93 » pn wrz 28, 2015 9:21 am

Koledzy jak to jest z tym grzaniem świec żarowych bo u mnie w mk1 2.5 td po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka od świec odrazu świeci się na zielono i po jakimś czasie delikatnie przygasa, za to na filmikach widziałem że na początku kontrolka świeci się na czerwono a potem zmienia barwę na zieloną i już nie wiem czy to u mnie coś jest nie tak czy to zależne od modelu, jak to jest ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn wrz 28, 2015 11:45 am

Tam jest jakaś kontrolka?
:)21

Muszę u siebie to w końcu rozebrać, bo za dużo rzeczy mi nie świeci.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » pn wrz 28, 2015 12:26 pm

jradek pisze:Tam jest jakaś kontrolka?
:)21

Muszę u siebie to w końcu rozebrać, bo za dużo rzeczy mi nie świeci.
Kolega pyta o mk1 a Ty masz mk2 z qgs jak nikt tam nie grzebał i nie masz kontrolek aukrat od tego. Mają Ci świergolić przekaźniki po odpaleniu.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn wrz 28, 2015 12:30 pm

Pół żartem, pół serio odpowiadam.
Zauważyłem, że kolega ma mk1
Miałem grzebane, przekaźniki mi pykają, kontrolki nie zauważyłem.
Kilka kontrolek mi nie bangla. O ile nie sprzedam Miśka to naprawię to w pierwszej (lub drugiej) kolejności.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Mariobros » śr wrz 30, 2015 8:04 am

Paweł93 pisze:Koledzy jak to jest z tym grzaniem świec żarowych bo u mnie w mk1 2.5 td po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka od świec odrazu świeci się na zielono i po jakimś czasie delikatnie przygasa, za to na filmikach widziałem że na początku kontrolka świeci się na czerwono a potem zmienia barwę na zieloną i już nie wiem czy to u mnie coś jest nie tak czy to zależne od modelu, jak to jest ?
Generalnie tak to jest - ale ten czerwony to taki bardziej "oranżowy " jest :wink:
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Mariobros » śr wrz 30, 2015 8:09 am

No to teraz ja: odmładzam mojego antyka i zanabyłem mu intercoolera, nowy kolektor dolotowy a nawet maskę z wlotem w kolorze blue :)21 Pytanie - w intercoolerze jest jakiś czujnik z kabelkiem i wtyczką oraz wiatraczek też z kabelkiem i wtyczką - pod co to podpinać? Czy może lepiej dać sobie spokój i włączać wiatrak na pstryka z kabiny?
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » czw paź 01, 2015 8:45 am

Ten czujnik w intercool. mierzy temperaturę powietrza w środku intercoolera teoretycznie powinien sterować / włączać wiatrak , latem raz się włączył potem coś wymieniałem uszkodziłem kabel i zrobiłem na pstryczek z kabiny.. sam jestem ciekaw czy cokolwiek to daje ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Mariobros » czw paź 01, 2015 9:20 am

Taka wersję tez przyjmę :)2
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Paweł93 » czw paź 01, 2015 9:36 am

Mariobros pisze: Generalnie tak to jest - ale ten czerwony to taki bardziej "oranżowy " jest :wink:
Może i tak nie wiem na żywo nie widziałem tego koloru bo tak jak pisałem u mnie cały czas na zielony świeci i po jakimś czasie delikatnie przygasa, czy tak powinno być ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości