Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » wt lip 21, 2015 10:13 am
Flor pisze:Sygma pisze:
seryjnie chyba jest 32"x10.5
seria to 31"X 10,5 X18 a właściwie 265x 60x 18 "

racja
liczenie mnie zawiodło

-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » wt lip 21, 2015 9:31 pm
-
Nesene
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 8:13 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nesene » ndz paź 18, 2015 8:21 am
A macie może pomysł co zrobić z klikając mi klockami hamulcowymi z przodu? Wygląda to tak ze przy manewrach przód - tył lekko przesuwają się w jarzmie wydając denerwujące klikanie. Klocki i tarcze nowe ...
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » ndz paź 18, 2015 11:39 am
A blaszki ustalające klocek w jażmie masz ? Czy może jakiś załapany mechanior usunął ?
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » ndz paź 18, 2015 6:41 pm
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Nesene
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 8:13 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nesene » ndz paź 18, 2015 10:12 pm
Robert a gdzie się ten zestaw montuje? Te bolce to zamiast tych oryginalnych do mocowania klocków czy to jakieś dodatkowe ? Masz może fotkę jak to powinno wyglądać?
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » pn paź 19, 2015 8:46 pm
Te bolce to zamiast oryginałów (jak się zniszczą w jakikolwiek sposób), natomiast blaszki są zakotwiczone na bolcach i dociskają klocki do nich, unieruchamiając je i ograniczając ich przemieszczanie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Nesene
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 8:13 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nesene » wt paź 20, 2015 8:43 pm
Robert może to głupie pytanie ale zestaw z linka jest do Mercedesa. Do Pajero nie znalazłem takiego czy ten.od Mercedesa pasuje czy podałeś tylko przykład ?
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » wt paź 20, 2015 9:00 pm
Nesene pisze:Robert może to głupie pytanie ale zestaw z linka jest do Mercedesa. Do Pajero nie znalazłem takiego czy ten.od Mercedesa pasuje czy podałeś tylko przykład ?
A tutaj paczył. Pewnie nie.
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » wt paź 20, 2015 10:09 pm
Nesene pisze:Robert może to głupie pytanie ale zestaw z linka jest do Mercedesa. Do Pajero nie znalazłem takiego czy ten.od Mercedesa pasuje czy podałeś tylko przykład ?
Tylko poglądowo. Nie chce mi się szukać.... Ale w mitsu wygląda podobnie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » wt paź 20, 2015 10:31 pm
Marcin ty sam najpierw się naucz czytać...

Chodzi o PIV nie III
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » wt paź 20, 2015 10:33 pm
rudypajero.koszalin pisze:
Marcin ty sam najpierw się naucz czytać...

Chodzi o PIV nie III
Tam napisali przecież:
"UWAGA: W Pajero IV pasuje tylko do modeli V80."
-
Nesene
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 8:13 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nesene » śr paź 21, 2015 6:10 am
Marcin V80 ma zaciski 2-tłoczkowe a V90 4-tloczkowe t stąd różnica. V90 nie ma pływającego zacisku.
rudypajero.koszalin pisze:
Możesz mieć źle dobrane/(nie trzymające wymiaru) klocki lub wybity korpus zacisku.
Muszę jeszcze raz wejść pod auto i kazać żonie jeździć przód / tył bo nie cieszy perspektywa wymiany zacisków które dopiero co kupiłem

-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » śr paź 21, 2015 12:41 pm
Nesene pisze:Marcin V80 ma zaciski 2-tłoczkowe a V90 4-tloczkowe t stąd różnica. V90 nie ma pływającego zacisku.
rudypajero.koszalin pisze:
Możesz mieć źle dobrane/(nie trzymające wymiaru) klocki lub wybity korpus zacisku.
Muszę jeszcze raz wejść pod auto i kazać żonie jeździć przód / tył bo nie cieszy perspektywa wymiany zacisków które dopiero co kupiłem

Nie wiem, nie znam się i tylko mi się wydawało że V80 i V90 to wszyscy przedstawiciele serii włącznie z np. V98W czy V88W tak jak to podają katalogi.
Widocznie wszędzie wkradł się jakiś błąd bo w każdym katalogu widnieją różne zestawy montażowe do Pajero III i Pajero IV.
Olać to, ja teoretyzuję z tym co widzę po katalogach, Ty możesz w zacisk zajrzeć.
-
Max997
- jestem tu nowy...

- Posty: 94
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: Max997 » wt lis 10, 2015 1:02 pm
To ja dorzucę pytanie- z miśkami nie maiłem nigdy odczynienia.
Jak dam dłuższe sprężyny i do tego twardsze to na wykrzyżach koło ma teoretycznie mniejszy skok (twardsza sprężyna nie ugnie się tak jak miękka- zakładam że jadę bez obciążenia) więc tylko ratować się mogę blokadą w mostach.
Czy w miśku jest to bardzo widoczne, czy tragizuję?
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long

-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » wt lis 10, 2015 2:04 pm
Nesene pisze:Marcin V80 ma zaciski 2-tłoczkowe a V90 4-tloczkowe t stąd różnica. V90 nie ma pływającego zacisku.
od którego roku modelowe jest już V90 ? (nie bardzo ogarniam ten temat)
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » wt lis 10, 2015 8:07 pm
Od 2007.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » wt lis 10, 2015 10:52 pm
Max997 pisze:To ja dorzucę pytanie- z miśkami nie maiłem nigdy odczynienia.
Jak dam dłuższe sprężyny i do tego twardsze to na wykrzyżach koło ma teoretycznie mniejszy skok (twardsza sprężyna nie ugnie się tak jak miękka- zakładam że jadę bez obciążenia) więc tylko ratować się mogę blokadą w mostach.
Czy w miśku jest to bardzo widoczne, czy tragizuję?
Sprężyn nie dobiera się "na pałę" . Zawieszenie dedykowane dobiera się do spodziewanego obciążenia. Jak masz golasa (fabrykę) to jak wsadzisz sztywniejsze springi, to ci nery odbije i brak wykrzyżu będzie. Jeśli zamierzasz doszpejować autko to dobierasz springi z palety producenta typu "L"" D"" I" najbardziej zbliżone parametrami do spodziewanego obciążenia.
Moje Pahero z przodu ma założone +2"+ 100kg. Bo mam stalowy zderzak i windę, dodatkowe obciążenie to właśnie cirka 100kg. Z tyłu mam +2" +200 kg bo non stop wożę zbiornik z wodą (80L) i stalowy zderzak cirka 100kg + graty na wyprawę i wyjdzie 200-300kg. Zawias pracuje bardzo komfortowo, jest relatywnie miękki, ale nie dobija. Parametry w terenie (wykrzyż) O.K. czytaj pracuje w pełnym zakresie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » wt lis 10, 2015 10:55 pm
gdzie masz takie sprężyny (chodzi o dostępność) ?
przy lifcie 2" jakie dałeś opony ?
zmieniałaś też ET na feldze.. jakiś dystans ?
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » wt lis 10, 2015 11:01 pm
W zasadzie każdy diler ma w ofercie kilka rodzajów sprężyn i Dobinsons i Lovels I Ironman. Wystarczy wejść na stronę dilera mają katalogi on-line.
Tu np zawias firmy na "D"

Ale to broń panie bucku nie reklama

Wszystkie firmy mają podobne parametry.
https://www.youtube.com/watch?v=Ieay7PjfTt0
Guma to 285/75R16 czyli 33" ET fabryka, felga ori.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » śr lis 11, 2015 9:13 am
dodam jeszcze, ze do kompletu Lovells i Profender produkują amortyzatory z regulacją wysokosci i mozesz idealnie dobrac wysokosc przodu samochodu. a gdy założysz dodatkowe obciazenie i przód osiądzie to mozesz go wyrównać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości