pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 19, 2015 9:29 pm

Zdales, mozesz miec dzieci!


Nie bede cyrku robil o taki ubytek plynu.
Na razie
i znowu szukam disko.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
pedroz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: pt mar 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów-Włochy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: pedroz » pn paź 19, 2015 9:31 pm

Radek, trzymam kciuki. Co się tyczy diagnostyki absu to poczytaj sobie tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=77033
PII V23 6G72

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 19, 2015 9:52 pm

jradek pisze:Zdales, mozesz miec dzieci!


Nie bede cyrku robil o taki ubytek plynu.
Na razie
i znowu szukam disko.
Dzieci by się przydały, teraz dla równowagi.

Za Disco kciuków trzymał nie będę :lol: .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 19, 2015 10:01 pm

Dzieki Piotrek.
Z tym abs to co jakis czas mi sie to pojawia i znika samoistnie na dluzszy czas. Chyba ma to zwiazek z wilgotnoscia powietrza.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt paź 20, 2015 12:59 pm

Dzisiaj znowu dłubałem i podłączyłem ledy, już prawie do końca :D , niestety popsułem też wyciągarkę :( .
Wydechu, ABSu i elektrozaworków nie ruszałem.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: gebels » wt paź 20, 2015 7:33 pm

naprawa ABS-u prosta jak drut i bedzie robił, jeśli tylko nie dłubałeś przy czujniku :-D
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt paź 20, 2015 7:55 pm

gebels pisze:naprawa ABS-u prosta jak drut i bedzie robił, jeśli tylko nie dłubałeś przy czujniku :-D
Jak proponujesz zaczac?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » czw paź 22, 2015 12:45 pm

rudypajero.koszalin pisze:Przód się rozpina, bo rozpinasz go manualnie, dźwignią w reduktorze, ale na p. moście jest jeszcze mechanizm rozpinający prawą półoś. Jak jedziesz na 2H to półoś jest odpięta od dyfra, dzięki czemu dyfer nie obraca się i pozostaje w stanie spoczynku. Na 4H półoś zostaje podłączona do układu napędowego. Realizuje to siłownik podciśnieniowy zamontowany na prawej części pochwy mostu. Jego załączenie i rozłączenie jest monitorowane przez czujnik. jeśli stan siłownika jest nie adekwatny do wybranego rodzaju napędu, to kontrolki od napędu migają. 2H półośka nie rozpięta -> migają przednie koła, 4H półośka nie zapięta również miganie kół przednich. Czujnik w stanie "wolnym" jest NO, więc w przypadku mrugania kontrolek na 2H bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworków niż czujnika.
Na szczęście w PII wszystko jest sterowane manualnie, jedynie most jest sterowany elektrycznie i podciśnieniowo. Jednak siłownik podciśnienia ma jeszcze sprężynę która w razie braku podciśnienia spina półoś. Jedyne co wk...ia to migające kontrolki :evil:
Dobra, jeszcze nie do końca ogarniam to co napisałeś, ale:
Oba zaworki zasysają mi palucha, ten od koła wyraźnie, ten od silnika mniej wyraźnie, nieważne czy na 2H czy na 4H. Twoja propozycja jest taka, że zdejmuje je z auta, myję w czymś suchym np. benzynie i zakładam ponownie? Czy na samym moście jest jakiś czujnik zapięcia? Nie zdążyłem sprawdzić?
Na razie chyba tyle.
Dzięki
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » czw paź 22, 2015 5:49 pm

jradek pisze:Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Zobaczymy czy ponaprawiam to co odkrylem do dzisiaj rana.
Jak mówisz, robić czy jeszcze zostawić:

https://youtu.be/u4mlrjpPboI

:)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » czw paź 22, 2015 5:54 pm

Twoj?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » czw paź 22, 2015 6:26 pm

jradek pisze:Twoj?
Niestety.
Dziś o 5 rano wydmuchło na amen, musiałem jechać na grzyby Peugeotem (cud że przetrwał) :o .
W poniedziałek początek sekcji, mam nadzieję że głowica będzie szczelna i że to tylko uszczelka.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » czw paź 22, 2015 6:39 pm

Co Ty czyniles o 5tej!!! rano?

E
na zimnym na cieplym czy wsiorawno?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » czw paź 22, 2015 7:05 pm

jradek pisze:
rudypajero.koszalin pisze:Przód się rozpina, bo rozpinasz go manualnie, dźwignią w reduktorze, ale na p. moście jest jeszcze mechanizm rozpinający prawą półoś. Jak jedziesz na 2H to półoś jest odpięta od dyfra, dzięki czemu dyfer nie obraca się i pozostaje w stanie spoczynku. Na 4H półoś zostaje podłączona do układu napędowego. Realizuje to siłownik podciśnieniowy zamontowany na prawej części pochwy mostu. Jego załączenie i rozłączenie jest monitorowane przez czujnik. jeśli stan siłownika jest nie adekwatny do wybranego rodzaju napędu, to kontrolki od napędu migają. 2H półośka nie rozpięta -> migają przednie koła, 4H półośka nie zapięta również miganie kół przednich. Czujnik w stanie "wolnym" jest NO, więc w przypadku mrugania kontrolek na 2H bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworków niż czujnika.
Na szczęście w PII wszystko jest sterowane manualnie, jedynie most jest sterowany elektrycznie i podciśnieniowo. Jednak siłownik podciśnienia ma jeszcze sprężynę która w razie braku podciśnienia spina półoś. Jedyne co wk...ia to migające kontrolki :evil:
Dobra, jeszcze nie do końca ogarniam to co napisałeś, ale:
Oba zaworki zasysają mi palucha, ten od koła wyraźnie, ten od silnika mniej wyraźnie, nieważne czy na 2H czy na 4H. Twoja propozycja jest taka, że zdejmuje je z auta, myję w czymś suchym np. benzynie i zakładam ponownie? Czy na samym moście jest jakiś czujnik zapięcia? Nie zdążyłem sprawdzić?
Na razie chyba tyle.
Dzięki
Na początek może nie demontuj, przedmuchaj sprężonym powietrzem, często pomaga.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » czw paź 22, 2015 7:09 pm

Sa ufajdane blotem. Ja zapne tylko jeden wezyk to bedzie dzialac pawidlowo? Tylko na jednym polozeniu wajchy reduktora? Jest jakis pstryczek elektryczek ma dyfrze co sprawdza zapiecie polosi?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » czw paź 22, 2015 7:20 pm

jradek pisze:Co Ty czyniles o 5tej!!! rano?

E
na zimnym na cieplym czy wsiorawno?
Wstałem żeby jechać na grzyby w okolice Szczytna (u nas w mazowieckim brak) i całe szczęście że prysnąłem na szybę spryskiwaczem, a ten się skończył. Pojechałem na CPN, tam maska w górę i :o , urwa mać skąd ta chmura dymu. Jak otworzyłem korek chłodnicy wsio było jasne :)21 .
O tym że w końcu wywali na amen wiedziałem bo po szybkiej jeździe (powyżej 3000obr/min) wywalało trochę płynu - a to pierwszy objaw. Do dziś wsio było OK, jeszcze się łudziłem że wytrzyma do wiosny i wtedy to zrobię.
No nic, najgorsze to że musiałem na grzyby jechać Peugeotem :lol: .

august
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 8:37 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: august » sob paź 24, 2015 2:32 pm

Może ktoś z kolegów wie w którym miejscu znajduje się przekaźnik poziomu oleju w PII ? Zaświeciła mi się kontrolka poziomu oleju , odpiąłem czujnik na misce a ona dalej się świeci ...

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » sob paź 24, 2015 3:38 pm

No to moze dolej oleju!
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » sob paź 24, 2015 3:44 pm

Po uja dolewać. Oj Radek, Radek.

Żaruwkię wyjmnij z zegara.

august
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 8:37 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: august » sob paź 24, 2015 5:39 pm

Skoro odłączyłem kable od czujnika a kontrolka nadal świeci tzn że poziom oleju nijak się ma do problemu ...

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » sob paź 24, 2015 5:59 pm

august pisze:Skoro odłączyłem kable od czujnika a kontrolka nadal świeci tzn że poziom oleju nijak się ma do problemu ...
Jeszcze dziwniejsze będzie jak fizycznie wyjmiesz tą żarówkę, położysz na siedzeniu a ona nadal będzie świecić :o .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 26, 2015 8:54 am

jradek pisze:
rudypajero.koszalin pisze:Przód się rozpina, bo rozpinasz go manualnie, dźwignią w reduktorze, ale na p. moście jest jeszcze mechanizm rozpinający prawą półoś. Jak jedziesz na 2H to półoś jest odpięta od dyfra, dzięki czemu dyfer nie obraca się i pozostaje w stanie spoczynku. Na 4H półoś zostaje podłączona do układu napędowego. Realizuje to siłownik podciśnieniowy zamontowany na prawej części pochwy mostu. Jego załączenie i rozłączenie jest monitorowane przez czujnik. jeśli stan siłownika jest nie adekwatny do wybranego rodzaju napędu, to kontrolki od napędu migają. 2H półośka nie rozpięta -> migają przednie koła, 4H półośka nie zapięta również miganie kół przednich. Czujnik w stanie "wolnym" jest NO, więc w przypadku mrugania kontrolek na 2H bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworków niż czujnika.
Na szczęście w PII wszystko jest sterowane manualnie, jedynie most jest sterowany elektrycznie i podciśnieniowo. Jednak siłownik podciśnienia ma jeszcze sprężynę która w razie braku podciśnienia spina półoś. Jedyne co wk...ia to migające kontrolki :evil:
Dobra, jeszcze nie do końca ogarniam to co napisałeś, ale:
Oba zaworki zasysają mi palucha, ten od koła wyraźnie, ten od silnika mniej wyraźnie, nieważne czy na 2H czy na 4H. Twoja propozycja jest taka, że zdejmuje je z auta, myję w czymś suchym np. benzynie i zakładam ponownie? Czy na samym moście jest jakiś czujnik zapięcia? Nie zdążyłem sprawdzić?
Na razie chyba tyle.
Dzięki

Ponawiam pytanie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 26, 2015 10:46 am

Radek, czujniki zapięcia napędów są na reduktorze - przynajmniej w ES. Są dwa, i to właśnie one gdy się zasyfią np. olejem to nie zapalają kontrolki zapięcia napędów. Je się wyjmuje i moczy w benzynie w celu umycia. To taka baniuszka z kulką i sprężynką w środku :)21 .

Same zaworki nie wiem czy się myje.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 26, 2015 11:07 am

U mnie są 4 (SS) i już je wyjmowałem. Ledwie dyszą, może nawet któryś nie banga, może nawet więcej niż jeden. Nie chcę wymieniać wszystkich, nie chcę wyważać otwartych drzwi, ale muszę ten cały układ jakoś zdiagnozować. Cholera, najgorzej, że czasu mam znowu mało.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 26, 2015 11:24 am

Te czujniki działają na masę, miernikiem sprawdź czy po wciśnięciu "kulki" masuje i czy masa jest dobra. Wykluczysz czy któryś niedomaga.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » pn paź 26, 2015 6:51 pm

Na prawej części p.mostu napędowego jest taka przystawka, w niej jest przesuwka która rozpina półoś, jest tam też czujnik, taki jak w reduktorze. Jak półoś jest spięta przesuwką to czujnik jest zwarty.
Awaryjny sposób naprawy napędu to wypięcie wężyków od zaworków, w siłowniku na moście jest jeszcze sprężyna która zapina półoś w razie braku podciśnienia.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości