pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Zdales, mozesz miec dzieci!
Nie bede cyrku robil o taki ubytek plynu.
Na razie
i znowu szukam disko.
Nie bede cyrku robil o taki ubytek plynu.
Na razie
i znowu szukam disko.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Radek, trzymam kciuki. Co się tyczy diagnostyki absu to poczytaj sobie tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=77033
PII V23 6G72
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dzieci by się przydały, teraz dla równowagi.jradek pisze:Zdales, mozesz miec dzieci!
Nie bede cyrku robil o taki ubytek plynu.
Na razie
i znowu szukam disko.
Za Disco kciuków trzymał nie będę

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dzieki Piotrek.
Z tym abs to co jakis czas mi sie to pojawia i znika samoistnie na dluzszy czas. Chyba ma to zwiazek z wilgotnoscia powietrza.
Z tym abs to co jakis czas mi sie to pojawia i znika samoistnie na dluzszy czas. Chyba ma to zwiazek z wilgotnoscia powietrza.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dzisiaj znowu dłubałem i podłączyłem ledy, już prawie do końca
, niestety popsułem też wyciągarkę
.
Wydechu, ABSu i elektrozaworków nie ruszałem.


Wydechu, ABSu i elektrozaworków nie ruszałem.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
naprawa ABS-u prosta jak drut i bedzie robił, jeśli tylko nie dłubałeś przy czujniku 

Czwarte serce 

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jak proponujesz zaczac?gebels pisze:naprawa ABS-u prosta jak drut i bedzie robił, jeśli tylko nie dłubałeś przy czujniku
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dobra, jeszcze nie do końca ogarniam to co napisałeś, ale:rudypajero.koszalin pisze:Przód się rozpina, bo rozpinasz go manualnie, dźwignią w reduktorze, ale na p. moście jest jeszcze mechanizm rozpinający prawą półoś. Jak jedziesz na 2H to półoś jest odpięta od dyfra, dzięki czemu dyfer nie obraca się i pozostaje w stanie spoczynku. Na 4H półoś zostaje podłączona do układu napędowego. Realizuje to siłownik podciśnieniowy zamontowany na prawej części pochwy mostu. Jego załączenie i rozłączenie jest monitorowane przez czujnik. jeśli stan siłownika jest nie adekwatny do wybranego rodzaju napędu, to kontrolki od napędu migają. 2H półośka nie rozpięta -> migają przednie koła, 4H półośka nie zapięta również miganie kół przednich. Czujnik w stanie "wolnym" jest NO, więc w przypadku mrugania kontrolek na 2H bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworków niż czujnika.
Na szczęście w PII wszystko jest sterowane manualnie, jedynie most jest sterowany elektrycznie i podciśnieniowo. Jednak siłownik podciśnienia ma jeszcze sprężynę która w razie braku podciśnienia spina półoś. Jedyne co wk...ia to migające kontrolki
Oba zaworki zasysają mi palucha, ten od koła wyraźnie, ten od silnika mniej wyraźnie, nieważne czy na 2H czy na 4H. Twoja propozycja jest taka, że zdejmuje je z auta, myję w czymś suchym np. benzynie i zakładam ponownie? Czy na samym moście jest jakiś czujnik zapięcia? Nie zdążyłem sprawdzić?
Na razie chyba tyle.
Dzięki
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jak mówisz, robić czy jeszcze zostawić:jradek pisze:Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Zobaczymy czy ponaprawiam to co odkrylem do dzisiaj rana.
https://youtu.be/u4mlrjpPboI

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Twoj?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Niestety.jradek pisze:Twoj?
Dziś o 5 rano wydmuchło na amen, musiałem jechać na grzyby Peugeotem (cud że przetrwał)

W poniedziałek początek sekcji, mam nadzieję że głowica będzie szczelna i że to tylko uszczelka.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Co Ty czyniles o 5tej!!! rano?
E
na zimnym na cieplym czy wsiorawno?
E
na zimnym na cieplym czy wsiorawno?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Na początek może nie demontuj, przedmuchaj sprężonym powietrzem, często pomaga.jradek pisze:Dobra, jeszcze nie do końca ogarniam to co napisałeś, ale:rudypajero.koszalin pisze:Przód się rozpina, bo rozpinasz go manualnie, dźwignią w reduktorze, ale na p. moście jest jeszcze mechanizm rozpinający prawą półoś. Jak jedziesz na 2H to półoś jest odpięta od dyfra, dzięki czemu dyfer nie obraca się i pozostaje w stanie spoczynku. Na 4H półoś zostaje podłączona do układu napędowego. Realizuje to siłownik podciśnieniowy zamontowany na prawej części pochwy mostu. Jego załączenie i rozłączenie jest monitorowane przez czujnik. jeśli stan siłownika jest nie adekwatny do wybranego rodzaju napędu, to kontrolki od napędu migają. 2H półośka nie rozpięta -> migają przednie koła, 4H półośka nie zapięta również miganie kół przednich. Czujnik w stanie "wolnym" jest NO, więc w przypadku mrugania kontrolek na 2H bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworków niż czujnika.
Na szczęście w PII wszystko jest sterowane manualnie, jedynie most jest sterowany elektrycznie i podciśnieniowo. Jednak siłownik podciśnienia ma jeszcze sprężynę która w razie braku podciśnienia spina półoś. Jedyne co wk...ia to migające kontrolki
Oba zaworki zasysają mi palucha, ten od koła wyraźnie, ten od silnika mniej wyraźnie, nieważne czy na 2H czy na 4H. Twoja propozycja jest taka, że zdejmuje je z auta, myję w czymś suchym np. benzynie i zakładam ponownie? Czy na samym moście jest jakiś czujnik zapięcia? Nie zdążyłem sprawdzić?
Na razie chyba tyle.
Dzięki
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Sa ufajdane blotem. Ja zapne tylko jeden wezyk to bedzie dzialac pawidlowo? Tylko na jednym polozeniu wajchy reduktora? Jest jakis pstryczek elektryczek ma dyfrze co sprawdza zapiecie polosi?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Wstałem żeby jechać na grzyby w okolice Szczytna (u nas w mazowieckim brak) i całe szczęście że prysnąłem na szybę spryskiwaczem, a ten się skończył. Pojechałem na CPN, tam maska w górę ijradek pisze:Co Ty czyniles o 5tej!!! rano?
E
na zimnym na cieplym czy wsiorawno?


O tym że w końcu wywali na amen wiedziałem bo po szybkiej jeździe (powyżej 3000obr/min) wywalało trochę płynu - a to pierwszy objaw. Do dziś wsio było OK, jeszcze się łudziłem że wytrzyma do wiosny i wtedy to zrobię.
No nic, najgorsze to że musiałem na grzyby jechać Peugeotem

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Może ktoś z kolegów wie w którym miejscu znajduje się przekaźnik poziomu oleju w PII ? Zaświeciła mi się kontrolka poziomu oleju , odpiąłem czujnik na misce a ona dalej się świeci ...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
No to moze dolej oleju!
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Po uja dolewać. Oj Radek, Radek.
Żaruwkię wyjmnij z zegara.
Żaruwkię wyjmnij z zegara.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Skoro odłączyłem kable od czujnika a kontrolka nadal świeci tzn że poziom oleju nijak się ma do problemu ...
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jeszcze dziwniejsze będzie jak fizycznie wyjmiesz tą żarówkę, położysz na siedzeniu a ona nadal będzie świecićaugust pisze:Skoro odłączyłem kable od czujnika a kontrolka nadal świeci tzn że poziom oleju nijak się ma do problemu ...

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
jradek pisze:Dobra, jeszcze nie do końca ogarniam to co napisałeś, ale:rudypajero.koszalin pisze:Przód się rozpina, bo rozpinasz go manualnie, dźwignią w reduktorze, ale na p. moście jest jeszcze mechanizm rozpinający prawą półoś. Jak jedziesz na 2H to półoś jest odpięta od dyfra, dzięki czemu dyfer nie obraca się i pozostaje w stanie spoczynku. Na 4H półoś zostaje podłączona do układu napędowego. Realizuje to siłownik podciśnieniowy zamontowany na prawej części pochwy mostu. Jego załączenie i rozłączenie jest monitorowane przez czujnik. jeśli stan siłownika jest nie adekwatny do wybranego rodzaju napędu, to kontrolki od napędu migają. 2H półośka nie rozpięta -> migają przednie koła, 4H półośka nie zapięta również miganie kół przednich. Czujnik w stanie "wolnym" jest NO, więc w przypadku mrugania kontrolek na 2H bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworków niż czujnika.
Na szczęście w PII wszystko jest sterowane manualnie, jedynie most jest sterowany elektrycznie i podciśnieniowo. Jednak siłownik podciśnienia ma jeszcze sprężynę która w razie braku podciśnienia spina półoś. Jedyne co wk...ia to migające kontrolki
Oba zaworki zasysają mi palucha, ten od koła wyraźnie, ten od silnika mniej wyraźnie, nieważne czy na 2H czy na 4H. Twoja propozycja jest taka, że zdejmuje je z auta, myję w czymś suchym np. benzynie i zakładam ponownie? Czy na samym moście jest jakiś czujnik zapięcia? Nie zdążyłem sprawdzić?
Na razie chyba tyle.
Dzięki
Ponawiam pytanie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Radek, czujniki zapięcia napędów są na reduktorze - przynajmniej w ES. Są dwa, i to właśnie one gdy się zasyfią np. olejem to nie zapalają kontrolki zapięcia napędów. Je się wyjmuje i moczy w benzynie w celu umycia. To taka baniuszka z kulką i sprężynką w środku
.
Same zaworki nie wiem czy się myje.

Same zaworki nie wiem czy się myje.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
U mnie są 4 (SS) i już je wyjmowałem. Ledwie dyszą, może nawet któryś nie banga, może nawet więcej niż jeden. Nie chcę wymieniać wszystkich, nie chcę wyważać otwartych drzwi, ale muszę ten cały układ jakoś zdiagnozować. Cholera, najgorzej, że czasu mam znowu mało.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Te czujniki działają na masę, miernikiem sprawdź czy po wciśnięciu "kulki" masuje i czy masa jest dobra. Wykluczysz czy któryś niedomaga.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Na prawej części p.mostu napędowego jest taka przystawka, w niej jest przesuwka która rozpina półoś, jest tam też czujnik, taki jak w reduktorze. Jak półoś jest spięta przesuwką to czujnik jest zwarty.
Awaryjny sposób naprawy napędu to wypięcie wężyków od zaworków, w siłowniku na moście jest jeszcze sprężyna która zapina półoś w razie braku podciśnienia.
Awaryjny sposób naprawy napędu to wypięcie wężyków od zaworków, w siłowniku na moście jest jeszcze sprężyna która zapina półoś w razie braku podciśnienia.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości