Czujniki silnika 2.5

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » ndz gru 27, 2015 12:28 am

Ma ktoś na tyle tajemnej wiedzy i byłby chętny się nią podzielić. Interesują mnie dwa miejsca w bloku. U mnie były one zaślepione śrubami, ale widziałem raz blok z Pajero gdzie w jednym z zaznaczonych miejsc był wkręcony jakiś czujnik. Na zdjęciu zaznaczyłem te miejsca:

Obrazek

Książki, które mam nic mi nie wyjaśniają.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz gru 27, 2015 7:41 am

Pierwsz licząc od lewej strony (ten wyżej) to korek spustowy płynu chłodzenia. Drugi to nie wiadomo po co jest. Pod nim nie ma żadnego kanału z czymkolwiek, jest to część skrzynki korbowej w której wiruje wałek balansowy.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » ndz gru 27, 2015 9:25 am

Bardzo Ci dziękuję :)2 . Szukałem odpowiedzi chyba z półtora tygodnia i nawet pisałem do sprzedających bloki i silniki i nikt niczego nie wiedział.

Teraz się zastanawiam czy ten spustowy od płynu mogę wykorzystać i wkręcić tam czujnik temperatury płynu. Na chłopski rozum miejsce dobre, tuż koło tulei do tego tej najcieplejszej. No i to jest dokładnie te miejsce gdzie w jednym z silników widziałem wkręcony czujnik - to chyba już w tych silnikach na popmpowtryskach.

Oj, ale to nie jest ta strona silnika, wałek balansowy lata sobie z drugiej strony silnika.
Nie mniej to jeśli po wykręceniu tej śruby jest otwór do skrzynki korbowej, to byłoby idealne miejsce na czujnik ciśnienia oleju.

Edyta:

Tam też jest chyba wałek. Teraz sobie przypominam że my tą dolną śrubę wykręcaliśmy chyba właśnie po to by poprawnie ustawić wałek balansowy - i ten otworek właśnie temu ma służyć.

Albo mi się z czymś to myli.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz gru 27, 2015 5:42 pm

Temp. płynu to jak najbardziej w otwór po spuście i będzie O.k.

Wałki w 4D56 są dwa, z obu stron silnika. Ta dziura zaślepiona śrubą nie służy do ustawiania wałka, do tego są znaki na kole zębatym i przedniej pokrywie silnika. Ciśnienia oleju tam nie zmierzysz, bo go tam nie ma. Tam nawet temperatury oleju nie pomierzysz dokładnie, tam olej tylko rozbryzgowo dolata.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » ndz gru 27, 2015 6:24 pm

W takim razie nie wiem po cholerę żeśmy tą śrubę wykręcali i wkładali tam śrubokręt - a robiliśmy to na 100%.

Temperaturę oleju chcę złapać na podstawie filtra oleju. Są tam dwa miejsca. Jedno to podobno termostat, widziałem na zdjęciu że ruskie to wywalali, ale oni też i likwidowali chłodnicę oleju - w jakim celu już nie wiem. I pod tym termostatem jest jeszcze jedna śruba na imbus - zaślepka :roll: . Tam chcę dać czujnik temperatury oleju.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli zamiast zaślepki na imbus da radę tam wstawić czujnik temperatury to jestem już w domu :)2 . Bo ostatecznie ciśnienie oleju zabiorę od oryginalnego czujnika ciśnienia na deskę - wykręcę go i wkręcę ten czujnik od dodatkowego wskaźnika. Dam tylko komuś by zrobił prosty układ i wysterował mi jakiś sygnał na oryginalną kontrolkę. Czyli coś w rodzaju przy 50omh daje sygnał a kontrolka gaśnie, w praktyce prób z ciśnieniem będzie pewnie kilkanaście :)21 .
Z tego co czytałem to chyba część Pajero Sportów nie miało już w oryginale kontrolki braku ciśnienia na desce - miały tylko zegar w konsoli centralnej. No chyba że coś źle wyczytałem.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz gru 27, 2015 7:50 pm

Na siłę się gimnastykujesz :roll: Wykręć oryginalny czujnik, w jego miejsce wstaw trujnik/czwurnik/piątnik czy ile tam potrzebujesz i po kłopocie. Oryginalny czujnik bierze pomiar z głównej magistrali olejowej, lepszego miejsca nie znajdziesz.
Co do temperatury, sprawdź czy czujnik temperatury wytrzyma ciśnienie 5-8 bar i go nie rozerwie, bo nie wszystkie wytrzymują. Niektóre są tylko zanurzeniowe, do montażu w misce olejowej.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » ndz gru 27, 2015 8:27 pm

Obrazek

Jeśli chodzi Ci o taki trójnik/czwórnik jak ze zdjęcia wyżej to podziękuję, ale tego nie chcę. U kumpla był taki wkręcony i też niemal w poziomie. Od dołu wkręcony był czujnik ciśnienia oleju od dodatkowego wskaźnika (dość ciężki), a w jedną z bocznych wyjść wkręcił oryginalny czujnik od kontrolki - urwało się to na gwincie prawdopodobnie od drgań i wrócił na holu. Mam uraz do tego choć biorę to pod uwagę cały czas i myślałem o dorobieniu jakiegoś sztywnego mocowania aby wszystko było stabilne.

Czujniki ciśnienia i temperatury oleju, takie same jak mam ja, ma też kumpel w dłubniętym VW Bora. U niego wytrzymują to i u mnie powinny bo ciśnienie mam niższe.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz gru 27, 2015 8:54 pm

Skąd wniosek że masz niższe ciśnienie? Z resztą nie ważne. Faktycznie, to co wkleiłeś to mało profesjonalne, ale są inne rozwiązania. Dzielnik możesz przykręcić do bloku silnika czy gdziekolwiek indziej i połączyć z otworem po czujniku np elastycznym przewodem hamulcowym/hydraulicznym.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » pn gru 28, 2015 12:11 am

rudypajero.koszalin pisze:Dzielnik możesz przykręcić do bloku silnika czy gdziekolwiek indziej i połączyć z otworem po czujniku np elastycznym przewodem hamulcowym/hydraulicznym.
No i chyba tak zrobię. Kupię taki przewód hamulcowy i wkręcę go w miejsce gdzie jest czujnik ciśnienia a czujnik kontrolki i ciśnienia do zegara wkręcę w trójnik i to dopiero gdzieś mocno i stabilnie zamontuję.

Przewód dawać zwykły elastyczny hamulcowy ?? , bo tam zaraz i kolektor wydechowy, turbina i sam silnik więc dookoła trochę ciepło. Ale z drugiej strony dookoła tam też w cholerę gumowych przewodów - choćby sam spływ oleju z turbiny.

Jutro coś pomotam, o ile kupię redukcję gwintów.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: rudypajero.koszalin » pn gru 28, 2015 7:24 pm

Hamulcowy wystarczy, wytrzymuje dużo wyższe ciśnienie niż to w silniku, nie boi się oleju, a hamulce też się grzeją, więc zniesie temperaturę silnika. Jak się boisz że się zgrzeje od kolektora, to go w pazłotko od czekolady owiń, albo osłoń jaką blaszką.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » pn gru 28, 2015 8:23 pm

rudypajero.koszalin pisze:Hamulcowy wystarczy, wytrzymuje dużo wyższe ciśnienie niż to w silniku, nie boi się oleju, a hamulce też się grzeją, więc zniesie temperaturę silnika. Jak się boisz że się zgrzeje od kolektora, to go w pazłotko od czekolady owiń, albo osłoń jaką blaszką.
Byłem dziś w sklepie zamówić przewód hamulcowy w stalowym oplocie, ale nie wiem jakie tam mi gwinty potrzebne będą i chwilowo się wstrzymałem. Jeszcze myślałem o dorobieniu/zakuciu jakiegoś przewodu hydraulicznego żeby był wzmocniony na ciśnienie bo hamulcowe są raczej do 4 Bar, a to trochę mało. Tu dochodzi jeszcze temperatura ciągła a nie jak w hamulcach raczej chwilowa.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 28, 2015 8:29 pm

Hamulcowe są na sporo wiecej niz 4 bar.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » pn gru 28, 2015 8:56 pm

Misiek Cypr pisze:Hamulcowe są na sporo wiecej niz 4 bar.
Faktycznie.
Przepraszam bo przymotałem.
Wytrzymują 200Atm a to trochę mniej jak 20Bar. Pomyliłem przeliczniki i wyszło mi 2Bar :)21 .

Czyli zwykły się nadaje ?? .

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 28, 2015 9:15 pm

Zwykły przewód hamulcowy sie nadaje, ale mało prawdopodobne, że gwint bedzie pasował.

Dalej krecisz: 200atmosfer, to 200Bar, ale 20MPa. W przybliżeniu. nie pamietam już, kiedy ostatni raz widziałem okreslenie atmosfer, ale ze 20 lat temu.

Stosuje sie domyślnie cisnienie atmosferyczne jako zero (0 Bar Gauge), ale cisnienie absolutne Zero to idealna próznia. Stosuje sie takie skale głownie w przemyśle chłodniczym, gdzie Mollier Diagram jest podstawa obliczeń.

Dla naszych duywagacji, ciśnienie atmosferyczne to 0Bar.

Ale się wymądrzam :oops:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » pn gru 28, 2015 10:45 pm

Kuple goglowe grzebaki przyszli z pomocą i będzie jeszcze lepiej niż z przewodem hamulcowym. Zawsze to o jedno połączenie, które może być nieszczelne więcej niż w przypadku trójnika.

Wydumałem sobie tak.

Wykręcę oryginalny czujnik ciśnienia:
Obrazek

i w to miejsce wkręcę taki:

Obrazek

a jak będzie kolidował któryś z czujników z alternatorem to wkręcę taki:

Obrazek

No i dopiero w trójnik wkręcę oryginalny czujnik i nowy od zegara ciśnienia. Dla wzmocnienia tego dam od śruby masowej jakiś płaskownik z opaską i złapię jeden z czujników by to wszystko usztywnić i powinno być git.

Oba trójniki ze zdjęć są z gwintami 1/8. Oryginalny czujnik też ma gwint 1/8 więc wsio powinno spasić :)2 .

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: rudypajero.koszalin » wt gru 29, 2015 9:56 pm

Wsio ładnie, tylko czy jesteś pewien że 1/8" ? Zdaje się że powinno być metryczne M10X1 :roll:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Czujniki silnika 2.5

Post autor: Marcingalloper » wt gru 29, 2015 10:23 pm

rudypajero.koszalin pisze:Wsio ładnie, tylko czy jesteś pewien że 1/8" ? Zdaje się że powinno być metryczne M10X1 :roll:
Czujnik jest taki (zamiennik):

Obrazek

Więc wykręcam stary czujnik, wkręcam trójnik mający wszystkie gwinty na 1/8 cala. Jeden z gwintów będzie zewnętrzny więc wkręcam go w miejsce starego czujnika a w dwa gwinty wewnętrzne wkręcam czujniki - oryginalny i nowy.

No ale i tak dupa jest. Dziś próbowałem wykręcić tą zaślepkę na ampulaka i poległem. Ni uja nie idzie tego ruszyć choćby milimetr. Muszę wykręcić całą tą podstawę i może wtedy podgrzeję palnikiem delikatnie czy tam coś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość