Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Moderator: Kosiarz
Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Witam
Chciałem ostatnio zrobi geometrie całego zawieszenia - bo trochę rozjechane jest i na stacji diagnostycznej "gość" stwierdził po przymiarce do tego zadania, że nie tknie się tego bo mu się śruby pourywają.
Podjęta została decyzja że nastąpi wymiana śrub i ewentualnie tulei. Ale...nie było to ruszane od nowości - czyli od dnia jak wyjechać z polskiego salonu.
I tu jest problem - jeden mechanik stwierdził że nie da rady tego odkręcić - wyciąć - też nie bo nie ma jak podejśc ze szlifierką - chodzi o tył
Czy ktoś przy tym kiedyś grzebał, potrafi się tym zająć - okolice krakowa, albo ma jakąś podpowiedź jak do tego tematu podejść??
Geometra dosyć rozjechana z tyłu i zcina opony od wewnątrz
dzięki za ewentualną podpowiedź
Chciałem ostatnio zrobi geometrie całego zawieszenia - bo trochę rozjechane jest i na stacji diagnostycznej "gość" stwierdził po przymiarce do tego zadania, że nie tknie się tego bo mu się śruby pourywają.
Podjęta została decyzja że nastąpi wymiana śrub i ewentualnie tulei. Ale...nie było to ruszane od nowości - czyli od dnia jak wyjechać z polskiego salonu.
I tu jest problem - jeden mechanik stwierdził że nie da rady tego odkręcić - wyciąć - też nie bo nie ma jak podejśc ze szlifierką - chodzi o tył
Czy ktoś przy tym kiedyś grzebał, potrafi się tym zająć - okolice krakowa, albo ma jakąś podpowiedź jak do tego tematu podejść??
Geometra dosyć rozjechana z tyłu i zcina opony od wewnątrz
dzięki za ewentualną podpowiedź
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
DRM ... po temacie.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
OK - DRM ale to już po etapie na którym utknął kolega Kajman.
Oczywiście zawsze twierdze że oryginały najbardziejsze, jednakowoż pozostaje problem jak wydłubać stare barachło? Sam ciekaw jestem czy jest jakiś dobry i prosty [jednocześnie] pomysł na to?
Oczywiście zawsze twierdze że oryginały najbardziejsze, jednakowoż pozostaje problem jak wydłubać stare barachło? Sam ciekaw jestem czy jest jakiś dobry i prosty [jednocześnie] pomysł na to?
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Jak nie da rady szlifierką,to niech lisa weżnie ciapciak jeden.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
no właśnie - nie chodzi jakie tuleje zastosować tylko jak je wydłubać
Szczególnie z tylnego zawieszenia

Ostatnio zmieniony ndz lip 24, 2016 10:52 pm przez Cajman, łącznie zmieniany 1 raz.
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
pardom ... my fault
lis jest mega dobry do tego
gumę wytnie i tuleje też 

lis jest mega dobry do tego


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Dla porządku: lis to taka elekstryczna "moja-twoja" 
sztychówka inaczej jakby ciapciak nie wiedział...

sztychówka inaczej jakby ciapciak nie wiedział...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
[cenzura] daj jakiś link ...do tego moja-twoja
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
O jebanckie
.
A próbował Ty z raz w Google wpisać "piła lisi ogon" choć i sama piła lis wystarcza.
To taka wyrzynarka, ciut mocniejsza i wkłady tnące bardziej wytrzymałe.
A najtańsza wersja tego urządzenia to "brzeszczot", z tym że on jest wypełni napędzany siłą człowieka
.

A próbował Ty z raz w Google wpisać "piła lisi ogon" choć i sama piła lis wystarcza.
To taka wyrzynarka, ciut mocniejsza i wkłady tnące bardziej wytrzymałe.
A najtańsza wersja tego urządzenia to "brzeszczot", z tym że on jest wypełni napędzany siłą człowieka

- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r

Tylko zmień ostrze ...
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
O kutfa 

Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Taaa - to jest dobry pomysł - nie pomyślałem o tym
Chłopaki na budowie często to używali przy wycinaniu instalacji jak nie było podejścia
Dzięki za podpowiedź
Chłopaki na budowie często to używali przy wycinaniu instalacji jak nie było podejścia
Dzięki za podpowiedź
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
A tak swoją drogą - jestem zachwycony jak to chodzi (auto w automacie) z przyczepą
I praca tej skrzyni z ciężką przyczepą po górach...jej hamowanie biegami
Jeżdżę też Partolem w manualu z przyczepą ale tym pajero w automacie to robota na półetatu
Trochę mi przeszkadza że przy ładunku tak z 3 tony to czuć, że to zawieszenie z tyłu jest bardziej miękkie, nie tak stabilne jak w Partolu. Tam jest sztywny most i idzie jak czołg. Tu trochę bardziej buja przy większej prędkości (tak powyżej 80-90 km/h). Musi być idealnie wyważona przyczepa (rozłożenie ładunku)
I praca tej skrzyni z ciężką przyczepą po górach...jej hamowanie biegami
Jeżdżę też Partolem w manualu z przyczepą ale tym pajero w automacie to robota na półetatu
Trochę mi przeszkadza że przy ładunku tak z 3 tony to czuć, że to zawieszenie z tyłu jest bardziej miękkie, nie tak stabilne jak w Partolu. Tam jest sztywny most i idzie jak czołg. Tu trochę bardziej buja przy większej prędkości (tak powyżej 80-90 km/h). Musi być idealnie wyważona przyczepa (rozłożenie ładunku)
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Jak hamujesz biegami w automacie?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
po pierwsze masz możliwość zmiany biegów - sekwencja
Poza tym (przykład gdy masz pozycję D) ...jedziesz z przyczepą, dochodzisz do do szczytu wzniesienia i masz np 80 km/h. Potem ostry zjazd.Puszczasz gaz nie pozwalając rozbujać się zestawowi w dół (tak na szczycie wzniesienia - trzeba to wyczuć aby nie za późno). Skrzynia cały czas trzyma te 80 km/h, nawet potrafi zredukować. Jeżeli za bardzo zaczyna się rozpędzać wystarczy mocniej przyhamować (tak po prostu jeden pulsacyjne przyhamowanie hamulcem), a silnik zredukuje np z 4 na 3...obroty podskoczą nawet do 3 tyś i trzyma. W ogóle nie naciskasz hamulca.
Oczywiście bywają takie zjazdy w Hiszpanii że i na 3-ce jak jest skrzynia trzeba jej pomóc hamulce - ale to tak samo jest w manualu w Patrolu
Oczywiście idzie też hamować biegami - normalnie przełączanie sekwencyjne (tzw "+" i "-")
Zrobiłem ostatnio dwa razy trasę do Malagi z przyczepą. Łączny ciężar przyczepy i ładunku ok 3 tony. A Hiszpania jest naprawdę gorzysta
Poza tym (przykład gdy masz pozycję D) ...jedziesz z przyczepą, dochodzisz do do szczytu wzniesienia i masz np 80 km/h. Potem ostry zjazd.Puszczasz gaz nie pozwalając rozbujać się zestawowi w dół (tak na szczycie wzniesienia - trzeba to wyczuć aby nie za późno). Skrzynia cały czas trzyma te 80 km/h, nawet potrafi zredukować. Jeżeli za bardzo zaczyna się rozpędzać wystarczy mocniej przyhamować (tak po prostu jeden pulsacyjne przyhamowanie hamulcem), a silnik zredukuje np z 4 na 3...obroty podskoczą nawet do 3 tyś i trzyma. W ogóle nie naciskasz hamulca.
Oczywiście bywają takie zjazdy w Hiszpanii że i na 3-ce jak jest skrzynia trzeba jej pomóc hamulce - ale to tak samo jest w manualu w Patrolu
Oczywiście idzie też hamować biegami - normalnie przełączanie sekwencyjne (tzw "+" i "-")
Zrobiłem ostatnio dwa razy trasę do Malagi z przyczepą. Łączny ciężar przyczepy i ładunku ok 3 tony. A Hiszpania jest naprawdę gorzysta
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Wstaw sobie tam KONI, będzie dobrze jechać, przód podstawa, tył średnia twardość.Cajman pisze:A tak swoją drogą - jestem zachwycony jak to chodzi (auto w automacie) z przyczepą
I praca tej skrzyni z ciężką przyczepą po górach...jej hamowanie biegami
Jeżdżę też Partolem w manualu z przyczepą ale tym pajero w automacie to robota na półetatu
Trochę mi przeszkadza że przy ładunku tak z 3 tony to czuć, że to zawieszenie z tyłu jest bardziej miękkie, nie tak stabilne jak w Partolu. Tam jest sztywny most i idzie jak czołg. Tu trochę bardziej buja przy większej prędkości (tak powyżej 80-90 km/h). Musi być idealnie wyważona przyczepa (rozłożenie ładunku)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
No tak - ale na co dzień jego fabryczne nastawy są ok.
Zastanawiałem się nad wstawieniem do sprężyn tzw "miechów" które trochę utwardzają zawieszenie a na co dzień można spuścić powietrze
np coś takiego
http://www.resorrex.pl
jak by co - nie reklamuje bo nie znam firmy, kiedyś kolega dał mi ich katalog
Zastanawiałem się nad wstawieniem do sprężyn tzw "miechów" które trochę utwardzają zawieszenie a na co dzień można spuścić powietrze
np coś takiego
http://www.resorrex.pl
jak by co - nie reklamuje bo nie znam firmy, kiedyś kolega dał mi ich katalog
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Dzieki. Mam w domu 6 biegowy automat i hamowanie silnikiem jest mozliwe tylko w manualu, a i tak wychodzi srednio. Podejrzewam, ze z przyczepa to byla by tragedia, nie wiem jaka jest przyczyna. Za maly silnik, za duzo biegow?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Ale to zależy od automatu. W jakim samochodzie? Jaka konstrukcja automatu??
Nie każdy automat nadaje się do ciągania przyczep. To wszystko zależy od konstrukcji, oprogramowania i wielu innych rzeczy
Chodzi o to - sorry bo pewnie popełnię wiele błędów w terminologi - że w tych ...nowych automatach, czy powiedzmy tego typu kostrukcji biegi są jak gdyby zapięte na stałe. Za zmianę biegu odpowiada elektrozawór (zdaje się).
Sam fakt że w zasadzie ponad 50% nowych ciężarówek jest już w automacie. Sam miałem przyjemność się przejechać taką - a nie wyobrażam sobie nie mieć możliwości hamowania biegami w ciężarówce gdy masz na "pace" 40 ton
Zmiana biegu - tak jak i w Pajero - nawet pod dużym obciążeniem (z przyczepą) pod górę odbywa się prawie nie wyczuwalnie. Sam czasami jadąc pod stromą górę tak z ciekawości chciałem zobaczyć na którym biegu idzie bo w zasadzie nie mogłem wyczuć ich zmian.
Po przerzuceniu z D na sekcję "plus/minus" na desce rozdzielczej zapala się kontrolka przy numerze biegu na którym aktualnie jedzie
No i zdziwienie innego rodzaju - spalanie mniejsze niż przy manualu w Patrolu
Nie każdy automat nadaje się do ciągania przyczep. To wszystko zależy od konstrukcji, oprogramowania i wielu innych rzeczy
Chodzi o to - sorry bo pewnie popełnię wiele błędów w terminologi - że w tych ...nowych automatach, czy powiedzmy tego typu kostrukcji biegi są jak gdyby zapięte na stałe. Za zmianę biegu odpowiada elektrozawór (zdaje się).
Sam fakt że w zasadzie ponad 50% nowych ciężarówek jest już w automacie. Sam miałem przyjemność się przejechać taką - a nie wyobrażam sobie nie mieć możliwości hamowania biegami w ciężarówce gdy masz na "pace" 40 ton

Zmiana biegu - tak jak i w Pajero - nawet pod dużym obciążeniem (z przyczepą) pod górę odbywa się prawie nie wyczuwalnie. Sam czasami jadąc pod stromą górę tak z ciekawości chciałem zobaczyć na którym biegu idzie bo w zasadzie nie mogłem wyczuć ich zmian.
Po przerzuceniu z D na sekcję "plus/minus" na desce rozdzielczej zapala się kontrolka przy numerze biegu na którym aktualnie jedzie
No i zdziwienie innego rodzaju - spalanie mniejsze niż przy manualu w Patrolu
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
No niestety, w automacie hamowanie biegami, to trzeba sie przeprosic z wajha. Ale dalej nie czeba sprzegla cisnac.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Nawet jak wajhuje to mam wrażenie, że auto leci na pysk.
Pacjent: Hyundai Santafe 2014 2,2 crdi 197KM klasyczny automat 6 biegów.
To nie moje auto, tylko żony, więc rzadko nim jeżdżę, w dodatku mieszkamy na Mazowszu, wiec górek raczej nie widać. Z tego co sobie w życiu pojeździłem tym autem, to słabo z tym hamowaniem silnikiem, zawsze musiałem dodawać dużo hamulców, prawdopodobnie więcej niż musiał bym dodać w manualu.
Pacjent: Hyundai Santafe 2014 2,2 crdi 197KM klasyczny automat 6 biegów.
To nie moje auto, tylko żony, więc rzadko nim jeżdżę, w dodatku mieszkamy na Mazowszu, wiec górek raczej nie widać. Z tego co sobie w życiu pojeździłem tym autem, to słabo z tym hamowaniem silnikiem, zawsze musiałem dodawać dużo hamulców, prawdopodobnie więcej niż musiał bym dodać w manualu.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
Nie wiem jak jest w Santafe, nie jeździłem
Ale tą skrzynią jestem naprawdę mile zaskoczony.
Co do wajhowania to naprawdę jeżeli się odpowiednio wyczuje to nawet nie trzeba ręcznie zmieniać na niższy jadąc w dół tylko tak jak pisałem dać jedno przyhamowanie i to wystarcza aby sama zredukowała
A nawet jak chcę czy muszę to zrobić ręcznie to wystarczy przerzucić na na pozycję "plus/minus" i jednym palcem dawać sygnał do redukcji albo na wyższy bieg
Ale tą skrzynią jestem naprawdę mile zaskoczony.
Co do wajhowania to naprawdę jeżeli się odpowiednio wyczuje to nawet nie trzeba ręcznie zmieniać na niższy jadąc w dół tylko tak jak pisałem dać jedno przyhamowanie i to wystarcza aby sama zredukowała
A nawet jak chcę czy muszę to zrobić ręcznie to wystarczy przerzucić na na pozycję "plus/minus" i jednym palcem dawać sygnał do redukcji albo na wyższy bieg
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Tuleje Pajero 3,2 2002 r
To z wurtha mam
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość