zmiana reduktora potrzebna rada
Moderator: Kosiarz
zmiana reduktora potrzebna rada
witam
mam miśka 2,5 tdi ES i chciał bym zmienić reduktor na SS .
Wymyśliłem sobie że jeśli założę manualne sprzęgiełka w przednich kołach
i zmienię reduktor na ss, to zyskam mechanizm różnicowy ,między osiowy.
Z tego co zdążyłem się zorientować, to mechanizm różnicowy znajduje się w reduktorze ,a skrzynia jest taka sama
tak więc szukam info czy do manualnej skrzyni w 2,5 tdi ,pasuje reduktor z 2,8 tdi
większe możliwości poszukiwania icon_smile.gif
czy muszę znaleźć SS z 2,5 tdi i tutaj to samo pytanie czy będzie pasował i czy wystarczy podmienić ES na SS
mam miśka 2,5 tdi ES i chciał bym zmienić reduktor na SS .
Wymyśliłem sobie że jeśli założę manualne sprzęgiełka w przednich kołach
i zmienię reduktor na ss, to zyskam mechanizm różnicowy ,między osiowy.
Z tego co zdążyłem się zorientować, to mechanizm różnicowy znajduje się w reduktorze ,a skrzynia jest taka sama
tak więc szukam info czy do manualnej skrzyni w 2,5 tdi ,pasuje reduktor z 2,8 tdi
większe możliwości poszukiwania icon_smile.gif
czy muszę znaleźć SS z 2,5 tdi i tutaj to samo pytanie czy będzie pasował i czy wystarczy podmienić ES na SS
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Waly nie beda pasowac z 2,8 - inny rozmiar, - 2,5 moze byc inna dlugosc, ale nie jestem pewien.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Reduktory też się różnią, detalami, ale raczej nie przypasują bo pomiędzy 2.5 a 2.8 jest więcej różnic niż się wydaje - m.in. inna skrzynia, inne mosty (inny rozmiar dyferencjałów), nieco inne mocowanie przedniego mostu (różnice są centymetrowe, nawet mając oba mosty na glebie nie widać na pierwszy rzut oka, tylko po pomierzeniu). Na pewno nie pasuje reduktor od 2.8 anglika w automacie do europejskiego 2.5 w manualu. Bardziej zbliżone są do siebie pary - 2.5 i 3.0 oraz 2.8 i 3.5.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
a co z ostatnim pytaniem ? czy można zamienić ES, na SS w modelach z 2,5 tdi, robił już ktoś coś takiego ?
co do długości wałów ,to sobie zdaję sprawę że mogą wyjść różnice, ale to jest do przeskoczenia,zawsze można je skrócić bądź wydłużyć
co do długości wałów ,to sobie zdaję sprawę że mogą wyjść różnice, ale to jest do przeskoczenia,zawsze można je skrócić bądź wydłużyć
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Można, tylko po co?
Blokadę tyłdyfra sobie załatw, jest 5 razy bardziej potrzebna.
Blokadę tyłdyfra sobie załatw, jest 5 razy bardziej potrzebna.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Reduktor ES od SS rozni sie w ten sposob, ze waly maja inna dlugosc po swapie no I roznia sie tez sterowaniem dopinania przodu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Zamienić można. Sterowanie mostu przód olać -dać manualne sprzęgiełka albo wogóle zabieraki z ss albo mosty z przełożeniem 5.125
i blokadą i zasadniczo od razu mieć komplet. Wtedy też wały od ss będą pasować. A stare mosty sprzedać. Przy obecnej cenie części do pajero oraz robocizny może wyjść taniej niż robienie wałów...

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
może wyjaśnię po co,SS ma między osiowy mechanizm różnicowy ,dzięki czemu można jeździć po czarnym z napędem na 4
zimą jak najbardziej wskazane.
jeśli chodzi o wyścig zbrojeń, to już mi przeszło.
Znudziło mnie cioranie po krzakach i taplanie w błocie
misiek ma służyć jako wyprawówka ,więc starczy ,wyciągarka,bagażnik dachowy,no i snorkel
podnieść na drążkach skrętnych, i wszystko,w większości przypadków na takich wojażach wystarczy seryjna terenówka,no i dobre opony i na pewno nie simexy
zimą jak najbardziej wskazane.
jeśli chodzi o wyścig zbrojeń, to już mi przeszło.
Znudziło mnie cioranie po krzakach i taplanie w błocie

misiek ma służyć jako wyprawówka ,więc starczy ,wyciągarka,bagażnik dachowy,no i snorkel
podnieść na drążkach skrętnych, i wszystko,w większości przypadków na takich wojażach wystarczy seryjna terenówka,no i dobre opony i na pewno nie simexy

Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Na asfalcie to auto ledwie jedzie jeszcze bez dopietego przodu. Szkoda czasu, szkoda kasy moim zdaniem.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc że na czarnym to auto ledwo jedzie
140 km/h na autostradzie bez żadnych problemów, i był jeszcze zapas
autko bardzo dynamiczne ,nie raz zawstydziło nie jedną osobówkę
jeżdżę nim na co dzień ,i nie widzę różnicy między nim a moim starym civiciem
natomiast kiedyś miałem starą Gelende ,no to był czołg ,zanim się ruszyła z miejsca ,to ci co byli z przodu dawno znikneli za horyzontem
140 km/h na autostradzie bez żadnych problemów, i był jeszcze zapas
autko bardzo dynamiczne ,nie raz zawstydziło nie jedną osobówkę
jeżdżę nim na co dzień ,i nie widzę różnicy między nim a moim starym civiciem
natomiast kiedyś miałem starą Gelende ,no to był czołg ,zanim się ruszyła z miejsca ,to ci co byli z przodu dawno znikneli za horyzontem

Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Wychozi na to, ze musze jednak zregenerowac turbo.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
ponawiam pytanie, czy zmieniał ktoś reduktor ES na SS w pajero 2,5 tdi,i czy da się tego dokonać ,szukam kogoś kto macał temat dosłownie, bo szkoda mi wywalić koło 8 stów na próżno
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Przeszukaj forum, co kilka/kilkanaście miesięcy ktoś o to pyta.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Tak bylo sporo takich swapow, byly potrzebne dystans do walu I skrocenie drugiego w aucie 2.5tdi.
Pajero 2.5tdi ma chyba 18s do setki, wiec jakims tam demonem nie jest, a jazda 140 to silnik wyje okrutnie. jednak mi te osiagi w zupelnosci wystarcza. Mulem nie jest, porownujac do takiego Sprintera 312D.
Pajero 2.5tdi ma chyba 18s do setki, wiec jakims tam demonem nie jest, a jazda 140 to silnik wyje okrutnie. jednak mi te osiagi w zupelnosci wystarcza. Mulem nie jest, porownujac do takiego Sprintera 312D.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
szukam i szukam i nic nie mogę znaleźć
,trudno trzeba będzie sobie jakoś poradzić.
szukajka najczęściej mi odpowiada "Słowa pominięte ze względu na dużą częstotliwość występowania:"
a przeszukać temat po temacie to trochę długo
Dzięki za podpowiedzi

szukajka najczęściej mi odpowiada "Słowa pominięte ze względu na dużą częstotliwość występowania:"
a przeszukać temat po temacie to trochę długo
Dzięki za podpowiedzi
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Na forum robił to Adas i bilans, obaj w p I. Potem stało się to bez sensu z uwagi na taniość p II z ss. Obecnie to zabawa dla sportu. A jak koszto 800 zł jest zaporą to daj sobie spokój. Tutaj ludzie dziesiątki tysięcy czasem wrzucają w błoto, żeby wyważyć otwarte drzwi 

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
nie no,to nie tak,800 stów nie jest zaporą ,ale jeśli mam kupić część za 800 zł tylko po to żeby ją potem wyrzucić ,albo żeby się walała przez lata w garażu to szkoda na to kasy ,dlatego dopytuję czy będzie to pasować.
a co do taniości P2 to też nie tak do końca,stare kupisz tanio ,ale ja ze względu na to że chciałem kupić coś gdzie rama będzie zdrowa i w ogóle nie będzie wszechobecnej rudej kupiłem P2 z 2004 a te roczniki już nie są takie tanie
zresztą dla każdego pojęcie "tanie" co innego oznacza
dzięki wielkie za kontakt spróbuję wysłać pytanie na priv do ludzi o których piszesz
a co do taniości P2 to też nie tak do końca,stare kupisz tanio ,ale ja ze względu na to że chciałem kupić coś gdzie rama będzie zdrowa i w ogóle nie będzie wszechobecnej rudej kupiłem P2 z 2004 a te roczniki już nie są takie tanie

zresztą dla każdego pojęcie "tanie" co innego oznacza

dzięki wielkie za kontakt spróbuję wysłać pytanie na priv do ludzi o których piszesz
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
najlepiej sobie porównaj części na japancars.ru, będziesz miał pewność co będzie pasować a co na pewno nie 

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Ostatnio ogladalem p2 z 2003 i rama miala dziure nietypowo, PRZED OSIA.


Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
dziury w ramie to ja sam zamierzam zrobić
,od spodu.Dziwi mnie że ramy mają otwory tylko z boku ,wjeżdżasz w wodę ,błotko i rama robi się pełna,bo woda niema którędy wypłynąć ,i wozimy to świństwo zalegające do wysokości otworów
No chyba że czegoś nie wiem i ma to jakiś głębszy sens

No chyba że czegoś nie wiem i ma to jakiś głębszy sens
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Otwor musialby byc na szerokosc ramy a to by ja oslabilo.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Próby poprawiania skośnookich inżynierów nie zawsze przynoszą pożądane efekty.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
myślę że nie aż tak, rama jest na dole węższa niż z boku,dla zobrazowania, jak położysz deskę żeby wytrzymała większy nacisk na płasko czy na sztorc ?
no przynajmniej tak mi się wydaje ,musiał by się wypowiedzieć jakiś pan inżynier
no przynajmniej tak mi się wydaje ,musiał by się wypowiedzieć jakiś pan inżynier

Re: zmiana reduktora potrzebna rada
co masz na myśli że otwór musiał by być na szerokość ramy ?jradek pisze:Otwor musialby byc na szerokosc ramy a to by ja oslabilo.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: zmiana reduktora potrzebna rada
Rama dziala na zginanie I skrecanie. jest tak pomyslana, ze gorna I dolna czesc pracuja bardzo mocno. Gdyby mogli, to by wywiercili otwory ulzeniowe, ale jest to na granicy wytrzymalosci. A te boczne nie. To zwykla belka jest z mocnikami I srodnikami. Te gora dol, to mocniki, boczki to srodnik w bardzo duzym uproszczeniu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość