Pomysły na zwiekszenie wykrzyżu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Pomysły na zwiekszenie wykrzyżu

Post autor: BooBoo » czw sty 25, 2007 1:14 pm

Chodzi mi o pomysły - te "genialne, zwariowane i takie sobie" jak by tu zwiększyć wykrzyż w I generacji na sprężynkach.

O kasztany i pomysły "takie sobie" uprasza się po piątym genialnym pomyśle.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pt sty 26, 2007 8:11 am

Z tyłu - wywalić drążek stabilizatora. U mnie wisiał poprowadzony w jakiś dziwny sposób pod mostem tylnym i kwestią czasu było tylko jego urwanie bądź skrzywienie. Poszedł więc do śmieci, a wykrzyż jest teraz całkiem niezły. Trzeba tylko pamiętać o braku drążka przy ostrych zakrętach na czarnym ale tragedii nie ma. Jeżdżę miskiem na co dzień i jeszcze się nie wywaliłem :D
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt sty 26, 2007 8:47 am

Ja troszeczkę popracowałem z blokadą pomiędzy wahaczami przednimi - teki kawałek metalu ograniczający wychyły wahacza. Został przycięty po 1,5 cm z każdej strony i wykrzyże zdecydowanie się poprawiły :)21 Wycina a w zasadzie przycinka nastąpiła po wywrotce ze względu na wykrzyże - mały wykrzyż podbiło koło i na boczek :)21
Teraz jest OK.!!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt sty 26, 2007 10:11 am

po podniesieniu tyłu (obojetnie czy kowal czy nowe springi )
przespawac pod nowym kontem zaamocowanie(tylnego ) wachacza w ramie , naprezenia gum nie daja w pełni sie opuscic wachaczowi
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt sty 26, 2007 12:58 pm

A możesz rozwinąć temat z tymi tylnymi wahaczami....??
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt sty 26, 2007 5:19 pm

+ AND + pisze:po podniesieniu tyłu (obojetnie czy kowal czy nowe springi )
przespawac pod nowym kontem zaamocowanie(tylnego ) wachacza w ramie , naprezenia gum nie daja w pełni sie opuscic wachaczowi
Tzn. pochylić górę w kierunku tyłu?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt sty 26, 2007 5:21 pm

Zbowid pisze:Ja troszeczkę popracowałem z blokadą pomiędzy wahaczami przednimi - teki kawałek metalu ograniczający wychyły wahacza. Został przycięty po 1,5 cm z każdej strony i wykrzyże zdecydowanie się poprawiły :)21 Wycina a w zasadzie przycinka nastąpiła po wywrotce ze względu na wykrzyże - mały wykrzyż podbiło koło i na boczek :)21
Teraz jest OK.!!
Jak długo to już testujesz? Nie było problemów ze zwiększonym kątem pracy półosi?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt sty 26, 2007 8:14 pm

to znaczy ze teraz masz w rame wspawane ucho do ramy tak

I----------------------------------to rama ( od boku )
I
I-------------------- to wachacz

a po zwiekszeniu

--/----------------------------
./
/
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt sty 26, 2007 10:11 pm

Tak i myślałem.

A ponieważ Miśka jedzie na blacharkę i buda zdjęta będzie to i jest mozliwość pomotania wygodniejszego.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt sty 26, 2007 10:30 pm

to jak bedziesz miec chwile to podnies tył auta / ramy np widlakiem i zobacz jakie tam sie robia naprężenia (oczywiscie o ile auto zostało wyliftowane ,bo jak seria to oczywiscie amor nie pozwoli na takie naprezenia .

ps1. tylko przed podniesieniem odkrec amor jak masz serie
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob sty 27, 2007 8:38 pm

BooBoo pisze:
Zbowid pisze:Ja troszeczkę popracowałem z blokadą pomiędzy wahaczami przednimi - teki kawałek metalu ograniczający wychyły wahacza. Został przycięty po 1,5 cm z każdej strony i wykrzyże zdecydowanie się poprawiły :)21 Wycina a w zasadzie przycinka nastąpiła po wywrotce ze względu na wykrzyże - mały wykrzyż podbiło koło i na boczek :)21
Teraz jest OK.!!
Jak długo to już testujesz? Nie było problemów ze zwiększonym kątem pracy półosi?
No testuję w trudnych warunkach już ponad trzy miesiące... no i mam 33" więc nie jest lekko. Ale nie widać problemów - jak spojrzeć na to z praktycznego punktu widzenia to i tak masz przecież odboje. Podcięcie ograniczników daje po prostu większy zakres wychyłów. A i tak po wyje.bach nie jeździsz z dużą prędkością więc nie ma strachu, że półosie strzelą..a jak strzelą to się pochwalę :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob sty 27, 2007 8:39 pm

Aha, no i drążki nie ma podciągniętych na maksa a są zaledwie w połowie zakresu - bardzo płynna praca i jazda z dużo większym komforcie niż w Jeepie :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » sob sty 27, 2007 9:20 pm

Moje drążki juz dokręcone na max, więc naprawa przez wyrzucenie.
A to jeszcze wyciągarka dojdzie.

Zamontujemy nowe i spróbujemy.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » ndz sty 28, 2007 2:02 pm

Zbowid pisze:Ja troszeczkę popracowałem z blokadą pomiędzy wahaczami przednimi - teki kawałek metalu ograniczający wychyły wahacza. Został przycięty po 1,5 cm z każdej strony i wykrzyże zdecydowanie się poprawiły :)21 Wycina a w zasadzie przycinka nastąpiła po wywrotce ze względu na wykrzyże - mały wykrzyż podbiło koło i na boczek :)21
Teraz jest OK.!!
Zbowid a mogl bys tego fotke strzelic?? szykuje sie do wymiany zawiechy to moze bym od razu wycial to i owo bo 33" tez planuje
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz sty 28, 2007 4:23 pm

Pajero I po body lifcie, dluzszych sprezynach i kolach 33" ma IMO niezly wykrzyz:

Obrazek


Obrazek

i caly temat:
http://outerlimits4x4.com/viewtopic.php ... sc&start=0

w ogole Forum http://outerlimits4x4.com/viewforum.php?f=4 wymiata.
------------
Jarek po trupach do celu ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość