Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
pedro3
-

- Posty: 217
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
- Lokalizacja: Wadowice
Post
autor: pedro3 » czw lut 22, 2007 6:59 am
Gifter pisze:dobra panowie a czy mozna zmieniac przelozenia na skrzyni od biegow terenowych w czasie jazdy? bo znalalzem pajero z ss z roku 96/97 i te mrygania to juz wyjasniliscie ale co z zalaczaniem napedow podczas jazdy
Można zmieniać przełożenia 2H-4H-4HLc w czasie jazdy do prędkości 80 km/h (niektórzy twierdzą, że do 100 km/h).
Zmieniając przełożenie z 4HLc na 4LLc (załączenie reduktora) bezpieczniej jest się zatrzymać.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
-
Gifter
-

- Posty: 241
- Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gifter » czw lut 22, 2007 8:49 am
dzieki

:D:D
-
Gifter
-

- Posty: 241
- Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gifter » pt lut 23, 2007 10:37 am
panowie a teraz drugie pytanie
JAK SIE TE NAPEDY ZALACZA PODCZAS JAZDY??????????????????? KTOS MOZE NAPISAC DOKLADNIE JAK

Z GORY DZIEKUJE
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pt lut 23, 2007 10:47 am
Po pierwsze - nie krzycz. Wylacz capslock.
Po drugie - wystarczy jeden znak "

"
Po trzecie - bylo pisane o napedach w skrzyni Super Select kilka razy.
Ale zeby mi znowu nie powiedzieli, ze sie czepiam i zeby mnie Eskapada nie chcial zabananowac (

) to odpowiadam:
Do 100 km/h mozna w sprawnie dzialajacej skrzyni SS zmieniac polozenia pomiedzy 2H a 4H w obie strony. Pasuje dac na luz i po chwili po prostu przesunac drazek na pozycje 4H lub 2H. Niemniej zalecam to robic przy mniejszych predkosciach. To juz zaleznie od stanu skrzyni i determinacji Uzytkownika. Inne polozenia wymagaja raczej zatrzymania pojazdu.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
pedro3
-

- Posty: 217
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
- Lokalizacja: Wadowice
Post
autor: pedro3 » pt lut 23, 2007 10:49 am
Gifter pisze:panowie a teraz drugie pytanie
JAK SIE TE NAPEDY ZALACZA PODCZAS JAZDY??????????????????? KTOS MOZE NAPISAC DOKLADNIE JAK

Z GORY DZIEKUJE
Prowokacja ?
ernil pisze:...
Pasuje dac na luz i po chwili po prostu przesunac drazek na pozycje 4H lub 2H.
...
Wystarczy wcisnąć sprzęgło w momencie zmiany przełożenia.
Przerobione organoleptycznie (2H-4H-4HLc) przy prędkości ok. 60 km/h podczas jazdy na wprost.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » pt lut 23, 2007 11:00 am
ernil pisze:Pasuje dac na luz i po chwili po prostu przesunac drazek na pozycje 4H lub 2H.
W przypadku automatu tez?
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pt lut 23, 2007 11:05 am
W przypadku automatu wcisnij sprzeglo
Generalnie chodzi o to, zeby to wszystko odbylo sie spokojnie i bez nerwow

Nie wiem jak to jest w automacie, ale nie ma problemu przerzucic na luz, prawda? W wiekszosci aut mozna bez wciskania guzika na manetce czy tez bez ciagniecia drazka do siebie (jesli biegi zmienia sie przy kierownicy, jak na przyklad w Fordzie Taurusie starym) przerzucic pomiedzy D a N. Nie jest to duzo pracy, a mysle (ale nie mam pewnosci), ze zniweluje to zbedne obciazenia...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pt lut 23, 2007 11:12 am
ernil pisze:Po pierwsze - nie krzycz. Wylacz capslock.
Po drugie - wystarczy jeden znak "

"
Po trzecie - bylo pisane o napedach w skrzyni Super Select kilka razy.
Ale zeby mi znowu nie powiedzieli, ze sie czepiam i zeby mnie Eskapada nie chcial zabananowac (

) to odpowiadam:
.
Kotuś idz ty dzis na wodke or make love bo cos nerwowy jestes
@ Gifter nie mam manuala a juz na pewno nie w jezyku polskim

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pt lut 23, 2007 11:14 am
pedro3 pisze:Gifter pisze:panowie a teraz drugie pytanie
JAK SIE TE NAPEDY ZALACZA PODCZAS JAZDY??????????????????? KTOS MOZE NAPISAC DOKLADNIE JAK

Z GORY DZIEKUJE
Prowokacja ?
ernil pisze:...
Pasuje dac na luz i po chwili po prostu przesunac drazek na pozycje 4H lub 2H.
...
Wystarczy wcisnąć sprzęgło w momencie zmiany przełożenia.
Przerobione organoleptycznie (2H-4H-4HLc) przy prędkości ok. 60 km/h podczas jazdy na wprost.
z dwóch H na czterach H 100 km jazda na wprost bez sprzegła - przerobione bez zgrzytów

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pt lut 23, 2007 11:19 am
A Ty co sobie podwojne posty wstawiasz, co?

Malo masz na liczniku?
Juz mi wszystko przeszlo, tylko musialem odpowiednia Osobe ochrzanic. Mysle tu o Tobie

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pt lut 23, 2007 11:36 am
ernil pisze:A Ty co sobie podwojne posty wstawiasz, co?

Malo masz na liczniku?
Juz mi wszystko przeszlo, tylko musialem odpowiednia Osobe ochrzanic. Mysle tu o Tobie

mysl 5 sztuk czeka

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Gifter
-

- Posty: 241
- Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gifter » pt lut 23, 2007 12:26 pm
dzieki za pomoc, pisalem z caps lockiem przez przypadek bo sie spieszylem, mam grypke i jade przez pare dni na modemie tak wiec prosze o wyrozumailosc
dzieki za opodwiedz Eskapada

ale w takim razie sprzeglo wcisne bo ty to sie niczego nie boisz ale ja raczej wole miec pewnosc

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość