Punkty smarowania Pajero I

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Punkty smarowania Pajero I

Post autor: fotam » śr mar 28, 2007 7:51 pm

Byłem ostatnio na wymianie oleju i chciałem przy okazji przesmarować zawieszenie co by sąsiedzi nie wiedzieli o której do domu wracam :)21
Połowa była zapieczona więc postanowiłem wymienić.
Razem z mechanikiem znalazłem 11 kalamitek nie licząc wałów, zdaje mi się że gdzieś na forum czytałem że jest 16, czyżbym skrobał w błocie nie tam gdzie trzeba ?
Może ktoś doświadczony mógłby wymienić wszystkie :roll:
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr mar 28, 2007 8:58 pm

Kiedys wklejalem rysunek ze wszystkimi miejscami.
Poszukaj, moze znajdziesz. Nie wkleje drugi raz, bo padl mi MBR na dysku i jeszcze nie odzyskalem danych.
A tak na szybko:

- wszystkie krzyzaki na walach
- podpory drazkow kierowniczych
- koncowki drazkow (wewn. i zewn.)
- sworznie wahaczy

Wez pod uwage, ze nie kazdy producent czesci montuje kalamitke w swoich wyrobach. Niektorzy nawet nie przewiduja miejsca na takowa, czyli nie wkrecaja zamiast kalamitki malutkiej srubeczki. Musisz sie przyjrzec dokladnie. Kalamitki mozna latwo kupic. Generalnie warto je wymienic na nowe od razu. Ulatwia smarowanie.
Jak bedziesz smarowal krzyzaki, to pamietaj, zeby dac tam naprawde duzo smaru. Wypchnij caly syf, pompuj tyle, az wyjdzie czysty smar. I powtorz czynnosc po przejechaniu powiedzmy 100 km. Podobnie mozesz postapic z reszta elementow. Zwroc uwage, zeby Ci sie ze sworznia gumka nie spadla pod wplywem cisnienia wtlaczanego smaru. Ciezko ja pozniej zalozyc, a trzyma sie ona tylko na takiej sprezynce. Zapewnij ujscie dla nadmiaru smaru albo nie dawaj go na poczatku na maksa.

Pozdrawiam!
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » czw mar 29, 2007 1:57 pm

Dzięki ernil, a jeśli już to czy na sworzniach dolnego wachacza też powinny być kalamitki, bo na górnych znalazłem a na dolnych nie widzę...
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw mar 29, 2007 2:16 pm

Jak pisalem - czasem producent daje kalamitke, czasem jest tylko wkrecona srubeczka, ktora mozna wykrecic i na jej miejsce dac kalamitke, a czasem nie ma nic :) Pozostaje wtedy np wywiercic otworek i nagwintowac go pod dana kalamitke. Albo wymienic sworzen, jesli jest juz wypracowany.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość