Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » ndz maja 27, 2007 8:59 pm
Ot takie małe coś przyczepione do skrzyni biegów tak żeby za chiny nikt nie mógł tego wyjąć

. Ale do rzeczy...
Czy ktoś z szanownego forum jest mi w stanie powiedzieć w którym położeniu ów czujnik powinien przepuszczać prąd? No bo jak się go wyjmie to od wewnątrz on ma taki wciskany pręcik i czy ten pręcik powinien puścić prąd kiedy jest wciśnięty całkowicie, do połowy a może kiedy jest zostawiony spokoju?
Problem generalnie polega na tym że był urwany kabelek, a co za tym idzie nie działały światła cofania, przylutowałem jak należy i teraz światła mi świecą na stałe nie zależnie od biegu

Nie pytałem jeszcze ASO o cenę nowego ale pewnie jak zwykle mnie rozbawią

3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
Mariobros

- Posty: 605
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
- Lokalizacja: Dzierżoniów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariobros » ndz maja 27, 2007 9:09 pm
pisałem w zamiennikach: Czujnik (włącznik) świateł cofania do pajerki I : zamiennik z firmy
EPS nr 1.860.047 pasuje idealnie. Cena u mnie w sklepie 47 zł.
Więc zabójcze cenowo to to nie jest a wymiana z kanału zajęła...jakies 10 minut - łącznie z lutowaniem kabelków
Może do Twojego tez podpasuje.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » ndz maja 27, 2007 9:35 pm
A czy do pojarki II r.98 też pasować? Bo u mnie taka być.
Może zapodaj fotkę i jakieś wymiary to bym oblookał.
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » ndz maja 27, 2007 9:38 pm
Domelski pisze:A czy do pojarki II r.98 też pasować? Bo u mnie taka być.
To dłubnąć stary, iść do sklepu i porównać

cięzko pomyśleć

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
Mariobros

- Posty: 605
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
- Lokalizacja: Dzierżoniów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariobros » ndz maja 27, 2007 9:42 pm
Domelski pisze:A czy do pojarki II r.98 też pasować? Bo u mnie taka być.
Może zapodaj fotkę i jakieś wymiary to bym oblookał.
Wybacz, ale nie wykręcę czujnika, żeby go cyknąć .
@ Klucz

Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » ndz maja 27, 2007 9:56 pm
Drobny problem z podejściem do sklepu jest (Dzierżoniów a 3miasto??)
Twój czujnik napewno nie pasuje. (Sprawdziłem w katalogu EPS)
Tak napisałeś że myślałem że "u Ciebie w sklepie" znaczy że prowadzisz sklep. W trójwsi nie wiem czy ktoś sprowadza EPS. Ale oblookam bo mają kupę fajnych rzeczy.
Ostatnio zmieniony ndz maja 27, 2007 10:00 pm przez
Domelski, łącznie zmieniany 1 raz.
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz maja 27, 2007 9:56 pm
Jak bysta zaprzestali swiergotac gwara, to bym moze i jo cos sie dowiedzial. U mnie bowiem tyz ten czujnik nie robi

Ale ja poprawie fabryke 3 diamentow i zainstaluje superowe halogenki na przycisk

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » ndz maja 27, 2007 10:07 pm
ernil pisze:Jak bysta zaprzestali swiergotac gwara, to bym moze i jo cos sie dowiedzial. U mnie bowiem tyz ten czujnik nie robi

Ale ja poprawie fabryke 3 diamentow i zainstaluje superowe halogenki na przycisk


plus halogenik 100 wat - przyda sie jak jakis gamoń bedzie jechał za toba na drogowych lub przecie mgielnych

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
+ AND +
-

- Posty: 1072
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
- Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie
Post
autor: + AND + » ndz maja 27, 2007 10:11 pm
a gdzie tu widzisz problem - wyjmij go ponownie i sprawdz .
przeciez w jednej pozycij bedzie przewodzic a w drugiej nie .............
bo jak w obu przewodzi to zepsuty ...........
bo samo to ze byly zerwane przewody i po demontarzu teraz pala sie non stop - to nie wszystko
( warto czasem przed wykreceniem zmierzyc jak gleboko wkrecony byl wczesniej by podczas montarzu miec latwiej )
teraz 2 kwestia - czy wkreciłes go do max w skrzynie
moze teraz jest zbyt gleboko wkrecony i dlatego caly czas zwiera
i 3 ..... a czy jak odłaczysz kostke od czujnika to swiatla gasna

Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
-
+ AND +
-

- Posty: 1072
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
- Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie
Post
autor: + AND + » ndz maja 27, 2007 10:19 pm
Eskapada pisze:ernil pisze:Jak bysta zaprzestali swiergotac gwara, to bym moze i jo cos sie dowiedzial. U mnie bowiem tyz ten czujnik nie robi

Ale ja poprawie fabryke 3 diamentow i zainstaluje superowe halogenki na przycisk


plus halogenik 100 wat - przyda sie jak jakis gamoń bedzie jechał za toba na drogowych lub przecie mgielnych

ale koniecznie na dachu ....
chociaz jak trafisz na gamonia to i tak nic nie da
dzis jak jechalem z mojego monster garage

do domku mialem taka sytuacje
jedzie gosc na przeciwmgielnym z tylu , w slepka bije mocno ....wiec nie wytrzymalem i zajaczkiem mrygam ( 2x drogowe i sprzezone do tego 4x 100w ) ........zero reakcji , wiec swiece jeszcze raz .....nic , jak sie dalo to goscia wyprzedzilem i mrygam przeciwmgielnym tylnim .................................... gosc staje i i i i i i i sprawdza swoje kola

Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » ndz maja 27, 2007 10:25 pm
Był wkręcony na max i tak też go wkręciłem ponownie.
Jak odłączę wtyczkę światła gasną.
Sprawdziłem omomierzem na wciśniętym brak przewodzenia, na puszczonym brak przewodzenia, na lekko wciśniętym jakieś przewodzenie się pojawia. Dlatego właśnie pytam bo myślałem że ktoś może zorientowany że np. na wciśniętym całkiem ma przewodzić a na puszczonym nie.
Znalazłem już zamiennik w EPS tylko nie wiem kto u mnie w okolicy sprowadza ten włoski szajs bo jak do 50zł to bym zanabył i zobaczył czy robi.
100W

3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
+ AND +
-

- Posty: 1072
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
- Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie
Post
autor: + AND + » ndz maja 27, 2007 10:42 pm
Domelski pisze:
100W

ale to 1 sztuka

w sumie mam 600 plus drogowe
to teraz znakiem tego pozostaje wkrecic go tak aby byl w pozycji lekko wcisnietej wkladajac wiecej podkladek lub mniej ( wsadz podkladki miedziane -do nabycia w kazdym sklepie do ciezarówek )
najlepiej to zrobic tak ( skoro sie pala non stop)-neutral ,lub inny bieg poza wstecznym , i wykrecasz czujnik po obrocie i wpinasz kostke -jak sie pala ,nastepny obrót i....... jak zgasna to wkladasz wsteczny i sprawdzasz czy sie zapala
jak tak to wkladasz tyle podkladek na ile masz szczeline
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » ndz maja 27, 2007 11:00 pm
To Ty jak tir conajmniej

jak zapodasz wszystkie to ludzie w okolicy myślą że ufo ląduje
Tak sobie pomyślałem że łatwiej będzie najpierw powciskać niewkręcony i zobaczyć czy one wogóle gasną

Wykręcenie o pół obrotu = odlutowywanie i wlutowywanie kabelków (pier... kitajce)
Ale to już jutro.
Swoją drogą EPS sprowadza intercars.com.pl ale stan włączników świateł cofania na magazynie 0.
Cena mojego włącznika 48zł.
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
+ AND +
-

- Posty: 1072
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
- Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie
Post
autor: + AND + » ndz maja 27, 2007 11:26 pm
eee tam ufo zaraz
a kostki tam nie masz

Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » pn maja 28, 2007 7:27 am
Mam ale kitajce tak zrobiły, że obrót czujnika razem z kawałkiem kabla i kostką jest prawie niemożliwy bez demontażu wszystkiego wokół lub urwania kabli.
Znacznie łatwiej (nie mylić z łatwo) przylutować kabelki.
Na zamienniku z EPS widziałem, że pomyśleli i zrobili kable pod kątem 90 stopni co znacznie ułatwi sprawę.
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » wt maja 29, 2007 8:02 am
czujnik jest typu "NC" w żargonie elektronicznym czyli jak puszczony to ma zwarte styki a jak wciśniety to rozwarte
pamietac musisz o kulce metalowej któą sie wkłada pod trzpień
jeśli jej nie ma to trzpień jest cały czas "puszczony" czyli styki są zwarte i masz na stałe właczone wsteczne
a tak poza tym to 5 minut w googlach i masz najprawdopobniej czujnik
1.860.176 - numer EPS
gwint M12x1.25, klucz 19
www.eps-autoparts.com
ale sam sobie sprawdź zebyś nie maił potem pretensji
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » wt maja 29, 2007 9:55 am
Tak czujnik już znalazłem nawet u krajowego sprzedawcy
http://www.intercars.com.pl/ . (patrz posty powyżej)
O jakiej kulce mowa i gdzie ona ma być??? Wewnątrz czujnika czy wewnątrz skrzyni już. Bo ja tam żadnej kulki nigdzie nie widzę. A czujnik wygląda na nierozbieralny (przynajmniej niedestrukcyjnie

)
Czyli jak puszczony na omomiarce nie powinien dawać wielkiego oporu, a na wciśniętym pełny? Bo u mnie na obu jest pełny a gdzieś pośrodku wciśniecia pojawia się jakiś przepływ.
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » wt maja 29, 2007 3:12 pm
Domelski pisze:
O jakiej kulce mowa i gdzie ona ma być??? Wewnątrz czujnika czy wewnątrz skrzyni już. Bo ja tam żadnej kulki nigdzie nie widzę. A czujnik wygląda na nierozbieralny (przynajmniej niedestrukcyjnie

)
Czyli jak puszczony na omomiarce nie powinien dawać wielkiego oporu, a na wciśniętym pełny? Bo u mnie na obu jest pełny a gdzieś pośrodku wciśniecia pojawia się jakiś przepływ.
- o tej która musi byc włozona pod czujnik - jak nie widzisz żadnej kuli to ja juz zgubiłeś objaw jest taki ze masz czujnik cały czas zwarty (jezeli dobrze działa) - lub ja ktos zguboł wczesniej i żeby swiatła sie cały czas nie paliły nie znajac rozwiaznia upitolił kabelek - jak go przylutowałes do zaczeły swiecic na stałe
- ma byc zwarty czyli 0 lub rozwarty czyli od cholery = oznacza to że twój jest definitywnie do dupy

!!!!!!!!!!!
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » śr maja 30, 2007 2:28 pm
Jakto do dupy

Poprostu ma ograniczoną funkcjonalność.
Tak czy inaczej zamawiam nowy.
Nie chcę być upierdliwy ale czy mógłbyś łopatologicznie określić położenie owej koolki. Bo generalnie żadnej tam nie widziałem więc moze poprzedni właściciel potraktował ją z boota. Czy ona powinna być na końcy tego ruchomego trzpienia podobnie jak zaciski kulkowe??
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » śr maja 30, 2007 2:51 pm
Domelski pisze:
Nie chcę być upierdliwy ale czy mógłbyś łopatologicznie określić położenie owej koolki. Bo generalnie żadnej tam nie widziałem więc moze poprzedni właściciel potraktował ją z boota. Czy ona powinna być na końcy tego ruchomego trzpienia podobnie jak zaciski kulkowe??
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
no przeciez mówie że ktoś ci wczesniej ją zgubił
kulka wchodzi w dziure "pod" czujnik - nalezy ja tam włozyc, wrzucić jak chcesz - w twojej skrzyni masz otwór wylotem do góry wiec jest łatwiej niz np w I geberacji gdzie otwory sa wylotem w dół i bardzołatwo kulkę zgubić
patrz rysunek - to zdaje sie twoja skrzynia
http://www.avtoshop.net/mitsubishi.php? ... d=3950000D
element o numerze 30799
taka zwykła stalowa kulka....
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » czw maja 31, 2007 7:38 am
No i właśnie dobrze że zapytałem bo mój czujnik wchodzi (ma wlot) z boku.
Mało tego manual od Montero 98 tudzież różne inne pokątne manuale od skrzyń nie pokazały mi żadnej kulki.
Dlatego mam objekcje zanim rzeczona koolka wrzucona do mojej skrzyni zrobi tam rozp...
Muszę chyba tam zajrzeć z jakimś lusterkiem bo dostęp jest lipny.

3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » czw maja 31, 2007 8:11 am
Domelski pisze:No i właśnie dobrze że zapytałem bo mój czujnik wchodzi (ma wlot) z boku.
Mało tego manual od Montero 98 tudzież różne inne pokątne manuale od skrzyń nie pokazały mi żadnej kulki.
Dlatego mam objekcje zanim rzeczona koolka wrzucona do mojej skrzyni zrobi tam rozp...
Muszę chyba tam zajrzeć z jakimś lusterkiem bo dostęp jest lipny.

rób jak chesz
tylko jak ci nie bedzie dalej działało to juz wiecej nie pytaj czemu
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » czw maja 31, 2007 8:22 am
Dzisiaj oblookam bo kurde z czasem krucho.

I nie mam kiedy mojego misia robić

3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość