4d56 składamy z dwoch jeden

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

elwis2511
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob lut 16, 2008 2:00 pm

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: elwis2511 » pt sty 01, 2010 7:35 pm

ja bym poszukał przyczyny w rozruszniku. jesli by były to panewki to watpie ze zrobił by 100km. rozruszniki potrafia cuda robic wiec zaczałbym od jego kontroli :)21 a dokładnie sprawdziłbym tulejki w nim.
Elwis
Mitsubishi l200
fiat marea weekend

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: Faja » pt sty 01, 2010 8:33 pm

Sprawdź rozrusznik, potem dokładnie wszystkie przewody-masowy też.
Robie co moge na ile fundsze pozwalaja a mam jeszcze do utrzymania zone i trojke dzieci. A pracuje sam :/
Podziwiam i pozdrawiam w nowym roku.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: bugasb » pt sty 01, 2010 10:55 pm

Kajen pisze: Nie likuje jak handlarz, choc mogloby sie tak wydawac. Robie co moge na ile fundsze pozwalaja a mam jeszcze do utrzymania zone i trojke dzieci. A pracuje sam :/
Podziwiam, i rozumiem Cie doskonale, co prawda dziecko mam tylko jedno. Narazie.
Ja mam pajero bo sie zapralem, kupiłem tanie i teraz to pokutuje, nie powinienem go mieć wcale, przynajmniej na razie, no ale cóz. Spełniam przy nim swoje marzenia o zabawie w mechanika , choc sie na tym wcale nie znam.
Dlatego trzymam za Ciebie kciuki i co rusz przeglądam temat, w poszukiwaniu dobrych wiesci.

Na etapie na jakim jestem z moim silnikiem i posługując sie chlopskim, zdrowym rozsądkiem podzielam Twoje zdanie, ze jakby sie cos mialo zatrzec, to juz by dawno sie zatarlo. Na pierwszy ogień sprawdziłbym rozrusznik, ale nie zaszkodzi spróbować na zagrzanym motorze poruszac wałem, aby sprawdzić czy opory nie wzrosły w jakims znaczącym stopniu, bo to chyba da sie zrobić????
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: acinski » sob sty 02, 2010 12:45 pm

Kajen pisze:I tu Cie zaskocze bo wersje z klima mialy taki pierdolnik przy pompie wlasnie do podnoszenia obrotow. Moze da sie to jakos wykorzystac ?
Wersje z klimą miały inny pierdolnik :) To jest po prostu element bimetaliczny nijak mający się do obciążenia jakie daje kompresor.
Dziadek 2,5TD `98

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: robertsw » sob sty 02, 2010 2:57 pm

Dzisiaj ma być odpalony mój 4D56 też składak,silnik kupiłem 116 konny na elektronicznej pompie i innych kolektorach dolot-wydech ,cały osprzęt podszedł mój od poprzedniego silnika włącznie z miską i smokiem bo są inne.
Ciekawe jak to będzie mruczeć :)
Czy koledzy wiedzą z jakich roczników wychodziły takie silniki ??
POzdrawiam
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: acinski » sob sty 02, 2010 3:04 pm

Jak masz osprzęt ze swojego (mechaniczna pompa) to już masz góra 90-kilka koni :)
Dziadek 2,5TD `98

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: robertsw » sob sty 02, 2010 3:08 pm

Wiem ,myślę ze te 100 Km zostanie bo intercooler ,turbo generalne blok jest taki sam moc uzyskali dzięki innej pompie.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: Kajen » sob sty 02, 2010 3:36 pm

Kupiles ten z moich namiarow ? Aha moj chodzi, pali z polobrotu. Nie wiem co mu odbilo ostatnio. Sylwestra spedzil na parkingu wiec moze sie przestraszyl ;)

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: robertsw » sob sty 02, 2010 3:54 pm

Dzięki Kajen za namiary ale gość chyba miał urlop z okazji świąt dzwoniłem chyba ze 100 razy nie odbierał telefonu,zanabyłem 12 Km od domku dzisiaj się okaże co to za motor ale jest świeży na pewno.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: Kajen » wt sty 05, 2010 11:48 pm

I jak ? Przeszczepiles ten silnik juz ? Ja tam ze swojego jestem bardzo zadowolony. Oprocz oczywscie rozrusznika bo cos mu jeszcze jest. No i wiecej troche pali. A tak wlasciwie to nie wiem co dalej z moim zlomem. Pewnie kupie jakies v5mt1 i zrobie jej remont :) Wyszla pewna rzecz na glownym walku i padnie kwestia tylko kiedy...

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: robertsw » śr sty 06, 2010 7:51 am

Witaj,silniczek już w autku ,chodzi super zobaczę jak to zapali dzisiaj rano -10 zimna :)
Silnik jest z rocznika 2003-2004 wiec powinno to pojeżdzić.Zamontowana została kompletna jednostka,tylko moja pompa wtryskowa bo oryginał był sterowany elektronicznie i moje kolektory bo też były inne.Miska olejową i smok też musieli podmienić bo nie pasiło pod przednie zawieszenie.
Zostawiłem wtryskiwacze i świece żarowe które były przy tym silniku wiec mam pytanie do znawców tematu jak w nowych silnikach jest rozwiązane sterowanie systemem grzania świec ??,czy świece są inne jak w starszych rocznikach? czy są zasilane 12V czy jakiś inny patent?.
Kajen jak potrzeba coś z klamotów do tego silnika to mam sporo włącznie z głowicę.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: Kajen » śr sty 06, 2010 9:23 am

Dziekuje uprzejmie, wlasnie sie swojej pozbylem :) 2004 rocznik ? :o Jestem pod wrazeniem, ciekawe jak chodzi. Moj jest cos kolo 96 ale to acinski wie dokladnie. Napisz mi na pw ile kasy wladowales w silnik ok ? :)21

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: DamnIt! » śr sty 06, 2010 9:33 am

robertsw pisze:Witaj,silniczek już w autku ,chodzi super zobaczę jak to zapali dzisiaj rano -10 zimna :)
Silnik jest z rocznika 2003-2004 wiec powinno to pojeżdzić.Zamontowana została kompletna jednostka,tylko moja pompa wtryskowa bo oryginał był sterowany elektronicznie i moje kolektory bo też były inne.Miska olejową i smok też musieli podmienić bo nie pasiło pod przednie zawieszenie.
Zostawiłem wtryskiwacze i świece żarowe które były przy tym silniku wiec mam pytanie do znawców tematu jak w nowych silnikach jest rozwiązane sterowanie systemem grzania świec ??,czy świece są inne jak w starszych rocznikach? czy są zasilane 12V czy jakiś inny patent?.
Kajen jak potrzeba coś z klamotów do tego silnika to mam sporo włącznie z głowicę.
A czy Ty czasem nie zakupiłeś wersji 115 KM? Jeśli tak, to ta wymiana pompy wtryskowej brzmi niebezpiecznie.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: robertsw » śr sty 06, 2010 12:56 pm

Dokładnie DamnIt! jest to ver.115KM jakie niebezpieczeństwa się z tym wiążą ,pasowała jak by od tego silnika była oryginalną też mam tylko kwestia wysterowania tego.Może ktoś posiada manuala z elektryką do takiego motora ??Szukam i znaleść nie mogę może zrobię adaptację sterownika i podepnę pompę elektroniczną .
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: mcs0 » sob sty 16, 2010 10:19 pm

dzisiaj przy zakładaniu rozrzadu okazalo sie ze znaki na kolach zebatych na wale nie sa w jednej linii i tak sobie mysle czy tak jest dobrze czy nie. jesli nie to ciekawy jestem jak to robilo do tego czasu ?? :)9
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: DamnIt! » sob sty 16, 2010 11:36 pm

Trzeba zawsze sobie ustawić znaki PRZED ściągnięciem paska - wtedy wiesz jak ma być aby działało. Bo czasami zdarza się, że sobie ktoś robi "swoje znaki"(po co?) i później są kłopoty dla jego następcy.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: mcs0 » ndz sty 17, 2010 9:29 am

no za bardzo to nie moglem ustawic bo on troche zmienil swoje polozenie:) ale ja mam na mysli te znaki oryginalne na kolach. roznica to jest jakos hmm 1/4 kola. wg to one powinny sie pokrywac. te z rozrzadu i z balansow
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: Kajen » ndz sty 17, 2010 11:46 am

Zadzwon do mnie to Ci powiem jak ustawic rozrzad bo jak zaczniesz ustawiac na jakies nie wiadomo jakie znaki to znow zrobisz kuku glowicy.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: Kajen » sob wrz 11, 2010 1:29 pm

Witam ponownie :) Wczoraj mi stuknęko 20 000 od kiedy mam złozony z dwoch jeden silnik. Jestem bardzo zadowolony bo:
Udało mi sie go zrobic samemu z Wasza pomoca, bo pali tylko dwa litry wiecej niz poprzednik, bo nie leje sie olej z niego (no prawie ;) ), bo go nie bierze, bo mocy nie brakuje. Zrobiłem juz dwie wymiany oleju, trzecia szykuje sie niedługo, wymieniam regularnie co 8000 i stosuje połsyntetyczny mobil 10w40. Owa jednostka wspołpracuje ze skrzynia aisina km145 i reduktorem es. Co w połaczeniu z mostami 4.875 i gumami 265/70/15 potrafi zaskoczyc nawet na trzecim biegu szczegolnie kiedy popada :)21 Mysle ze gdyby miało by byc cos silnikowi to juz dawno by sie zweryfikowało. Takze jak wspojinałem jestem mega szczesliwy choc juz 2 razy wpieprzyłem sie na fotoradar... Z poprzednim silnikiem nie musiałem uwazac bo i tak wiedziałem ze nie przekrocze predkosci :)21 Zapomniał bym. Licznik pokazuje v max 140 km/h i wiecej nie chce :)21 Obroty silnika to jakes 3800 przy takiej predkosci. Jest dobrze :)

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: zielony_rog » sob wrz 11, 2010 5:49 pm

Kajen pisze:Co w połaczeniu z mostami 4.875 i gumami 265/70/15 potrafi zaskoczyc nawet na trzecim biegu szczegolnie kiedy popada
Pytanie pomocnicze od niekumatego greenhorna: jak zaskoczyc - zrywa przy depnieciu, czy cos innego?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: DamnIt! » sob wrz 11, 2010 5:53 pm

zielony_rog pisze:
Kajen pisze:Co w połaczeniu z mostami 4.875 i gumami 265/70/15 potrafi zaskoczyc nawet na trzecim biegu szczegolnie kiedy popada
Pytanie pomocnicze od niekumatego greenhorna: jak zaskoczyc - zrywa przy depnieciu, czy cos innego?
zrywa.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4d56 składamy z dwoch jeden

Post autor: Kajen » sob wrz 11, 2010 9:09 pm

Tak, zrywa przyczepnosc na trzecim biegu :) Takze trzeba ostroznie :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości