co jeszcze w tym złomie do wymiany

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: ernil » ndz mar 25, 2012 10:40 pm

kzh pisze:i to wszystko zamiast kupic 5 metrow wezyka gumowego i 4 opasek. :)21
Tak. Wiesz dlaczego? Dlatego, że oryginalne króćce w baku gniją i układ przestaje być szczelny. Podstawy filtrów pękają i przestają być szczelne. Pompki w podstawie również lubią drzeć lewe powietrze. Przylgnie holenderków bywają mało przyjazne podkładkom, opaski ślimakowe są z założenia złe, itp itd. Wszystkie te tematy już przerabiałem w swoich autach i nauczyłem się robić to zawsze raz a dobrze.
Ty, jak na druta przystało, możesz zrobić na drucie, mam to w dupie :)21
Ja proponuję tak:
Obrazek
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kzh

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: kzh » ndz mar 25, 2012 10:45 pm

stary, spawanie baku, weze cisnieniowe, zakucia... o czym ty piedrolisz.
dolozylbym jeszcze polise na zycie do roboty przy spawaniu baku.

zaklada sie zwykle dwa wezyki gumowe 8 i 10 mm wsadza w peszla, skreca 4 opaskami i do widzeenia. jak ma przegnity smok od baku to wtawia nowy i po zawodach. jak bak zgnity to tez sie wymienia.

zbrojone weze? pogielo was ? jakos weze wodne idace do tylnej nagrzewnicy nie sa zbrojone i wytrzymuja tyle lat. ludzie opanujcie sie. problem na pol godziny roboty a tu eseje pisza przez kilka dni. :)21 no ale kto bogatemu zabroni. mnie nie przeszkadza ze napedzacie gospodarke w ten sposob :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: ernil » ndz mar 25, 2012 10:52 pm

Za dużo filmów. Zbiorniki na ropę nie wybuchają przy spawaniu. To raz.
Dwa. U nas w zaściankowym Rzeszowie takie tematy jak zakuwanie węży robią od ręki i kosztuje to niewiele.
Trzy. Zbiorniki są różne. W pajero smok nie był wymienny - był kawałkiem rurki wystającej z baku. Więc wymiana polegała na tym, co opisałem.
Cztery. Zastosuj igielit jak chcesz. Jak już pisałem - można drutem. Ktoś tu proponował ze słomek do napojów. Good luck.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kzh

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: kzh » ndz mar 25, 2012 11:05 pm

nadal pozostaje jedno zasadnicze pytanie: PO CO.
ja nie mowie o igielicie wiec nie konfabuluj :)12
mowie o zwyklym czarnym gumowym, grubym przewodzie. zdaje sie ze jest "zbrojony" w srodku jakas nicia.
w pajero smok od zawsze byl wymienny, zarowno w 1 jak i 2 oraz galloperze. czyli metoda dedukcji rozkminiam ze w l200 rowniez.

smiesza mnie po prostu takie akcje jak zakladanie 3 akumulatorow, zbrojonych wezykow hamulcowych czy stosowanie zloconych wtyczek do audio. albo cynkowanie ram :)21 :)21 :)21

co do zbiornikow na rope to nie wiem czy wybuchaja czy nie, ale nie znalazlem spawacza w krakowie ktory by sie podjal pospawania a pytalem kilku. moze paproki i sie nie znaja. nie wiem, wali mnie to. kupilem nowy. :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: ernil » ndz mar 25, 2012 11:16 pm

Możesz spawać - na pewno nie wybuchnie. Spawałem wiele zbiorników, dużych, małych. Te benzynowe też można spawać - wystarczy zalać je wodą :)21 Ale i to nie jest konieczne - jak nie ma w środku paliwa ani oparów - nic się nie stanie. Bo niby co?
Nie pamiętam w którym aucie miałem niewymienny smok. Mogło to być pajero II, ale mogła też być 160tka. Jedno z nich na pewno miało króćce na stałe w zbiorniku. Wydaje mi się właśnie, że było to pajero, ale mogę się mylić. W Pajero na pewno były "mydelniczki" w narożach. Nie pamiętam już, czy służyły one jako bufor paliwowy na przechyłach czy jako jakieś separatory oparów. Niemniej były. I gniły. I się lało.
Zwykły wąż paliwowy jest zbrojony sznurkiem i jak skręcisz na opaskach jak ze zdjęcia to też będzie. Ja napisałem jak jest zajebiście i jak ja zalecam zrobić. Wolny kraj. Każdy zrobi jak uzna za słuszne.
kzh pisze:(...)smiesza mnie po prostu takie akcje jak zakladanie 3 akumulatorow, zbrojonych wezykow hamulcowych czy stosowanie zloconych wtyczek do audio. albo cynkowanie ram(...)
Trzy aku - bezsens. Złocone wtyczki tak samo. Cynkowanie starej ramy również. Ale już przy zbrojonych przewodach jest różnica. Oczywiście nie przy zwykłej jeździe po bułki. Ale jak ktoś żużluje, to różnica jest.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kzh

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: kzh » ndz mar 25, 2012 11:22 pm

na tym forum czytalem ze jakis szpenio montowal do smietnika zbrojone hamulcowe. :)20

zgodze sie natomiast czesciowo jesli chodzi o opaski slimakowe vs sprezyste.
w ukladzie paliwowym nie zauwazylem tego problemu co na wezach wodnych. otoz po jakims czasie od zalozenia nowych wezy i scisniecia ich slimakowymi trzeba bylo dokrecac bo sie woda saczyla. wynika to prawdopodobnie z tego ze guma sie juz sprasowala w tym miejscu i jest slaby docisk. sprezyste same sobie dociskaja tyle ile trza ale wkurwiajace jest ich zdejmowanie i montaz. od 3 lat mam na wezykach paliwowych opaski slimakowe i nigdy nie bylo problemu z cofaniem paliwa i innymi tego typu. a tych sprezystych to nawet po sklepach za bardzo nie widac. wlasciwie to wszystkie opaski w calym aucie wymienilem na slimakowe, tylko ze nie bralem tych chujowych z napisem NORMA tylko jakies wypasione po 3-4 zeta za sztuke.
te dziadoskie same sie potrafia luzowac.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: N2O » ndz mar 25, 2012 11:44 pm

Wszystkie ślimakowe się luzują albo przeskakują po jakimś czasie, najlepsze były japońskie z drutu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: ernil » ndz mar 25, 2012 11:49 pm

Opaski sprężyste, o których piszesz, są dobre. Używane do węży "powietrznych". Do wodnych chyba też się je zakładało. Paliwowe niby też, ale to jakoś nie bydzi mojego zaufania. Do wodnych najlepsze z... drutu właśnie :)21 Ino że na śrubkę. Do zdejmowania i zakładania ich jest "specjalne narzędzie", ale sensowne kosztuje ca. 200zł. Oczywiście młotkiem i przecinakiem też się da :)21
Te normy to się nadają od razu na złom. Najlepsze, bo większość gaziarzy na tym składa. Masakra...
Plusem tych "moich" jest wielokrotność użycia. Ślimakowe łatwo "przeciągnąć". No i te "moje" ściskają całego węża równomiernie po obwodzie. Ślimakowe takie nie są. Przy grubym wężu problemu nie ma, bo i tak go ściśnie. Ale przy cienkim już bywa różnie.
Ostatnio zmieniony ndz mar 25, 2012 11:52 pm przez ernil, łącznie zmieniany 1 raz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: N2O » ndz mar 25, 2012 11:51 pm

Z tymi super opaskami jest jeden problem - mają bardzo mały zakres regulacji i trzeba precyzyjnie dobrać.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kzh

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: kzh » ndz mar 25, 2012 11:54 pm

no wlasnie . te ktore ja stosuje sciskaja sie do srednicy 3-4mm i zawsze okragle. sa zajebiste i szczerze polecam. oczywiscie nie jest to propozycja dla gownozjadow (© franc_ek) bo kosztuja sporo. sa to te produkty http://asgltd.pl/index9cd1.html?dzial=1
praktycznie nie da sie ich przeciagnac uzywajac srubokretu.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: ernil » ndz mar 25, 2012 11:55 pm

N2O pisze:Z tymi super opaskami jest jeden problem - mają bardzo mały zakres regulacji i trzeba precyzyjnie dobrać.
A to fakt. Jak jest 10-12mm to tyle ma być. Faktycznie jest to spory minus. Ich dostępność też jest niewielka. W Rzeszowie można je było do niedawna kupić w jednym miejscu, ale to się skończyło. Dlaczego? Bo sklep nie może kupować za gotówkę a producent tylko tak sprzedaje :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: Eskapada » pn mar 26, 2012 5:21 am

kzh pisze:na tym forum czytalem ze jakis szpenio montowal do smietnika zbrojone hamulcowe. :)20

.
Nie bądź ignorant - zbrojone przewody hamulcowe goodridge mają tą zaletę, że przewód kupujesz z mera, końcówki na sztuki i możesz zbudować lub naprawić układ hamulcowy bez żadnych narzędzi, pras do zaciskania końcówek. Ponadto przewody mają dożywotnią gwarancje.
Ostatnio zmieniony pn mar 26, 2012 8:04 am przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: lukas 78 » pn mar 26, 2012 7:18 am

ciekawa sprawa z tymi przewodami
szukałem w necie jak to się montuje ale nic nie znalazłem
w starym parchu to żadnej różnicy w hamowni nie będzie ale jak to się da zrobić bez praski to jest super sprawa
wrzucić metr do bagażnika i mieć spokojną głowę :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: Eskapada » pn mar 26, 2012 8:12 am

Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: lukas 78 » pn mar 26, 2012 8:37 am

czego to nie wymyślą :)2
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

kzh

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: kzh » pn mar 26, 2012 11:21 am

Eskapada pisze:
kzh pisze:na tym forum czytalem ze jakis szpenio montowal do smietnika zbrojone hamulcowe. :)20

.
Nie bądź ignorant - zbrojone przewody hamulcowe goodridge mają tą zaletę, że przewód kupujesz z mera, końcówki na sztuki i możesz zbudować lub naprawić układ hamulcowy bez żadnych narzędzi, pras do zaciskania końcówek. Ponadto przewody mają dożywotnią gwarancje.
dobra, dobra. obaj wiemy ze nie o to chodzi wiejskim tunerom.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: piotr-stihl » pn mar 26, 2012 6:53 pm

drugi dzień po założeniu zaworków przed i za pompą i elka jeździ :)2
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: lukas 78 » pn mar 26, 2012 7:01 pm

opijaj temat póki możesz :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: piotr-stihl » pn mar 26, 2012 7:44 pm

tyż prowda - dzisiaj musiał kumpel za kierowcę robić , mi deko nie wolno było po wczorajszym dniu
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: ernil » pn mar 26, 2012 10:19 pm

Zaworki to taki sobie pomysł. Nie są długowieczne. No ale jak tam stryjenka uważa.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: piotr-stihl » wt maja 29, 2012 7:36 pm

@Ernil wykrakał
Zaworki to taki sobie pomysł. Nie są długowieczne. No ale jak tam stryjenka uważa.
dzisiaj wrócił problem zapowietrzającej się pompy

ale 2 miesiące byłem szczęśliwy

jutro ustalam z pompiarzem termin reanimacji - cóż - pieszo chodzić nie będę w chomątku i rębaka 2 tony ciągał

opiszę jak będzie zrobione
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: Blues_M07 » wt maja 29, 2012 9:15 pm

Sprawdź jeszcze raz dokładnie filtr paliwa,pompkę i zaworek u dołu wkładu tegoż filtra.Ja miałem niedawno to samo,co chwilę się zapowietrzał.Po konsultacji ze spawaczem Kajenem(Jezusem) :)21 założyłem przeźroczyste przewody i wyszło ,że to na filtrze! założyłem nowy wkład,oringi w zaworku(tym na dole),pompkę wyczyścilem,rozruszałem i jest git już z drugi miesiąc.W przewodach zero powietrza.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: Kajen » śr maja 30, 2012 5:51 am

Opowiedzieć chłopakom jak to Twoje pajero moc straciło nagłe ? :)21

I juz chciałeś pompę wtryskową wydłubywac ?

Mniemam, ze każdy by sie uśmiał :)21

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: polaff » śr maja 30, 2012 5:58 am

Kajen pisze:Opowiedzieć chłopakom jak to Twoje pajero moc straciło nagłe ? :)21

I juz chciałeś pompę wtryskową wydłubywac ?

Mniemam, ze każdy by sie uśmiał :)21
DAWAJ!!!
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: co jeszcze w tym złomie do wymiany

Post autor: Kajen » śr maja 30, 2012 6:04 am

Dywanik mu się podwinął pod pedał gazu :)21

Prawie się wyjebałem ze śmiechu na spawalni :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości