pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » sob lis 22, 2008 2:14 pm

Dobre są NGK - CY55 ale mogą być drogie.Ja w zeszłym roku kupowałem chyba po 85zł zst.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Post autor: Ryżak » sob lis 22, 2008 2:25 pm

Dzieki!
No tak, ale za dobre rzeczy trzeba dac troche. Poza tym sa tylko 4 garki wiec spokojnie;)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Browning » sob lis 22, 2008 2:58 pm

Podłączę się do tematu świec... Mam problem z odpaleniem samochodu gdy jest zimny. Gdy ciepły pali na dotyk. Podejrzenie padło na świece. Podjechałem do mechanika- znajomego , a ten sprawdził świece w następujący sposób: zdjął listwę ze świec, wziął kabel, z jednej strony aku z drugiej do świecy (bez wykręcania jej). Stwierdził że jak iskrzy to świeca będzie dobra. Iskrzyły wszystkie... Ma rację czy się myli? Pozdrawiam
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » sob lis 22, 2008 4:36 pm

Browning pisze:Podłączę się do tematu świec... Mam problem z odpaleniem samochodu gdy jest zimny. Gdy ciepły pali na dotyk. Podejrzenie padło na świece. Podjechałem do mechanika- znajomego , a ten sprawdził świece w następujący sposób: zdjął listwę ze świec, wziął kabel, z jednej strony aku z drugiej do świecy (bez wykręcania jej). Stwierdził że jak iskrzy to świeca będzie dobra. Iskrzyły wszystkie... Ma rację czy się myli? Pozdrawiam
Świece może masz i dobre, pytanie tylko czy sterowanie grzaniem działa. Słychać jakieś przekaźniki, kontrolke grzania masz? Może masz QGS, czyli po odpaleniu zimnego słychać pykający przekaźnik? Napisz cos więcej, bo na razie to nic nie wiadomo oprócz tego, że masz diesla 2,5.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Browning » sob lis 22, 2008 4:43 pm

Gdy przekręcam stacyjkę to po pewnym czasie cyka mi kontrolka pod maską... Po cyknięciu próbuję odpalić... Niestety kończy się to marnie... Wpadłem na pomysł że przekręcałem kilka razy pod rząd kluczyk... Tzn robiłem kilka cyknięć i dopiero wtedy próbuję odpalić. Trochę lepiej wtedy pali... Jak sprawdzić czy dogrzewa te świece odpowiednio itd?
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: PONTAR » sob lis 22, 2008 9:40 pm

Zregenerowałem zawiasy w tylnych drzwiach, zamontowałem i dupa. nie mogę wyregulować- dół cały czas za nisko (dolny zawias założyłem od innego wozu). Miał tak ktoś? O co Kaman? :cry:
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Browning » sob lis 22, 2008 10:06 pm

PONTAR pisze:Zregenerowałem zawiasy w tylnych drzwiach, zamontowałem i dupa. nie mogę wyregulować- dół cały czas za nisko (dolny zawias założyłem od innego wozu). Miał tak ktoś? O co Kaman? :cry:
U mnie po regeneracji swojego wszystko było super... Idealnie wysoko i płynnie chodziło... Może ten ,,inny'' zawias jest niżej zamontowany niż oryginalny? Milimetry będą robiły sporą różnicę...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » ndz lis 23, 2008 2:26 am

Browning pisze:Gdy przekręcam stacyjkę to po pewnym czasie cyka mi kontrolka pod maską... Po cyknięciu próbuję odpalić... Niestety kończy się to marnie... Wpadłem na pomysł że przekręcałem kilka razy pod rząd kluczyk... Tzn robiłem kilka cyknięć i dopiero wtedy próbuję odpalić. Trochę lepiej wtedy pali... Jak sprawdzić czy dogrzewa te świece odpowiednio itd?
Musisz rozpiąć przewody które idą do listwy przy świecach i podłączyć woltomierz. Jeden przewód daje prąd na grzanie wstepne, a drugi na dogrzewanie po odpaleniu. Sprawdż jakie napięcie podaje po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem, na zimnym silniku.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » ndz lis 23, 2008 3:12 pm

czy ktoś stosował łaczniki stabilizatora przedniego firmy DELPHI, są dostępne w Inter Cars za 63,94pln./szt.
ObrazekObrazek
Moje pytanie czy to dobry jakościowo zamiennik, czy są lepsze?

drugie pytanie, czy wszystkie gumy stabilizatora przedniego w PII miały tę samą średnice otworu??
Chciałem zanabyc te forumowe:
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/69/5560.html
ale moje wątpliwosci są takie, ze może poprzez ich zwiekszoną twardość szybszemu zużyciu ulegną te łączniki??
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Post autor: Ryżak » ndz lis 23, 2008 3:51 pm

Ja swoje gumy od stabilizatora kupowałem w Japan Car za bodajze 15 zl za sztuke i robia...A jak nie widac roznicy to po co przeplacac ;D

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » ndz lis 23, 2008 6:06 pm

Weź podjedź do resorowca (tylko takiego porządnego) i pokaż mu co chcesz kupić. Powinien mieć ładne, nowiutkie, zapewne żółciutkie polibusze za połowę ceny tego co masz w sklepiku zakładowym. Jak mie masz gdzie, to ja Ci podjadę i zapytam o cenę, a Ty zdecydujesz. U siebie nie wymieniałem jeszcze, bo mam dobre. Tylko końcówki robiłem (ale mam te inne niż Ty), a tam gumki pasują np z Opla i większości samochodów po 3PLN za szt, + podkładki i nakrętki i nne duperelki.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Post autor: marcyb3 » ndz lis 23, 2008 6:52 pm

drugie pytanie, czy wszystkie gumy stabilizatora przedniego w PII miały tę samą średnice otworu??
Chciałem zanabyc te forumowe:
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/69/5560.html
ale moje wątpliwosci są takie, ze może poprzez ich zwiekszoną twardość szybszemu zużyciu ulegną te łączniki??
ja w swoim zastosowałem gumy od VW T-4 chyba płaciłem jak dobrze pamiętam po 8 zł i pasowały do pajero I , nie wiem jak jest z pajero II,ale chyba nie ma różnicy.golf III ma chyba takie same gumy ale tego o niejestem pewien na 100%,najlepiej podjechać do sklepu ze starą gumą i napewno coś dobierzesz,poco przepłacać i kupować orginał jak możena tanio a dobrze zrobić.pozdrawiam
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » ndz lis 23, 2008 8:18 pm

Witam ponownie. :)
Kolega znalazl gdzies ogloszenie w ktorym jest pajero 2 cos tam cos tam... tylko czasem jedynka wyskakuje.
kolega zastanawia sie czy kupic auto z taka usterka

pozdrawiam
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » wt lis 25, 2008 6:02 pm

Panowie krzzaki wymienione i nadal tryka
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt lis 25, 2008 6:31 pm

Banko pisze:Panowie krzzaki wymienione i nadal tryka
:o sprawdziłeś przednie i tylne , częściej padają przednie z racji rzadkości używania napędu i znikomego ruchu wału , gdyż reduktor i przedni most jest w jednej linii

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » wt lis 25, 2008 6:58 pm

Adas pisze:
Banko pisze:Panowie krzzaki wymienione i nadal tryka
:o sprawdziłeś przednie i tylne , częściej padają przednie z racji rzadkości używania napędu i znikomego ruchu wału , gdyż reduktor i przedni most jest w jednej linii
Na przednim wale wymienilem krzyzaki na nowki i jak zalaczy sie przod tryka.
Chyba to jednak przeguby :(
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt lis 25, 2008 7:16 pm

Banko pisze:
Adas pisze:
Banko pisze:Panowie krzzaki wymienione i nadal tryka
:o sprawdziłeś przednie i tylne , częściej padają przednie z racji rzadkości używania napędu i znikomego ruchu wału , gdyż reduktor i przedni most jest w jednej linii
Na przednim wale wymienilem krzyzaki na nowki i jak zalaczy sie przod tryka.
Chyba to jednak przeguby :(
podnieś przód na dwóch lewarkach podkładając je pod dolne wahacze , pokręć kołami i osłuchaj , jakby to miał byś hałas z przegubów to zamiast smaru nasz żwir

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » wt lis 25, 2008 7:27 pm

Adas pisze:
Banko pisze:
Adas pisze: :o sprawdziłeś przednie i tylne , częściej padają przednie z racji rzadkości używania napędu i znikomego ruchu wału , gdyż reduktor i przedni most jest w jednej linii
Na przednim wale wymienilem krzyzaki na nowki i jak zalaczy sie przod tryka.
Chyba to jednak przeguby :(
podnieś przód na dwóch lewarkach podkładając je pod dolne wahacze , pokręć kołami i osłuchaj , jakby to miał byś hałas z przegubów to zamiast smaru nasz żwir
Mozliwe ze tak jest bo te gumy sa popekane. jak zdaze jutro wymienie przeguby i zobaczymy
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt lis 25, 2008 9:12 pm

aby wyjąć półośki musisz niestety zdjąć górny sworzeń , końcówkę drążka kierowniczego , rozpiąć amortyzator i zdemontować zabezpieczenia na ośce przegubu przy piaście .
Żeby zdjąć gumy najlepiej rozmontować wewnętrzny przegub , rozcinasz gumę i wewnątrz po obrysie jest pierścieniowe zabezpieczenie , wyjmujesz środek i rozpinacz pierścień zegera , zsuwasz wewnętrzną część przegubu i nasz czystą półośkę , możesz prosto wymienić gumę na przegubie zewnętrznym i wewnętrznym

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » śr lis 26, 2008 8:45 pm

Adas pisze:aby wyjąć półośki musisz niestety zdjąć górny sworzeń , końcówkę drążka kierowniczego , rozpiąć amortyzator i zdemontować zabezpieczenia na ośce przegubu przy piaście .
Żeby zdjąć gumy najlepiej rozmontować wewnętrzny przegub , rozcinasz gumę i wewnątrz po obrysie jest pierścieniowe zabezpieczenie , wyjmujesz środek i rozpinacz pierścień zegera , zsuwasz wewnętrzną część przegubu i nasz czystą półośkę , możesz prosto wymienić gumę na przegubie zewnętrznym i wewnętrznym
a jak zdjac przegub zewnetrzny z walka polosi ?? tam jest zabezpieczenie w srodku i jak je zdjac ??
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr lis 26, 2008 9:02 pm

Banko pisze:
Adas pisze:aby wyjąć półośki musisz niestety zdjąć górny sworzeń , końcówkę drążka kierowniczego , rozpiąć amortyzator i zdemontować zabezpieczenia na ośce przegubu przy piaście .
Żeby zdjąć gumy najlepiej rozmontować wewnętrzny przegub , rozcinasz gumę i wewnątrz po obrysie jest pierścieniowe zabezpieczenie , wyjmujesz środek i rozpinacz pierścień zegera , zsuwasz wewnętrzną część przegubu i nasz czystą półośkę , możesz prosto wymienić gumę na przegubie zewnętrznym i wewnętrznym
a jak zdjac przegub zewnetrzny z walka polosi ?? tam jest zabezpieczenie w srodku i jak je zdjac ??
nie jest to łatwe , na ośce jest zabezpieczenie takie jak w lewym przegubie , które wyrywasz z przedniego mostu ,czyli pierścień sprężysty w rowku półośki , zbicie tego przegubu nie jest łatwe bo można rozsypać cały przegub.

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » śr lis 26, 2008 10:23 pm

Adas pisze:
Banko pisze:
Adas pisze:aby wyjąć półośki musisz niestety zdjąć górny sworzeń , końcówkę drążka kierowniczego , rozpiąć amortyzator i zdemontować zabezpieczenia na ośce przegubu przy piaście .
Żeby zdjąć gumy najlepiej rozmontować wewnętrzny przegub , rozcinasz gumę i wewnątrz po obrysie jest pierścieniowe zabezpieczenie , wyjmujesz środek i rozpinacz pierścień zegera , zsuwasz wewnętrzną część przegubu i nasz czystą półośkę , możesz prosto wymienić gumę na przegubie zewnętrznym i wewnętrznym
a jak zdjac przegub zewnetrzny z walka polosi ?? tam jest zabezpieczenie w srodku i jak je zdjac ??
nie jest to łatwe , na ośce jest zabezpieczenie takie jak w lewym przegubie , które wyrywasz z przedniego mostu ,czyli pierścień sprężysty w rowku półośki , zbicie tego przegubu nie jest łatwe bo można rozsypać cały przegub.
na przegubie mi tak srednio zalezy bo mam nowy :) czy stary rozkrecic szlifierka ?? ;) czy jest jakas sensowna mozliwosc ??
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr lis 26, 2008 10:29 pm

Banko pisze:na przegubie mi tak srednio zalezy bo mam nowy :) czy stary rozkrecic szlifierka ?? ;) czy jest jakas sensowna mozliwosc ??
to rozkrój szklankę i po bólu :D , albo wkręć ośkę w imadło i czujnikiem 2kg-5kg potraktuj przegub tak aby go zbić na zewnątrz ośki :roll:
Jak masz nowy przegub to w zestawie jest nowe zabezpieczenie , sprężysta otwarta obrączka .

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » śr lis 26, 2008 11:04 pm

A nie jest to tak przypadkiem, że siedzi tam sobie od wewnątrz kielicha taki cieniuteńki zeger? To się wszystko musi dać łatwo rozłożyć, wystarczy zajrzeć. Przecież jakoś manszety się wymienia a wy tu o młotkach czujnikach, chyba że źle zrozumiałem bo czytam szybko z braku czasu
Dziadek 2,5TD `98

danielchelm
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm

Post autor: danielchelm » sob lis 29, 2008 9:39 pm

Do czego służy to "pokrętło " przy pokrętle wentylatora???
NIe moge tego przekręcić także nie wiem...
[img][img]http://images30.fotosik.pl/300/ee5fa17cdf2616fbm.jpg[/img][/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość