sprężyny do miśka od patrola?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: yokhan » ndz paź 10, 2010 11:19 pm

no trochę miększe są faktycznie. Aczkolwiek po dziurach się jeździ już przyjemniej, gorzej z tymi zakrętami.
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: Murzyn » ndz paź 10, 2010 11:29 pm

Na dziurach maybach, na trawersie dramat - szczególnie bez stabilizatorow.
Dzięki za potwierdzenie - ten spring jednak do pajero się nie nadaje, trzeba szukać czegoś innego

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: Eskapada » pn paź 11, 2010 8:08 am

[quote="yokhan"] Oczekiwałem pomocy pisząc ten post a nie wytykania próżności. [quote]

Nie chciałem Cię urazić - jesli tak się poczułeś to to przepraszam
:oops:

Amortyzator Ironman dedykowany do Mitsubishi Pajero jest za krótki do Pajero w którym zamontowano sprężynę od Patrola.

Amortyzator Ironman jest również - moim subiektywnym zdaniem za słaby do Pajero w którym zamontowano sprężynę od Patrola. Powinno się zamontować o innej twardszej charakterystyce np Bilstein B6.

Po zamontowaniu sprężyn od Nissan Patrol do Mitsubishi Pajero powinno się przedłużyć mocowania tylnego stabilizatora lub jeśli auto jest wybitnie terenowe ( nie wyścigowe ) owy stabilizator należałoby zdemontować. Ale wtedy ,,podwójnie koniecznym jest montaż dłuższego o większym skoku amortyzatora lub nawet dwóch.

W kilku ostatnio zaobserwowanych autach i autach którymi jeździłem po zamontowaniu sprężyn nie było konieczności opuszczenia mocowania drążka panharda lub przedłużenia drążka panharda. Nie było również problemów z długością tylnego wału pędnego aczkolwiek zgodnie ze sztuką należałoby to zrobić. Twój metaliczny dźwięk to objaw zużytego krzyżaka, krzyżak zawsze ,, cichnie'' jak się trzyma auto na gazie. Po zmianie biegów, podczas ruszania owy metaliczny dźwięk jest mocno słyszalny. To taka diagnoza na oko via forum :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: Adas » pn paź 11, 2010 8:15 am

Eskapada pisze:...

W kilku ostatnio zaobserwowanych autach i autach którymi jeździłem po zamontowaniu sprężyn nie było konieczności opuszczenia mocowania drążka panharda lub przedłużenia drążka panharda. Nie było również problemów z długością tylnego wału pędnego aczkolwiek zgodnie ze sztuką należałoby to zrobić. Twój metaliczny dźwięk to objaw zużytego krzyżaka, krzyżak zawsze ,, cichnie'' jak się trzyma auto na gazie. Po zmianie biegów, podczas ruszania owy metaliczny dźwięk jest mocno słyszalny. To taka diagnoza na oko via forum :wink:
należy przedłużyć wał o jakiś 10-15mm , miałem już nieprzyjemność z wypadnięciem wału, wstawiłem sobie dystans miedzy flansze mostu a wał .

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: Eskapada » pn paź 11, 2010 8:28 am

Murzyn pisze:Na dziurach maybach, na trawersie dramat - szczególnie bez stabilizatorow.
Dzięki za potwierdzenie - ten spring jednak do pajero się nie nadaje, trzeba szukać czegoś innego
Sprężyna na zamówienie z pospringu z drutu 17mm ale z jednym zwojem więcej.
:roll:

Lub
Nowa sprężyna KYB od Nissan Patrol + ( noniecznie ) przedłużone mocowania stabilizatora. Dłuższe mocowania zapewnią Ci to lepszy wykrzyż a pozostawiony stabilizator będzie spełniał swoja funkcję na szosie. Do tego zamontowała bym dwa amortyzatory na koło np Trail Master. Jeden wersja SPORT drugi KOMFORT.
Nie mniej jednak to są czysto teoretycznie rozważania :-?

Lub

Old Man EMu model 910 ma w stanie wolnym na 390/410 mm. Drut FI 17mm

Ironman model Mits020B ma wstanie wolny 450/400mm. Drut FI 17mm

Trail Master model 76106 ma w stanie wolnym 436mm FI17mm. To jest sprężyna dedykowana do wersji LONG + 60mm. W krótkim teoretycznie daje + 75mm

Nie mniej jednak wszystkie te sprężyny mają taką samą ilość zwojów co seryjna. Trail Master jest jedyną sprężyna która daje realny lift bo jest sprzężna, która fabrycznie jest najbardziej ,, rozciągnięta''. Najlepiej wybiera w terenie, najlepiej się krzyżuje. Jest idealna do auta weekendowo, rekreacyjnego - do jeżdżenia w terenie i pracy po mieście. Do auta wyprawowego, mocno załadowanego już nie.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: Eskapada » pn paź 11, 2010 8:37 am

Adas pisze:
Eskapada pisze:...

W kilku ostatnio zaobserwowanych autach i autach którymi jeździłem po zamontowaniu sprężyn nie było konieczności opuszczenia mocowania drążka panharda lub przedłużenia drążka panharda. Nie było również problemów z długością tylnego wału pędnego aczkolwiek zgodnie ze sztuką należałoby to zrobić. Twój metaliczny dźwięk to objaw zużytego krzyżaka, krzyżak zawsze ,, cichnie'' jak się trzyma auto na gazie. Po zmianie biegów, podczas ruszania owy metaliczny dźwięk jest mocno słyszalny. To taka diagnoza na oko via forum :wink:
należy przedłużyć wał o jakiś 10-15mm , miałem już nieprzyjemność z wypadnięciem wału, wstawiłem sobie dystans miedzy flansze mostu a wał .
Widzisz Adaś potwierdzasz moje gadanie o aucie for show. Po co sprężyny od Patrola ?? żeby mieć większy wykrzyż. Co ogranicza wykrzyż - stabilizator i amortyzator. Jak się ten pierwszy zdemontuje a ten drugi zapoda odpowiedniej długości i jak się autem NA PRAWDĘ jeździ w terenie to wszystko robi się za krótkie. Auta które miałem na myśli jeżdżą 5 dni po mieście a szóstego w weekend jada na przejażdżkę w terenie. Każde ma stabilizator + amorek który na pewno nie jest amortyzatorem + 100mm. Oni nie mają tych problemów co Ty.

Mają tylko za 200 zł wyliftowane, wysokie auta, którym do dupy się jeździ po czarnym a terenie nie wykorzystują możliwości sprężyn. Moim zdaniem sprężyny od Patrola w aucie które służy na co dzień to pomysł co najmniej kiepski z całym szacunkiem dla tych co tak mają
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: Eskapada » pn paź 11, 2010 8:50 am

poznałem rok temu człowieka - pyta co zrobić w Pajero Long V6 automat . Mówię Zapodaj 33x10 + OME lub Ironman będzie, dobrze auto będzie się prowadzić super

Co zrobił owczy człowiek którego dziś mogę nazwać swoim przyjacielem :wink:

Zapodał 33x12,50 R15 kumhoKl71
Sprężyny od Patrola
Body lift +50mm
Nowe 4 amortyzatory Bilstein B4
Przełożenia mostó2 5,29
Podkładki pod sworznie przednich wahaczy

Co ma
??

Wyliftowanego potwora w skórze z pełną elektryka, który kładzie się na zakrętach jak żaglówki w regatach. Potwór który przy hamowaniu nurkuje tak mocno, że obciera o koła. Potwora który ma 3000 obr/min przy 85km, który pali 20 litrów benzyny. Owy potwór fajnie wygląda po centrum handlowym ale na szosie i w terenie nie robi
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: Masmo » śr paź 20, 2010 7:59 pm

Eskapada pisze: Amortyzator Ironman jest również - moim subiektywnym zdaniem za słaby do Pajero w którym zamontowano sprężynę od Patrola. Powinno się zamontować o innej twardszej charakterystyce np Bilstein B6. ...
Mój przypadek :)21 . Ironman mnie wkurza bo przód (B6) jedzie prościutko po wyjebach a tył (Ironman) buja się głupawo...
Chce wrzucić do tyłu też B6 ale nie mam pojęcia jaki amor byłby długości Ironmana:

http://zapodaj.net/a35fd196d3db.jpg.html

Może coś podpowiecie ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
bryspp
 
 
Posty: 809
Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:18 pm
Lokalizacja: kraków

Re: sprężyny do miśka od patrola?

Post autor: bryspp » wt wrz 24, 2013 10:04 pm

czy powyższe patenty to jest: sprezyny z parcha podejda do pajero/montero sporta z 2002. Probowalem wlozyc z dlugiego parcha y60 ale srednica wewn sprezyny jest za mala zeby nasunac na gniazdo..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość