Motam Misia -pomocy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: mcs0 » śr wrz 09, 2009 10:09 am

to ją zakonserwuj i pozaślepiaj wszystkie otwory:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: DamnIt! » śr wrz 09, 2009 10:10 am

i napompuj helem lub nawet wodorem. :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Flor » śr wrz 09, 2009 10:20 am

mcs0 pisze:to ją zakonserwuj i pozaślepiaj wszystkie otwory:)
oraz zamontuj zaworki i doprowadź ciśnienie aby woda się nie dostawała :)21

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » śr wrz 09, 2009 2:25 pm

Dobra czuję się pojechany i już więcej nic o piance nie napiszę :oops: :oops:
Ale i tak humor mam dobry bo polibusze właśnie doszły , na razie o firmie można powiedzieć że działają exspresowo :)2
no to se jadę do mechaniora a wy się dalej ze mnie naśmiewajcie :)21 :)21
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: DUDAS » śr wrz 09, 2009 2:35 pm

witam
w dziale "Farby i lakiery" jest dużo o zabezpieczeniu antykorozyjnym ramy i dlaczego NIE stosować pianki !! chyba że ma to być amfibia (to dużo pianki wszędzie gdzie się da :)21 )
pozdro
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: 9mm » śr wrz 09, 2009 2:46 pm

każdy mówi ,że piana be , ale nikt nie wie dlaczego. Ja też czuję , że to nie jest dobry pomysł , ale logicznie tego nie mogę wytłumaczyć. Wbij tą pianę to się dowiemy czy warto czy nie. Rama majątku nie kosztuje , zawsze można będzie na nowej postawić , a bardziej niż błoto w środku nie zaszkodzi. Wyporność też się poprawi 8). Po pięciu latach katowania to i tak remont odtwórczy trzeba będzie zrobić , więc nie ma się co przejmować (jak wcześniej tego w pizdu nie potniesz :D , w szale motania). Powodzenia w rzeźbieniu.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Adas » śr wrz 09, 2009 2:50 pm

Flor pisze:
bobon pisze:Panowie nie to żebym lubił się kłócić :wink: -ale rama jest wypiaskowana, ze środka wywaliliśmy kupę błota (które znowu będzie tam wchodziło )wypłukaliśmy ramę odrdzewiaczem więc dlaczego nie wypełnić ramy pianką ?? ??
Chcę jeszcze raz powiedzieć że bardziej zależy mi na osiągnięciu jak najlepszych właściwości jezdnych(a obniżenie wagi chyba je poprawi :D )niż na zabezpieczeniu samochodu na wieki.
Więc bardzo proszę o podanie konkretów -dlaczego nie ?? ??
no i nie gniewajcie się że taki upierdliwy jestem :roll: :roll:
a jak zapiankowanie obniży ci wagę :o :)21
bo w miejsce potencjalnej gleby jest już pianka .
U siebie mam zapiankowane wszystkie poprzeczki , w ramie nie mam pianki , myślę ,że eksploatacja zapiankowanej ramy może być ciężka, przyspawanie czegokolwiek może może skutkować pożarem :)21, ale nie sądze aby zaszkodziła

Fajną sprawą jest rama z ceownika

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: DamnIt! » śr wrz 09, 2009 3:15 pm

No to zastanówmy się dlaczego projektanci samochodów lub nawet te "gupole" w fabrykach, mając wszelkie dostępne możliwości techniczne, nie stosują profili szczelnie zamkniętych w konstrukcjach ram? Czemu nie walą pianki montażowej w każdą dziurę w podwoziu? Odpowiedzi trzeba szukać w dziale "farby i lakiery" - o ile pamiętam kol. @Zbowid i @Ptak napisali dlaczego są to marne pomysły. Ale jak ktoś chce i lubi to czemu nie?

@Adaś: jeśli "lecisz" na ramy z ceownika to kupuj Toyotkę LC serii J4 :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Tomek-o
Posty: 443
Rejestracja: pt lut 09, 2007 9:59 am
Lokalizacja: Zabłudów /Białystok

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Tomek-o » śr wrz 09, 2009 3:28 pm

A mmożę lepszym rozwiązaniem byłaby rama z T-ownika albo z szyny kolejowej, wiem że trochę ciężka ale moogłby słuzyć kilku pokoleniom ofrołderów :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Flor » śr wrz 09, 2009 3:29 pm

9mm pisze:każdy mówi ,że piana be , ale nikt nie wie dlaczego. Ja też czuję , że to nie jest dobry pomysł , ale logicznie tego nie mogę wytłumaczyć. Wbij tą pianę to się dowiemy czy warto czy nie. Rama majątku nie kosztuje , zawsze można będzie na nowej postawić , a bardziej niż błoto w środku nie zaszkodzi. Wyporność też się poprawi 8). Po pięciu latach katowania to i tak remont odtwórczy trzeba będzie zrobić , więc nie ma się co przejmować (jak wcześniej tego w pizdu nie potniesz :D , w szale motania). Powodzenia w rzeźbieniu.
jak chcesz przeprowadzić test :wink: to weź przeźroczystą butelkę ,zapiankuj ją i po związaniu pianki utop w wodzie tak aby była szyjką do góry , po kilku godzinach sprawdź czy w butelce nie ma wody :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Flor » śr wrz 09, 2009 3:30 pm

Tomek-o pisze:A mmożę lepszym rozwiązaniem byłaby rama z T-ownika albo z szyny kolejowej, wiem że trochę ciężka ale moogłby słuzyć kilku pokoleniom ofrołderów :)21
można jeszcze wystrugać z nierdzewki :wink:

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw wrz 10, 2009 5:10 am

OK Panowie miałem już nie pisać ale napiszę ostatni raz (oczywiście o piance :)21 :)21 )
Najbardziej podoba mi się wypowiedz kolegi 9mm :)2 -tak jak napisał można sprawdzić, ramę można wymienić itd.
Adaś ma jak zwykle mądre spostrzeżenia-po zapianowaniu będzie mocno utrudnione jakiekolwiek spawanie no i nie chciałbym żeby jakiś następny posiadacz mojego misia zginął w płomieniach.
Flor doświadczenie z butelką przeprowadzę- jeśli rzeczywiście piana pije wodę to pianowanie jest bez sensu bo na wadze niewiele zaoszczędzę a taki był cel tego pomysłu.
DamnIt! i dudas poczytałem w dziale "farby i lakiery" jest tam rzeczywiście wiele mądrych rzeczy i oczywiście nie zamierzam podważać fachowości kolegów Zbowida i Ptaka więc się nad tym wszystkim jeszcze moocno zastanowię zanim cokolwiek zrobię(ew pianka miała być wstrzykiwana po zakończeniu wszystkich prac spawalniczych)
Dla wszystkich- dzięki za uwagi i pomoc :)2 :)2 :)2
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Kajen » czw wrz 10, 2009 9:51 pm

Szczerze powiem ze prace spawalnicze przy Twojej zmocie to tzw. neverending story :)

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: polaff » czw wrz 10, 2009 10:22 pm

bobon pisze: następny posiadacz mojego misia z
wierzysz w to, że będzie następny...?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Flor » pt wrz 11, 2009 9:02 am

polaff pisze:
bobon pisze: następny posiadacz mojego misia z
wierzysz w to, że będzie następny...?
właściciel składnicy złomu :)21

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » pt wrz 11, 2009 10:51 am

Flor -spokojna twoja rozczochrana-jeszcze mi będą ludzie zazdraszczać :wink: :wink:
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: polaff » pt wrz 11, 2009 3:13 pm

bobon pisze:Flor -spokojna twoja rozczochrana-jeszcze mi będą ludzie zazdraszczać :wink: :wink:
ta dopóki go nie zaorasz albo nie powiesisz na jakimś drzewie:P
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: orzeh77 » pt wrz 11, 2009 3:17 pm

eee tam misie seria dają rade a wasze zmoty to napewno :))
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » sob wrz 12, 2009 5:56 am

No dobra panowie , wystartowaliśmy ze składaniem i pojawiły się problemy:
1.polibusze które dostaliśmy ekspresowo nie do końca pasowały ,kilka sztuk musiałem zawieżć do przetoczenia, tak wiec uczulam przy zamawianiu w firmie tep deuter na podanie dokładnych wymiarów.Pan się tłumaczył że kiedyś ktoś takie zamawiał i dlatego takie robi.
2. tu już poważniejszy problem dostaliśmy mosty z wolniejszymi przełożeniami , niestety blokada ARB nie będzie pasowała -inna ilość zębów na półośkach i tu mam problem czy zrezygnować z wolniejszych mostów ,czy z blokady .A może ktoś z was zna patent jak zaadoptować blokadę do innych półosiek.
PS.jak coś napisałem nie fachowo to wybaczcie w poniedziałek przegadam to wszystko z mechaniorem i wtedy opiszę problem z blokadą bardziej szczegółowo
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Wojt00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt lis 09, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Elbląg

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Wojt00 » sob wrz 12, 2009 8:20 am

Napisz jaka jest różnica przełożeń i od którego modelu mosty. Jak wkładasz większe gumy to warto mieć wolniejsze mosty. Może dobierzesz / dorobisz do tych mostów blokadę tak żeby pasiło.
MPII 3.0V6

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » wt wrz 15, 2009 11:23 am

Po długich naradach i poszukiwaniach na razie odpuściliśmy sobie montowanie blokady przodu.Mosty z wolniejszymi przełożeniami już dostałem ,a z blokady mogłem jeszcze zrezygnować :oops:
na te wolniejsze mosty niestety nie było możliwości założenia blokady,
a tu kilka fotek z postępu prac
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: acinski » wt wrz 15, 2009 11:34 am

Ty masz pojarę jedynkę a widzę, że masz most z dwojki z zapinaniem pneumatycznym. Taki był czy dokładałeś bo nie pamiętam a nie bede całego wątku wertował. Jeśli dokładałeś to dawaj jakie różnice Cię napotkały w mocowaniach.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » wt wrz 15, 2009 11:38 am

dokładałem ,to są właśnie te wolniejsze,podpytam mechaniora i pod koniec tygodnia napiszę czy były jakieś problemy
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: acinski » wt wrz 15, 2009 11:41 am

Dzięki serdeczne. Pytam bo też mnie to czeka z racji dołożenia SS i chęci pozbycia się automatycznych sprzęgiełek :) Aaaa sprawdź czy Ci pasują otwory na flanszach mostów do otworów pod śruby na wałach.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw wrz 17, 2009 6:24 am

Aciński niestety nic nie pasuje ,ani otwory ani mocowania wszystko musimy przerabiać.Nowy motorek który też jest od dwójki też nie pasi, będziemy musieli przerabiać łapy .Ogólnie dochodzę do wniosku że łatwiej by było motać dwójkę ale teraz jest za póżno ,dobrze że mechanior się nie poddaje i twierdzi że będzie git
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość