Motam Misia -pomocy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: 9mm » śr wrz 23, 2009 10:45 pm

no wróciłem , k.urwa , jak zdążę z tym ruratorem na Zmotę to się krzyżem w kościele położę. Bobon , słuchaj , jak już misiek (ale też rurator) i ni uja nic innego to: sztywny most , najlepiej z blokadą przód , skrzynia manual , koło na początku i koło na końcu (pewnie kosztem skrócenia tej pięknej ramy :)21 ) , chłodnie może tył (tu są różne opinie , ja preferuję tył , plus dodatkowa pompa wody) , reduktor bym wymienił (ten dziwnie strzelający mnie nie przekonuje) , najlepiej z opcją pto , oczywiście bigstar , silnik z pojarki żwawy jest (oczywiście tylko benzyna w opcji 180 kM , żadnych ciężkich diesli) , wyj..ać , wszystko co zbędne , wyspawać piękną klatkę , zrobić i przemyśleć milion innych detali i potem to już tylko ogień.
Adaś , ja wiem że dobrze jeździsz , i dobry kierownik to trabantem opierdo.li średniej klasy rajd , ale jak ostatnio zacząłem jeździć w extremie to sprzęty które się tam pojawiają mocno są odstające od seryjnych wozów i niestety , albo lekka suka (też już obecnie dobrze zmotana) , albo nie ma zlituj.

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw wrz 24, 2009 7:11 am

No właśnie panowie o to mi chodziło ,na pewno nie odpuszczę bo po pierwsze nie lubię a po drugie projekt jest już za bardzo zaawansowany-to już ponad miesiąc pracy i praktycznie wszystkie graty mam już zakupione.
Co do budżetu to doskonale wiem że za tą kasę mógłbym zmotać bardziej koszerną przeprawuwkę np: na ful wypasionego jimiego z mechanikiem ale cóż ja chcę misia :evil:
9mm te wszystkie patenty o których piszesz będą zastosowane (a nawet kilka więcej :)21 :)21 ) oczywiście na razie bez sztywnych mostów.
Jeszcze raz podkreślam że furmankę mota mi gościu który zbudował kilka zmot odnoszących sukcesy w najcięższych rajdach w Polsce i nie tylko więc o profesjonalne przygotowanie fury jestem spokojny :)2
Po czarnym i w extremie - życiu nie zamierzam jeżdzić tą zmotą po czarnym , do jeżdżenia mam kilka innych furmanek a żeby było elegancko do ciągania lawety kupiłem drugiego misia(też 3.0v6 automat)którego na razie upalam w lekkim terenie i jest zajebiście.
No dobra już kończę :D -wiem doskonale że jak łącznik pedałów i kierownika będzie do niczego to najlepsza zmota nie pomoże-ja na razie nie wiem czy będę dobrym łącznikiem :-? ,wiem że jeszcze kupę nauki mnie czeka i chcę się uczyć na samochodzie który mi leży a misio pasuje mi bardzo-jezdziłem troche vitarą,samurajem,patrolem i dla mnie to nie to :)21
już koniec-zdjęć będzie więcej tylko muszę aparat odebrać z serwisu
pozdrawiam
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Eskapada » czw wrz 24, 2009 7:23 am

9mm pisze: , ale jak ostatnio zacząłem jeździć w extremie to sprzęty które się tam pojawiają mocno są odstające od seryjnych wozów i niestety , albo lekka suka (też już obecnie dobrze zmotana) , albo nie ma zlituj.
i większość wróci do rajdów turystycznych bo snorkel choćby safari zderzak choćby ARB wyciągarka choćby Super Winch bo dwu calowa, gotowa zawiecha to wszytsko ..h czasem trochę większy czasem trochę mniejszy ale,żeby nie wiem jak długi ze zmotam Kufla Kamesa się nie powalczy

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw wrz 24, 2009 7:34 am

eska zasadniczo masz rację ale poza podziałem na lepiej lub gorzej zmotane fury trzeba podzielić to jeszcze na ludzi którzy się chcą w to bawić i którzy robią to zawodowo.Nie chodzi o to że nie da rady zmotać fury która powalczy z kuflem czy innym luberdą bo się da -tylko fura w tym wszystkim to myślę 30% reszta to czas na rajdy,serwis w warsztacie i ekipa serwisowa na rajdzie.Ale są też ludzie którzy chcą jeżdzić dobrze zrobionymi furami dla zabawy bez ciśnienia na rywalizację z czołówką ,porostu dla przyjemności że ich fura sobie radzi
kurcze dziś mam jakiś filozoficzny nastrój :wink:
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Eskapada » czw wrz 24, 2009 7:46 am

bobon pisze:eska zasadniczo masz rację ale poza podziałem na lepiej lub gorzej zmotane fury trzeba podzielić to jeszcze na ludzi którzy się chcą w to bawić i którzy robią to zawodowo.:
W naszym kraju off road to jakby nie patrzeć to cały czas hobby - nie jest to sport zawodowy z którego ludzie żyją i utrzymują. No chyba, że off roadowcem nazwiemy kierowcę Orlen Team :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw wrz 24, 2009 7:52 am

No ten to jest bardzo zawodowy :)21 :)21
Ale na poważnie jest trochę gości którzy z tego żyją nawet kilku znam , i bardzo dobrze bo to oni pchają nas do przodu.
Gdyby nie oni do tej pory jeżdzilibyśmy furami zmotanymi za pomocą drutu i sznurka :)21 :)21
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: 9mm » czw wrz 24, 2009 8:43 am

dobra , już nic więcej nie powiem (tylko k.wa po co te drążki z przodu :)16 - żartowałem , ale nie chciał bym się ciągnąć mechanikeim przez lagier mając prostopadle do kierunku jazdy cztery wahacze , no nie mogę tego przeżyć , szczególnie jak sobie przypomnę jak mi w pickupie drążek HD na wieloklinie mocowania się obrócił bo dobrym hoop , ale już EOT w temacie mostów - jak stryjenka sobie życzy) , dawaj foty z produkcji , może coś mądrego uda się podpowiedzieć , a przynajmniej jakiegoś kasztana się stworzy :lol: i postów się natrzepie. Mam nadzieję , że się w terenie ruratory spotkają , to sobie pogwarzymy.

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw wrz 24, 2009 12:17 pm

No dobra to kilka fotek z dnia dzisiejszego:
Obrazek
Obrazek
Nowe łapki do mocowania nadwozia
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw wrz 24, 2009 4:16 pm

A tu kolejne
Obrazek
Obrazek
musieliśmy przerobić praktycznie wszystkie mocowania silnika i skrzyni,silnik poszedł trochę do przodu bo na orginalnych łapach filtr oleju opierał się na moście.Następnie wszystko poszło trochę do doły żeby wał pracował jak najbardziej w pionie.
W tej chwili mamy zachowaną odległość pomiędzy kołami tak jak w jedynce czyli 235cm przy silniku i skrzyni od dwójki które są dłuższe prawie o 40 cm.Prześwit pozostał bez zmian,pogorszy nam się tylko kąt rampowy ale obniży środek ciężkości.
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw wrz 24, 2009 4:35 pm

Atu pierwsze przymiarki blacharskie
Obrazek
Obrazek
maska i błotniki są już ustawione w miejscu gdzie będzie rura podszybia,zostaną tylko skrócone z przodu tzn zostaną przecięte,skrócone i zespawane ponownie.W ten sposób zachowamy wygląd przodu w miarę bliski orginałowi a samochód będzie zaczynał się kołem.
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: DUDAS » czw wrz 24, 2009 6:00 pm

Ja u siebie obciąłem rame z przodu zaraz za mocowaniem drążka reakcyjnego (drążek wywaliłem, chłodnica na pace) i kąt natarcia mam prawie 90 stopni przy kołach 15x235 a przy większych to koła są pierwsze (pajero II 3.0 V6). pozdro.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: acinski » pt wrz 25, 2009 7:26 am

Kurde to ja myślałem, że Ty budę po prostu będziesz wrzucał na górę i tyle a tu taka opcja. Nooo to kawał roboty jescze ale fajnie fajnie. Czekamy na ciąg dalszy. :) Trzymam kciuki.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Flor » pt wrz 25, 2009 7:59 am

może trzeba od razu plastiki zapodać :wink:

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » pt wrz 25, 2009 8:21 am

W sensie że o co się rozchodzi :o
Flor oponki które mi poleciłeś wyglądają zawodowo,myślę że będą lepiej robiły niż simexy-te pazury z boku :)2
po za tym są dużo lżejsze od moich poprzednich.Jeśli chodzi o wielkość to jak przyłożyłem samą nową oponę( która ma niby mieć 35cali)to jest wyższa o ok2-3 cm od 33cale kopia simex więc myślę że z pólosiami powinno być git.
ps.już się nie dąsaj tylko mnie tu porady dawaj :)21 :)21
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Flor » pt wrz 25, 2009 10:13 am

bobon pisze: Flor oponki które mi poleciłeś wyglądają zawodowo,myślę że będą lepiej robiły niż simexy-te pazury z boku :)2
:D głównie chodzi o szersze rozstawy kostek centralnych :)2 a jakie windy przewidujesz ?? bo do ekstremu potrzebujesz dwie i to mocne ,oraz super aku x2 i jebitny alternator :)21

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » pt wrz 25, 2009 10:42 am

Windy będą oczywiście dwie ,do obsługi przodu zmontowałem sobie grzechotnika z turbo doładowaniem :)21 :)21 podobno ma robić prawie jak mechanik,aku dwa żelowe a o alternator to niech się elektryk martwi :evil:
DUDAS pisze:Ja u siebie obciąłem rame z przodu zaraz za mocowaniem drążka reakcyjnego (drążek wywaliłem, chłodnica na pace) i kąt natarcia mam prawie 90 stopni przy kołach 15x235 a przy większych to koła są pierwsze (pajero II 3.0 V6). pozdro.
mógłbyś jakieś foty zapodać ?? ??
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Kajen » sob wrz 26, 2009 8:13 am

Jezeli chodzi o alternatory to od galaxy/sharan/alhambra mają srednio po 120 A...

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: DUDAS » wt wrz 29, 2009 8:14 am

Obcięta rama z przodu
"Określenie wymiarów obrazka nie było możliwe", dlatego wkleiłem linki.
http://picasaweb.google.pl/DARDUT/Pajer ... 5514447122
http://picasaweb.google.pl/DARDUT/Pajer ... 4276127458
http://picasaweb.google.pl/DARDUT/Pajer ... 1023204658
Koła 15x235, rama jest obcięta zaraz za mocowaniem drążka reakcyjnego, między profile ramy jest wspawany płaskownik 8 mm, służy za zderzak, mocowania zaczepów i do montażu wyciągarki, chłodnice przeniesione na pakę (tylko oleju silnikowego została) bez dodatkowej pompy (silnik trzyma temperaturę i nie przegrzewa się)
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » wt wrz 29, 2009 1:18 pm

błotniki już skrócone,klatka się buduje :)21 :)21
Obrazek
Obrazek
a tu przerobiona łapa pod skrzynię biegów
Obrazek
powoli ale idzie to do przodu :-?
DUDAS dzięki za foty :)2
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » czw paź 01, 2009 2:36 pm

I znowu parę rurek doszło :D
Obrazek
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Damian » pt paź 02, 2009 1:46 pm

bobon, robisz samochód u człowieka od którego wypowiadający w tym temacie się uczą ;)

zresztą myślę, że Jacek najpierw Ci proponował zbudowanie czegoś od podstaw, a nie robienie przeprawówki na jednej z gorszych baz ;) no ale skoro akceptujesz wady (waga, IFS, słabe dyfry i reduktor, przełożenia z dupy) świadomie, to chwała ci za to, różnorodność i auta przypominające samochody są potrzebne w tym dzisiejszym świecie :)21
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 2:31 pm przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Browning » pt paź 02, 2009 2:01 pm

Damian pisze:bobon, robisz samochód od człowieka od którego wypowiadający w tym temacie się uczą ;)

zresztą myślę, że Jacek najpierw Ci proponował zbudowanie czegoś od podstaw, a nie robienie przeprawówki na jednej z gorszych baz ;) no ale skoro akceptujesz wady (waga, IFS, słabe dyfry i reduktor, przełożenia z dupy) świadomie, to chwała ci za to, różnorodność i auta przypominające samochody są potrzebne w tym dzisiejszym świecie :)21
Jeszcze zrobi w terenie nie jednego patrola i samuraja... Ja w niego wierzę :)2 :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Eskapada » pt paź 02, 2009 2:17 pm

Damian pisze:bobon, robisz samochód od człowieka od którego wypowiadający w tym temacie się uczą ;)

zresztą myślę, że Jacek najpierw Ci proponował zbudowanie czegoś od podstaw, a nie robienie przeprawówki na jednej z gorszych baz ;) no ale skoro akceptujesz wady (waga, IFS, słabe dyfry i reduktor, przełożenia z dupy) świadomie, to chwała ci za to, różnorodność i auta przypominające samochody są potrzebne w tym dzisiejszym świecie :)21
co do wad to masz racje za wyjątkiem słabych dyferencjałów no chyba, że w porównaniu do Unimoga ale w porównaniu do Toyot, Land Roverów, Dana 30, mechanizmy różnicowe w Mitsubishi wypadają nad podziw dobrze.
Nie zmienia to faktu, że pewnie jak Ty wołałbym ten zapał, czas, pieniądze, zainwestować w Suzuki Samurai niż w Pajero I :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: Damian » pt paź 02, 2009 2:30 pm

Eskapada pisze:porównaniu do Unimoga ale w porównaniu do Toyot, Land Roverów, Dana 30, mechanizmy różnicowe w Mitsubishi wypadają nad podziw dobrze.
w porównaniu do land rovera to na pewno :)21 do pipa też
ale akurat te z tujoty mają jeden z lepszych współczynników wytrzymałości do masy i fajnie pasują np. do wspomnianego samuraja z jakimś małym V6 ;)

pancerne patrolowskie ważą dwa razy więcej...nie wspominając o laplanderach
ale to już inna bajka
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Motam Misia -pomocy

Post autor: bobon » pn paź 05, 2009 7:13 am

Damian furmankę robię akurat u Mariusza ale myślę że też będzie pięknie :wink:
Wróciłem właśnie z Dynowa , pojechałem tam za radą Flora pooglądać dobrze zrobione fury,warto było .
Spotkałem tam kolesia który jeżdzi misiem 2,5 w dizelku i nie narzeka .Z tego co z nim rozmawiałem misio jest bardzo odporny na złe traktowanie ,nie ma może takich możliwości jak wymieniane przez was furmanki ale przeważnie dojeżdża do mety -a to w sumie jest najważniejsze.Moja zmotka będzie dużo lepiej przygotowana (taką mam nadzieję :)21 :)21 ) ,więc powinno być :)2 :)2
A tu zdjęcia misia na Pucharze Polski-9 miejsce w Dynowie i 18 w generalce.
Obrazek
Obrazek
Mój ma bardziej przypominać misia i będzie trochę lepiej zdłubany,ale miej więcej coś takiego budujemy :-?
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości