pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » ndz sie 09, 2009 10:35 am

Śrubka kasuje luz na kole kierownicy. Aby luz skasować należy poluzować nakrętkę wkręcić śrubkę i skontrować nakrętką. Przejechać się, sprawdzić czy kierat stracił dostateczną ilość luzu i z głowy. Jeśli jeszcze ma luz wkręcić głębiej. Jeśli kierat zacznie pracować zbyt ciężko wykręcić kapkę bo magiel będzie cierpiał z powodu nadmiernego tarcia elementów.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn sie 10, 2009 8:25 pm

Gdzieś był schemat elektryki z zakresu sterowania świecami i kontrolkami czerwona/zielona w pajero I. Przynajmniej tak mi się wydaje. Poratuje mnie który bo mam elektrykę tylko do benzyniaków a coś mi się z tą gałęzią pojary porobiło.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn sie 10, 2009 9:07 pm

Karwa mojega manuala masz... A ja sie zastanawiałem gdzie go posiałem. Wydało sie :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn sie 10, 2009 9:12 pm

No przecież wiedziałeś, że jest u mnie. Rozmawialim o nim :) Telefon dopiero naładowałem. katastrofa jakas dzisiaj. Jutro się zgadamy. Siedzę w domu do 17-tej od rana.
Dziadek 2,5TD `98

DjGraf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:26 pm
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DjGraf » wt sie 11, 2009 12:52 pm

Witam,

czy da radę naprawić jakąś reperaturką maglownice i siłownik sprzęgła?:) Niestety padło i maglownica cieknie ( lewa strona ), a siłownik jest do wymiany ( w serwisie krzyknęli 880 zł, to szukam jakiś alternatyw:P ). Pojarka to 3,0 v6 z 1990 roku.

Pozdrawiam!
Pajero I 1989 2.5TD "Lodówa"
Pajero I 1990 3.0v6 "Kermit"
PIN: 225C5BA9

Awatar użytkownika
Igorr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 16, 2009 2:01 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Igorr » wt sie 11, 2009 1:12 pm

Witam czy ktoś mógłby rozkodować mi autko po Vinie?? W dowodzie i na ramie mam tylko 14 cyfr , na tabliczce znamionowej jest wybita data 1985 a w dowodziku 1989 . Nr. DL047VKJ450145.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » wt sie 11, 2009 2:18 pm

To nie jest VIN tylko numer nabity przez diagnostę. Masz starą tabliczkę? Z niej odczytaj sobie vin. Na ścianie grodziowej powinieneś mieć oryginalną. Po podanym numerze nikt nie wyczai co to za fura poza okręgiem w którym nr został nabity.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » wt sie 11, 2009 2:21 pm

DjGraf pisze:Witam,

czy da radę naprawić jakąś reperaturką maglownice i siłownik sprzęgła?:) Niestety padło i maglownica cieknie ( lewa strona ), a siłownik jest do wymiany ( w serwisie krzyknęli 880 zł, to szukam jakiś alternatyw:P ). Pojarka to 3,0 v6 z 1990 roku.

Pozdrawiam!
Maglownica? Lewa strona? Tak napisałeś, że nie wiem czy przy sprzęgle występuje maglownica :)
Sprecyzuj. Magiel od kieratu czy tylko siłownik sprzęgła i pompa od tegoż. Czy oba. Cieknie z magla kierownicy i do tego padło sprzęgło?
Dziadek 2,5TD `98

DjGraf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:26 pm
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DjGraf » wt sie 11, 2009 2:59 pm

acinski pisze:
DjGraf pisze:Witam,

czy da radę naprawić jakąś reperaturką maglownice i siłownik sprzęgła?:) Niestety padło i maglownica cieknie ( lewa strona ), a siłownik jest do wymiany ( w serwisie krzyknęli 880 zł, to szukam jakiś alternatyw:P ). Pojarka to 3,0 v6 z 1990 roku.

Pozdrawiam!
Maglownica? Lewa strona? Tak napisałeś, że nie wiem czy przy sprzęgle występuje maglownica :)
Sprecyzuj. Magiel od kieratu czy tylko siłownik sprzęgła i pompa od tegoż. Czy oba. Cieknie z magla kierownicy i do tego padło sprzęgło?
Wybacz:) trochę byłem wkur... sytuacją bo nigdzie nie mogę dostać części do pajero... padł siłownik sprzęgła oraz maglownica... :) jakieś pomysły na naprawy?:)
Pajero I 1989 2.5TD "Lodówa"
Pajero I 1990 3.0v6 "Kermit"
PIN: 225C5BA9

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » wt sie 11, 2009 3:32 pm

Części używanych jest od groma. Nowe w IC dostaniesz praktycznie wszystkie i to w bardzo rozsądnych cenach. Co do magla opisałem jak reanimować maglownicę w oparciu o nowe części i inni dopisali zamienniki więc wychodzi tanio. W przyklejonych znajdziesz reanimacja maglownicy. Siłownik sprzęgła u mnie nie występuje więc mam z głowy ale coś mi się wydaje, że było to opisywane i występują do tego siłownika reperaturki.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Igorr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 16, 2009 2:01 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Igorr » wt sie 11, 2009 4:28 pm

Czyli mam w dowód wbity numer diagnostyczny :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » wt sie 11, 2009 6:07 pm

Spoko. Nie Ty pierwszy. Nadano Ci numer na stacji diagnostycznej bo oryginał znikłbył. Mam to samo choć u mnie oryginał jeszcze widać :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Szarbia » ndz sie 16, 2009 7:44 pm

Czy w P II drzwi przednie boczne krotkiego sa takie jak w longu?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Banko » pn sie 17, 2009 8:18 am

Witam.
Panowie ponownie problem; zerwalem szpilke od tylnego kola.
jak najszybciej ja wymienic ??
w p2,.
z gory dziekuje i pozdrawiam
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
damian.maruszczak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: pt sie 08, 2008 10:19 am
Lokalizacja: Kielce

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: damian.maruszczak » pn sie 17, 2009 10:16 am

sprzedać Pajero i kupić drugie :) z rejestracją powinieneś się uwinąć w max. 2 dni, a potem możemy pojechać w teren :)

pozdrawiam
Damian
Pajero 2,5 Tdi

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » wt sie 18, 2009 8:56 pm

Banko pisze:Witam.
Panowie ponownie problem; zerwalem szpilke od tylnego kola.
jak najszybciej ja wymienic ??
w p2,.
z gory dziekuje i pozdrawiam
Jeśli się nie mylę, to odkręcasz zacisk z mocowaniem, zrzucasz tarczo-bęben, demontujesz ustrojstwo od ręcznego, i powinno dać rady wybić. Może blachy nie trzeba odkręcać, bo jeśli tak, to musisz wyjechać z półośią na zewnątrz. Wtedy wymień se simmer w moście i oring.
Najpierw jednak odkręć koło. Jeszcze najpierw podnośnik i inne takie...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Banko » śr sie 19, 2009 6:16 am

rort_ pisze:
Banko pisze:Witam.
Panowie ponownie problem; zerwalem szpilke od tylnego kola.
jak najszybciej ja wymienic ??
w p2,.
z gory dziekuje i pozdrawiam
Jeśli się nie mylę, to odkręcasz zacisk z mocowaniem, zrzucasz tarczo-bęben, demontujesz ustrojstwo od ręcznego, i powinno dać rady wybić. Może blachy nie trzeba odkręcać, bo jeśli tak, to musisz wyjechać z półośią na zewnątrz. Wtedy wymień se simmer w moście i oring.
Najpierw jednak odkręć koło. Jeszcze najpierw podnośnik i inne takie...
przeszkadza ta blaszka z tylu i czujnik abs-u
tel 695-288-825

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: pawel-e30 » śr sie 19, 2009 9:35 am

a ja mam pytanko na temat piast przednich.
Pajero 1 89r 3.0 rozsypały się w przednich piastach łożyska.
Czy da rade wymienić same łożyska?? piasta w intercars ok.1300zł :lol:

Może wiecie jakie łożyska tam idą i da rade na prasie wycisną stare i wcisnąć nowe.??

Podpowiedzcie jak ugryź temat :) czy sprzedać i kupić Patrola?? :)9

Ps. na pewno już jest to opisane tutaj ale przebić się przez 80stron ciężka sprawa.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » śr sie 19, 2009 9:56 am

Bez problemu kupisz łożyska. Kilka firm do wyboru i to w IC. Sam mam założone rouville'a i robia już 25kkm bezproblemowo.
Dziadek 2,5TD `98

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: pawel-e30 » śr sie 19, 2009 10:20 am

a pamiętasz może jakie koszta są łożysk??

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » śr sie 19, 2009 10:47 am

Ja płaciłem 139zł/stronę.
Dziadek 2,5TD `98

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: pawel-e30 » śr sie 19, 2009 10:59 am

o jak miło :wink:

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » śr sie 19, 2009 5:06 pm

Banko pisze:
rort_ pisze:
Banko pisze:Witam.
Panowie ponownie problem; zerwalem szpilke od tylnego kola.
jak najszybciej ja wymienic ??
w p2,.
z gory dziekuje i pozdrawiam
Jeśli się nie mylę, to odkręcasz zacisk z mocowaniem, zrzucasz tarczo-bęben, demontujesz ustrojstwo od ręcznego, i powinno dać rady wybić. Może blachy nie trzeba odkręcać, bo jeśli tak, to musisz wyjechać z półośią na zewnątrz. Wtedy wymień se simmer w moście i oring.
Najpierw jednak odkręć koło. Jeszcze najpierw podnośnik i inne takie...
przeszkadza ta blaszka z tylu i czujnik abs-u

Więc musisz wyjechać z półosią bo dopiero wtedy odsuniesz blachę. Czujnik ABSu wyjmuj delikatnie. Z tyłu to nie jest wielki problem, gorzej z przodem. Wymień na wszelki wypadek simmering który jest w pochwie mostu, bo po złożeniu może się okazać, że leje (ale niekoniecznie). Jest też oring.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Banko » czw sie 20, 2009 5:54 am

rort_ pisze:
Więc musisz wyjechać z półosią bo dopiero wtedy odsuniesz blachę. Czujnik ABSu wyjmuj delikatnie. Z tyłu to nie jest wielki problem, gorzej z przodem. Wymień na wszelki wypadek simmering który jest w pochwie mostu, bo po złożeniu może się okazać, że leje (ale niekoniecznie). Jest też oring.
juz wszystko wymienione; szpilka, lozysko i wszystkie uszczelniacze :)
dzieki za pomoc.
pozdrawiam Banko
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » czw sie 20, 2009 1:03 pm

Jak robiłeś łozysko? Sam, czy ktoś to robił? Jeżeli sam,to podziel się patentem na ten pierścień osadczy. Napisz jakie koszty.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość