Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Moderator: Kosiarz
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Nie zajarzyłem że problem jest z automatem... Jak miałem automata na Cyprze, to miał wciskane paluchami z przodu wajchy. Też był japoniec, Nissan March, czyli Micra
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
nisan mikra sprawa przykra 

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
A jeździłeś poprzednią Micrą? Miałem 1.4 z automatem, zajefajne auto, jedno z lepszych, jakie miałem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
tylko w manualu śwagier był fanem tego samochoduMisiek Cypr pisze:A jeździłeś poprzednią Micrą? Miałem 1.4 z automatem, zajefajne auto, jedno z lepszych, jakie miałem.
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Jedna mała uwaga - 2.8 w miejsce 2.5 nie wchodzi P&P. Jest cięcie, spawanie, wymiana całego zespołu napędowego - silnik, skrzynia, reduktor, wały. Zostają tylko mosty, ale też jak się okazuje niekoniecznie... To też wymaga weryfikacji czy zrobione dobrze, czy tylko zrobione
Zakładając, że VIN jest ori a nie wybity na ramie (nota bene nawet na zdrowej ramie w pII widoczność vinu jest umowna
)


Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Jest wybity w miejscu originalnym czyli za prawym kołem i w przedziale silnika od strony pasażera. Jeździ to niby już teraz u drugiego lub trzeciego właściciela w takiej konfiguracji i działa dobrze.
Było Pajero, jest Galant
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Możesz to rozwinąć?Marcingalloper pisze: Zobacz czy po zmianie temperatury na panelu silniczek zmienia położenie klapy ciepło-zimno.
Jaka klapa? Gdzie jej szukać. Bo u mnie też albo chłodzi że sople z nosa albo 32'C. Trochę się polepszyło gdy zacząłem używać przycisku "auto" ale w zimne dni klima wciąż za mocno chłodzi.
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
L200 4d56
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
W uproszczeniu to tak:Polsky pisze:Możesz to rozwinąć?Marcingalloper pisze: Zobacz czy po zmianie temperatury na panelu silniczek zmienia położenie klapy ciepło-zimno.
Jaka klapa? Gdzie jej szukać. Bo u mnie też albo chłodzi że sople z nosa albo 32'C. Trochę się polepszyło gdy zacząłem używać przycisku "auto" ale w zimne dni klima wciąż za mocno chłodzi.
W normalnych panelach manualnych jak przestawiasz z zimnego na ciepłe przekręcając pokrętło to sterujesz linkami, które przestawiają klapę ilości tego ciepłego powietrza. Są też wersje gdzie jest zawór odcinający dopływ ciepłego płynu chłodniczego - ale nie o tym. W wersjach z panelem/przyciskami gdy zmieniasz na wyświetlaczu temperaturę to wtedy dalej już silniczek otwiera bądź przymyka klapę ciepła/zimna. Jeśli zmieniasz z max zimnego na max ciepłe to silniczek musi ruszyć odpowiednią klapę - którą już musisz się rzucić lub rozebrać tunel środkowy by to zobaczyć. Podobnie jest z przestawianiem kierunku nawiewu, np. z nawiewu na szybę na nawiew na nogi - Ty wciskasz odpowiedni przycisk a silniczek elektryczny przestawia klapę w odpowiednie miejsce.
Możesz u siebie sprawdzić też czujnik temperatury wewnętrznej, z którego klimatronik po włączeniu funkcji AUTO bierze info czy ma chłodzić mocniej, lżej lub dogrzać wnętrze po wybraniu jakiejś tam temperatury. Ten czujnik najczęściej ma też wiatraczek, który wsysa do wnętrza (w stronę czujnika) powietrze z kabiny i jak się często używa Plaków czy innych tłustych nabłyszczaczy deski to potrafi się to zasyfić, a często zatrzymać ten wiatraczek i klimatronik działa sobie z dupy, tak jak chce.
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
No toś mnie w pizdu pocieszył
Mam se rozebrać pół auta, nacisnąć przycisk i patrzyć czy działa
Wezmę to pod uwagę i sprawdzę w kalendarzu jak u mnie z wolnym czasem
Dzięki za odpowiedź


Mam se rozebrać pół auta, nacisnąć przycisk i patrzyć czy działa

Wezmę to pod uwagę i sprawdzę w kalendarzu jak u mnie z wolnym czasem

Dzięki za odpowiedź


Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
L200 4d56
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Niekoniecznie.Polsky pisze:No toś mnie w pizdu pocieszył![]()
Mam se rozebrać pół auta, nacisnąć przycisk i patrzyć czy działa![]()
Wezmę to pod uwagę i sprawdzę w kalendarzu jak u mnie z wolnym czasem![]()
Dzięki za odpowiedź![]()
Popatrz na allegro nagrzewnice od swojego samochodu - nagrzewnice, chodzi mi o całe obudowy a nie te małe chłodniczki. Tam sobie wypatrz gdzie są sterowania klap i wtedy będziesz już wiedział że np. odsłaniasz wykładzinę u pasażera i patrząc w górę masz jak na tacy. Albo trzeba wyjąć np. panel sterujący i/lub radio.
Zobrazuję.
Nagrzewnica Gallopera ze sterowaniem linkowym:

Nagrzewnica z Laguny II i zamiast linek sterujących od manualnego panelu sterowania, są silniczki elektryczne, którymi steruje elektroniczny panel sterowania klimatronika.

Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
http://www.asvlider.pl/Polsky pisze:No toś mnie w pizdu pocieszył![]()
Mam se rozebrać pół auta, nacisnąć przycisk i patrzyć czy działa![]()
Wezmę to pod uwagę i sprawdzę w kalendarzu jak u mnie z wolnym czasem![]()
Dzięki za odpowiedź![]()

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Aby nie bazować tylko na tekście i opowiadaniach, kilka fotek. Może jeszcze coś przyjdzie wam do głowy 

Tunel
Zbyszek ze znanej firemki Carmont napisał mi, że wymiana tunelu na EU będzie się wiązała oprócz dźwigien i plastiku z wymianą reduktora. Wiecie coś o tym? Są reduktory lewe i prawe?

Dziwne zegary. Niby europejskie, a pokazują i naliczają w milach.
Zamówiłem inne zegary europejskie, ale czy na pewno za działanie wskazówek i naliczanie odpowiada sam ten moduł zegarów, a nie jakiś komputer?

Magiczna linka do klap wentylacji.

A tu całość z innej perspektywy


Tunel
Zbyszek ze znanej firemki Carmont napisał mi, że wymiana tunelu na EU będzie się wiązała oprócz dźwigien i plastiku z wymianą reduktora. Wiecie coś o tym? Są reduktory lewe i prawe?

Dziwne zegary. Niby europejskie, a pokazują i naliczają w milach.

Zamówiłem inne zegary europejskie, ale czy na pewno za działanie wskazówek i naliczanie odpowiada sam ten moduł zegarów, a nie jakiś komputer?

Magiczna linka do klap wentylacji.

A tu całość z innej perspektywy

Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2016 3:16 pm przez Blackbear, łącznie zmieniany 1 raz.
Było Pajero, jest Galant
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Co się dzieje jak ruszasz tą dźwignią? . Wygląda na to że nagrzewnica jest europejska a sterowanie, czyli panel klimatronika jest z wersji angielskiej. Musisz to wydłubać wszystko i zobaczyć co tam się da zrobić.
Ps: na filmie widać że masz tylko lampy górne i to pasuje na wersję z kierowcą po prawej stronie.
Ps: na filmie widać że masz tylko lampy górne i to pasuje na wersję z kierowcą po prawej stronie.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Linką? Pociagajac lub wsuwajac przestawia coś, pewnie klapkę i leci albo ciepłe (wsunieta) lub zimne (wysunieta).Marcingalloper pisze:Co się dzieje jak ruszasz tą dźwignią? . Wygląda na to że nagrzewnica jest europejska a sterowanie, czyli panel klimatronika jest z wersji angielskiej. Musisz to wydłubać wszystko i zobaczyć co tam się da zrobić.
Ps: na filmie widać że masz tylko lampy górne i to pasuje na wersję z kierowcą po prawej stronie.
O jakich lampach mówisz?
Było Pajero, jest Galant
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
No to nie masz silniczka przestawiającego. Być może jest to do zrobienia - tylko trzeba taki silniczek zdobyć i złączyć z panelem sterowania bo w nim jest cała elektronika a sam silniczek tylko wykonuje.Blackbear pisze:Linką? Pociagajac lub wsuwajac przestawia coś, pewnie klapkę i leci albo ciepłe (wsunieta) lub zimne (wysunieta).Marcingalloper pisze:Co się dzieje jak ruszasz tą dźwignią? . Wygląda na to że nagrzewnica jest europejska a sterowanie, czyli panel klimatronika jest z wersji angielskiej. Musisz to wydłubać wszystko i zobaczyć co tam się da zrobić.
Ps: na filmie widać że masz tylko lampy górne i to pasuje na wersję z kierowcą po prawej stronie.
O jakich lampach mówisz?
O lampach tylnych. Masz tylko te w karoserii i nie masz tych w zderzaku?. Jeśli tak to takie wersje są tylko w Anglii i Japonii - a także w Rosji z kierownicą po normalnej lewej stronie co u nas jest rzadkością. Zresztą z tego co gdzieś czytałem to takie rozwiązanie nie jest homologowane na łełropę bo zapas zasłania przy jakimś tam kącie patrzenia lampę i nie widać np. kierunkowskazu.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Jeśli po założeniu kompresora, czyszczeniu i napełnieniu układu by zaczelo chłodzić to szczerze ten silnik byłby najmniejszym problemem. Pewnie dałbym sobie spokój. Czy nagrzewnica europejska to na plus czy minus? 
Są światła w budzie tylko. Auto kilka lat w kraju, więc nikt najwyraźniej na to nie zwraca uwagi. Przeciwmgielne dynda sobie pod zderzakiem z lewej tylko. Kiedyś je urwe

Są światła w budzie tylko. Auto kilka lat w kraju, więc nikt najwyraźniej na to nie zwraca uwagi. Przeciwmgielne dynda sobie pod zderzakiem z lewej tylko. Kiedyś je urwe

Było Pajero, jest Galant
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Szkoda że wywieźliśmy śmietnik
Pokazałbym Ci różnicę między eu a japonią i między manualem a klimatronic. Obstawiam, że nie masz wymiennika. Do tego instalacja elektryczna jest inna więc to nie tylko jego wstawienie ale jeszcze uszycie kabli i sterowanie...
Pokazałbym Ci różnicę między eu a japonią i między manualem a klimatronic. Obstawiam, że nie masz wymiennika. Do tego instalacja elektryczna jest inna więc to nie tylko jego wstawienie ale jeszcze uszycie kabli i sterowanie...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Musisz wiedzieć co masz a czego nie.Blackbear pisze:Jeśli po założeniu kompresora, czyszczeniu i napełnieniu układu by zaczelo chłodzić to szczerze ten silnik byłby najmniejszym problemem. Pewnie dałbym sobie spokój. Czy nagrzewnica europejska to na plus czy minus?
Są światła w budzie tylko. Auto kilka lat w kraju, więc nikt najwyraźniej na to nie zwraca uwagi. Przeciwmgielne dynda sobie pod zderzakiem z lewej tylko. Kiedyś je urwe
Nagrzewnica, a raczej cała obudowa musi być europejska i taką masz bo inna nie podeszła by fizycznie pod deskę rozdzielczą.
Musisz napisać jak jest. Czy jak zmieniasz z nawiewu na nogi na nawiew na szybę to czy po naciśnięciu odpowiedniego przycisku faktycznie to się zmienia. Druga sprawa to czy masz fizycznie obudowę nagrzewnicy od wersji z klimatyzacją - poznasz to po tym że od strony silnika będziesz miał wejście do kabiny dwóch rurek mniej więcej w połowie wysokości od strony pasażera. Jeśli masz to czy jest to kpl. czyli chłodnica klimatyzacji z zaworem rozprężnym - jeśli to jest to połowa sukcesu, nawet większa połowa. Do kpl. układu klimy powinieneś mieć jeszcze skraplacz (chłodnica klimatyzacji) koło chłodnicy silnika z wiatrakiem elektrycznym.
Do świateł się nie czepiają bo się nie znają

-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Jeśli ma obudowę od wersji manualnej to w ogóle kabli sterowania nie ma - ale to nie problem. Od klimatronika wychodzi wiązka, dokładnie kostka i jedynym trudem to odnalezienie na niej odpowiednich wyprowadzeń (panel jest "komputerem" i całą elektronikę ma w sobie) i przedłużenie tego do odpowiednich silniczków w obudowie o ile w ogóle są.Kabal pisze: Do tego instalacja elektryczna jest inna więc to nie tylko jego wstawienie ale jeszcze uszycie kabli i sterowanie...
Dokładnie coś takiego tworzyłem w Lagunie - wydawało się trudne ale do opanowania w jedno popołudnie.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
O ile włączanie klimy, nawiewu, obiegu itd. działa, to sterowanie nawiewem nie bardzo. Z każdej dziurki oprócz tyłu daje podobnie.
Wiatrak (przed chłodnica silnika) jest i się załącza, jest chłodnica jeszcze za zderzakiem i na wysokości grilla taka mniejsza, chyba wymiennik albo druga strefa. Przewody jakieś też idą, nie wiem czy kompletne. Nagrzewnica wyje trochę, chyba będzie trzeba wymienić.
Brakuje na pewno kompresora.
Linka steruje jak pisałem ciepłe/zimne.
W poniedziałek mam podstawic auto do warsztatu od klimy. Na pewno dowiem się więcej.
Edit: Do pełni szczęścia doszły jeszcze luzy w przednich piastach i luzy w wspornikach drążka kierowniczego czy jakoś tak, plus oczywiście zbieżność.
Pocieszające chociaż jest to, że mam LSD w tylnym moście. Sprawdziłem to wykorzystując fakt, że wisiał na podnośniku
Wiatrak (przed chłodnica silnika) jest i się załącza, jest chłodnica jeszcze za zderzakiem i na wysokości grilla taka mniejsza, chyba wymiennik albo druga strefa. Przewody jakieś też idą, nie wiem czy kompletne. Nagrzewnica wyje trochę, chyba będzie trzeba wymienić.
Brakuje na pewno kompresora.
Linka steruje jak pisałem ciepłe/zimne.
W poniedziałek mam podstawic auto do warsztatu od klimy. Na pewno dowiem się więcej.
Edit: Do pełni szczęścia doszły jeszcze luzy w przednich piastach i luzy w wspornikach drążka kierowniczego czy jakoś tak, plus oczywiście zbieżność.
Pocieszające chociaż jest to, że mam LSD w tylnym moście. Sprawdziłem to wykorzystując fakt, że wisiał na podnośniku

Było Pajero, jest Galant
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Włączenie klimy i nawiewu odbywa się tak samo przy panelu klimatronika i panelu manualnym i jest elektryczne - podobnie jak sterowanie obiegu zamkniętego, za który też odpowiada silniczek w każdej wersji panelu.Blackbear pisze:O ile włączanie klimy, nawiewu, obiegu itd. działa, to sterowanie nawiewem nie bardzo. Z każdej dziurki oprócz tyłu daje podobnie.
Wiatrak (przed chłodnica silnika) jest i się załącza, jest chłodnica jeszcze za zderzakiem i na wysokości grilla taka mniejsza, chyba wymiennik albo druga strefa. Przewody jakieś też idą, nie wiem czy kompletne. Nagrzewnica wyje trochę, chyba będzie trzeba wymienić.
Brakuje na pewno kompresora.
Linka steruje jak pisałem ciepłe/zimne.
W poniedziałek mam podstawic auto do warsztatu od klimy. Na pewno dowiem się więcej.
Edit: Do pełni szczęścia doszły jeszcze luzy w przednich piastach i luzy w wspornikach drążka kierowniczego czy jakoś tak, plus oczywiście zbieżność.
Pocieszające chociaż jest to, że mam LSD w tylnym moście. Sprawdziłem to wykorzystując fakt, że wisiał na podnośniku
Ja wywaliłbym ten panel i wstawił zwykły z pokrętłami, wtedy jak chcesz na szybę to włączasz na szybę itd.
Jak wiatrak się załącza to bardzo dobrze i trzymaj kciuki żeby instalacja była wpięta w oryginalne miejsca z przekaźnikami, pewnie tak jest.
Ta mała chłodniczka to chłodnica oleju silnika.
Daj znać co fachmany stwierdzą, ja trzymam kciuki

Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Zbierznosc Kolego to jest ciezki temat. Lepiej szukaj od razu kogos kto ogarnia pajero, czlowiek od plaskaczy moze sie nie sprawdzic.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
jradek pisze:Zbierznosc Kolego to jest ciezki temat. Lepiej szukaj od razu kogos kto ogarnia pajero, czlowiek od plaskaczy moze sie nie sprawdzic.
Dobrze gada

A i jeszcze jedno. Jeśli masz w planach podniesienie na drążkach to zrób to przed ustawieniem geometrii bo ciut może się zmienić.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Drążki to przy lifcie chyba dopiero. I tak mam te opony na dojechanie więc chyba się przejmować tym problemem specjalnie puki co nie będę 

Było Pajero, jest Galant
Re: Japońskie Pajero do ogarnięcia i odpicowania...
Jak jedzie prosto to se daroj.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości