pomocy z półośką do P2

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: RADZILLA » wt wrz 08, 2015 2:36 pm

Zwalasz cala zwrotnice i to lozysko jest od strony przegubu wbijane. Do zrobienia pod blokiem. :)2
LJ 70

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » wt wrz 08, 2015 3:12 pm

RADZILLA pisze:Zwalasz cala zwrotnice i to lozysko jest od strony przegubu wbijane. Do zrobienia pod blokiem. :)2
Podziękował :)2 .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » wt wrz 08, 2015 3:25 pm

Coś za szybka ta diagnoza. Mi to bardziej z tyłu lub ze środka podłogi dobiegało. Nie wiem czy ma to związek, ale nie mam ręcznego i chyba tylna oś mi słabo hamuje. Pierwszy pomysł jaki miałem to, że to coś w bębnach. Jak sprawdzić krzyżaki? i jak je nasmarować?
Na początek Marcin do tablicy.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Kabal » wt wrz 08, 2015 6:55 pm

jradek pisze:Coś za szybka ta diagnoza. Mi to bardziej z tyłu lub ze środka podłogi dobiegało. Nie wiem czy ma to związek, ale nie mam ręcznego i chyba tylna oś mi słabo hamuje. Pierwszy pomysł jaki miałem to, że to coś w bębnach. Jak sprawdzić krzyżaki? i jak je nasmarować?
Na początek Marcin do tablicy.
Staaryy. Konsylia pod podnośnikiem robilim. Dwie sztuki pajero, podobne objawy. Wszyscy z tyłu słyszeli. Nowe tuleje na wyjściu reduktora itp. Jak to nie łożyska igiełkowe to stawiam flaszkę :wink: krzyżaki jak nie mają luzów to przesmaruj i zostaw w spokoju :D
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: RADZILLA » wt wrz 08, 2015 7:23 pm

Kabal pisze:
jradek pisze:Coś za szybka ta diagnoza. Mi to bardziej z tyłu lub ze środka podłogi dobiegało. Nie wiem czy ma to związek, ale nie mam ręcznego i chyba tylna oś mi słabo hamuje. Pierwszy pomysł jaki miałem to, że to coś w bębnach. Jak sprawdzić krzyżaki? i jak je nasmarować?
Na początek Marcin do tablicy.
Staaryy. Konsylia pod podnośnikiem robilim. Dwie sztuki pajero, podobne objawy. Wszyscy z tyłu słyszeli. Nowe tuleje na wyjściu reduktora itp. Jak to nie łożyska igiełkowe to stawiam flaszkę :wink: krzyżaki jak nie mają luzów to przesmaruj i zostaw w spokoju :D
Swieta racja od jednego padnietego lozyska igielkowego pajero kumpla wpadalo w takie wibracje jak by prom kosmiczny startowal i po ramie nioslo na calym aucie :)21
LJ 70

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » wt wrz 08, 2015 7:35 pm

jradek pisze:Jak sprawdzić krzyżaki? i jak je nasmarować?
Na początek Marcin do tablicy.
Sprawdzasz szarpiąc za wał czy w miejscu krzyżaków nie ma luzów/stuków.
Jak nie smarowałeś wcześniej a masz samochód już dość długo to możesz mieć problem :)21 . Kalamitki do smarowania krzyżaków masz w samych krzyżakach - musisz ustawić samochód tak by mieć dostęp do kalamitki. Później to już wiesz, smarownica ze smarem i ogień - u mnie na początku nie szło i potrzeba było lepszej smarownicy. Załatwiłem taką "przemysłowo-profesjonalną", założyłem końcówkę ale nie wciskaną ale zapinaną na sztywno na kalamitkę i dźwignią raz, drugi a tu nic, coraz ciężej aż w końcu za trzecim razem jak piznie to aż smarem po mordzie dostałem :)21 .
Długo nie był smarowany, ale i do tej pory idzie tylko z jednego miejsca z trzech w krzyżaku mimo że próbowałem podwadzać te uszczelnienia by smar przeszedł i nic.
Na wałach masz chyba cztery miejsca do smarowania i przy okazji warto przesmarować pozostałe miejsca w zawieszeniu (sworznie, końcówki, wąs i tak dalej). Jak nie robiłeś tego dawno (w ogóle) to po takim smarowaniu samochodu nie poznasz :)21 . Gallopera smaruję raz na dwa, max trzy miesiące (krzyżaki z zasady częściej) - zależnie bo czasem wcześniej a czasem później zaczyna skrzypieć :lol: . Na dołkach po duktach tak skrzypi że aż drażni :)11 , smarowanie wycisza wszystko.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » wt wrz 08, 2015 7:36 pm

No to mi jeszcze wywróżcie która strona.
A tak na serio to jak sprawdzić która strona?
Dzięki Marcin, lecę po smarownicę


Edit
Marcine a moglbys popelnic dla mnie i potomnych liste miejsc do smarowania?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: RADZILLA » wt wrz 08, 2015 10:01 pm

Radek pisalem walisz sie pod auto od frontu lapiesz przegub w lape i nim targasz jesli ma luz to igielki poszly w bloto. Jesli jeden jest ok sprawdz drogi. Luz jesli nie ma igielek jest dosc spory da sie go rozroznic od prawidlowego luzu
LJ 70

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: RADZILLA » wt wrz 08, 2015 10:03 pm

Lozysko jest od strony przegubu. Nie CHODZI O LOZYSKO PIASTY JAK W PIERWSZEJ CHWILI KTOS POMYSLAL
LJ 70

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » wt wrz 08, 2015 10:06 pm

OK dotarlo, dzieki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » czw wrz 10, 2015 11:53 am

Kabal pisze:
jradek pisze:Coś za szybka ta diagnoza. Mi to bardziej z tyłu lub ze środka podłogi dobiegało. Nie wiem czy ma to związek, ale nie mam ręcznego i chyba tylna oś mi słabo hamuje. Pierwszy pomysł jaki miałem to, że to coś w bębnach. Jak sprawdzić krzyżaki? i jak je nasmarować?
Na początek Marcin do tablicy.
Staaryy. Konsylia pod podnośnikiem robilim. Dwie sztuki pajero, podobne objawy. Wszyscy z tyłu słyszeli. Nowe tuleje na wyjściu reduktora itp. Jak to nie łożyska igiełkowe to stawiam flaszkę :wink: krzyżaki jak nie mają luzów to przesmaruj i zostaw w spokoju :D

EEE...
Mieliśta rację z tym łożyskiem. Flaszki nie stawiam, ale mogę postawić browarka jak będę we Wro. Będę pewnie już w październiku.

Jak nasmarować wąsy przekładni kierowniczej? Na pierwszy szybki ogląd nie znalazłem tam kalamitek.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Kabal » czw wrz 10, 2015 12:11 pm

Jak bardzo chiński to może nie mieć. Pozostaje nawiercić, nagwintować i wkręcić :wink:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » czw wrz 10, 2015 12:30 pm

A opilki mam zassac ustami?
:)21
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Kabal » czw wrz 10, 2015 12:41 pm

Zawsze możesz kupić mniej chiński z kalamitką, albo przynajmniej taki nawiercony z zaślepką :wink: Nikt nie mówił, że będzie łatwo
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » czw wrz 17, 2015 7:24 pm

Ten luz o którym piszecie od zdupconego łożyska półośki to będzie góra dół, czy prawo lewo w poziomie ?? .

Obrazek

U mnie jest taki w poziomie, ale przypominam sobie że dorabialiśmy jakieś podkładki, które to regulowały i chyba taki ten luz został. Duży nie jest, może ze 2mm, no czuć że jest ale nie olbrzymi.

Radek a u Ciebie jak ?? . Dużo nerwów ?? :)21 .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: jradek » czw wrz 17, 2015 7:37 pm

W poziomie chyba nie ma wogole. W pionie jest tak z 1 mm lub mniej. Na drugiej polosce nie ma luzu. Jutro jeszcze raz pomacam.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » czw wrz 17, 2015 7:56 pm

jradek pisze:W poziomie chyba nie ma wogole. W pionie jest tak z 1 mm lub mniej. Na drugiej polosce nie ma luzu. Jutro jeszcze raz pomacam.
Źle się wyraziłem, bo nie pytałem o luzy półośki tylko o problemy lub ich brak przy rozbieraniu i wymianie.
Zbieram czas i przy jego kumulacji muszę się zabrać trochę za niego.

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: RADZILLA » czw wrz 17, 2015 8:44 pm

Jesli lozysko padniete to luz jest gora dol nie w poziomie :)2
LJ 70

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » czw wrz 17, 2015 9:03 pm

RADZILLA pisze:Jesli lozysko padniete to luz jest gora dol nie w poziomie :)2
A potwierdzisz to że luz w poziomie kasuje podkładka, którą się podkłada pod ..... :roll: , no tamuj pod sprzęgiełko :)21 .

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: RADZILLA » pt wrz 18, 2015 8:19 am

No tak podklada sie podkladke pod seger zabezpieczajacy pol os w sprzegielku
LJ 70

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: Marcingalloper » pn paź 12, 2015 2:43 pm

kedek pisze:dzisiaj jeden handlarz który gadał sensownie jak rzadko który powiedział że nie widział jeszcze takiej półosi która by byłą taka długa i miała zębów 28 a nie 31, jak to możliwe?
Półośki w Pajero mają różne długości tam gdzie jest 100% blokada. Równe półośki występują tylko w Pojarkach z LSD.

Jeśli kupujecie półoś tylną to albo do sprzedającego musicie mieć zaufanie, albo zaznaczyć że półoś ma być z mostu z blokadą - a tych uje rozbierać i sprzedawać na części nie chcą :)3 . Stąd są te wszystkie problemy. My dopiero dziś u kumpla rozwiązaliśmy tą zagadkę po tym jak sprzedający przyznał że wcześniej wysyłał dwie półośki ale z mostu bez blokady 100%.

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: pomocy z półośką do P2

Post autor: bazylisek » wt paź 13, 2015 4:08 pm

Szach mat :)21

Obrazek
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości