Fabryczna blokada mechanizmu różnicowego w Pajero

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » sob cze 07, 2003 9:52 pm

ja mam montero 88 - nie było tam LSD, a zreszto LSD to ch... nie blokada :)3 - miałem w rockim i tak jak bym jej nie miał :-?

Awatar użytkownika
kazmir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 1:54 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kazmir » ndz cze 08, 2003 12:03 am

MOze i ch..., ale jakby ktos byl zainteresowany to we wszystkich tdi sprowadzanych do 90 roku przez polmot to taki lsp "kwas' byl fabrycznie. TAkze mozna z takiego przemontowac jak kto chce i ma okazje.
pajero '88 2.5TD

Awatar użytkownika
kazmir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 1:54 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kazmir » ndz cze 08, 2003 10:11 am

Niech mnie ktos oswieci jak to jest z napedem 4x4 w pajero. Najlepiej na przykladach np.: stoje se w blotku przodem, a tyl na suchym, czy jak caly przod sie slizga to tyl stoi, czy tyl ciagnie? Bo rozumiem ze przod(ukl roznicowy) to w zadnym ze starych pajero nie byl blokowany, a tyl tylko w niektorych i to kwasikiem (LSD). Ale jak to jest w kwestii przod w stosunku do tylu - kreca sie rowno, czy moze tez tam jest jakis ukl roznicowy?
pajero '88 2.5TD

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » ndz cze 08, 2003 1:35 pm

w samochodach z dolaczanym przodem nie ma miedzyosiowego mechanizmu roznicowego, wiec po zapodaniu 4x4 masz naped na obie osie z tym ze po jednym kole :)
a jak se zapodasz blokady w mostach to bedziesz mial na wszystkie kola naped.
w autach z dolaczym przodem (recznymi sprzeglami w piastach) mozna stosowac lincoln lockera - czyli najprosza blokade dyfra - na stale.

i tyle

aha, mam linki do uzytkownikow i instrukcji jak zrobic lincolna - jakby kto chcial :)

Awatar użytkownika
kazmir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 1:54 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kazmir » ndz cze 08, 2003 5:58 pm

wielkie dzieki, troche swiatla, nareszcie...
pajero '88 2.5TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz cze 08, 2003 6:32 pm

tybero pisze:w samochodach z dolaczanym przodem nie ma stosowac lincoln lockera - czyli najprosza blokade dyfra - na stale.

i tyle

aha, mam linki do uzytkownikow i instrukcji jak zrobic lincolna - jakby kto chcial :)
fajne, tylko co ze skrecaniem? :)

hdj80

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » ndz cze 08, 2003 8:33 pm

no to wtedy zapinasz tylko w terenie, a podobno dziala, wspomaganie jest, a jak za slabo idzie to gazu wiecej i juz :)

nie wiem, nie mialem, ale wielu uzytkownikow jest i se chwala, moze ktos w polsce zrobi

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz cze 08, 2003 8:52 pm

tybero pisze:no to wtedy zapinasz tylko w terenie, a podobno dziala, wspomaganie jest, a jak za slabo idzie to gazu wiecej i juz :)

nie wiem, nie mialem, ale wielu uzytkownikow jest i se chwala, moze ktos w polsce zrobi
no ja niewiem, ja na automatach jak dam ognia na zakrecie,
to jedzie na wprost, srednio przyjemne :(
przydaloby sie to wlaczac i wylaczac

hdj80

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » ndz cze 08, 2003 8:58 pm

no to tylko do recznych sprzegielek jest przewidziane, zeby mozna bylo rozlaczyc na 100%

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz cze 08, 2003 9:07 pm

tybero pisze:no to tylko do recznych sprzegielek jest przewidziane, zeby mozna bylo rozlaczyc na 100%
no dobra, ale wtedy niemasz napedu z przodu

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » ndz cze 08, 2003 9:26 pm

no i wtedy jezdzisz albo po asfalcie albo na odpowiednich dojazdowkach, a zapinasz tylko jak musisz miec 4x4

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » śr sie 25, 2004 4:08 pm

Posiadam most z pełna blokada mechaniczna, ze pojarki nie posiadam a moze ktos chciałby sobie załozyc to odsprzedam :)2 :)1
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » czw sie 26, 2004 10:28 am

Daj na priv do jakiej i za ile ??
3.0 V6 +Ironman

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » czw sie 26, 2004 12:14 pm

Do tego na zdjęciu nie założysz...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw sie 26, 2004 12:23 pm

Robert, a co trzeba by przerobić, żeby pasował ? krzyżaki ? wał ? coś jeszcze ? przełożenia się zgadzają ze starymi L040 czy nie ?
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » czw sie 26, 2004 12:28 pm

nic sie nie zgadza - trzeba wszystko zmieniać począwszy od skrzyni (SS) i reduktora kończąc na samobójstwie :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw sie 26, 2004 12:29 pm

czee pąpąn
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw sie 26, 2004 12:30 pm

A co ma skrzynia do mostu :o
mostowi wszystko jedno, co go obraca... raczej o sterowanie blokadą, długość wału i ew. rodzaj krzyżaków chodzić może...
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw sie 26, 2004 12:30 pm

czesław&jarząbek pisze:czee pąpąn
:)21
To nie łun :)21
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » czw sie 26, 2004 12:31 pm

czesław&jarząbek pisze:czee pąpąn
:)21
cześć :)21

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » czw sie 26, 2004 12:33 pm

Peter pisze:A co ma skrzynia do mostu :o
mostowi wszystko jedno, co go obraca... raczej o sterowanie blokadą, długość wału i ew. rodzaj krzyżaków chodzić może...
właśnie o to sterowanie chodzi, wał i krzyżaki to g... wszystko da sie zrobić

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw sie 26, 2004 12:35 pm

CzarnySJ pisze:
Peter pisze:A co ma skrzynia do mostu :o
mostowi wszystko jedno, co go obraca... raczej o sterowanie blokadą, długość wału i ew. rodzaj krzyżaków chodzić może...
właśnie o to sterowanie chodzi, wał i krzyżaki to g... wszystko da sie zrobić
No właśnie, ale na mój mały rozumek, to sterowanie da się załtwić rozwiązaniem, które oglądaliśmy na własne gały w niemcowni... :roll:
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » czw sie 26, 2004 12:36 pm

Kosiarz pisze:Do tego na zdjęciu nie założysz...
Ten na zdjęciu ma most na sprężynach, a więc chyba taki jak w V.
3.0 V6 +Ironman

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » czw sie 26, 2004 12:37 pm

Peter pisze:Robert, a co trzeba by przerobić, żeby pasował ? krzyżaki ? wał ? coś jeszcze ? przełożenia się zgadzają ze starymi L040 czy nie ?
Ano trzeba zmienić:
-przedni dyfer (inne przełożenia)
-tylny wał napędowy (inna długość, inne krzyżaki)
-całe inne tylne zawieszenie (jeżeli resor)
-przeróbka tylnego zawieszenia (jeżeli sprężyna-rzadkość)
-tylny układ hamulcowy (w moście z blokadą są z tyłu tarcze)
-hamulec ręczny
-korektor siły hamowania
-i jeszcze wiele innych pierdół...
O konieczności dorobiebia układu sterowania blokadą nie wspomnę.
Pozdro,
Siwy

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » czw sie 26, 2004 12:39 pm

AMEN - sprzedaj Peter syfa i kup suzuke :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość