jakie opony do pajero 2,5td?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr sie 03, 2005 7:44 am

Dzięki Eskapada, istotnie nie jest to jakaś bardzo trudna robota, przynajmniej z Twojego opisu tak wynika. A ile daje radości. :D :D :D
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
dromad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw wrz 16, 2004 12:59 pm
Lokalizacja: wołomin

Post autor: dromad » śr sie 03, 2005 8:40 am

w moim pajacu po podniesieniu budy o 4 cm wystapił problem z dźwignią reduktora, ciężko było włączyć z H4 na H2, trzeba było otwór w tunelu poprawić, chłodnicę pozostawiłem na swoim miejscu, tylko górny przewód od chłodnicy dałem dłuższy

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 03, 2005 8:47 am

@ Kosiarz
Mój również ulubiony moderatorze, Ja nie napisałem ze wysokość zawieszenia reguluje się poprzez wymianę amortyzatorów olejowych na gazowe Tylko napisałem ze najlepszym rozwiązaniem jest wymiana oryginalnego zawieszenia na amortyzator oraz drążki typu HD ponieważ niektórzy dźwigają auto tylko poprzez max podkręcenie drążka. Widziałem już nie jedno auto z maxymalnie podciągniętymi drążkami skrętnymi tak, że wahacz opierał się o górny odbojnik ograniczają ruch koła w dół :)3

BTW jeśli by zastąpić seryjne olejowe na nowe HD gazowe nawet o takim samym skoku bez ruszenia drążków skrętnych auto na pewno uniesie się nie znacznie do góry……

Napisałeś że drążki typu Drążki HD kupuje się po to, aby można było dołożyć do samochodu nieco więcej masy (zderzak metalowy, wyciągarka i inne gadżety)
Ja że są grubsze mocniejsze bardziej sprężyste wiec nie ugną sie tak po ciężarem nadwozia ( a wiadomo ze tuing off to min zwiększenie masy nadwozia –zderzak wyciągarka bagażnik etc etc ) czyli praktycznie rzecz biorąc to samo
Tak wiec 3/4 z cytowanej przez Ciebie herezji uważam za obalone :wink:

A co do początku to fakt, nie napisałem ze rozkręcenie drążków powoduje zmianę geometrii przedniego zawieszenia dla mnie było to oczywiste. :oops: Zgodzisz pewnie ze mną, że drążek jest sprężyna i czy uważasz jak ja że lepiej drążek przestawić na wieloklinie a śrubami wypoziomować auto czy uważasz ze wystarczą bodajże dwie 17 staki i cały proces liftowania ograniczyć do podkręcenia drążków ??

BTW cały urok i problem w Pajero to kiepska dostępność gotowych rozwiązań na zmianę geometrii przedniego zawieszenia …takie gotowe rozwiązania w postaci innych wachaczy .HD, polibuszach mimośrodowych made In Calmini są dostępne do nissanow,suzuki,isuzu ( opli )
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 03, 2005 8:51 am

dromad pisze:w moim pajacu po podniesieniu budy o 4 cm wystapił problem z dźwignią reduktora, ciężko było włączyć z H4 na H2, trzeba było otwór w tunelu poprawić, chłodnicę pozostawiłem na swoim miejscu, tylko górny przewód od chłodnicy dałem dłuższy
problemow takowych ja nie miałem..... gwoli scislości w pajero II
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 03, 2005 8:55 am

ap4x4 pisze:Dzięki Eskapada, istotnie nie jest to jakaś bardzo trudna robota, przynajmniej z Twojego opisu tak wynika. A ile daje radości. :D :D :D
oby Ci stare śruby chciały wyjść bo ja sie pozapiekały to prze....rąbana robota :)3 Na wszelki wypadek na kilka dni przed planowana akcja spryskać kilka razy WD 40 napewno nie zaszkodzi :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr sie 03, 2005 9:06 am

Kosiarz pisze:
Eskapada pisze:
Najwiekszy problem to dzwignąć przód rozkrecanie drążków to kiepski pomysł lepiej przestawic na wieloklinie a śrubami wypoziomowac tylko syfa ale nawet po takim zabiegu stare drążki maja tendencje to siadania.
Drążek skretny jest niczym innym tylko sprężyną któta skrecea sie w wżdluż wlasnej osi...podkrecanie drążka to jakby wymuszone rozciaganie tej sprężyny i nie ktorzy robia bląd rozciagając tą sprężyne do maximum...dla tago najlepszym rozwiążaniem jest wymina amorkow na mocne gazowe ktore same unosza zawieszenie oraz wymina drążków na heavy djuty które od orgianlu różnią sie średnicą .....sa grubsze mocniejsze bardziej sprężyste wiec nie ugna sie tak po ciężąrem nadwozia .....
Herezje......

Problem z podkręcaniem drążków nie polega na ich niby większym naprężeniu (kłania się fizyka z podstawówki) ale problemem jest inna praca zawieszenia (geometria), ono pracuje w innej płaszczyźnie. Drążki HD kupuje się po to aby można było dołożyć do samochodu nieco więcej masy (zderzak metalowy, wyciągarka i inne gadżety)...Jeszcze nie widziałem samochodu w którym wysokość zawieszenia reguluje się poprzez zakładanie amortyzatorów gazowych (no, może mało widziałem).
Tak więc proszę nie mydlić oczu "młodym"...
Pozdrawiam,
Wasz Ulubiony Moderator
Szanowny NUM,
Zgadzając się w jak najszerszej rozciągłości, chciałbym jednakowoż nadmienić, ze bardzo niedawno - w innym temacie gdziesik, nie chce mi się szukać - rozmawialiśmy o amortyzatorach łączących w sobie funkcję tłumika drgań z z funkcją dodatkowego resora gazowego, i takie właśnie ustrojstwo zapewne miał na myśli Eskapada. Dlatego też wyzywanie od heretyków uważam za letko przesadzone, szczególnie w kontekście obecności słuchającej tematu młodzieży ofrołdowej. Kłaniam się nisko i życzę miłego dnia. :D
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr sie 03, 2005 9:10 am

Eskapada. O ile cm masz podliftowaną budę ?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 03, 2005 9:24 am

teraz 4 cm na gumowych podzuskach i bede je wymienial na teflony bo guma mi jedna siadla i krzywo przod jest...byc moze zrobie 6 lub 5 a moze 7 cm. Napewno na poczatke uniose auto zaloze dystanse posprawdzam przewody chlodnice lewarek od skrzyni reduktora oraz reduktora a potem zadecuduje...skrocić z 7 cm na 5 zawsze mozna.
Wazna rzecz orginalna chyba 2 cm poduszka zostaje
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr sie 03, 2005 9:50 am

Eskapada. Te dodatkowe 4 cm które masz to za mało? Koła Ci się nie mieszczą , czy co? Sory że pytam, ale Jak będę podnosił to chciałbym wiedzieć jak najwięcej.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 03, 2005 10:11 am

4/5 cm to optimum przy tym takim lifice 32" wchodza bez mrugniecia okiem...reszta to juz for show :)21 a przedewszytskim trzeba przerabiac zderzaki zeby to mialo jakis wyglad bo przy 4 cm wyglada to tak:

http://www.pajero.ch/Pajero%20Heckbildr.htm
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr sie 03, 2005 10:35 am

Teraz już jakieś pojęcie o tym posiadam. Właśnie chodzi mi o opony 32". Dzięki Eskapada, a Ty co w pracy jesteś, czy na urlopie?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » śr sie 03, 2005 10:39 am

Eskapada pisze:4/5 cm to optimum przy tym takim lifice 32" wchodza bez mrugniecia okiem...reszta to juz for show :)21 a przedewszytskim trzeba przerabiac zderzaki zeby to mialo jakis wyglad bo przy 4 cm wyglada to tak:

http://www.pajero.ch/Pajero%20Heckbildr.htm
a ten teflon to gdzie kupowałeś i za ile? ten materiał o którym Ci mówiłem (do liftu) nazywa się tekstolit lub erthalon zobacz tu opis:
http://www.rajdy4x4.pl/patrol-faq/index.php?idd=48
Jarek

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 03, 2005 10:58 am

ap4x4 pisze:Teraz już jakieś pojęcie o tym posiadam. Właśnie chodzi mi o opony 32". Dzięki Eskapada, a Ty co w pracy jesteś, czy na urlopie?
ymm i tu i tu :)21 jade do banku i US wiec bede bardziej w pracy :wink:

@ Jarus ja pujdem do sklepu to zapytam zaraz o ten ...plasticzek ale robilismy z tego dystanse po sprezyny min do podniesienia zawiechy suzuce GV XL vel SuziXl ( temat bylna forum ) oraz w dwoch innych .....jak chodzilem do szkoly to na ZPT przerabialismy bakelit plexi wiec materiałoznastow nie jest mocna moja strona :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości