Gad niezbyt dobrze zapala...:/

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz lis 05, 2006 10:29 pm

Hmm, jeden aku i dwa przekazniki, tak? Yyy...:) Obawiam sie jednak, ze masz miec swiece 6.2 volta. Skoro masz dogrzewanie, to masz dwa przekazniki. A jak masz dwa przekazniki, to wg mnie (i wg Kolegi Majchra, ktory sie na ten temat kiedys juz wypowiadal na podstawie serwisowki rosyjskiej) to powinienes miec swiece 6.2 V z zielona glowka, a nie 12 V z glowka niebieska. Jest to tak zwany Quick Glow System, inaczej mowiac masz swiece szybkogrzejne. Przekrecasz stacyjke, jeden z przekaznikow robi pyk i podaje napiecie 12 V na swiece. Po ok. 3 sekundach robi pyk drugi raz. W momencie zaplonu drugi z przekaznikow podaje przez rezystor zmniejszajacy napiecie (taka mala puszeczka aluminiowa schowana ponizej przekaznikow) napiecie mniejsze (6V). Ta druga faza (mniejszego napiecia) to wlasnie dogrzewanie. W sprawnie dzialajacym systemie powinienes slyszec wtedy w kabinie pykanie przekaznika pod maska i przekazniczka w sterowniku pod nogami pasazera mniej wiecej raz na sekunde przez < jak 10 sekund. Tego malego przekaznika mozesz nie uslyszec, jak nie masz wydartego sterownika, gdyz on pyka cichutko. Duzy powinienes slyszec. Uklad ten charakteryzuje sie tym, ze nie masz na desce rozdzielczej kontrolek zwiazanych ze swiecami zarowymi.

Jezeli masz jedna lub dwie kontrolki na desce, lub jesli ich nie widzisz (bo masz je np. spalone), ale pod maska masz JEDEN duzy przekaznik, to daj znac, a napisze Ci o innym posiadanym przez Ciebie "Pajerowym systemie" grzania swiec :)

Aha, to co tu pisze dotyczy silnika 2.5 TD. Nie wiem, czy przenosi sie to bezbolesnie na motor 2.8 TD...

:)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » pn lis 06, 2006 8:18 am

U mnie w 2,8TD mam jedna puszke przy akumulatorze i wniej pod wieczkiem sa dwa male przekazniki czarnego koloru i maly rezystor - stamtad slysze pukniecia jak zaczynaja dzialac swiece. Mam kontrolke na desce (1 szt pomaranczowa). Slysze jedno pukniecie pod nogami pasazera - od sterownika jak zwiekszam obroty silnika (po tym puknieciu mam "mocniejsze" swiatla).
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lis 06, 2006 9:46 am

Ok, a wiec powtorze za Majchrem:

"Do układu z samoregulacja potzrebne są swiece w wersji które po nagrzaniu sie zwiekszają swoją rezystancje ograniczajć prąd przez nie płynący zabezpieczajć przez przepaleniem i pozwaljąć podtrzymac grzanie po rozruchu (noey typ Boscha tak ma)"

Masz jedna kontrolke, a wiec najprawdopodobniej masz uklad z samoregulacja. Jesli wiec kupiles swiece zwykle, to mozliwe, ze bedziesz mial takie a nie inne objawy. Niestety to wszytko co wiem na temat ukladu z samoregulacja. Ja mam QGS.
Pozdrawiam!
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » pn lis 06, 2006 6:27 pm

W czwartek wstawiam Pojarke do serwisu Boscha i zobaczymy - tam obstawiaja lejacy wtrysk na zimnym silniku.
Napisze co wyszlo. Dzieki za rady.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lis 06, 2006 10:05 pm

A na cieplym to co? Przestaje nagle lac?:) Hmm, no nie wiem nie wiem... Moze i tak jest, nie upieram sie.
A jak wykrecales stare swieczki to miales na ktorejs z nich wiecej nagaru niz na innych?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » wt lis 07, 2006 7:08 pm

Sam juz nie wiem :-( - najlepsze jest to ze zrobilo sie cieplo i rano przy temp 2-5 stC jest wszytko OK.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr lis 08, 2006 9:17 pm

A ja dalej nie moge dojsc ladu w czym problem z moim syfem. Nowy sterownik nic nie pomogl. Dalej to samo -nie grzeje swiec. Dogrzewa, ale nie grzeje. Nie wiemjuz gdzie szukac przyczyny. Musze to chyba wszystko rozebrac i krok po kroku szukac przyczyny. Co za pieprzony pech! :(
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr lis 08, 2006 9:21 pm

a z kąd sterownik wie jaka jest temperatura?
GG 3597101 tel. 602-673-905

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » śr lis 08, 2006 10:14 pm

z czujnika temperatury silnika, czujnik ma 2 nogi jedna idzie na zegary druga do sterownika
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr lis 08, 2006 10:15 pm

maatti pisze:z czujnika temperatury silnika, czujnik ma 2 nogi jedna idzie na zegary druga do sterownika
ciekawe czy tam nie leży przyczyna?
GG 3597101 tel. 602-673-905

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » śr lis 08, 2006 10:23 pm

no całkiem możliwe, ja ze świeczkami spędziłem ładny miesiąc praktycznie nic nie robiąc tylko naprawiając system grzania, oddałem nawet auto do pompiarza bo już zacząłem wątpić że to świece, ale stwierdził że takiej pompy to nowej nie widział :) okazało się że miałem malutką dziurke na wyjściu rurki ze zbiornika (poprostu przegniła) i zapowietrzał się :) a odkryłem to przez przypadek bo przed trasą zatankowałem go do pełna i rano odpalił jak nowy, ale świece też swoje robiły bo jak odpalał to kopcił strasznie, ja miałem taki problem że sterownik pierwszą faze mi trzymał 15 sekund i palił wszystkie świece na 6.2v jedynie 11 wytrzymywały :) i nie miałem fazy dogrzewania, jak kupiłem sterownik to wszystko wróciło do normy tylko że świece 11v nie dawały rady nagrzać i pojechałem do ASO i kupiłem oryginały z taką dziwną końcówką grafitową, pierwszy raz takie świeczki widziałem i wszystko działa perfekcyjnie. Ale zanim do tego doszło to ile się z miernikiem nabadałem oporności czyjników i innych rzeczy to miesiąc minął :) Jak byś coś potrzebowł to wiesz jak mnie znaleźć
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw lis 09, 2006 9:03 am

A gdzie Zbyszek znajduje sie ten czujnik? Moze faktycznie cos z nim nie tego... :)
A na swiecach HKT nie bedzie dobrze robilo jak sterownik jest ok i naprawie to grzanie wstepne?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw lis 09, 2006 10:06 am

wydaje mi się żę w głowicy
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw lis 09, 2006 7:44 pm

Czujnik znalazlem. Wykrecilem go, podpialem omomierz. Jak podgrzalem go mocniej, to w pewnym momencie opor wzrosl. A wiec wydaje mi sie, ze czujnik sprawny. Z tym ze podpialem w ten sposob, ze jeden kabelek do jednej nozki drugi do drugiej. Nie wiem, czy dobrze to wymodzilem...
Koncza mi sie juz pomysly... :/
XTZ 750
Outback EJ25 MT

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » czw lis 09, 2006 8:20 pm

Na świecach HKT raczej też będzie dobrze ale różnica jakaś będzie, bo to jest całkiem inna konstrukcja świecy, i HKT nie jest w stanie osiągnać takiej samej temperatury jak oryginał w tak krótkim czasie.

Ciekawe czy dobre wartości miałeś jak czyjnik badałeś, mam gdzieś dokładnie jakie ma mieć oporności przy jakiej temperaturze i jak go się bada

Spoko nie poddawaj się :) będzie dobrze
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » czw lis 09, 2006 8:44 pm

ernil pisze:Czujnik znalazlem. Wykrecilem go, podpialem omomierz. Jak podgrzalem go mocniej, to w pewnym momencie opor wzrosl. A wiec wydaje mi sie, ze czujnik sprawny. Z tym ze podpialem w ten sposob, ze jeden kabelek do jednej nozki drugi do drugiej. Nie wiem, czy dobrze to wymodzilem...
Koncza mi sie juz pomysly... :/
sprawdziłem w manualu jak temperatura idzie w góre to opór maleje, więc jeśli poszedł Ci w góre to coś jest nie tak, a sprawdza się to tak że nalewasz do czegoś wody o danej temperaturze i patrzysz co się dzieje :)
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw lis 09, 2006 8:57 pm

Hmmm, no ale czy ten czujnik ma zwiazek z wskaznikiem temperatury pomiedzy zegarami? Bo tam pokazuje mi dobrze temperature. Moze byc tak, ze na wskaznik daje dobrze sygnal, a na sterownik zle?



Niezbyt rozumiem zasade dzialania. Podpiete sa dwa kabelki do czujnika. Na jednym jest plus a na drugim minus?

Kurde, jak fatalnie jest, gdy czlowiek jest nieukiem elektronicznym:)

Czyli dobrze sprawdzam, dajac na jedna nozke jeden kabelek miernika a na druga nozke drugi. Podgrzewam i ma spadac opornosc. Jak w pewnym momencie wzrosnie, to znaczy, ze czujnik smiec, tak?:)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » czw lis 09, 2006 9:22 pm

Opisze Ci dokladnie procedure troche pozniej bo aktualnie musze wyjsc, ale tak kolo 23 juz powinna byc na forum
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » czw lis 09, 2006 10:57 pm

- | tak są ustawione końcówki na czujniku,pierwsza pozioma jest do sterownika świec żarowych a druga na zegary,pomiaru dokonuje się omomierzem przykładając go między styk poziomy a korpus (obudowe)czujnika

powinno być około przy:
-20 24,8+/-2,5k0m
0 8,6 k0m
20 3,25+/-0,33 k0m
40 1,5 k0m
80 0,3k0m
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob lis 11, 2006 7:39 pm

Wymienilem czujnik na nowy. Dalej nic z tego. Niebawem wymienie calego syfa a swiece dalej nie beda grzaly... :) Oj, jak mi sie skonczy cierpliwosc, to pojade i go utopie:) Tak na amen. Albo bedzie grzanie na guzik. I wtedy bedzie bez problemow.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » ndz lis 12, 2006 12:21 pm

a sprawdzałeś przejście na kablach od przekaźników do skrzynki ?? może któryś zaśniedział albo urwał się, najlepiej sprawdzić żaróweczką 21W przylutować 2 kabelki, poodpinać kable od kompa i przekaźników żeby były luźne i teraz tak: kabel od przekaźnika pod maską dajesz do (-) na akumulatorze, dalej szukasz tego kabla od strony sterownika (kość musi być wypięta), jak już znajdziesz kabelek podlączasz jedną końcówkę zarówki do tego kabla a drugą do (+) np w zapalniczce (towrzysz taki mały obwód zamknięty - (-) z akumulatora, kabel od przekaźnika po sterownik, żarówka, (+) np z zapalniczki) i wtedy żarówka musi zaświecić ładnie jak świeci przymulenie to znacze że gdzieś może mieć malutką przerwe albo zaśniedział, to jest sprawdzanie kabli pod obciążeniem bo jak dasz miernikiem na przejście to może piszczeć bo śniedzi nie wykryje i tak musisz zrobić ze wszystkimi kabelkami. Jak chcesz to moge poszukać Ci dokumentacji odnośnie całego tego systemu (QGS), to jest naprawde fajny i prosty system, to musi Ci działać, nie ma mocnych :) Jak byś mieszkał bliżej to napewno byśmy wspólnymi siłami to zwalczyli, chyba że chce Ci się jechać do KG to zapraszam :)

Pamiętaj że sprawdzać musisz na odpiętej kości od sterownika i kablach od przekaźnika, bo jak podłączysz tą żarówke na podpiętej kości i przekaźniku i dasz to (+) i (-) to może coś w skrzynce się wypalić, nie koniecznie ale może

Jak coś trzeba to pisz napewno coś poradzimy i zacznie wkońcu grzać :)
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz lis 12, 2006 1:42 pm

Bede walczyl, jeszcze mnie w zyciu zaden samochod nie "pokonal", hehe:) Dzieki za info, w czwartek jestem umowiony z kolega, ktory jest elektronikiem, powiem mu to, co pisales i bedziemy sprawdzac. Jakbys znalazl schemat, to nie ukrywam - bylaby to mega pomoc.
W zwyciestwo nie watpie:) W koncu samochod nie mysli, a czlowiek owszem :)
Jeszcze raz dzieki!
XTZ 750
Outback EJ25 MT

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » ndz lis 12, 2006 3:49 pm

nie ma problemu, trzeba sobie pomagać :)

poszukam tych schematów i wyśle Ci na e-mail tego z profilu
postaram się jeszcze dziś
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz lis 12, 2006 3:56 pm

Nie ma pospiechu. Ja to i tak dopiero na czwartek bede potrzebowal pewnie. Wczesniej nie bede mial czasu sie tym zajac...
Szukalem na stronie Zbyszka - http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko , ale tam bylo tylko do benzyny. Chyba, ze zle szukalem...:)

No nic, to czekam sobie spokojnie. Raz jeszcze dzieki. Mam nadzieje, ze sie kiedys odwdziecze jakos:)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz lis 12, 2006 7:14 pm

@ernil - powodzenia, lacze sie z toba w bolu zapalania :D
U mnie na razie OK - zatankowalem na innej stacji.
------------
Jarek po trupach do celu ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości