Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
pedro3
-

- Posty: 217
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
- Lokalizacja: Wadowice
Post
autor: pedro3 » czw paź 12, 2006 11:01 am
Kiełbasa pisze:Eskapada pisze:Rozmiar to 31x10,50x15 większa opona zmuli Ci auto szosie, spowoduje zwiększone zużycie paliwa oraz zwiększy poziom hałasu – tak wiec zostań przy seryjnym rozmiarze.
Do tego tak jak Ty użytkujesz auto najagresywniejszy bieżnik to opony typu AT – all terain :
1. Goodyear Wrangler AT/R
2. Pirelli Scorpion AT
3. BF Goodrich All Terain T/A KO
4. Fulda Tram 4x4 Tour
Wszystkie opony są i muszą być na felgę 15 calową bo taką masz.
A opony polecam markami i modelami w tej kolejności.

Na tych oponach, doskonale dasz sobie rade cały rok jeździć lato, jesień , zima. Generalnie AT-eki to bardzo dobre rozwiązanie na oponę całą roczną . Na szosę do miasta w Bieszczady na spęd jak znalazł bo te oponki maja bardziej otwarty bieżnik od Tych które masz – a masz BFGoodrich MACADAM T/A a te z kolei są oponami całorocznymi typowo szosowymi.
No chyba że chcesz typowo zimową oponę na najbliższe kilka miesięcy jesli tak, to to juz temat na inna rozmowę.
Good luck

Masz pewność, ze wszystkie te firmy PRODUKUJĄ taki rozmiar opon??
jakieś poparcie w katalogu?
Gdy ja szukałem opon dla siebie (2-3 miesiące temu) to nie było w ofercie GY Wrangler ATR w rozmiarze 31x10,5x15.
Proponowano mi 265/70/15 = 30x10,5x15.
Może poza Polską są dostępne większe ?

Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
-
Kiełbasa
- jestem tu nowy...

- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
- Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)
Post
autor: Kiełbasa » pt paź 13, 2006 11:56 am
pedro3 pisze:Kiełbasa pisze:Eskapada pisze:Rozmiar to 31x10,50x15 większa opona zmuli Ci auto szosie, spowoduje zwiększone zużycie paliwa oraz zwiększy poziom hałasu – tak wiec zostań przy seryjnym rozmiarze.
Do tego tak jak Ty użytkujesz auto najagresywniejszy bieżnik to opony typu AT – all terain :
1. Goodyear Wrangler AT/R
2. Pirelli Scorpion AT
3. BF Goodrich All Terain T/A KO
4. Fulda Tram 4x4 Tour
Wszystkie opony są i muszą być na felgę 15 calową bo taką masz.
A opony polecam markami i modelami w tej kolejności.

Na tych oponach, doskonale dasz sobie rade cały rok jeździć lato, jesień , zima. Generalnie AT-eki to bardzo dobre rozwiązanie na oponę całą roczną . Na szosę do miasta w Bieszczady na spęd jak znalazł bo te oponki maja bardziej otwarty bieżnik od Tych które masz – a masz BFGoodrich MACADAM T/A a te z kolei są oponami całorocznymi typowo szosowymi.
No chyba że chcesz typowo zimową oponę na najbliższe kilka miesięcy jesli tak, to to juz temat na inna rozmowę.
Good luck

Masz pewność, ze wszystkie te firmy PRODUKUJĄ taki rozmiar opon??
jakieś poparcie w katalogu?
Gdy ja szukałem opon dla siebie (2-3 miesiące temu) to nie było w ofercie GY Wrangler ATR w rozmiarze 31x10,5x15.
Proponowano mi 265/70/15 = 30x10,5x15.
Może poza Polską są dostępne większe ?

DLATEGO PYTAŁAM o jakis katalog czy cuś!!
Eska napisał o tych oponach a ich po prostu NIE MA

-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pt paź 13, 2006 1:25 pm
wyłącz ten caps lock - nie krzycz
ALL TERRAIN T/A KO 31X10.50R15 109S - są
WRANGLER ATR 265x70R15 112T OWL - są
SCORPION A/T 31X10.50R15 109S - są
TRAMP 4X4 TOUR 265x/75R15 112S OWL - są
W NRF są dostępne WRANGLER ATR 10.00R15 = 31x10.50R15 a o tym kraju była mowa BTW 265/70R15 aż tak zasadniczo nie odbiega rozmiarem od 31x10.50R15 baa wręcz do takie użytkowania jak koleżanka mogą być lepsze ( ciut mniejsze zużycie paliwa ciut lepsze osiągi )
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Wojtek-P
-

- Posty: 1177
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Wojtek-P » czw wrz 27, 2007 10:42 pm
Odkopuję
Potrzebne są AT-ki do miśka L200 z 2003 roku. Felgi 16, oryginalny (chyba) rozmiar to 205/80/r16, wysokość 73,4 cm, szerokość 20,5 cm.Auto będzie jeździło po czarnym, drogach gorszej jakości, trochę po terenie dlatego nie chcę cudować z rozmiarem. Wspomóżcie jaki rozmiar by wszedł i fajnie jeżdził.
Myślę o BFG AT 225/75/r16, 1 cm wyższa i 2 cm szersza - nie będzie ocierać o coś z przodu?
Z góry dzięki za info

-
Gene

- Posty: 395
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Gene » pt wrz 28, 2007 6:23 am
Ja mam tak i nic sie nie dzieje a Pojarka nie wyglada jak zabawka:
fabryczny rozmiar 245/70/ R16, H
zima Dunlop Grandtrek SJ 6 265/70/16
lato Wrangler AT/R 265/70/R16 112T
zero problemow

a przod masz ten sam co ja.
Do L200 zalecane tez sa takie 245/70/16. Sprawdzone w madrej ksiazce a nie w rzeczywistosci.
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pt wrz 28, 2007 6:38 am
L200 seryjnie jest na 31x10,5x15 i nie ma z nimi kłopotów zarówno A/T jak i M/T , kłopoty zaczynają sie przy rozmiarze 33x10,5x15 z odsadzeniem ET 10 nie ma problemów tylko trzeba podkręcić drążki , ale do felgi z ET -30 szerokości 8,5 cala to już potrzebny jest lifi z 2" . Optymalna szerokość z liftem 2" i podkręconymi drążkami o 2,5 cm to 32x11,5x15 felga 8,5x15 ET -30 i one robią na czarnym i w terenie
-
Gene

- Posty: 395
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Gene » pt wrz 28, 2007 6:50 am
Wlasnie nie wiem czy ta generacja przed "okraglakiem" nie wyjezdzala z fabryki juz na 16".
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pt wrz 28, 2007 8:05 am
Gene pisze:Wlasnie nie wiem czy ta generacja przed "okraglakiem" nie wyjezdzala z fabryki juz na 16".
tak na alusach ale i tak bez problemu wchodzą tam 15
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Wojtek-P
-

- Posty: 1177
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Wojtek-P » pt wrz 28, 2007 9:49 am
Dzięki za info

, ale nie zamierzam niczego tam motać
Samochód firmowy i w terenie katowany nie będzie. Zostają 16' i liftu nie będzie. Głównie chodzi mi o to, czy przy rozmiarach 235-260 nie odczuje się za dużej utraty mocy..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość