Pajero 2.5TD

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » czw gru 18, 2003 6:28 pm

Nikogo tu nie nazwałem młotkiem, ani nie miałem takiego zamiaru.
Wracając do silnika.
Różnica polega na innej pompie wtryskowej, raz że jest sterowana elektronicznie, dwa jest podwyższone ciśnienie wtrysku, a co za tym idzie większe rozpylenie i lepsze parametry spalania. Raczej zmiany konstrukcyjne w silniku nie wchodzą w grę, wszak to silnik schyłkowy. Tylko osprzęt.
Piszę to trochę chaotycznie, bo mam tylko ogólne informacje, nie miałem okazji rozbierać takiego silnika.........

Siwy

A łosie i tak to mają w nosie..... :)21

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pt gru 19, 2003 10:46 am

no to dalej .. czy wystarczy wymienić pompę wtryskową + sterowanie i mamy 115 potem chip i jest 147?
długi może więcej

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pt gru 19, 2003 10:55 am

A mnie sie zdawalo, ze te 2,8 Diesle 125 konikow mialy... hm...

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt gru 19, 2003 1:00 pm

Kosiarz pisze:A łosie i tak to mają w nosie..... :)21
Czasami sie to łosiom zdarza. Nie beda zaprzeczac. Ale az tak czesto to nie. 8)
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt gru 19, 2003 1:03 pm

pancziki pisze:no to dalej .. czy wystarczy wymienić pompę wtryskową + sterowanie i mamy 115 potem chip i jest 147?
A glowica silnika jest taka sama? Co jeszcze mierzy modul sterujacy?
Rodzi sie duzo pytan. Nie lepiej kupic mocniejszy silnik? a potem sprzedac stary?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt gru 19, 2003 1:18 pm

Biga pisze:
pancziki pisze:no to dalej .. czy wystarczy wymienić pompę wtryskową + sterowanie i mamy 115 potem chip i jest 147?
A glowica silnika jest taka sama? Co jeszcze mierzy modul sterujacy?
Rodzi sie duzo pytan. Nie lepiej kupic mocniejszy silnik? a potem sprzedac stary?
Jak kupisz mocniejszy silnik to zaraz skrzynia będzie nie taka, potem reduktor, mosty..... :-?
Kiedyś chciałem tak Tyrana przerabiać. Po przeliczeniu wyszło, że taniej i lepiej będzie go sprzedać i kupić GR-a :lol:

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn gru 29, 2003 5:13 pm

Sprawdziłem cenę tej pompy wyszło 13000 . Czyli jakieś 1300 zł za konia to chyba drogo co :)5 . Chyba że ktoś "popsuje" auto i będzie się części pozbywał nie drogo
długi może więcej

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Galloupe » wt gru 30, 2003 11:25 am

Sprawdziłem cenę tej pompy wyszło 13000 . Czyli jakieś 1300 zł za konia to chyba drogo co .
No mało to to nie jest :-?

Z innej beczki:
Jak powinien zachowywać się wskaźnik zapięcia napędów w Pajero 2.5TD ze skrzynią super select? Do tej pory jak miałem zapięty tylko tył to kontrolki symbolizujące przednie koła migały. Od wczoraj jest tak, że najpierw migają a potem przestają. Po zapięciu przodu kontrolki się zapalają. Jak ponownie wyłączę przód to kontrolki przednich kół znowu zaczynają migać a po jakimś czasie przestają? Mają one migać przez cały czas przy rozpiętym przodzie czy nie??? :)18

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » wt gru 30, 2003 11:34 am

Miganie oznacza stan przejściowy, albo jeżeli migaja dłużej to usterkę.
Ogólnie super select'em steruje bardzo proste urządzenie logiczne, które porównuje ze sobą sygnały z czujników położenia przesuwek w reduktorze i przesuwki w przednim dyfrze.
Siwy

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Galloupe » wt gru 30, 2003 11:43 am

Dzięki za odpowiedź.
Czyli jest możliwe, że jeżeli wcześniej zawsze migało (przejechałem do tej pory kilka tysięcy km) to jest coś nie tak. Albo coś nie kontaktuje - bo teraz jest dobrze raz źle... Przestało migać po ostrej jeździe bo drobnych wybojach. Jak sprawdzić poprawność działania tego ustrojstwa? Gdzie się ono znajduje, przy reduktorze?

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » wt gru 30, 2003 12:01 pm

Moduł jest w consoli środkowej, ale ma tak prostą budowę, że nie ma się co w nim popsuć.
Najprawdopododniej uszkodzony jest gdzieś wiązka od czujników przy reduktorze, albo przednim dyfrze.
Niestety przewody w samochodach japońskich nie są najwyższych lotów.
Często w kilkuletnich pojarkach zdarzają się korozje tych przewodów.
Sprawdź przy kostkach od czujnika dyfra (wewnętrzna strona prawej podłużnicy ramy)
Za taki stan rzyczy może być jeszcze odpowiedzialny elektrozawór podciśnienia, może nie "trzymać" - znajduje się na prawym nadkolu.
Siwy

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Galloupe » wt gru 30, 2003 12:09 pm

Dzięki. Posprawdzam. Może coś się poluzowało w wyniku tego, że już prawie nie mam poduszki pod reduktorem. A propos - poduszki szukać oryginalnej (gdzie?) czy pasuje od czegoś?
Pozdrawiam,
Galloupe

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » śr gru 31, 2003 12:17 pm

Ten elektrozawór może się "zawiesić" na skutek zafaflania błockiem. Po oczyszczeniu i przemyciu dalej działa .
A wracając do silnika czy można włozyć większą turbinę ? ktoś to praktykował?
długi może więcej

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr gru 31, 2003 12:29 pm

pancziki pisze:... czy można włozyć większą turbinę ?
Ale po co?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr gru 31, 2003 1:12 pm

Biga pisze:
pancziki pisze:... czy można włozyć większą turbinę ?
Ale po co?
będzie fajnie wyglądać :lol:

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr gru 31, 2003 3:36 pm

z turboljeta 8)
po co? malo masz koni i nm? Nie wierze....
(jak auto mulaste, to se zmien przelozenia na wolniejsze...)

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr gru 31, 2003 4:28 pm

Misiek Bielsko pisze:(jak auto mulaste, to se zmien przelozenia na wolniejsze...)
Sluszny kierunek :)2
Zredukowac reduktor zredukownaym reduktorem :D :D :D
i po sprawie.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr gru 31, 2003 6:47 pm

Zmień se opony na mniejsze to będzie jeździł :roll:
Silnik 2,5TD + opony 35" = muł
Pewne rzeczy są constans :-?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr gru 31, 2003 6:54 pm

mało kto zmienia na mniejsze, wiec stawiam, ze Panczki zmieni przelozenia...

poza tym, kto by sie przyznal, ze inwestycja 4000 byla nietrafiona :)21
trza brnac dalej....

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt sty 02, 2004 10:24 am

zmiana przełożenia + opony 35" = ukręcona półośka :roll:

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn sty 05, 2004 2:20 pm

No aż tak mulasty to nie jest , jeszcze nie było że gdzieś wklejiłem bo mocy zabrakło, ale parę kucyków więcej by się przydało 8)
długi może więcej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość