Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
caterpillar

- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Post
autor: caterpillar » czw kwie 05, 2007 9:43 pm
No tak, wszystko ladnie. Ale jak zakonserwowac profile/rame w srodku?
Chyba jedynym ekonomicznym (ale nie ekologicznym

) sposobem na to jest zalanie jakams starym olejem...
GG: 1105809
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » pt kwie 06, 2007 7:01 am
Stary olej to wyjątkowo kiepski pomysł

. Przepracowany zawiera sporo wrednych syfów, które mogą nawet przyśpieszyć korozję. Kiedyś na wsiach malowano tym sztachety.
Dawno temu Volvo do zabezpieczania profili zamkniętych używało pszczelego wosku. W czasach współczesnych trzeba się pofatygować do odpowiedniego sklepu/warsztatu i tam się dowiedzieć.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pt kwie 06, 2007 8:22 am
BooBoo pisze: W czasach współczesnych trzeba się pofatygować do odpowiedniego sklepu/warsztatu i tam się dowiedzieć.
czyli gdzie

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
caterpillar

- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Post
autor: caterpillar » pt kwie 06, 2007 9:27 am
Tylko nie mowcie mi ze fluidolem, to moze dobre w nowym aucie jak wyjdzie z fabryki
Sam olej to moze rzeczywiscie bezs sensu, moze jakis rozgzany, roztopiony smar?
Czemu olej, nawet przepracowany mial by niby przyspieszac korozje, z tego co mi wiadomo olej silnikowy musi zawierac oddatki antykorozyjnie?
GG: 1105809
-
Pikaś

- Posty: 366
- Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
- Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą
Post
autor: Pikaś » pt kwie 06, 2007 9:30 am
Wiem że profile zamknięte pryskają z pistoletu środkiem Cortanin? czy jakos tak,potem dopiero olejem ale nie przepracowanym tylko nowym ale gęstym.Wszystko z pistoletu.
gsm 501 736 409
-
Zbowid
-

- Posty: 11908
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pt kwie 06, 2007 7:13 pm
Taaaaa ... i znowu komu bardziej ufać inżynierowi czy wujkowi który robi tak od lat? Inżynier czy teoretyk - gawędziarz?
Wszystko kwestia wyboru - a mamy wolną wolę... ja tam bardziej szkiełko i oko wolę

Wesołych Świąt!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
Pikaś

- Posty: 366
- Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
- Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą
Post
autor: Pikaś » sob kwie 07, 2007 5:23 am
Zbowid,nie mówie że tak jest dobrze tylko że tak robią.Ale jest jak mówisz,każdy ma prawo wyboru.Jeśli możesz to podaj najbardziej sprawdzony sposób,czeka mnie to za niedługo jesli wszystko pójdzie dobrze.może byc na maila.
gsm 501 736 409
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » sob kwie 07, 2007 7:41 am
Pikaś pisze: .Jeśli możesz to podaj najbardziej sprawdzony sposób,czeka mnie to za niedługo jesli wszystko pójdzie dobrze.może byc na maila.
Pikas a nie było by lepiej zeby Zbowid do Ciebie przyjechał

śćiągnął budę wyszyścił i zakonserwował ramę
- po co ma czas poswięcac na pisanie listów niech sie do roboty wezmie

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » sob kwie 07, 2007 8:49 am
Eskapada pisze:
- po co ma czas poswięcac na pisanie listów niech sie do roboty wezmie

Zbowid sie leni, nie chce mu sie robic

mnie odeslal do jakiegos kolegi

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
Pikaś

- Posty: 366
- Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
- Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą
Post
autor: Pikaś » sob kwie 07, 2007 2:11 pm
Mało to chyba opłacalne dla mnie i dla niego , ze Świdnika do mnie to jak na kanary
gsm 501 736 409
-
Zbowid
-

- Posty: 11908
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » ndz kwie 08, 2007 5:57 pm
Chłopaki ja nie mam zakładu i nie wykonuję takich rzeczy..

Ja mogę Wam tylko technologię opisać i polecić co już zrobiłem. służę również konsultacjami - no i jak jakiś nerwowy malarz to mogę pomóc przekonać...
... za dopłatą

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
+ AND +
-

- Posty: 1072
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
- Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie
Post
autor: + AND + » ndz kwie 08, 2007 6:26 pm
Zbowid pisze:Chłopaki ja nie mam zakładu i nie wykonuję takich rzeczy..
jednak troche szkoda ze nie - odemnie całkiem blisko(w kazdym razie blizej niz na kanary

Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
-
Zbowid
-

- Posty: 11908
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » ndz kwie 08, 2007 6:42 pm
Odpisałem Ci na pv

masz już też karty techniczne przesłane.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
RBear
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 18, 2007 6:28 pm
- Lokalizacja: Śląskie
Post
autor: RBear » wt cze 19, 2007 7:36 pm
witam
Zbowid a czy orientujesz sie ile potzreba tej polecanej przez Ciebie chemii
na porzadna konserwacje krótkiej pojary

Pajero I krótki 89' 2,5 TD intercooler - przeszedł do histori
-
Greentop
-

- Posty: 243
- Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Greentop » ndz cze 24, 2007 12:10 am
inżynier powiedziałby tak:
zmierz powierzchnię ramy i przemnóż przez zalecaną grugość powłoki mnożąc wszystko przez współczynnik k zależny od pewności twoich obliczeń

dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!
-
Zbowid
-

- Posty: 11908
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » wt cze 26, 2007 12:02 pm
No nie przesadzajmy

ale z praktyki powiem, że z 5L możesz zrobić dół - rama, podwozie, mosty i wystarczy ci na środek.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » wt cze 26, 2007 4:45 pm
Panie Jarku

cos na PW nie zaglądamy?? Wyslalem wiadomosc chyba juz z miesiąc temu

Ile potrzebujesz czasu na zalatwienie farby?? Obowiązkowo czarnej, wierzchniej, na ten epoksyd co od Ciebie bralem.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
Zbowid
-

- Posty: 11908
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » wt cze 26, 2007 6:30 pm
We wtorek masz na miejscu

wiesz jak to jest te kobiety

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
lisiurski
-

- Posty: 1125
- Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: lisiurski » wt cze 26, 2007 6:53 pm
Greentop pisze:inżynier powiedziałby tak:
zmierz powierzchnię ramy i przemnóż przez zalecaną grugość powłoki mnożąc wszystko przez współczynnik k zależny od pewności twoich obliczeń

lub

"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią
-
BaRy
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: pn sie 04, 2003 4:47 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: BaRy » pt sie 24, 2007 4:54 pm
Sorka że odgrzebuje.
Powiedzcie w jaki sposób czyścicie ramę od wewnątrz w swoich Miśkach

Ja w moim L200 mam w ramie wuchtę błota i teraz nie wiem jak mam się go stamtąd pozbyć, myjka ciśnieniowa może nie starczyć.
Może macie jakieś inne patenty
Czy po wyczyszczeniu i zakonserwowaniu wato zaślepiać te wszystkie otwory w ramie
Acha jako podkład antykorozyjny mam zamiar użyć "Corizon"
Macie może jakies doświadczenia z tym produktem??
Pzdro
-
Kicul
-

- Posty: 188
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kicul » pt sie 24, 2007 5:30 pm
właśnie się z tym męczę trzeci dzień , odkurzacz , do tego rurka paliwowa o średnicy 1,5 cm , troche taśmy , taśmą owijasz , żeby uszczelnić i wkładasz do "otworów technologicznych " w ramie , wciąga wszystko znakomicie , jak nie daje rady to pogrzebaczem z drucianego wieszaka dzialam i dalej idzie , pare kilo

rdzy pomieszanej z piachem juz tym sposobem usunąłem

Kicul pozdrawia
-
BaRy
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: pn sie 04, 2003 4:47 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: BaRy » pt sie 24, 2007 5:35 pm
Kicul pisze:właśnie się z tym męczę trzeci dzień , odkurzacz , do tego rurka paliwowa o średnicy 1,5 cm , troche taśmy , taśmą owijasz , żeby uszczelnić i wkładasz do "otworów technologicznych " w ramie , wciąga wszystko znakomicie , jak nie daje rady to pogrzebaczem z drucianego wieszaka dzialam i dalej idzie , pare kilo

rdzy pomieszanej z piachem juz tym sposobem usunąłem

Dzięki
Spróbuje wykorzystać ten ten Twój patent.
Ja już kombinuje czy taką spiralą do przetykania rur nie było by ok.
Albo przełożyć stalową linkę i do wiertarki ją żeby tam dobrze oczyścić. (tak czyściliśmy wydechy w motocyklach)
A robisz coś żeby tyle błota do ramy już później nie nalatywało

XJ 91
-
Kicul
-

- Posty: 188
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kicul » pt sie 24, 2007 5:47 pm
ja mam chyba inna sytuacje , moja rama jest bardzo pordzewiala , od środka usuwam tylko stare błoto ( strasznie duzo ) zmieszane z rdza , potem chce to wymyć ( co by pyły usunąć ) i odtłuścić ( pewnie ludwik ) , a następnie mam już kupiony fertan i go wpsikam pistoletem z rurką , ze dwa razy powtórzę zabieg a na koniec mam środek do konserwacji profili zamkniętych - też pistoletem - inter troton się nazywa 14 zł za litra i wszystko

, otworow nie będę zatykał , bo chyba nie ma sensu , na szczęście fertan ( ponoć ) nie wymaga dokładnego oczyszczenia powierzchni bo reaguje z rdza , już go testowałem
Kicul pozdrawia
-
Kicul
-

- Posty: 188
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kicul » pt sie 24, 2007 6:08 pm
nawet nie mialem pomysłu jak dokładnie oczyścić wnętrze ramy , niczym tam nie dotrzesz , wiec po prostu wybierz jak najbardziej agresywny środek , ja mam samą rdzę , stara powłoka odpadła razem z płatkami rdzy , więc nie mam problemu żadnego , ciężko może być Ci oczyścić tylną część ramy ( nie wiem jak w L200 - u mnie brak otworów technologicznych ) , ale akuratnie stal na boczku przyrdzewiała i otworek technologiczny wykułem młoteczkiem

, w środku rdzy "po dach " , już prawie oczyszczone
robota koszmarna - ale u mnie nikt chyba od nowości pod auto nie zaglądał.....

Kicul pozdrawia
-
BaRy
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: pn sie 04, 2003 4:47 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: BaRy » pt sie 24, 2007 6:24 pm
Ja nie mam z tym problemu bo zwaliłem całą pake i mam otwarte dojście na końcu ramy:
Teraz kombinuje jak kabinę zdjąć.

XJ 91
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość