Spaliłem pierwsze 70 litrów ropy i wyszło mi całkiem fajnie

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr maja 02, 2007 11:40 am

Gene pisze:Przy 170 na godzine .....
..... moje Pajero osiąga pierwszą prędkość nadświetlną i odlatuje w niebyt :)2
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 02, 2007 12:09 pm

gossy pisze:
Gene pisze:Przy 170 na godzine .....
..... moje Pajero osiąga pierwszą prędkość nadświetlną i odlatuje w niebyt :)2
tak tak w niebty :roll: a głowice mozan sobie potem w odbyt włożyć :)21


Miski jeżdzące 170 km / h i palące 8, 7 litra ON / 100 km to takich rzeczy to nawet Erze nie mają :)21

Dla tego żądam !! zmienic nazwe tematu na Baśnie Braci Grim :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr maja 02, 2007 12:15 pm

Eskapada pisze:
gossy pisze:
Gene pisze:Przy 170 na godzine .....
..... moje Pajero osiąga pierwszą prędkość nadświetlną i odlatuje w niebyt :)2
tak tak w niebty :roll: a głowice mozan sobie potem w odbyt włożyć :)21


Miski jeżdzące 170 km / h i palące 8, 7 litra ON / 100 km to takich rzeczy to nawet Erze nie mają :)21

Dla tego żądam !! zmienic nazwe tematu na Baśnie Braci Grim :)20
Chyba, że konstruował tego miśka Mc Gaywer :)21
To pewnie i na wodzie pojedzie :P
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr maja 02, 2007 12:33 pm

Raczej na "Bajki braci jacekz i Gene" :)21
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » śr maja 02, 2007 1:01 pm

:)21 :)21 :)21
ej no powaga... spokojnie sobie dociagnalem na 5 biegu do 170, chwile pojechalem i zdjalem noge z gazu. Mam raczej teraz szosowe opony i nowe autko, chcialem zobaczyc jak sie bedzie zbieral i tyle. Nie wiedzialem, ze to jakies lol to 170.
:wink:
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 02, 2007 2:22 pm

Gene pisze:Nie wiedzialem, ze to jakies lol to 170. :wink:
nie no co ty, to normalka zwlaszcza autem, ktore konstrukcyjnie jest starym struclem (inna zabudowa L200 z 2,5 litrowym "dinozaurem" pod maską na posrednim wtrysku) a ty piszesz jeszcze ze ze:
Gene pisze:Mialem pod pedalem jeszcze sporo zapasu ale (...)
Na takie teksty to mozesz laski w barze wyrywac... Troche powagi chlopie bo gadasz jak bys dres nosil.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr maja 02, 2007 2:48 pm

Aż boję się pomyśleć ile byś wyciągnął z fiata 126p :wink: :P
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr maja 02, 2007 4:12 pm

Panowie - kolega @Gene ma Sporta w wersji Dakar:

wg jednego portalu:
"W limitowanej wersji Mitsubishi Pajero Sport DAKAR moc wysokoprężnego silnika 2,5 TD zwiększono do 136 KM a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 270 Nm. Prędkość maksymalna 150 km/h."

inny portal podaje:
"Pajero Sport 2.5 TD MT (5) MY2002-2006
Parametry samochodu po zamontowaniu chipa:
Moc silnika 98 KW, (131 KM), maks. mom. obr. 278 Nm, Prędkość maks. 145 km/h"


Dlaczego producent podaje prędkość maksymalną 145 - 150 km/h, czyżby ograniczenie z Dakaru? :wink:
No i jak kolega Gene wygenerował 170 km/h ??
Nie mój problem - może dociera wozik?
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 02, 2007 4:29 pm

gossy pisze:No i jak kolega Gene wygenerował 170 km/h ??
moze zalożyl koła od roweru :)21

potwierdzam:
Obrazek
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr maja 02, 2007 5:06 pm

Gene pisze::)21 :)21 :)21
ej no powaga... spokojnie sobie dociagnalem na 5 biegu do 170
Podziwiam twój spokój jazdy ponad 20km/h od maksymalnej :)3
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » śr maja 02, 2007 5:35 pm

Przeciez to nie zawody w osiaganiu maksymalnych predkosci. Napisalem jak bylo i juz. Nie musicie wierzyc ale prosze nie posadzajcie mnie o przesade czy bajer. Na tym forum nikogo predkosc nie interesuje. Chcialem sprawdzic i juz. Napisalem jak bylo. Auto przejechalo 6k i leje dobre paliwo. Mam mieszane uczucia bo nie myslem, ze wywolam jakas afere. Nie che ciagna tego zagadnienia bo chyba odbieglismy od tematu.
Pewnie juz nie bede powtarzal tego bo szkoda auta i paliwa a i tam gdzie czesto jezdze nie ma tyle miejsca aby spokojnie sie rozpedzic. Znam parametry Sporta. Tylko co to jest tak dokladnie ta predkosc maksymalna? Na liczniku mam podzialke do ponad 200 a czerwone pole na obrotomierzu mam od 5k. Jeszcze troche brakowalo do tego miejsca...
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr maja 02, 2007 6:41 pm

Gene pisze:Tylko co to jest tak dokladnie ta predkosc maksymalna? Na liczniku mam podzialke do ponad 200 a czerwone pole na obrotomierzu mam od 5k.
@Gene - twój Sport, robisz z nim co chcesz, my wyrażamy swoje zdanie na zdania innych.

Prędkośc maksymalną nie ogranicza podziałka na prędkościomierzu i początek czerwonej skali na obrotomierzu, ogranicza ją wytrzymalość poszczególnych podzespołów pojazdu na obciążenia powyżej tej prędkości. Może malutki Japończyk zobaczył podczas testów że przy 159 kmh rozpada się np łożysko koła (tfu, tfu, czego ci nie życzę).
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw maja 03, 2007 5:00 am

Gene pisze:Auto przejechalo 6k i leje dobre paliwo.
chyba rakietowe :)21
Gene pisze:Na liczniku mam podzialke do ponad 200
a fiat 126p do 140 i co mu po tym??
Gene pisze:a czerwone pole na obrotomierzu mam od 5k. Jeszcze troche brakowalo do tego miejsca...
bo to nie znaczy ze na 5tym biegu w rzeczywistych warunkach jazdy tym autem domkniesz obrotomierz (zbyt slaby silnik w por. do masy/oporow auta), dlatego predkosc max to 150 a nie 170 jak to sobie wyliczyles...
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw maja 03, 2007 5:49 am

Wszystko zmieni się jak zamontujesz właściwy szybkościomierz i obrotomierz :)21 :)20
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
jacekz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 2:42 pm
Lokalizacja: pow. Pruszków

Zrobilem 91 km z GPS-em i błąd wyszedł ok. 1%

Post autor: jacekz » sob maja 05, 2007 5:04 pm

Witajcie ponownie.
Zrobiłem sobie wycieczkę do Borek pod Tomaszowem z GPS-em (Garmin). no i robiąc 90 km różnica miedzy GPS a licznikiem to mniej niż 1%, 800m dokładnie.
Za to prędkościomierz kłamie, jadąc 110 km/h wg GPSa prędkościomierz pokazywał 120 km/h a przy 60 na prędkościomierzu GPS pokazał 55km/h.
10.04.2007 stałem sie posiadaczem Pajero I 1990, 2,5 TD, Long, manual

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » sob maja 05, 2007 6:40 pm

polecam najtansze rozwiązanie.montaz licznika rowerowego.Nie ma smiechu.predkosc ma do 300ha wartosc wpisujesz z obwodu koła takze nie wazne jakie opony założysz jesli wpiszesz obwód to zawsze liczy dobrze predkosc.Pozatym to dobry komputer pokładowy.mierzy ci dystans dzienny,całkowity,itak dalej i ten tego.
a wydatek około 30-70 pln.montują w autach tak samo jak w rowerach ,nawet jako komp w motorach.przelicza wszystko nawet okrązenia może Ci policzyc na jakiś offroadowkach po torze.i wtedy moze dopiero da sie zobaczyc poprawne wskazania predkosciomierza.Jakos nie widzę autobusu zeby cisnął 170/h.Canter jest dużo lżejszy,o wiele szybciej sie zbiera niz duża pojara (rozumiem skrzynia nie daje na predkosc a na moc) i przy tym silniku 2,8 nie da rady do 170.Canter bez paki,bo takim mialem okazje ostatnio jechac.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » pn maja 07, 2007 7:53 am

Wracajac do tematu, droge powrotna z Bratki do Wawy robilem w nocy i jechalem gdzies w granicach 110-130 km/h (wskazania licznika na oryginalnych kolach) mialem Shell V-Power i Sport spalil nie cale 10l ropy.
Z wyliczen wyszlo 9.8 l. Delikatnie jechalem i sie udalo. W miescie nie mam szans na tyle. Z wielu prob i pomiarow jazda po miesicie wychodzi kolo 11. To i tak nie jest zle. :)2
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » wt maja 08, 2007 10:30 am

własnie z pusta laweta (ok 600kg) sportem 98 na odcinku ok 800km po niemieckiej banie z predkością 100-110 km/h spalił ok 12 l/100 km. A4 leciałe wiec troche górek miałem.

Awatar użytkownika
Bartolomeo
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bartolomeo » wt maja 08, 2007 4:02 pm

Videlec pisze:
Gene pisze:Auto przejechalo 6k i leje dobre paliwo.
chyba rakietowe :)21
Gene pisze:Na liczniku mam podzialke do ponad 200
a fiat 126p do 140 i co mu po tym??
Gene pisze:a czerwone pole na obrotomierzu mam od 5k. Jeszcze troche brakowalo do tego miejsca...
bo to nie znaczy ze na 5tym biegu w rzeczywistych warunkach jazdy tym autem domkniesz obrotomierz (zbyt slaby silnik w por. do masy/oporow auta), dlatego predkosc max to 150 a nie 170 jak to sobie wyliczyles...

Oj panike siejecie z ta predkoscia...
Akurat Sportem nigdy nie jechalem ale moim L200 ze sporo slabszym silnikiem (87KM tylko) rozpedzilem sie do prawie 150km/h (no, 145 niech bedzie) - autostrada w DE. Przez moment, ale tyle jechalem i to nie spadajac z urwiska. Oponki mam szosowe raczej (BFG Long Trail), jechalem raczej na lekko. Obroty mialem gdzies w okolicach 3500-3700
(dokladnie nie pamietam, ale nigdy nie udalo mi sie nawet zblizyc do 'czerwonego').
Podsumowujac, nie widze nic dziwnego zeby Sport pocisnal te 170km/h. Fakt, ze dlugo tak nie pojedzie bo sie zacznie rozpadac, ale kurde pojedzie...
Te utyskiwanie tu brzmi jak jakas zazdrosc, ze nikt sie nie sprobowal (zabraklo odwagi albo glupoty - niepotrzebne skreslic ;) )przycisnac gazu do oporu w swoim 'oplywowym fortepianie' i tu marudzi, ze 'tak szybko nie pojedzie'...
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny ;)
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » wt maja 08, 2007 5:23 pm

to i ja dorzuce swoje trzy grosze. Pajero II krotkie, 2,8 TD GLS. spalanie srednie 10-12 litrow. noga lekka, bez scigania i wysokich obrotow. zbiornik 75 litrow (kazdy Pajero II krotki tyle ma).

jak ja bym chcial zeby palil ponizej 10 :)21


a jazda z przyczepka 1000kg spalanie 11 litrow.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt maja 08, 2007 7:42 pm

piotr_z pisze: (kazdy Pajero II krotki tyle ma).
Wprowadzasz w błąd, nie każde.
GG 3597101 tel. 602-673-905

psikus87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw maja 03, 2007 4:36 pm

Post autor: psikus87 » wt maja 08, 2007 10:06 pm

witam. aktualnie nie mam juz misia ale jeszcze pol roku temu mialem pajero I 2.5 TDi 91' opony BFG256/15/70 i tez spalanie w trasie okolo 8L/100km, w miescie od 11 do 14...teren wiadomo od 20 w gore...lekki teren okolo 10. jezeli silnik jest zadbany to i na tak szerokich kapciach i przy tej kwadratowosci auta da sie wyciagnac nim 8 litrow na100km. (ja wymienilem wtryski i pierscienie...wszystkie plyny, oleje i filtry) troche drogo ale przynajmniej mialem pewnosc ze wszystko dziala. i spalanie mnie zaskoczylo...(w sumie to chodze w lekkich butach ;) ) polecam trening latem na boso....bardzo fajnie mozna wyczuc auto i nauczyc sie oszczednej jazdy (nie przyspieszac gwaltownie...spokojnie i powoli dodawac gazu..utrzymywac od 1800 do 2300 obrotow - efekt = 8L na 100km w trasie).

PS: to dotyczy tylko 2.5 TDi (95KM)...z innymi nie mialem do czynienia ale przy mniej zadbanych silnikach o tej pojemnosci spalanie pewnie w okolicach 9 litrow.

psikus87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw maja 03, 2007 4:36 pm

Post autor: psikus87 » wt maja 08, 2007 10:08 pm

aha i zapomnialem dodac ze to tak w jezdzie do 100km/h...co 10km/h o litr wiecej mi palil.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr maja 09, 2007 5:56 am

psikus87 pisze:spalanie mnie zaskoczylo...(w sumie to chodze w lekkich butach ;) ) polecam trening latem na boso....bardzo fajnie mozna wyczuc auto i nauczyc sie oszczednej jazdy (nie przyspieszac gwaltownie...spokojnie i powoli dodawac gazu..utrzymywac od 1800 do 2300 obrotow - efekt = 8L na 100km w trasie).

PS: to dotyczy tylko 2.5 TDi (95KM)...z innymi nie mialem do czynienia ale przy mniej zadbanych silnikach o tej pojemnosci spalanie pewnie w okolicach 9 litrow.
Czegoś nie rozumie, ktoś kupuje auto 4x4 kloca prawie 2 t. 20 letnia myślk techniczna i oczekuje spalania jak samochód 1, 2t z silnikiem 1,2.
Kupuje 4x4, to liczę się ze sporym spalaniem, rozumie, że pali ponad 12 no to można sprawdzać dlaczego.
A tak czytam, lekka noga, nie przyspieszać gwałtownie itd itd, to poco to auto?
W instrukcji jest napisane od 10 do 14 l. więc po co się oszukiwać, że mi palił będzie 8l?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr maja 09, 2007 6:33 am

goszen pisze:
piotr_z pisze: (kazdy Pajero II krotki tyle ma).
Wprowadzasz w błąd, nie każde.
no to juz nie wiem kto ma racje, instrukcja uzytkowania Mitsubishi motors czy Ty. Zrobie skana stronki z tymi danymi i wstawie. moze MMC jest gupie... :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość