pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » pn wrz 03, 2007 8:33 am

ja mam dosc ciekawe pyhtanie czy wentylator chlodnicy w pajero 2 powinien sie caly czas krecic? jeden mechanik powiedzial mi ze jest na krotko u mnie spiete i ze wentylator caly czas sie kreci i stad brak mocy???? prawda? czy blef :P

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn wrz 03, 2007 8:44 am

Wentylator sie kreci, caly czas, tylko raz sie kreci na luzie a raz z zapietym wisko.

Jesli zaraz po odpaleniu wentylator na wyzszych obrotach wyje a potem cichnie, zeby znow wyc na dobrze rozgrzanym, wszystko OK

Jesli wisko masz spiete na debowo to na stojacym silniku nie bedziesz go mogl obrocic (wentylatora).

Zblokowane wisko, skutkuje glownie niedogrzaniem silnika, korozja siarkowa (niskotemperaturowa), ogolnie spadkiem trwalosci.

Osiagi, moc spada niezauwazalnie, jesli wogole, ale trwalosc spada dramatycznie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » pn wrz 03, 2007 8:52 am

no dobra mechanik powiedzial ze wentylator jest spiety na krotko, to jak to jest ? jest od tego jakis czujnik? jesli tak to gdzie? chce dojsc do tego bo coprawda silnik dogrzewa sie ale niepokoi mnie ciagle krecący sie wentylator

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn wrz 03, 2007 9:02 am

Nie ma zadnego czujnika, tylko sprzeglo lepkosciowe, taki chytry uklad, ktory zasprzegla wentylator mechanicznie na podstawie lepkosci oleju, ktora to jest funkcja temperatury tegoz oleju. Jak chcesz sprawdzic, zlap za wentylator, na stojacym silniku i sprobuj nim przekrecic. Jak obrocisz z oporem, znaczy ze wisko dziala, jest to opisane juz wielokrotnie na tym forum, ale sprawdz recznie najpierw.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn wrz 03, 2007 10:10 am

Gifter który to fachowiec Ci naprawia auto 8) ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » pn wrz 03, 2007 2:21 pm

w Przyłeku koles doszedl ze wentylator jest uszkodzony, zaden wczesnij tego nie zauwazyl, tak wiec plus dla niego, niestety kolejna rzecz do wymiany...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt wrz 04, 2007 6:39 am

To nie wyjasnia spadku mocy.

A co jest z wentylatorem nie tak? Kreci sie swobodnie caly czas, czy zapiety na debowo?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt wrz 04, 2007 9:03 am

Gifter zmień tego gamonia na mechanika albo nie mów ze to mechanik Prędzej masz grypę niż spiety na sztywno wentylator. Widziałem Twoje auto słyszałem jak pracuje ..gdybyś wisko miał spięte na stałe to gwizd byłby jak przy stracie F16 :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » wt wrz 04, 2007 9:34 am

Problem jest w tym, że trudno znaleźć normalnego mechanika do naszych aut :cry:
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » wt wrz 04, 2007 9:54 am

Eskapada to zmien laryngologa go slychac ten wentylator na ulicy jakby F16 leciał, zapraszam do zabkowic na pokaz :P wisko jest uszkodzone wentylator na wylaczonym silniku nie da sie krecic reka, wymienie i zobacze jak auto bedzie smigac :P

Awatar użytkownika
rorte
 
 
Posty: 185
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:45 am
Lokalizacja: zamosc

Post autor: rorte » wt wrz 04, 2007 12:18 pm

witam :) otóż po pół roku jazdy,dowiedzialem się ze mam z tyłu blokade cierną LSD ,i do tej pory lałem olej mineralny :-? Jaki tam olej powinno sie lać ??

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt wrz 04, 2007 1:08 pm

Gifter pisze:Eskapada to zmien laryngologa go slychac ten wentylator na ulicy jakby F16 leciał, zapraszam do zabkowic na pokaz :P wisko jest uszkodzone wentylator na wylaczonym silniku nie da sie krecic reka, wymienie i zobacze jak auto bedzie smigac :P
Jak na goracym to nie ma w tym nic zlego, ale jak na zimnym mozesz ukrecic to masz spiety.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » wt wrz 04, 2007 2:06 pm

na zimnym nie da sie krecic, na cieplym tez nie, a ponoc powinien dac sie ruszac reka tak wiec zepsuty...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt wrz 04, 2007 3:36 pm

rorte pisze:witam :) otóż po pół roku jazdy,dowiedzialem się ze mam z tyłu blokade cierną LSD ,i do tej pory lałem olej mineralny :-? Jaki tam olej powinno sie lać ??
wylej ten olej co masz odkręć dekiel obudowy dyfra kup Motosol czy inne chemiczne świństwo do mycia silników, zaolejonych podzespołów wymyj dokładnie można nawet myjką ciśnieniową i zalej olej SHELL SPIRAX
Pamietaj jednak ze blokada LSD moze Ci nie działać bo juz jest uszkodzona nie własciwym olejem :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
rorte
 
 
Posty: 185
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:45 am
Lokalizacja: zamosc

Post autor: rorte » wt wrz 04, 2007 5:41 pm

dzęki Bartek :)
Kolega mi poradzi inny sposób tzn.nalać ropy ,przejechać parę metrów,zlać ropę,i zalać oleju :) Co wy na to ??
Na początku jeżdziłem na fedima extrem evolution 31x10.5x15,które to oponki "nierobiły" :)21.Teraz są simexy 32x9.5x15-dla mnie bomba :)23
Ze względu na to że w bardzo krótkim czasie rozpier.. miśkę,(jest w trakcie remontu)planuję się "uspokoić'' Pytanie czy dobrym pomyslem jest zakup BFG MT 32X11.5X15(chce oczywiscie przejeżdżać "wieksze kałuże")Czy silnik 2.5 tdi da radę ?? Czy półośki,reduktor dadzą radę ??

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt wrz 04, 2007 6:57 pm

:o

nie wierzę, oczom własnym nie wierzę.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
rorte
 
 
Posty: 185
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:45 am
Lokalizacja: zamosc

Post autor: rorte » wt wrz 04, 2007 7:05 pm

BooBoo pisze::o

nie wierzę, oczom własnym nie wierzę.
??

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt wrz 04, 2007 7:26 pm

Rorte użyj opcji szukaj lub po prostu ręcznie sprawdź interesujące Cię wątki
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt wrz 04, 2007 7:29 pm

A po za tym zacząłbym od : http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=40208

bo profil masz prawie rewelacja...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt wrz 04, 2007 7:59 pm

rorte pisze:dzęki Bartek :)
Kolega mi poradzi inny sposób tzn.nalać ropy ,przejechać parę metrów,zlać ropę,i zalać oleju :) Co wy na to ??
Na początku jeżdziłem na fedima extrem evolution 31x10.5x15,które to oponki "nierobiły" :)21.Teraz są simexy 32x9.5x15-dla mnie bomba :)23
Ze względu na to że w bardzo krótkim czasie rozpier.. miśkę,(jest w trakcie remontu)planuję się "uspokoić'' Pytanie czy dobrym pomyslem jest zakup BFG MT 32X11.5X15(chce oczywiscie przejeżdżać "wieksze kałuże")Czy silnik 2.5 tdi da radę ?? Czy półośki,reduktor dadzą radę ??

1 litr ON kosztuje około 4 zł a pół litra motosolu który odtłuszcza znacznie lepiej niz ropa kosztuje około 6 zl więc nie widzę sensu pieprzenia sie w ropie :)21

Simex32x9,50 ma identyczne wymiary jak BFG MT 32x11,50 z tą różnica ze Simex jest wyższy a szerokość zbliżona. Jeśli auto upalne było na tak agresywnym bieżniku jak w Simex to BFG 32x11,50 nie będzie i nie jest żadnym wyczynem dla podzespołów napędowych i motoru. Masz lift zawieszenia wiec opona się spokojnie tam zmieści
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
AdamL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Piła

Post autor: AdamL » śr wrz 05, 2007 11:14 am

Witam. Ja trochę z innej beczki:)

Czy ktoś z Was posiada może gdzieś w rupieciach taką blachę od oświetlenia tylnej tablicy rej.? A może i całe plastiki. Ostatnio musiałem wymienić żarówki i okazało się, że wszystko przegniło, w dodatku plastiki popękane. Foto z tym elementem (nie jestem pewien czy zadziała).

Pozdrawiam
Adam

http://www.mFoto.pl/uploads/1505/dsc00106_b47ad.jpg
http://www.mfoto.pl/show.php?id=511705
Pajero '89 3.0 V6 long

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » śr wrz 05, 2007 11:21 am

AdamL pisze:Witam. Ja trochę z innej beczki:)

Czy ktoś z Was posiada może gdzieś w rupieciach taką blachę od oświetlenia tylnej tablicy rej.? A może i całe plastiki. Ostatnio musiałem wymienić żarówki i okazało się, że wszystko przegniło, w dodatku plastiki popękane. Foto z tym elementem (nie jestem pewien czy zadziała).

Pozdrawiam
Adam

http://www.mFoto.pl/uploads/1505/dsc00106_b47ad.jpg
http://www.mfoto.pl/show.php?id=511705
no to moja jak ruszyłem wyglądała gorzej :x zastanawiam się czy tego jakoś nie dorobić, bo drogie toto i raczej w komplecie z plastikiem sprzedają. Na razie robi drutex (wieszak z pralni nieodłącznym dostawcą dobrej jakości drutu do takich zastosowań), ale zastanawiam się nad wystruganiem czegoś takiego z kawałka metalu. Gorzej z oświetleniem tablicy, utleniło się u mnie na amen, i nie wiem czy szukać oryginału, czy coś dorabiać (nie przepadam za samoróbkami), rozważam zakup kompletu, ale na alledrogo było ostatnio drogo.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

powa

Post autor: powa » śr wrz 05, 2007 11:35 am

kiedyś reanimowałem w podświetlanie tablicy w plaskaczu jakimś: zakupiłem kilka(chyba 4) białych Ledów szerokokątnych(takich po ok 1 zł). Wywierciłem dziury w obudowie podświetlania i wsadziłem Ledy na silikonie czy kleju(nie pamiętam już) tak, aby świeciły na tablice. Później podłączyłem je przez opornik do zasilania izolując wszystkie połączenia i już. Koszt około 10 zł wyszedł chyba a roboty było na kilkanaście minut.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » śr wrz 05, 2007 11:40 am

powa pisze:kiedyś reanimowałem w podświetlanie tablicy w plaskaczu jakimś: zakupiłem kilka(chyba 4) białych Ledów szerokokątnych(takich po ok 1 zł). Wywierciłem dziury w obudowie podświetlania i wsadziłem Ledy na silikonie czy kleju(nie pamiętam już) tak, aby świeciły na tablice. Później podłączyłem je przez opornik do zasilania izolując wszystkie połączenia i już. Koszt około 10 zł wyszedł chyba a roboty było na kilkanaście minut.
Niegłupie, a gdyby dać ledy po 1.5 V sztuk 8 szeregowo, to opornik byłby niepotrzebny? Przepraszam za laickie pytanie, alem noga z elektryki. Na razie muszę poszukać jeszcze prądu do oświetlenia, bo on też uciekł. Mam nadzieję, że zdążę przed zabraniem mi dowodu za taką pierdołę.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

powa

Post autor: powa » śr wrz 05, 2007 11:47 am

Kabal pisze:
powa pisze:kiedyś reanimowałem w podświetlanie tablicy w plaskaczu jakimś: zakupiłem kilka(chyba 4) białych Ledów szerokokątnych(takich po ok 1 zł). Wywierciłem dziury w obudowie podświetlania i wsadziłem Ledy na silikonie czy kleju(nie pamiętam już) tak, aby świeciły na tablice. Później podłączyłem je przez opornik do zasilania izolując wszystkie połączenia i już. Koszt około 10 zł wyszedł chyba a roboty było na kilkanaście minut.
Niegłupie, a gdyby dać ledy po 1.5 V sztuk 8 szeregowo, to opornik byłby niepotrzebny? Przepraszam za laickie pytanie, alem noga z elektryki. Na razie muszę poszukać jeszcze prądu do oświetlenia, bo on też uciekł. Mam nadzieję, że zdążę przed zabraniem mi dowodu za taką pierdołę.
opornik musi być w celu zmniejszenia prądu płynącego przez LEDa. Każda dioda ma bardzo małą rezystancję w kierunku przewodzenia - po podłączeniu bezpośrednio do źródła prądu uległa by ona spaleniu.

Podłącz diody równolegle względem siebie i szeregowo przez opornik pod napięcia. Wartością opornika możesz podregulować jasność świecenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości