śrubka

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 28, 2008 9:43 am

jak to tym razem stanelo to nie wiem bo jeszcze nie rozbieralem (jezdze plaskaczem) poprzednim razem wszystko stalo lekko zapieczone :-? (obawiam sie, ze nie sluzą zaciskom srodki do czyszczenia felg :wink: )

tym razem chcialbym to zrobic dobrze.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » śr maja 28, 2008 9:51 am

środki środkami ale tam powinieneś mieć gumki tj w zaciskach aby właśnie nic nie probowało sie tam dostać. sprawdź tez co kryje sie pod gumkami osłaniającymi tłoczki, a może cos blokują ci tłoczki? ja jak robiłem to wymieniałem komplet: tarcze,klocki,wężyki,reperaturki zacisków
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 28, 2008 9:56 am

tarcze i klocki tez mam nowe... ale przednie klocki po tym drugim "przycieciu" juz chyba wymienie.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » śr maja 28, 2008 9:59 am

zobacz który klocek wewnętrzny czy zewnętrzny sie zjechał i wtedy będziesz wiedział co dalej robic
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » śr maja 28, 2008 6:55 pm

ja jeszcze swoich nie rozebrałem ale , po przeczytaniu tego tematu zaintersowałem sie swoimi hamulcami. i... lewe koło... ta "śrubka" o ile sie nie mylę to górna od zacisku. więc cały zacisk rusza sie lewo prawo na blisko 1cm. po odkręceniu dolnej. i tłoczek praktycznie stoi w miejscu. po weekendzie rozpoczynam walkę. Przemy, gdzie można dostać taki smar ?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » śr maja 28, 2008 7:53 pm

W wiekszosci sklepow auto-moto dostaniesz smar, czasem daja tez do reperaturek, tak jak i do przegubow. Koszt niewielki, moze ze 20 szelestow na wszystkie zaciski.

P.S. Wpadnij do hydraulicznego i kup sobie taka wloknine/szmatke do czyszczenia rurek miedzianych - pozwoli to delikarnie usunac rdze z gladzi tloczka, bo jak jest zapieczony to na 100 % sie przyda - koszt ze 2 zl sztuka, 1 powinna wystarczyc.

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » śr maja 28, 2008 8:24 pm

mam paste do oczyszcznia miedzi przed lutowaniem - chyba też się nada?

a te reperaturki to co to? te blaszki wokół klocków? czy chodzi raczej o te uszczelniacze tłoczka?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » śr maja 28, 2008 9:02 pm

Ta pasta do lutowania miedzi to jakis kwas chyba, darowalbym sobie to bo moze pozostawic spore wzery i bedzie pozamiatane. Lepsza bedzie ta wloknina lub bardzo drobny papier scierny.

Uszczelniacze tloczka to jedna gumka + sprezyka.
Pasowaloby przy okazji wymienic gumki na prowadnicach. W tym przypadku jedna jest mniejsza, druga wieksza (zaluje ze nie probilem fotek jak reanimowalem swoje). W ramach tego mojego bledu masz tu rysunek pogladowy zacisku hamulcowego.

http://www.nvo.com/jchiew/nss-folder/do ... brakes.pdf

Na 27 stronie jest rysunek; masz do wymiany gumki oznaczone numerami:

6, 7, 9, 11

Powodzenia.

P.S. Smar pakujesz wszedzie, gdzie mozliwe (w tloczek z umiarem - coby mial lepiej wejsc), czyli numery:
1, 2, 4, 5, 6, 7 + pod kapselek nieoznaczony zadnym numerem na rysunku obok sruby nr. 2

Jak to rozbierzesz bedziesz wiedzial o co chodzi.
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 9:27 pm przez Kajen, łącznie zmieniany 1 raz.

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » śr maja 28, 2008 9:22 pm

wielkie dzięki :)2 sam rysunek już widziałem - bez opisu

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » śr maja 28, 2008 9:32 pm

Tyl - bebny tez bedziesz robil ?

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » śr maja 28, 2008 9:50 pm

nie wiem - na razie przerobie przód bo mało czasu i kaski - a tył robi ok. diagnosta stwierdził w styczniu że to najsprawniejszy element w aucie :lol: jak masz jakieś rady to śmiało - może się skuszę

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pt maja 30, 2008 7:38 am

reperaturki zaciskow to :
oring - gumowy wchodzacy do "srodka" zacisku
gumka harmonijkowa chroniaca przed dostaniem sie syfu do tloczka
zabezpieczenie do ww gumki
2x gumka do prowadnicy
To wszystko jest na tyl a na przod to trzeba 2x 1 i 3 punkt gdyz z przodu sa dwutloczkowe. Popatrzcie takze na wezyki gumowe bo moje mialy dobre lata juz za soba i zostaly wymienione a koszt ich nie jest duzy

Ceny
reperaturki zacisku tyl: (jakos) 22zl
reperaturki zacisku przod 40zl
wezyki gumowe 25zl/szt - wezyki sa laczone z przodu z 2 czesci

aa zadnej pasty nie dawaj bo pasta zawiera w sobie kwas a mysle ze to moze zalatwic Twoje gumki!! Jesli to chcesz wyczyscic poprotsu papier scierny, szczotka z drutow :) benzyna ekstrakcyjna wiecej nic nie potzreba no mozesz tez uzyc jakiesgos swinstwa na rdze typu wd40 dzieku temu lepiej wejdzie tloczek oraz gumki. W sam zacisk nie dawaj smaru!! tylko w prowadnice tam gdzie sie suwają "te" sruby.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » śr cze 04, 2008 10:36 pm

misja zakończona :)2 dzięki pany za podpowiedzi - wydaje się na razie działać ok. ze starych zaśniedziałych zmieniły się w czyste blue :lol:
a co do śrubki - w lewym kole wspomniałem o luzie - wymieniłem dla pewności, mieli na szrocie kilka sztuk, cena jak z lumpexu :)2

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr cze 04, 2008 10:49 pm

co do smarowania tłoczków hamulcowych - są do tego specjalne pasty - koszt ok 3 zł :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość