od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 tdi ?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » pt wrz 26, 2008 6:24 pm

Jezeli mam 3x wyjmowac mantykantowac i wkladac most :) bo cena "naprawy" nie przekroczy 100zl ;p to wole dac 600zl i zorbic raz pozadnie :)
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

powa

Post autor: powa » pt wrz 26, 2008 6:40 pm

oczywiście że lepiej nowy/inny/używany, ale od 3 miesięcy jestem z miśkiem jako jedynym samochodem i nie mogę sobie go ot tak odstawić. A jak już pospawam, to o całej sprawie zapominam aż znowu zacznie się lać :)21 . Zatem łatam staruszka pakułami i szukam drugiego do pary :)21

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt wrz 26, 2008 6:48 pm

pawkajg pisze:Mam 2 mosty od gr a , tylko nie wiem co z przodem? czy most może pracowac odwrócony ? czy trzeba go przerabiać? ( nie mowie o mocowaniach , to oczywiste)
Trzeba przerabiać...
Masz też w Patrolach przełożenia 4.88 - duża rzadkość, ale są.
Nissan-y

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » pt wrz 26, 2008 8:42 pm

AAA no chyba ze tak ;P ja kijanke mam do szalenstwa a do jazdy na codzien uzywam czgeoinnego a mianowicie Miska tez :P. hehehe no ja jutro badz w pon biore sie za wybebeszani kijanki :P a
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pt wrz 26, 2008 10:29 pm

pawkajg pisze:Mam 2 mosty od gr a , tylko nie wiem co z przodem? czy most może pracowac odwrócony ? czy trzeba go przerabiać? ( nie mowie o mocowaniach , to oczywiste)

a poco chcesz odwracać ?? przecież grucha jest po właściwej stronie
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob wrz 27, 2008 7:32 pm

powa pisze:(...)ile razy go spawał poprzedni właściciel to nie wiem :)21
Raz. Spawalem raz. Zaraz po zakupie auta.
Z ciekawosci:
1) peka w tym samym miejscu?
2) moim zdaniem przyczyna byl totalny brak gum na wahaczach. Most latal jak zly. Masz inny pomysl?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

powa

Post autor: powa » sob wrz 27, 2008 8:32 pm

ernil pisze:
powa pisze:(...)ile razy go spawał poprzedni właściciel to nie wiem :)21
Raz. Spawalem raz. Zaraz po zakupie auta.
Z ciekawosci:
1) peka w tym samym miejscu?
2) moim zdaniem przyczyna byl totalny brak gum na wahaczach. Most latal jak zly. Masz inny pomysl?
Ale zawieszenie z tyłu zrobiłeś a ja i tak go 2 razy ukrzyżowałem :)21 , choć nie jestem z tego jakoś specjalnie dumny. A pękł raz obok spawu a drugi raz na spawie prawie dookoła(zostało tak z 10%), ale nie pamiętam gdzie najpierw. Wydaje mi się, że zauważyłem pęknięcie po tym jak przywaliłem w głazior po ciemku podczas prób wyciągnięcia kogoś z błociara. Drugi raz to nie jestem pewien dlaczego.

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 td

Post autor: maristez » ndz wrz 28, 2008 7:32 am

pawkajg pisze:Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
na bacówce jak ci mówiłem ze trzeba most sztywny to mówiłeś ze masz jakiś patent na odwrócenie wachaczy :D

generalnie mysle ze jednak zagraniczne strony trzeba przeszukać bo nie jesteś pierwszym który ma dość niezależnego zawiasu z przodu.

przełożenia idzie policzyć bez rozbierania mostu. trzeba tylko autko na podnośniku podnieść.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz wrz 28, 2008 8:15 am

Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu. Tym bardziej że tył nijak się nie wykrzyżuje- więc i tył trzeba mocno przerobić. ...

BTW jeśli ktoś na 5 rajdów 1 jeden przejechał 4x4 to nie świadczy o tym iż IFS się do niczego nie nadaje tylko o tym że auto wymagało remontu a nie 5 rajdów na dzień dobry :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz wrz 28, 2008 8:27 am

Eskapada pisze:Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu. Tym bardziej że tył nijak się nie wykrzyżuje- więc i tył trzeba mocno przerobić. ...

BTW jeśli ktoś na 5 rajdów 1 jeden przejechał 4x4 to nie świadczy o tym iż IFS się do niczego nie nadaje tylko o tym że auto wymagało remontu a nie 5 rajdów na dzień dobry :)21
piszesz o sprężynach czy o resorach ?

drażni mnie taki sceptycyzm , najlepiej niech wszyscy kupią sobie PATROLE

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz wrz 28, 2008 8:44 am

Adas pisze:
Eskapada pisze:Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu. Tym bardziej że tył nijak się nie wykrzyżuje- więc i tył trzeba mocno przerobić. ...

BTW jeśli ktoś na 5 rajdów 1 jeden przejechał 4x4 to nie świadczy o tym iż IFS się do niczego nie nadaje tylko o tym że auto wymagało remontu a nie 5 rajdów na dzień dobry :)21
piszesz o sprężynach czy o resorach ?
praktycznie rzecz biorąc to o jednym i drugim :wink: ale miałem na myśli auto z zawieszeniem na sprężynie. Ja bardzo lubię Pajero ale obiektywnym trzeba być i przy długości amortyzatora tylnej osi to wykrzyż musi być mały
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn wrz 29, 2008 8:57 am

różne auta służą do różnych rzeczy :)21
i do przeprawy będzie lepszy parch czy inna suzuka
i nie jest to sceptycyzm ale rozsądek :wink:

niemniej, brak mostu to wada a zarazem zaleta.. brak gruchy zwiększa prześwit, nie trzeba tak mocno obciążać zespołu wielkimi kołami..

Mamy kilka sztuk pahero i jakoś sobie radzą.. nadrabiają silnikami i małą masą ale konieczność częstej rewiatlizacji :)21 przodu jest tam wpisana w codzineność.. i tyle

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn wrz 29, 2008 9:09 am

Eskapada pisze:Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu.
Z ekonomicznego punktu widzenia zakup samochodu terenowego jest bez sensu :)21

powa

Post autor: powa » pn wrz 29, 2008 9:09 am

Adamo pisze:
Eskapada pisze:Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu.
Z ekonomicznego punktu widzenia zakup samochodu terenowego jest bez sensu :)21
jak i ten cały weekend-offroad :)21

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

Post autor: pawkajg » pn wrz 29, 2008 9:24 am

Na szczęscie trafiłem na kogos kto męczy pojarke od kilku sezonów i podzielił sie ze mna ciekawymi spostrzezeniami. Zima przede mna i sporo roboty ale juz wiem jakie mosty zastosowac zeby robiły jak trzeba.Mam nadzieje,ze kolejny sezon bedzie bardziej udany.
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn wrz 29, 2008 9:45 am

no to się podziel wiedzą...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn wrz 29, 2008 10:40 am

pawkajg pisze:(...)juz wiem jakie mosty zastosowac zeby robiły jak trzeba(...)
Moim zdaniem dawca bedzie Unimog :)21
Niech ktos sie wreszcie przyzna, ze planuje od dawna portale w Pajero... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

Post autor: pawkajg » wt wrz 30, 2008 1:33 pm

Panowie mosty zostaja tylko ,że trzeba od 3litrowej benzynki załozyć. Kolega z przyjaciółmi już 2 sezony katuje i nic jeszcze nie padło.Ponoć 7 calowe są trwalsze niz te większe, nic sie w nich nie sypie.A co do sprawności pojarki lub jej wykrzyże to jakie ma to znczenie????????? Jak ktoś potrafi jeździć to i pojarka wygrywa rajdy.A jak ktoś nie ma pojęcia to nawet patrol mu nie pomoże:))) pozdrawiam Mysle ,że jak ktos sie uczy na gorszym sprzęcie to tylko z kożyścią dla niego.
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt wrz 30, 2008 1:48 pm

Moim subiektywnym zdaniem najlepszą rzeczą jaką można zrobić z przednim mostem w Pajero to zamontować blokadę ARB a nie wymieniać go na sztywny most. Jak komuś IFS nie pasi to sprzedać auto i kupić K160 lub Y60
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

powa

Post autor: powa » wt wrz 30, 2008 1:48 pm

hmm. dałeś do myślenia nieco...

wydawało mnie się, że 3.0V6 z manualną skrzynią ma taki sam przedni napęd jak 2.8TD. Natomiast mniejszy dyferencjał ma 3.0V6 ze skrzynią automatyczną i wszystkie 2.5TDi.

Zatem jak to w końcu jest ??

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 30, 2008 3:21 pm

nie wiem
:)21
ale żaden sztywnomostowy pip nie ma aluminiowego mostu :wink: nie wiem jak te obecne wydumki...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt wrz 30, 2008 4:12 pm

pawkajg pisze:Panowie mosty zostaja tylko ,że trzeba od 3litrowej benzynki załozyć. Kolega z przyjaciółmi już 2 sezony katuje i nic jeszcze nie padło.Ponoć 7 calowe są trwalsze niz te większe, nic sie w nich nie sypie.A co do sprawności pojarki lub jej wykrzyże to jakie ma to znczenie????????? Jak ktoś potrafi jeździć to i pojarka wygrywa rajdy.A jak ktoś nie ma pojęcia to nawet patrol mu nie pomoże:))) pozdrawiam Mysle ,że jak ktos sie uczy na gorszym sprzęcie to tylko z kożyścią dla niego.
ot i mądrego miło przeczytać :)2

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt wrz 30, 2008 4:23 pm

pawkajg pisze:(...)Jak ktoś potrafi jeździć to i pojarka wygrywa rajdy.A jak ktoś nie ma pojęcia to nawet patrol mu nie pomoże(...)
I dlatego wlasnie zwybuchowales 4 quasi-mosty w swoim aucie... :roll:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 30, 2008 4:45 pm

...jest wojna są straty...
:)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt wrz 30, 2008 5:57 pm

Mroczny pisze:...jest wojna są straty...
:)21
dobry generał nie na wysyła na śmierć kilku przegubów mostów pod rząd :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości