Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Bombelnik

- Posty: 369
- Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bombelnik » pt wrz 26, 2008 6:24 pm
Jezeli mam 3x wyjmowac mantykantowac i wkladac most

bo cena "naprawy" nie przekroczy 100zl ;p to wole dac 600zl i zorbic raz pozadnie

Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]
-
powa
Post
autor: powa » pt wrz 26, 2008 6:40 pm
oczywiście że lepiej nowy/inny/używany, ale od 3 miesięcy jestem z miśkiem jako jedynym samochodem i nie mogę sobie go ot tak odstawić. A jak już pospawam, to o całej sprawie zapominam aż znowu zacznie się lać

. Zatem łatam staruszka pakułami i szukam drugiego do pary

-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pt wrz 26, 2008 6:48 pm
pawkajg pisze:Mam 2 mosty od gr a , tylko nie wiem co z przodem? czy most może pracowac odwrócony ? czy trzeba go przerabiać? ( nie mowie o mocowaniach , to oczywiste)
Trzeba przerabiać...
Masz też w Patrolach przełożenia 4.88 - duża rzadkość, ale są.
Nissan-y
-
Bombelnik

- Posty: 369
- Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bombelnik » pt wrz 26, 2008 8:42 pm
AAA no chyba ze tak ;P ja kijanke mam do szalenstwa a do jazdy na codzien uzywam czgeoinnego a mianowicie Miska tez

. hehehe no ja jutro badz w pon biore sie za wybebeszani kijanki

a
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pt wrz 26, 2008 10:29 pm
pawkajg pisze:Mam 2 mosty od gr a , tylko nie wiem co z przodem? czy most może pracowac odwrócony ? czy trzeba go przerabiać? ( nie mowie o mocowaniach , to oczywiste)
a poco chcesz odwracać

przecież grucha jest po właściwej stronie
Czwarte serce

-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » sob wrz 27, 2008 7:32 pm
powa pisze:(...)ile razy go spawał poprzedni właściciel to nie wiem

Raz. Spawalem raz. Zaraz po zakupie auta.
Z ciekawosci:
1) peka w tym samym miejscu?
2) moim zdaniem przyczyna byl totalny brak gum na wahaczach. Most latal jak zly. Masz inny pomysl?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
powa
Post
autor: powa » sob wrz 27, 2008 8:32 pm
ernil pisze:powa pisze:(...)ile razy go spawał poprzedni właściciel to nie wiem

Raz. Spawalem raz. Zaraz po zakupie auta.
Z ciekawosci:
1) peka w tym samym miejscu?
2) moim zdaniem przyczyna byl totalny brak gum na wahaczach. Most latal jak zly. Masz inny pomysl?
Ale zawieszenie z tyłu zrobiłeś a ja i tak go 2 razy ukrzyżowałem

, choć nie jestem z tego jakoś specjalnie dumny. A pękł raz obok spawu a drugi raz na spawie prawie dookoła(zostało tak z 10%), ale nie pamiętam gdzie najpierw. Wydaje mi się, że zauważyłem pęknięcie po tym jak przywaliłem w głazior po ciemku podczas prób wyciągnięcia kogoś z błociara. Drugi raz to nie jestem pewien dlaczego.
-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » ndz wrz 28, 2008 7:32 am
pawkajg pisze:Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
na bacówce jak ci mówiłem ze trzeba most sztywny to mówiłeś ze masz jakiś patent na odwrócenie wachaczy
generalnie mysle ze jednak zagraniczne strony trzeba przeszukać bo nie jesteś pierwszym który ma dość niezależnego zawiasu z przodu.
przełożenia idzie policzyć bez rozbierania mostu. trzeba tylko autko na podnośniku podnieść.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » ndz wrz 28, 2008 8:15 am
Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu. Tym bardziej że tył nijak się nie wykrzyżuje- więc i tył trzeba mocno przerobić. ...
BTW jeśli ktoś na 5 rajdów 1 jeden przejechał 4x4 to nie świadczy o tym iż IFS się do niczego nie nadaje tylko o tym że auto wymagało remontu a nie 5 rajdów na dzień dobry

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » ndz wrz 28, 2008 8:27 am
Eskapada pisze:Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu. Tym bardziej że
tył nijak się nie wykrzyżuje- więc i tył trzeba mocno przerobić. ...
BTW jeśli ktoś na 5 rajdów 1 jeden przejechał 4x4 to nie świadczy o tym iż IFS się do niczego nie nadaje tylko o tym że auto wymagało remontu a nie 5 rajdów na dzień dobry

piszesz o sprężynach czy o resorach ?
drażni mnie taki sceptycyzm , najlepiej niech wszyscy kupią sobie PATROLE
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » ndz wrz 28, 2008 8:44 am
Adas pisze:Eskapada pisze:Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu. Tym bardziej że
tył nijak się nie wykrzyżuje- więc i tył trzeba mocno przerobić. ...
BTW jeśli ktoś na 5 rajdów 1 jeden przejechał 4x4 to nie świadczy o tym iż IFS się do niczego nie nadaje tylko o tym że auto wymagało remontu a nie 5 rajdów na dzień dobry

piszesz o sprężynach czy o resorach ?
praktycznie rzecz biorąc to o jednym i drugim

ale miałem na myśli auto z zawieszeniem na sprężynie. Ja bardzo lubię Pajero ale obiektywnym trzeba być i przy długości amortyzatora tylnej osi to wykrzyż musi być mały
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Mroczny
-

- Posty: 40594
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn wrz 29, 2008 8:57 am
różne auta służą do różnych rzeczy

i do przeprawy będzie lepszy parch czy inna suzuka
i nie jest to sceptycyzm ale rozsądek
niemniej, brak mostu to wada a zarazem zaleta.. brak gruchy zwiększa prześwit, nie trzeba tak mocno obciążać zespołu wielkimi kołami..
Mamy kilka sztuk pahero i jakoś sobie radzą.. nadrabiają silnikami i małą masą ale konieczność częstej rewiatlizacji

przodu jest tam wpisana w codzineność.. i tyle
-
Adamo
-

- Posty: 8254
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pn wrz 29, 2008 9:09 am
Eskapada pisze:Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu.
Z ekonomicznego punktu widzenia zakup samochodu terenowego jest bez sensu

-
powa
Post
autor: powa » pn wrz 29, 2008 9:09 am
Adamo pisze:Eskapada pisze:Z ekonomicznego punktu widzenia przerabianie w Pajero IFS na sztywny most jest bez sensu.
Z ekonomicznego punktu widzenia zakup samochodu terenowego jest bez sensu

jak i ten cały weekend-offroad

-
pawkajg
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
- Lokalizacja: jelenia góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawkajg » pn wrz 29, 2008 9:24 am
Na szczęscie trafiłem na kogos kto męczy pojarke od kilku sezonów i podzielił sie ze mna ciekawymi spostrzezeniami. Zima przede mna i sporo roboty ale juz wiem jakie mosty zastosowac zeby robiły jak trzeba.Mam nadzieje,ze kolejny sezon bedzie bardziej udany.
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176
-
Mroczny
-

- Posty: 40594
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn wrz 29, 2008 9:45 am
no to się podziel wiedzą...
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn wrz 29, 2008 10:40 am
pawkajg pisze:(...)juz wiem jakie mosty zastosowac zeby robiły jak trzeba(...)
Moim zdaniem dawca bedzie Unimog
Niech ktos sie wreszcie przyzna, ze planuje od dawna portale w Pajero...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
pawkajg
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
- Lokalizacja: jelenia góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawkajg » wt wrz 30, 2008 1:33 pm
Panowie mosty zostaja tylko ,że trzeba od 3litrowej benzynki załozyć. Kolega z przyjaciółmi już 2 sezony katuje i nic jeszcze nie padło.Ponoć 7 calowe są trwalsze niz te większe, nic sie w nich nie sypie.A co do sprawności pojarki lub jej wykrzyże to jakie ma to znczenie????????? Jak ktoś potrafi jeździć to i pojarka wygrywa rajdy.A jak ktoś nie ma pojęcia to nawet patrol mu nie pomoże:))) pozdrawiam Mysle ,że jak ktos sie uczy na gorszym sprzęcie to tylko z kożyścią dla niego.
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » wt wrz 30, 2008 1:48 pm
Moim subiektywnym zdaniem najlepszą rzeczą jaką można zrobić z przednim mostem w Pajero to zamontować blokadę ARB a nie wymieniać go na sztywny most. Jak komuś IFS nie pasi to sprzedać auto i kupić K160 lub Y60
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
powa
Post
autor: powa » wt wrz 30, 2008 1:48 pm
hmm. dałeś do myślenia nieco...
wydawało mnie się, że 3.0V6 z manualną skrzynią ma taki sam przedni napęd jak 2.8TD. Natomiast mniejszy dyferencjał ma 3.0V6 ze skrzynią automatyczną i wszystkie 2.5TDi.
Zatem jak to w końcu jest

-
Mroczny
-

- Posty: 40594
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » wt wrz 30, 2008 3:21 pm
nie wiem

ale żaden sztywnomostowy pip nie ma aluminiowego mostu

nie wiem jak te obecne wydumki...
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » wt wrz 30, 2008 4:12 pm
pawkajg pisze:Panowie mosty zostaja tylko ,że trzeba od 3litrowej benzynki załozyć. Kolega z przyjaciółmi już 2 sezony katuje i nic jeszcze nie padło.Ponoć 7 calowe są trwalsze niz te większe, nic sie w nich nie sypie.A co do sprawności pojarki lub jej wykrzyże to jakie ma to znczenie????????? Jak ktoś potrafi jeździć to i pojarka wygrywa rajdy.A jak ktoś nie ma pojęcia to nawet patrol mu nie pomoże:))) pozdrawiam Mysle ,że jak ktos sie uczy na gorszym sprzęcie to tylko z kożyścią dla niego.
ot i mądrego miło przeczytać

-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » wt wrz 30, 2008 4:23 pm
pawkajg pisze:(...)Jak ktoś potrafi jeździć to i pojarka wygrywa rajdy.A jak ktoś nie ma pojęcia to nawet patrol mu nie pomoże(...)
I dlatego wlasnie zwybuchowales 4 quasi-mosty w swoim aucie...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Mroczny
-

- Posty: 40594
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » wt wrz 30, 2008 4:45 pm
...jest wojna są straty...

-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » wt wrz 30, 2008 5:57 pm
Mroczny pisze:...jest wojna są straty...

dobry generał nie na wysyła na śmierć kilku przegubów mostów pod rząd

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości