Użytkowanie blokady 100%

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob paź 11, 2008 4:48 pm

Problem w Pajero polega na tym, ze to nie jest podcisnienie, a wlasnie nadcisnienie, wiec syf odpada.

Auto sprzedalem z racji repatryjacji, wiec nie bedzie jak testowac.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob paź 11, 2008 7:03 pm

no to zacząłem motać mosty , już na wstępie różnica jest na długości wału i rozstawie śrub mocujących przy moście , ale mam pomysł na to .
Wie ktoś może czy półośki z mostu o przełożeniu 39/8 pasują do mostu o przełożeniu 37/7 , wieloklin ma 24 zęby ?
Czy kompresorek po ominięciu sterownika podłączony na krótko będzie chodził ? Wiem , że się wyłącz po osiągnięciu ciśnienia .
Mechanizm różnicowy z blokadą robi wrażenie swoją prostotą :roll:
ObrazekObrazek

powa

Post autor: powa » sob paź 11, 2008 7:23 pm

Adas pisze:no to zacząłem motać mosty , już na wstępie różnica jest na długości wału i rozstawie śrub mocujących przy moście , ale mam pomysł na to .
Wie ktoś może czy półośki z mostu o przełożeniu 39/8 pasują do mostu o przełożeniu 37/7 , wieloklin ma 24 zęby ?
Czy kompresorek po ominięciu sterownika podłączony na krótko będzie chodził ? Wiem , że się wyłącz po osiągnięciu ciśnienia .
[...]
motamy 5.29 ? :wink: był orginalnie z blokadą?

kompresorek będzie chodził na krótko - nie ma problemu z nim żadnego. A jak kupisz sobie zewnętrzny - taki ARB na przykład - to podłącz przez zwykły reduktorek i elektrozawór - blokada potrzebuje chyba ~0.4 bara do załączenia.

Weź pozor na montaż czujnika blokady - ja sobie to na koniec zostawiłem i się nawkur...łem co niemiara później.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob paź 11, 2008 7:31 pm

powa pisze:
motamy 5.29 ? :wink: był orginalnie z blokadą?
myślę , że się nie pomyliłem przy liczeniu zębów :o
Gość , który mi go sprzedawał też mówił , że jest 5,285 więc to oryginał .
Z jakiego auto to może być ?
2,8 D czy 2,5D czy 3,0 B ?

powa

Post autor: powa » sob paź 11, 2008 7:44 pm

stawiam na long 2.5TD - przynajmniej my od takiego kupiliśmy.

Idealna sprawa przy zmianie kół z oryginalnych 31" na 33" - samochód jedzie prawie tak samo - nic nie muli.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob paź 11, 2008 7:56 pm

obwód koła 31" to 243,35 cm przy przełożeniu 4,875 to 49,917 cm na obrót wału

obwód koła 33" to 259,05 cm przy przełożeniu 5,286 to 49,007cm na obrót wału

przekłamanie 1,86% więc nie dużo :)21

powa

Post autor: powa » ndz paź 12, 2008 9:04 am

a zawias jaki robisz?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 12, 2008 9:21 am

powa pisze:a zawias jaki robisz?
tylny wózek zostaje seryjny
przednie zostawiam seryjne , podcięte odboje i drążek podkręcony prawie na maksa do gór , koła 32" w przyszłości 33" Silverston .
tył sprężyny ranczo +2" , amorki wydłużone SACHS , auto na maksa odchudzone , no i ASB z silnikiem 2,5 TD z intekoolerem

powa

Post autor: powa » ndz paź 12, 2008 9:47 am

Adas pisze:[...]
tył sprężyny ranczo +2"[...]
a możesz jakieś szczegóły zapodać?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 12, 2008 10:18 am

powa pisze:
a możesz jakieś szczegóły zapodać?
a co chciałbyś wiedzieć :o , ile mają zwojów :)21

powa

Post autor: powa » ndz paź 12, 2008 12:56 pm

Adas pisze:
powa pisze:
a możesz jakieś szczegóły zapodać?
a co chciałbyś wiedzieć :o , ile mają zwojów :)21
na przykład gdzie je kupić lub ukraść czy coś.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 12, 2008 1:23 pm

powa pisze:
na przykład gdzie je kupić lub ukraść czy coś.
:)21 na znanej aukcji internetowej u tego użytkownika "quatro9", obecnie nie ma na aukcji :wink:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... 21&p=1&p=0

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 19, 2008 8:03 am

Wczoraj pierwsze próby w terenie z tylna blokadą , robi :o , czasem przód jest nie potrzebny , trzeba uważać na "efekt piłeczki " bo można poukręcać półośki .
Z przodu mam przełożenie 39/8 a z tyłu 37/7 więc teraz pora na przekładkę przodu

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » pn paź 20, 2008 10:19 am

A zapytam się lamersko
Gdzie można zanabyć mosty lub bebechy o takim fajowym przełożeniu? (5,285)
Poszukuję do pojarki I gen.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn paź 20, 2008 10:45 am

animaldziobak pisze:A zapytam się lamersko
Gdzie można zanabyć mosty lub bebechy o takim fajowym przełożeniu? (5,285)
Poszukuję do pojarki I gen.
trza śledzić aukcje :roll: (alledrogo). Z przełożeniem 5,285 przyspieszenie się wyczuwalnie polepszyło i elastyczność silnika , kosztem max prędkości , ale to najmniejszy problem .

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt paź 21, 2008 7:46 pm

Nie mam jeszcze podłączonej kontrolki zapięcia blokady , ale widzę , że aby się wypięła trzeba cofnąć ?? Może ktoś mi to potwierdzić :o , bo nie wiem czy wsio ok po połączałem :roll:

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » śr paź 22, 2008 10:06 am

Jeśli chodzi o tył to u mnie nie trzeba cofać żeby się wypieła
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » śr paź 22, 2008 11:09 am

animaldziobak pisze:A zapytam się lamersko
Gdzie można zanabyć mosty lub bebechy o takim fajowym przełożeniu? (5,285)
Poszukuję do pojarki I gen.
W Pajero 1 przełożenie 5.285 było w 2.3TD. Ale to jest temat do sprawdzenia, bo niekoniecznie dyfry są takie same.

Poczytaj tu: http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?t=1383 też tu: http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?t=34693 i jeszcze tu: http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?t=29251

zwłaszcza kolesia o xywce @bitsamissin
C'mon...

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 22, 2008 8:47 pm

Nie trzeba cofać żeby blokada się rozpięła. Można po prostu jechać do przodu, może to jej zająć chwilkę, ale w końcu się rozepnie. Blokada to nic innego, jak sprzęgło kłowe o prostych zębach. Muszą się poluzować żeby sprężyna cofnęła przesuwkę.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 23, 2008 4:47 am

ok , podłączyłem kontrolkę i już wszystko wiem , włączasz Locka i sprężarka nabija , wyłącza się ,jak delikatnie ruszysz to dobija ( zatrybia) i kontrolka się zapala , blokada zapięta , jak wyłączasz , kontrolka gaśnie , schodzi ciśnienie i blokada się rozpina .
Zęby od blokady są proste , więc muszą wyskoczyć
http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... 1934257426

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw paź 23, 2008 6:12 pm

Adas pisze:ok , podłączyłem kontrolkę i już wszystko wiem , włączasz Locka i sprężarka nabija , wyłącza się ,jak delikatnie ruszysz to dobija ( zatrybia) i kontrolka się zapala , blokada zapięta , jak wyłączasz , kontrolka gaśnie , schodzi ciśnienie i blokada się rozpina .
Zęby od blokady są proste , więc muszą wyskoczyć
http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... 1934257426
sterownik podłaczyłes?
czy na pstryczkach tylko?
sterownik wiem dokładnie jak podłaczyć
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 23, 2008 6:23 pm

majcher pisze:
Adas pisze:ok , podłączyłem kontrolkę i już wszystko wiem , włączasz Locka i sprężarka nabija , wyłącza się ,jak delikatnie ruszysz to dobija ( zatrybia) i kontrolka się zapala , blokada zapięta , jak wyłączasz , kontrolka gaśnie , schodzi ciśnienie i blokada się rozpina .
Zęby od blokady są proste , więc muszą wyskoczyć
http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... 1934257426
sterownik podłaczyłes?
czy na pstryczkach tylko?
sterownik wiem dokładnie jak podłaczyć
podłączyłem pstryczek on/off i kontrolkę zapięcia , jakby co to zapraszam :wink:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn gru 15, 2008 6:41 pm

Ponieważ ten temat ( http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight= )został zamknięty a zostało wiele nie domówień od offroudowców trawnikowych chcę napisać , że jeżeli ktoś zapina blokadę tylko wówczas jak se o niej przypomni to jest jakieś nie porozumienie , Tylną blokadę zapinasz jak wjeżdżasz do lasu a wyłączasz jak wyjeżdżasz. Rozpinasz ją przy węższych manewrach np zawracanie .Zapięcie blokady w momencie gdy już jesteśmy wklejeni nic nie da .
Blokada to nie mydło , nie zużyje się jak dostanie wody.
Przednią blokadę zapinasz w ograniczonych sytuacjach.

blokada besterlock , pochodzi od nazwy spawarki jaką się nią przeważnie robi i polega na zaspawaniu satelit w koszyku co rozłącza mechanizm różnicowy

Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek


na zdjęciu widać , wałek ataku , talerz, koszyk z satelitami , przełożenie oblicz się ze stosunki ilości zębów na wałku ataku tu 8 do ilości zębów na talerzu tu 39 , więc 39/8 daje 4,875

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości