Bierze olej ,turbina ??

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » czw paź 23, 2008 7:04 pm

Adas pisze:Ja wiem jedno jak kopci na czarno to nie turbina padła .

Turbina kopci na wolnych obrotach , że mgła to pikuś , na wysokich obrotach kopcenie spada .
Miałem już padniętą turbinę , więc wiem jak auto kopci , miałem , pęknięty pierścień i też wiem jak auto kopci , miałem nie szczelną głowicę też wiem jak kopcił , we wszystkich przypadkach palił na dotyk i jechał 140km/h
to ja proponuję jeszcze:
- zapchać filter powietrza;
- uchylić waste-gate'a;
- wypiąć wężyk z turbiny do sterownika pompy wtryskowej;
- zatkać odmę;
- przestawić zapłon do przodu lub do tyłu;
- dolać wody do paliwa;
- zablokować nadmiar z wtryskiwaczy;
- pobawić się EGRem jak ktoś ma.

:)21
C'mon...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 23, 2008 7:12 pm


Zdziszku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 19, 2008 1:52 pm
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Zdziszku » czw paź 23, 2008 7:32 pm

Ona moze nie jest padnięta bo dmucha dobrze (węże ładnie puchną) tylko puszcza olej do dolotu i mi olej z silnika ginie szybciutko.
a dymi tylko na wysokich obrotach

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 23, 2008 8:23 pm

zimny silnik ma ciśnienie oleju około 6bar , ciepły na wysokich obrotach około 3 bary , panewki na jakich jest obsadzona oska wiatraka turbiny pod wpływam temperatury i przy bardzo wysokich obrotach znikomo puszcza olej , chyba , że luz na ośce jest równoległy do osi przód tył , albo luz na ośce jest milimetrowy .

Zrób tak, połącz kolektor ssący bezpośrednio z filtrem ( po uprzednio rozgrzanym silniku ) pomijając turbinę , daj gaz do dechy i zobacz czy kopci .

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » czw paź 23, 2008 8:37 pm

No ale wtedy zmieni skład mieszanki chyba, chociaż pompa już i tak nie będzie sterowana ciśnieniem z turbiny bo powietrze pójdzie w luft, hmmm, to ma może sens.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » czw paź 23, 2008 9:13 pm

Może ja się trochę dorzucę do dyskusji. Osie turbosprężarek łożyskowane są w łożyskach ślizgowych, ale czasem i w tocznych. Turbina nie posiada uszczelnień typu o-ring lub simmering, tylko znajdują się tam uszczelnienia typu labiryntowego. Do tego łożyskowane są z względnie dużym luzem promieniowym, ale również i osiowym. Żeby turbina nie "puszczała" oleju musi mieć zapewniony swobodny odpływ oleju, tak więc przewód powrotny musi być drożny, nie może być zagięty, ale przede wszystkim nie może być zbyt wysokiego nadciśnienia w skrzyni korbowej. W skrócie-jeżeli są duże przedmuchy to nawet fabrycznie nowa turbina też będzie srała olejem. Ważne jest też odchylenie linii wlot-wylot oleju od pionu (ale dotyczy to w zasadzie przeszczepów obcych turbin a nie zestawu fabrycznego).

Można by w tym przypadku pominąć turbo prowadząc dolot bezpośrednio z filtra ale wykluczymy w ten sposób tylko stronę zimną turbosprężarki (sprężarkę) natomiast olej może się dostawać przez stronę gorącą (turbinę).

Najlepiej byłoby-jak wcześniej ktoś wspomniał- wyeliminować najpierw wpływ odmy ale po porządnym oczyszczeniu turbosprężarki, intercoolera i dolotu.
Różne diesle teraz vitara tdi.

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » czw paź 23, 2008 9:21 pm

Faja pisze:[...]
:)2
nic dodać nic ująć
C'mon...

Zdziszku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 19, 2008 1:52 pm
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Zdziszku » pt paź 24, 2008 5:15 pm

czyli że przez odme może walić olej do turbiny?? to ja może ten wąż od odmy odłącze od dolotu i włoże w jakąś buteleczkę .
Może to być to bo u mnie mocno pryska olejem jak odkręce korek wlewu oleju, a tam zaraz obok ta odma jest. bede jutro sprawdzał.
A u Was tez tak pryska olejem spod korka??

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt paź 24, 2008 6:07 pm

Zdziszku pisze:czyli że przez odme może walić olej do turbiny?? to ja może ten wąż od odmy odłącze od dolotu i włoże w jakąś buteleczkę .
Może to być to bo u mnie mocno pryska olejem jak odkręce korek wlewu oleju, a tam zaraz obok ta odma jest. bede jutro sprawdzał.
A u Was tez tak pryska olejem spod korka??
zawsze będzie walić olejem jak zdejmiesz korek na pracującym silniku , to znaczy , że masz ciśnienie oleju .
Chodzi o to czy to ciśnienie nie jest za duże . Luzy na pierścieniach walą ciśnienie sprężania do komory, więc to trzeba sprawdzić.
Jak zaślepisz odmę to ci silnik wybuchnie.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pt paź 24, 2008 10:26 pm

Adas pisze: zawsze będzie walić olejem jak zdejmiesz korek na pracującym silniku
Olejem będzie walić, bo rozbryzgują go dźwigienki zaworowe. Ogólnie powinien być efekt 'drgającego powietrza', czyli nie powinien wydmuchiwać i nie powinien zasysać. Ma być równowaga - jak w przyrodzie.

:wink:
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Zdziszku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 19, 2008 1:52 pm
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Zdziszku » sob paź 25, 2008 3:06 pm

U mnie trochę dym idzie przez miarke oleju jak wyjmę? Co to oznacza??

Zdziszku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 19, 2008 1:52 pm
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Zdziszku » sob paź 25, 2008 6:05 pm

Znalazłem powód ubywania oleju w silniku. Nie jest to napewno turbina.

Odłączyłem rurkę odmy od strony filtra powietrza i włozyłem do plastykowej butelki od napoju. Tak że jakby olej leciał z odmy to wlatuje do butelki.A otwór po rurce zaslepiłem kołkiem. Trochę pojeździłem przy wysokich prędkościach. I okazało się że pół buteleczki było zapełnione olejem z odmy ,musiało mocno pryskać bo aż poza butelkę trochę chlapało :o (normalnie by wlatywał do turbiny i był spalany w silniku razem z powietrzem)
Na 100% wylatuje przez odmę, ale dlaczego sie tak dzieje to nie mam pojęcia. Co wy o tym myślicie??
Ostatnio zmieniony sob paź 25, 2008 6:14 pm przez Zdziszku, łącznie zmieniany 1 raz.

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » sob paź 25, 2008 6:11 pm

albo pierścienie albo uszczelniacze zaworowe do wymiany.
C'mon...

Zdziszku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 19, 2008 1:52 pm
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Zdziszku » sob paź 25, 2008 6:18 pm

Żeby sprawdzić pierścienie to trzeba zmierzyć kompresję tak ?
a jak sprawdzić te uszczelniacze? I czy w razie wymiany tych uszczelniaczy trzeba zdejmować głowicę?
Szczeże wolałbym żeby to niebyły pierscienie. :oops:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob paź 25, 2008 6:59 pm

Zdziszku pisze:Żeby sprawdzić pierścienie to trzeba zmierzyć kompresję tak ?
a jak sprawdzić te uszczelniacze? I czy w razie wymiany tych uszczelniaczy trzeba zdejmować głowicę?
Szczeże wolałbym żeby to niebyły pierscienie. :oops:
No i wyszło na moje , że to nie turbina 8)

Teraz masz pewność , że to głowica . Gumki da się wymienić nie zdejmując głowicy , ale czy warto :wink: , decyzja należy do Ciebie , czy ją zdjąć i robić kompleksowo .
Sprawdzenie ciśnienia sprężania da Ci pogląd czy jest szczelna, wówczas decyzja będzie łatwiejsza.

Zdziszku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 19, 2008 1:52 pm
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Zdziszku » sob paź 25, 2008 7:10 pm

Teraz masz pewność , że to głowica . Gumki da się wymienić nie zdejmując głowicy , ale czy warto , decyzja należy do Ciebie , czy ją zdjąć i robić kompleksowo .
Czyli napewno głowica a nie pierścienie??

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob paź 25, 2008 9:04 pm

scood74 pisze:
homer pisze:w turbinach nie ma ani łożysk, ani uszczelniaczy. są natomiast odrzutniki oleju i wszystko w środku jedzie na filmie olejowym.
wał turbiny jest łożyskowany łożyskiem ślizgowym z filmem olejowym czyli jakbyś nie kombinował to jest łożysko
oczywiście nie maiałem na myśli łożysk kulkowych czy innych takich :lol:
jest też takie coś co sie zowie cartrige asembley i pełni zdaje sie role uszczelniacza jak mowisz pewnie to się nazywa odzutnikiem i jak turbina siada zaczyna puszczac olej
Cartridge assembly, to caly rotor, razem z lozyskami, labiryntami i odrzutnikiem.

Odrzutnik to oil thrower, i raczej nie ma prawa sie zepsuc. Predzej labirynty wypierdziane, zapchane, lub sciek oleju przytkany.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob paź 25, 2008 9:23 pm

Zdziszku pisze:
Teraz masz pewność , że to głowica . Gumki da się wymienić nie zdejmując głowicy , ale czy warto , decyzja należy do Ciebie , czy ją zdjąć i robić kompleksowo .
Czyli napewno głowica a nie pierścienie??
spoko możesz odetchnąć :wink: , jak na mój gust to głowica , przy pierścieniach ciśnienie nie waliłoby w odmę tylko w komorę i mogłoby ci wywalać bagnet .

Gumki uszczelniające zawory starzeją się i twardnieją lub silnik notorycznie był przegrzewany co powoduje szybsze starzenie gumy.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob paź 25, 2008 9:29 pm

a po mojemu to i uszczelniacze zaworowe i pierscienie

jak dmucha z bagnetu to tym bardziej pierscienie

zasadniczo - gęstszy olej i kasiura do skarbonki na silnik/remont

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz paź 26, 2008 6:42 am

a wg mnie to na pewno nie uszczelniacze zaworowe

jerzeli wywala odma tyle tego oleju to ma zajebiste przedmuchy

czyli i kompresja powinna być słaba
i przy hamowaniu silnikiem powinien zajebiście na bialo dymić

znaczy cały silnik do roboty
albo drugi

albo w pokrywie zaworów tam gdzie wychodzi odma jest taka blacha która pełni właśnie role separatora zatrzymującego olej przed wyściem z gazem na zewnątrz

a czy ta blach wogóle może się zepsuć??? to niewiem

łatwo to sprawdzic
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz paź 26, 2008 7:56 am

Po co tworzyć legendy.
Trzeba zmierzyć mu ciśnienie, zbadać inne rzeczy a nie doświadczać i denerwować się. A może to a może to? Itd.
A może turbina pcha olej do głowicy i ciśnienie przez uszczelniacze nadmiar wyrzuca?
Przyczyn może być sporo.
Ale szczerze to nie widziałem żeby tyle oleju prze same uszczelniacze wyrzucał.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Zdziszku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 19, 2008 1:52 pm
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Zdziszku » ndz lis 02, 2008 6:49 pm

Dzisiaj zacząłem zdejmować głowice ,wszystkie tam pierdoły dookoła poodkrecane. Ale zdążyłem odkręcić tylko 5 tych głównych śrub bo jak na złośc nasadka od klucza mi pękła, a nie moge innej takiej znaleźć. bede musiał jutro zakupić. Wtedy dam głowice do zrobienia.

Ale chciałem jeszcze zapytać jak bede już ja zakładał spowrotem to jak trzeba to zrobić bo w manualu czytałem ale nie wiem czy do końca dobrze tłumaczyłem:
*śruby 1-18 dokręcić na 100Nm w kolejnosci jak na obrazku.(od śroska do brzegów)

*poluzować śruby ale w odwrotnej kolejności (z brzegów do środka)
Nastepnie dokręcic 50Nm w kolejności jak na obrazku (od środka)

*dokręcić śruby o 90stopni (1/4obrotu) w kolejnosci jak na obrazku

*dokręcić kolejny raz śruby o 90stopni (1/4obrotu) w kolejnosci jak na obrazku

*dokręcić śruby 19 i 20 te koło łańcuszka rozrządu

i jeszcze z jakim Nm mają byc dokręcone te podpory(nie wiem jak to sie nazywa) wałka rozrządu ??

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » pn lis 03, 2008 2:06 pm

1 etap 40-50 Nm
2 etap 70-80 Nm
3 etap 105-115 Nm
Dobrze jest po jakimś czasie ponownie dokręcić ostatnim momentem (przy okazji sprawdzić naciąg paska).

Panewka wałka rozrządu 20 Nm.

Grubość uszczelki pod głowicę w zależności od wystawania denek tłoków nad płaszczyznę bloku silnika:

0,69-0,74mm gr. uszczelki 1,55mm - oznakowanie 4 otworki
0,63-0,68mm gr. uszczelki 1,50mm - oznakowanie 3 otworki
0,55-0,62mm gr. uszczelki 1,45mm - oznakowanie 2 otworki
Różne diesle teraz vitara tdi.

Zdziszku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 19, 2008 1:52 pm
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Zdziszku » pn lis 03, 2008 6:07 pm

mam jeszcze jedno pytanie jak ja bym chciał odrazu wymienić pierścienie bo one pewnie też się przyczynia do pryskania olejem, to czy da reade wymienić bez wyjmowania silnika?? odkręcając miske olejową odkręcić korbowód i wyjać tłok do góry??

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lis 03, 2008 6:45 pm

Zdziszku pisze:mam jeszcze jedno pytanie jak ja bym chciał odrazu wymienić pierścienie bo one pewnie też się przyczynia do pryskania olejem, to czy da reade wymienić bez wyjmowania silnika?? odkręcając miske olejową odkręcić korbowód i wyjać tłok do góry??
Tak, trochę trudno miche zdjąć, bo trzeba najpierw zdemontować przedni most.
GG 3597101 tel. 602-673-905

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość