Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
hendrix
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
Post
autor: hendrix » wt lut 24, 2009 4:50 pm
No i jesteśmy po pomiarach ciśnienia.
Pajero ma słabe ale za to mi podskoczyło.
A mianowicie: 20, 21, 15, 17 atm. mierzone na delikatnie ciepłym silniku.
Przy wysokich obrotach szabelkę wywala i bryzga olejem.
Jutro jeszcze sprawdzę ciśnienie na zimnym ale pomału przymierzam się do wymontowania silnika. A może przyszedł już czas żeby go na żyletki przerobić.

Pajero I 2,5 TD 87.
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » wt lut 24, 2009 5:04 pm
hendrix pisze:No i jesteśmy po pomiarach ciśnienia.
Pajero ma słabe ale za to mi podskoczyło.
A mianowicie: 20, 21, 15, 17 atm. mierzone na delikatnie ciepłym silniku.
Przy wysokich obrotach szabelkę wywala i bryzga olejem.
Jutro jeszcze sprawdzę ciśnienie na zimnym ale pomału przymierzam się do wymontowania silnika. A może przyszedł już czas żeby go na żyletki przerobić.

Twój silnika doznaje zgonu , uczcijmy go minutą ciszy
[*]

-
mr.miron

- Posty: 403
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mr.miron » wt lut 24, 2009 10:16 pm
Nie ma to jak ciepłe słowa...
Toś go Adaś pocieszył

Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » śr lut 25, 2009 9:55 am
hendrix pisze:No i jesteśmy po pomiarach ciśnienia.
Pajero ma słabe ale za to mi podskoczyło.
A mianowicie: 20, 21, 15, 17 atm. mierzone na delikatnie ciepłym silniku.
Przy wysokich obrotach szabelkę wywala i bryzga olejem.
Jutro jeszcze sprawdzę ciśnienie na zimnym ale pomału przymierzam się do wymontowania silnika. A może przyszedł już czas żeby go na żyletki przerobić.

przeglądnij ostatnie posty i tematy - było trochę o silnikach i ich zgonach oraz co mierzyć, jak i po co. Dasz radę.

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
hendrix
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
Post
autor: hendrix » sob lut 28, 2009 8:25 pm
Witam po krótkiej przerwie.
Głowica zrzucona no i na oko wszystko ok.
Gładź cylindrów bez koronki no i gładziudka.
Głowica też wygląda ok. ale muszę dać ją do sprawdzenia.
To że przedostaje się ciśnienie do silnika wskazuje na pierścienie, tyle że ciężko mi teraz w to uwierzyć. Olejowe napewno są dobre bo do końca nie dymił.
W poniedziałek c.d. tej zagadki.
Pajero I 2,5 TD 87.
-
damonpr
-

- Posty: 130
- Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: damonpr » wt mar 03, 2009 10:31 pm
Zrób dokumentację zdjęciową remontu, to się później ją dla wszystkich przyklei
Pzdr i powodzenia
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
-
goszen
-

- Posty: 1165
- Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
- Lokalizacja: Bytów
Post
autor: goszen » wt mar 03, 2009 11:23 pm
hendrix pisze:Witam po krótkiej przerwie.
Głowica zrzucona no i na oko wszystko ok.
Gładź cylindrów bez koronki no i gładziudka.
Głowica też wygląda ok. ale muszę dać ją do sprawdzenia.
To że przedostaje się ciśnienie do silnika wskazuje na pierścienie, tyle że ciężko mi teraz w to uwierzyć. Olejowe napewno są dobre bo do końca nie dymił.
W poniedziałek c.d. tej zagadki.
Czemu nie zmierzyłeś ciśnienia przed zdjęciem głowicy?
GG 3597101 tel. 602-673-905
-
Marek

- Posty: 1610
- Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Marek » czw mar 05, 2009 12:25 pm
goszen pisze:
Czemu nie zmierzyłeś ciśnienia przed zdjęciem głowicy?
Przecież mierzył (post z 24 lutego), IMO to może być (tfu, tfu ... ) lekkie nadpęknięcie głowicy...
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
-
hendrix
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
Post
autor: hendrix » pt mar 06, 2009 9:30 pm
Marek pisze:goszen pisze:
Czemu nie zmierzyłeś ciśnienia przed zdjęciem głowicy?
Przecież mierzył (post z 24 lutego), IMO to może być (tfu, tfu ... ) lekkie nadpęknięcie głowicy...
pzdr.

Witam
Myślisz że przez lekkie nadpęknięcie głowicy może się robić ciśnienie w silniku.
A tak na marginesie to serce już obok samochodu. Miska jeszcze nie odkręcona, ale pierwsza usterka już ustalona. Wałek balansowy górny umarł, jakoś tak dziwnie z oporem się kręci.
Jeszcze mam jedno pytanko odnośnie tarczy sprzęgła. Jaka powinna być jej grubość albo jak głęboko powinny być schowane nity bo u mnie to jakiś 1 mm
Pozdrawiam
Pajero I 2,5 TD 87.
-
goszen
-

- Posty: 1165
- Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
- Lokalizacja: Bytów
Post
autor: goszen » sob mar 07, 2009 11:30 am
hendrix pisze:
Myślisz że przez lekkie nadpęknięcie głowicy może się robić ciśnienie w silniku.
A tak na marginesie to serce już obok samochodu. Miska jeszcze nie odkręcona, ale pierwsza usterka już ustalona. Wałek balansowy górny umarł, jakoś tak dziwnie z oporem się kręci.
Jeszcze mam jedno pytanko odnośnie tarczy sprzęgła. Jaka powinna być jej grubość albo jak głęboko powinny być schowane nity bo u mnie to jakiś 1 mm
Pozdrawiam
Żadnegopęknięcia nie można lekceważyć,tym bardziej,żepod wpływem ciepła może siępowiększać pęknięcie.
1 mm to trochemało, grubośc tarczy zokładzinami nowej to 10mm.
GG 3597101 tel. 602-673-905
-
hendrix
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
Post
autor: hendrix » sob mar 07, 2009 4:08 pm
No to czeka mnie zakup tarczy
JC 120 zł.
NKK made in japan 160 zł
I jakas tam lepszejsza 350 zł
Raczej wybiorę tą NKK chyba że wpadnie mi w ręce jakaś zdrowa tańsza używka.
Pajero I 2,5 TD 87.
-
damonpr
-

- Posty: 130
- Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: damonpr » ndz mar 08, 2009 6:58 am
hendrix pisze:No to czeka mnie zakup tarczy
JC 120 zł.
NKK made in japan 160 zł
I jakas tam lepszejsza 350 zł
Raczej wybiorę tą NKK chyba że wpadnie mi w ręce jakaś zdrowa tańsza używka.
Na tym to akurat nie oszczędzaj. Poza tym wymień najlepiej cały komplet sprzęgła, a przynajmniej przez chwilę o nim zapomnisz.
Sachs w komplecie to około 400 - 450 pln'ów
Aisin, ponad 700 zł wychodzi.
Pzdr
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » ndz mar 08, 2009 7:06 am
@ Dampor - a gdzie ty widziałeś Sachsa za 400/450 zł

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » ndz mar 08, 2009 8:36 am
Komplet Aisin kosztuje między 400 a 500 plnów i jest to dobry wybór za rozsądną cenę. Dobre jest także NKK - ale komplet kosztuje już kilka stów więcej. Valeo jest najtańsze - ale bardzo pachnie chińczykiem. Ja przez pomyłkę sklepiku zakupiłem sprzęgło firmowane przez JC(JCPremium) - coś koło 350zł. Spodziewałem się najgorszego tyfusa a tu w środku niespodzianka:
- tarcza NKK;
- docisk SECO(?) - mechec twierdzi, że to pierwszy montaż do Hyundaiów/Daewoo;
- wybitnie badziewne łożysko - służy jako przycisk do papieru bo stare było lepsze.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
damonpr
-

- Posty: 130
- Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: damonpr » ndz mar 08, 2009 11:54 am
Eskapada pisze:@ Dampor - a gdzie ty widziałeś Sachsa za 400/450 zł

404 pln w Intercarsie przy upuście 40%

, a komplet AISIN bez upustów, tylko w innym sklepie wychodził koło 700 pln'ów.
Wybór więc padł na Sachs'a
Kupowałem w listopadzie czy może w grudniu
Pzdr
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
-
hendrix
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
Post
autor: hendrix » ndz kwie 19, 2009 6:42 pm
Witam po dłuższej przerwie szanowne grono.
Tydzień temu złożyłem sztrucla w jeden kawałek.
Udało mi się kupić silnik bez głowicy za niewielkie pieniądze.
Tydzień jeździł jak wichura aż do dzisiaj. Pojawiło się ciśnienie w ukł. chłodzenia, bąbelki w zbiorniczku no i wąż górny twardy.
Uszczelkę pod głowicę zapodałem jakąś niemiecką podobno dobra ale nie pamiętam firmy. Głowicy nie ruszałem i może tu zrobiłem błąd bo jak bym ją splanował to może byłoby wszystko ok. a tak to lipa. Tak czy siak osłabia mnie ten ...

Pewnie znowu drobna reperacja mnie czeka.
Pozdrowionka
Pajero I 2,5 TD 87.
-
Faja

- Posty: 366
- Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
- Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Faja » ndz kwie 19, 2009 7:17 pm
A dlaczego kupiłeś drugi silnik? Mierzyłeś wymiary tłoków i zużycie cylindrów po zdjęciu głowicy?
Różne diesle teraz vitara tdi.
-
hendrix
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
Post
autor: hendrix » pn kwie 20, 2009 8:39 pm
Stary silnik miał przedmuchy i wyrzucało szabelkę no i zatarty wałek balansowy
Pajero I 2,5 TD 87.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość