PTO PII

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PTO PII

Post autor: majcher » czw kwie 23, 2009 11:25 pm

nie kuś Adasia - nie oprze się
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: PTO PII

Post autor: acinski » pt kwie 24, 2009 7:58 am

Miałby co dłubać bo to LONG :) z automatem.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: PTO PII

Post autor: Igor V8 » pt kwie 24, 2009 7:45 pm

Cześć brać Miśkowa :)2

Mam takie pytanko ...
Jakie jest realne zapotrzebowanie na PTO do Miśka ... chodzi o sztuki
Przy okazji szukania PTO do Patrola dostałem ofertę od Japańców na oryginalne PTO do skrzyń ..

- MO 15 S 5
- MO 25 S 5
- MO 35 T 3
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: PTO PII

Post autor: acinski » pt kwie 24, 2009 11:00 pm

Myślę, że wszystko kwestią ceny. Znam jednego a być może dwóch zapaleńców chętnych. Do automatu podpiąć się nie da bo też byłbym chętny :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: PTO PII

Post autor: DamnIt! » sob kwie 25, 2009 7:54 am

Igor909 pisze:Cześć brać Miśkowa :)2

Mam takie pytanko ...
Jakie jest realne zapotrzebowanie na PTO do Miśka ... chodzi o sztuki
Przy okazji szukania PTO do Patrola dostałem ofertę od Japańców na oryginalne PTO do skrzyń ..

- MO 15 S 5
- MO 25 S 5
- MO 35 T 3
Skrzynie o których piszesz, to skrzynie od ciężarówek Mitsubishi(Canter, seria F itd.). Takie skrzynie w Pajero nie występowały.

Natomiast manualna skrzynia w Pajero o symbolu V5MT1 była montowana w Pajero 1 i w starszych Pajero 2 z silnikami 2.5TDI i 3.0V6. V5MT1 jest autorstwa działu konstrukcyjnego ciężarówek i ma z lewej strony klapkę na 6 śrubek - czyli wygląda na to, że może być na PTO. Natomiast problem jest taki, że bardzo blisko tej klapki przechodzi wał napędowy przedniej osi i fakt ten eliminuje możliwość zamontowania tam czegokolwiek.

Jakbyś znalazł zamiennik oryginalnego PTO podłączanego do reduktora - wtedy jestem chętny na 2 sztuki.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: PTO PII

Post autor: Igor V8 » sob kwie 25, 2009 8:38 am

DamnIt! pisze: Skrzynie o których piszesz, to skrzynie od ciężarówek Mitsubishi(Canter, seria F itd.). Takie skrzynie w Pajero nie występowały.
No to dupa ...
Mają tylko do tych skrzyń , które podałem

Dzięki Panowie :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Wojt00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt lis 09, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Elbląg

Re: PTO PII

Post autor: Wojt00 » pn kwie 27, 2009 6:47 am

Jakbyś znalazł zamiennik oryginalnego PTO podłączanego do reduktora - wtedy jestem chętny na 2 sztuki.
Powa, jesteś pewien, że PTO podłączane jest do reduktora? Wydaje mi się, że do skrzyni z prawej strony. Tam jest klapka.
MPII 3.0V6

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: PTO PII

Post autor: acinski » pn kwie 27, 2009 6:52 am

Do reduktora. Skrzynia jako taka nie uciągnie PTO. Podłącza się do reduktora i to tylko takiego który ma pozycję N. W automatch z wiadomych przyczyn* nie występuje.

* automat ma zbyt duzy uślizg na sprzęgle aby pociagnąć PTO.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Kajen » sob maja 16, 2009 9:50 am

Bylem wczoraj w serwisie mitsu, Tychy.
Cena PTO do p1 manual, to 18300. Nie ma co jak potroic wartosc smietnika. :)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Adas » sob maja 16, 2009 10:06 am

Kajen pisze:Bylem wczoraj w serwisie mitsu, Tychy.
Cena PTO do p1 manual, to 18300. Nie ma co jak potroic wartosc smietnika. :)
zamówiłeś :)23 :)21

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Kajen » sob maja 16, 2009 10:23 am

Z ciekawosci zapytalem.
@Adas pytanko do Ciebie
Miales Pto, sprzedales bo niezle za nie placili, czy kompletnie nieprzydatny i niebezpieczny bajer ?
Przeciez to bialy kruk, w polsce wystepuje w ilosci dajacej sie policzyc na palcach jednej reki.
Pytanko numer dwa, jak robi Ci ten matowy lakier ?

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: PTO PII

Post autor: rort_ » sob maja 16, 2009 10:32 am

@Adaś sprzedał bo dobrze płacili i po ch.j mu PTO jak @majcher tirforem napier...la i może go z każdej strony podpiąć, a nie jak mechanika tylko z przodu... Nawet za kierownicę jak trzeba. Ot co.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Adas » sob maja 16, 2009 10:58 am

Kajen pisze:Z ciekawosci zapytalem.
@Adas pytanko do Ciebie
Miales Pto, sprzedales bo niezle za nie placili, czy kompletnie nieprzydatny i niebezpieczny bajer ?
Przeciez to bialy kruk, w polsce wystepuje w ilosci dajacej sie policzyc na palcach jednej reki.
Pytanko numer dwa, jak robi Ci ten matowy lakier ?
machanik ma sens jak się bawisz w ekstrem ,w codziennej eksploatacji zupełnie nie przydatny , tylko dociąż przód , lepiej kupić dobrego elektryka , sprzedałem go i kupiłem za to drugie auto na dawcę :D
Nie kolekcjonuję białych kruków ,więc całość sprzedałem , niech ktoś komu się przyda się nim cieszy .
Lakier matowy z dodatkiem 10% utwardzacza to idealny lakier do poprawek lakierniczych :)21 po rajdzie , wygląda bardziej bojowo i nie widać na nim rys .
rort_ pisze:@Adaś sprzedał bo dobrze płacili i po ch.j mu PTO jak @majcher tirforem napier...la i może go z każdej strony podpiąć, a nie jak mechanika tylko z przodu... Nawet za kierownicę jak trzeba. Ot co.
klasa wyczyn to inna dziedzina offroadu , nie wykluczone , że niebawem zmienię auto i pojeżdżę w extrenie . Auto w ekstrem ma sens jak się je zbuduje od podstaw , na razie mnie na to nie stać .
Na razie upalam Pajero i jestem z niego zadowolony , właśnie zapodałem mu 33' Fedimy :o , testy :)2 , coś mi się wydaje , że większe też by weszły , ale na razie pojeżdżę zobaczę co na to przeguby :)21 , trzeba auto na Bobek Trophy szykować , będzie się działo :)21

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: bpuchowski » czw wrz 08, 2011 9:39 pm

Wracając do tematu ma ktoś jakąś fotkę reduktora z otwartą klapką albo rysunek reduktora do V6 150kM ?
Chłopaki w warsztacie mają u mnie troszke czasu wiec jest czas wystrugać pto.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: PTO PII

Post autor: Jarosław Pieron » śr wrz 28, 2011 7:07 pm

bpuchowski pisze:Wracając do tematu ma ktoś jakąś fotkę reduktora z otwartą klapką albo rysunek reduktora do V6 150kM ?
Chłopaki w warsztacie mają u mnie troszke czasu wiec jest czas wystrugać pto.
a ja zrobiłem pto

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Kajen » śr wrz 28, 2011 10:13 pm

Z czego ? Pochwal sie...

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: PTO PII

Post autor: Jarosław Pieron » czw wrz 29, 2011 8:19 pm

Kajen pisze:Z czego ? Pochwal sie...
potrzebny stary reduktor
wyciągamy z niego główny wałek z tym trybem,który wystaje po odkręceniu klapki PTO
i przystawiasz go do tego samego trybu w twoim miśku [oczywiście razem ze synchronizatorem i przesuwką]
zasada działania prosta tryb chodzi non stop a gdy potrzeba to synchron załącza wałek
problem jest tego typu że ten wałek trzeba osadzić w obudowie którą trzeba wyprodukować
no i osadzić w łożyskach igiełkowych[50zł szt] bo jest tam strasznie mało miejsca
dorobić przykręcane osłony z uszczelniaczami
na końcu wystaje dość długi wałek z końcówką na wał którą chciałem skrócić ale postanowiłem go zostawić i zastosować wał od pajero
łączący PTO z wciągarką
robiłem to z pajero I
nie wiem jak to wygląda to w II bo nie rozbierałem
ale wiem że reduktory z II mają inne zęby niż pajero I
Teraz jestem na etapie przeróbki reduktora na tryby jak zmotam i wytestuje to napiszę

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Kajen » czw wrz 29, 2011 8:57 pm

Moduł zęba jest taki sam ?

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: PTO PII

Post autor: Jarosław Pieron » czw wrz 29, 2011 9:44 pm

Kajen pisze:Moduł zęba jest taki sam ?
tryby są takie same
a jak są takie same to muszą do siebie pasować

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Kajen » czw wrz 29, 2011 10:14 pm

Problem w tym ze mogą nie byc takie same...
I zeby nie stalo sie to :
Obrazek

Obrazek

Ta przekładnia popracowała...z godzine moze...

Oto efekt braku pojecia w pojeciu koło zębate :)21

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_z%C4%99bate

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: bpuchowski » czw wrz 29, 2011 11:16 pm

sztuką jest zbudowanie takiej obudowy przystawki aby zachować współosiowość, patrząc na te uszkodzenia zębów, to chyba to było powodem zniszczenia.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Kajen » czw wrz 29, 2011 11:21 pm

Duze kolko bylo dorabiane na wzor starego :)21

Full profesjonal przyjechal, z cyfrowym mikrometrem karwasztwarz :)
To tak mniej wiecej jak widze spawacza w automatycznej masce, co z tego ze masz maske za 2000 jak nie masz reki, miej maske za 100 pln i pokaz co potrafisz ;)

Jak mnie zwolnią to pomotam bo mam chyba gdzies w zlomie jakis reduktor...

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: bpuchowski » czw wrz 29, 2011 11:25 pm

dorabianie koła mija się z celem bo będzie kosztowało tyle co przystawka jak ma być dobrze zrobione

wzięcie ze starego to jedyna sensowna opcja
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: PTO PII

Post autor: Kajen » czw wrz 29, 2011 11:30 pm

To ja wiem, cza tylko pametac zeby ząbki mialy luzu troche :)

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: PTO PII

Post autor: Jarosław Pieron » pt wrz 30, 2011 2:47 pm

bpuchowski pisze:sztuką jest zbudowanie takiej obudowy przystawki aby zachować współosiowość, patrząc na te uszkodzenia zębów, to chyba to było powodem zniszczenia.
racja, znajomi tak przykręcili grzechotnika, że zmieliły się tryby

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość