Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » śr maja 27, 2009 8:42 pm
1darek1 pisze:scood74 pisze:Od kilku tygodni mam powolutku nasilający się objaw wibracji pojawiającej się w autku przy szybkości powyżej 80km
a sama wibracja przy 100km/h jest na tyle silna że drgają delikatnie szkła w lusterkach jak kurna w jakimś żuku
Brzmi to tak jakbym miał opony z grubym terenowym bieżnikiem, albo nie wywarzony wał napędowy
Sądzę że jest to związane z kołami oponami albo wałami napędowymi
Co sadzicie ? ktoś miał coś podobnego
Czy wał napędowy może starcić wywarzenie tak szybko
krzyżaki sprawdzałem tydzień temu i są jeszcze oki
Dodam ze dotychczas misiek był cichszy w czasie jazdy od wielu osobówek a teraz barabani w nim jak w uazie jakimś
macie jakies sugestie

tylko krzyzak. przerabialem to 2 lata temu na forum

a jaki ma miec rozmiar krzyżak wału przy tylnym moście w 2,8 ?
dzis próbowałem zamówic to w IC ale gosc mi powiedział że trzeba wymiary podac żeby zamówić właścwy
no i bez wyciagania sie zmierzyć nie da
a na forum jakoś nie znalazłem jest mase na temat krzyżakówi i ich przypadłoscin ale wymiaró niet
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
Ryżak

- Posty: 1915
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
- Lokalizacja: Köslin
Post
autor: Ryżak » czw maja 28, 2009 6:58 pm
scood74 pisze:1darek1 pisze:scood74 pisze:Od kilku tygodni mam powolutku nasilający się objaw wibracji pojawiającej się w autku przy szybkości powyżej 80km
a sama wibracja przy 100km/h jest na tyle silna że drgają delikatnie szkła w lusterkach jak kurna w jakimś żuku
Brzmi to tak jakbym miał opony z grubym terenowym bieżnikiem, albo nie wywarzony wał napędowy
Sądzę że jest to związane z kołami oponami albo wałami napędowymi
Co sadzicie ? ktoś miał coś podobnego
Czy wał napędowy może starcić wywarzenie tak szybko
krzyżaki sprawdzałem tydzień temu i są jeszcze oki
Dodam ze dotychczas misiek był cichszy w czasie jazdy od wielu osobówek a teraz barabani w nim jak w uazie jakimś
macie jakies sugestie

tylko krzyzak. przerabialem to 2 lata temu na forum

a jaki ma miec rozmiar krzyżak wału przy tylnym moście w 2,8 ?
dzis próbowałem zamówic to w IC ale gosc mi powiedział że trzeba wymiary podac żeby zamówić właścwy
no i bez wyciagania sie zmierzyć nie da
a na forum jakoś nie znalazłem jest mase na temat krzyżakówi i ich przypadłoscin ale wymiaró niet
To chyba było 30x101 o ile pamietam...
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.
-
maxpatrol

- Posty: 326
- Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: maxpatrol » sob maja 30, 2009 6:43 pm
ciag dalszy.
-dowazanie kol na samochodzie nie odtyczy naszych maszyn (nie da rady takich kol)
-przetestowalem kulki elektrostatyczne do wywazania - u mnie nie zdaly egzaminu - $ wyrzucone w bloto
-sporo pomogly pierscienie centrujace
drgania nadal sa ale juz do wytrzymania

.... chyba trza sie przyzwyczaic.
najsmieszniejsze ze jak zaloze MT na stalowych pokrzywionych felgach z pajero to 160 km/h i zero wybracji.
czarna magia ....
dodam ze jest na prostych alu i nowkach BfG AT.
moze ma ktos jeszcze jakis pomysl?
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » ndz maja 31, 2009 7:34 am
wymieniłem krzyżak, który faktycznie byl wywalony i sie kwalifikował i dalej to samo
zaczyna sie przy 80km/h do 120 , a dalej jakby cichnie a moze jest zagluszone przez inne dzwieki

????
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
maxpatrol

- Posty: 326
- Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: maxpatrol » ndz maja 31, 2009 11:57 am
ciesz sie ze niknie po 120 .... u mnie od 80 coraz gorzej ...
przy 160 czuje sie jak na wibratorze

Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » ndz maja 31, 2009 3:05 pm
a powiedzcie mnie koledzy ile oleju wchodzi do skrzyni biegów z SS bo przy wymianie krzyzaka jak wał wyjołem wylało się z 200 gram i tak sie zastanawiam czy taki ubytek bedzie miał znaczenie
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
Pająku

- Posty: 1566
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
- Lokalizacja: Wieleń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pająku » ndz maja 31, 2009 5:34 pm
2.9l w reduktorze.
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » ndz maja 31, 2009 6:38 pm
Pająku pisze:2.9l w reduktorze.
znaczy osobny olej w skrzyni i osobny w reduktorze?
dziwnie jakoś tak czemu nie ten sam ?
w skrzyni automatycznej to rozumiem bo tam inny olej wchodzi ale w manualu taki sam przkladniowy olej powinien być
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
goszen
-

- Posty: 1165
- Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
- Lokalizacja: Bytów
Post
autor: goszen » ndz maja 31, 2009 6:45 pm
scood74 pisze:Pająku pisze:2.9l w reduktorze.
znaczy osobny olej w skrzyni i osobny w reduktorze?
dziwnie jakoś tak czemu nie ten sam ?
w skrzyni automatycznej to rozumiem bo tam inny olej wchodzi ale w manualu taki sam przkladniowy olej powinien być
Olej i w skrzyni i w reduktorze jest taki sam, tylko osobno leje się do skrzyni i osobno do reduktora.
To lepiej, bo jak zgubisz w skrzyni to zostanie w reduktorze i odwrotnie.
GG 3597101 tel. 602-673-905
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » śr cze 10, 2009 7:43 am
czy kończące sie LSD może takie wibracje dawać i to jadąc na wprost na asfalcie???, most jest szczelny suchy
zastanawiam sie czy padające łożysko piasty koła z tyłu może dać taki efekt?
tyle że łozysko w tak fatalnym stanie szybko by się skończyło zupełnie zacierając albo wysypując co bedzie dużo bardziej widowiskowe
tylny most ma wyczuwalny luzu osiowy ok 0,5 cm chyba jak każda taka przekładnia z przebiegiem 300kkmk zdaje sie tyle podaje manual jako wartość dopuszczalną, innych luzów nie stwierdziłem
normalnie straciłem już inwencje do wymyślania i sprawdzania innych mzliwych przyczyn
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
Qsy
- jestem tu nowy...

- Posty: 83
- Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: Qsy » śr cze 10, 2009 7:28 pm
scood74 pisze:a powiedzcie mnie koledzy ile oleju wchodzi do skrzyni biegów z SS bo przy wymianie krzyzaka jak wał wyjołem wylało się z 200 gram i tak sie zastanawiam czy taki ubytek bedzie miał znaczenie
a zastanawiales sie skad wział sie ten olej w takiej ilosci w reduktorze?
to odpowiadam- ze skrzyni biegow i prawdopodobie juz go tam nie ma.
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » czw cze 11, 2009 2:58 pm
Qsy pisze:scood74 pisze:a powiedzcie mnie koledzy ile oleju wchodzi do skrzyni biegów z SS bo przy wymianie krzyzaka jak wał wyjołem wylało się z 200 gram i tak sie zastanawiam czy taki ubytek bedzie miał znaczenie
a zastanawiales sie skad wział sie ten olej w takiej ilosci w reduktorze?
to odpowiadam- ze skrzyni biegow i prawdopodobie juz go tam nie ma.
ale brak oleju w skrzyni będzie mial tez inne objawy z cieżkim wchodzeniem biegów na czele ....
abiegi wchodza jak trza
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
Qsy
- jestem tu nowy...

- Posty: 83
- Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: Qsy » czw cze 11, 2009 8:27 pm
scood74 pisze:Qsy pisze:scood74 pisze:a powiedzcie mnie koledzy ile oleju wchodzi do skrzyni biegów z SS bo przy wymianie krzyzaka jak wał wyjołem wylało się z 200 gram i tak sie zastanawiam czy taki ubytek bedzie miał znaczenie
a zastanawiales sie skad wział sie ten olej w takiej ilosci w reduktorze?
to odpowiadam- ze skrzyni biegow i prawdopodobie juz go tam nie ma.
ale brak oleju w skrzyni będzie mial tez inne objawy z cieżkim wchodzeniem biegów na czele ....
abiegi wchodza jak trza
no wlasnie nie.
U mnie im mniej oleju tym lepiej wchodza biegi.
Po tym poznaje ile go tam jest, szczegolnie na zimnym przy zmianie z1 na 2
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » pt cze 12, 2009 6:08 am
jest to ciekawa koncepcja
bede sprawdzal
a jaki olej przekladniowy polecacie z tych ogólnie dostępnych na rynku?
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
Qsy
- jestem tu nowy...

- Posty: 83
- Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: Qsy » sob cze 13, 2009 8:54 pm
scood74 pisze:jest to ciekawa koncepcja
bede sprawdzal
a jaki olej przekladniowy polecacie z tych ogólnie dostępnych na rynku?
Hipol w macro 10zl litr
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
-
esey
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: esey » wt cze 16, 2009 7:30 pm
pziem pisze:ja po wymianie krzyżaków i dupki skrzyni z nową tuleją dalej mam te sam wibracje-jeżdzę poniżej 80 i zbieram na wał
ile kosztuja krzyzaki i wal do pajero I ? mam podobne objawy, wibracje juz od okolo 70 km/h i stuki przy zmianie biegow, luz na wale i na krzyzakach wyczuwalny reka.. jestem jeszcze laikiem w tcyh tematach wiec pytam - po co sie to robi i gdzie mozna wywazyc wal po wymianie?
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » wt cze 16, 2009 8:01 pm
esey pisze:pziem pisze:ja po wymianie krzyżaków i dupki skrzyni z nową tuleją dalej mam te sam wibracje-jeżdzę poniżej 80 i zbieram na wał
ile kosztuja krzyzaki i wal do pajero I ? mam podobne objawy, wibracje juz od okolo 70 km/h i stuki przy zmianie biegow, luz na wale i na krzyzakach wyczuwalny reka.. jestem jeszcze laikiem w tcyh tematach wiec pytam - po co sie to robi i gdzie mozna wywazyc wal po wymianie?
wał to tylko z Alledrogo za jakas stówka a krzyzak 78 zł nowy do 2,8 ale sa na necie i za 250

był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » wt cze 16, 2009 9:48 pm
znalazłem
przed chwilą sprawdzilem poziom oleju w skrzyni i dolałem ok 300ml zanim zaczelo się przelewac przez ten otwór kontrolny
ustąpiło tak oceniam 80 % wibracji, teraz wibracja i to duzo delikatniejsza pojawia się ma krótko miedzy 90 a 100km/h i jest generalnie zajebiscie, poza tym biegi wchodza bardziej gładko bez takiego delikatnego chrupniecia, zreszta to jest logiczne jak brakowało oleju
zastanawiajace jest że taka stosunkowo mała ilośc oleju jak na całą obkjętość w skrzyni powoduje tak wyraźne zmiany??
jutro wymienie cały olej na nowy i sprawdze czy nie mam jakichś opilków
teraz mam pytanie do kolegów czy duzo roboty jest przy wymianie tego simeringa w skrzyni w koszu sprzęgłowym, bo tam mam prawdopodobnie wyciek, myślałem że ten zreszta nieduzy wyciek pojawiajacy się na granicy silnika i skrzynki pochodzi z silnika, jak to w dieslu bywa czasem
no i gdzie taki siemering dostać najtaniej ?
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
Qsy
- jestem tu nowy...

- Posty: 83
- Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: Qsy » wt cze 16, 2009 10:18 pm
scood74 pisze:znalazłem
przed chwilą sprawdzilem poziom oleju w skrzyni i dolałem ok 300ml zanim zaczelo się przelewac przez ten otwór kontrolny
ustąpiło tak oceniam 80 % wibracji, teraz wibracja i to duzo delikatniejsza pojawia się ma krótko miedzy 90 a 100km/h i jest generalnie zajebiscie, poza tym biegi wchodza bardziej gładko bez takiego delikatnego chrupniecia, zreszta to jest logiczne jak brakowało oleju
zastanawiajace jest że taka stosunkowo mała ilośc oleju jak na całą obkjętość w skrzyni powoduje tak wyraźne zmiany??
jutro wymienie cały olej na nowy i sprawdze czy nie mam jakichś opilków
teraz mam pytanie do kolegów czy duzo roboty jest przy wymianie tego simeringa w skrzyni w koszu sprzęgłowym, bo tam mam prawdopodobnie wyciek, myślałem że ten zreszta nieduzy wyciek pojawiajacy się na granicy silnika i skrzynki pochodzi z silnika, jak to w dieslu bywa czasem
no i gdzie taki siemering dostać najtaniej ?
no to sie bardzo zdziwilem bo obstawial bym ze 300 to tam zostalo a tymczasem tyko 300 ubylo.
To chyba za maly ubytek zeby wplywal na cokolwiek, a jak to sie stalo ze wylalo Ci sie jeszcze z tulei reduktora, to dla mnie juz czarna magia. Z simeringiem od tej mańki nie mialem jeszcze przyjemnosci.
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » wt cze 16, 2009 10:47 pm
Qsy pisze:
no to sie bardzo zdziwilem bo obstawial bym ze 300 to tam zostalo a tymczasem tyko 300 ubylo.
To chyba za maly ubytek zeby wplywal na cokolwiek, a jak to sie stalo ze wylalo Ci sie jeszcze z tulei reduktora, to dla mnie juz czarna magia. Z simeringiem od tej mańki nie mialem jeszcze przyjemnosci.
a jednak wpływa bardzo wyrażnie, sam jestem zdziwiony ?
nie rozbieralem jeszcze skrzynki z miska ale czy jest mozliwe żeby w wyniku popsutych uszczelnień olej z skrzyni przelał sie do reduktora?? to by wyjaśnialo nadmiar oleju w reduktorze i brak w skrzyni,
niemniej jednak mniejsz bo mniejsza ale wibracja jeszcze jest czyli cos jeszcze trzeba poszukać
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
Qsy
- jestem tu nowy...

- Posty: 83
- Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: Qsy » śr cze 17, 2009 11:03 pm
wlasnie u mnnie sie przelewa juz ze trzy miesiace i nie mam czasu sie za to zabrac.
Najgorzej jest jak ktos o tym nie wie i popyla w blogiej nieswiadomosci.
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
-
pziem
- jestem tu nowy...

- Posty: 56
- Rejestracja: pt kwie 14, 2006 11:01 am
Post
autor: pziem » czw cze 25, 2009 12:33 pm
no wlasnie nie.
U mnie im mniej oleju tym lepiej wchodza biegi.
Po tym poznaje ile go tam jest, szczegolnie na zimnym przy zmianie z1 na 2
tzn że jak słabo wchodzi z 1 na 2 na zimnym to jest mało oleju ? bo u mnie przed i po zmianie oleju na zimnym 2 wchodzi nieciekawie a jak się rozgrzeje to bajka
-
Qsy
- jestem tu nowy...

- Posty: 83
- Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: Qsy » czw cze 25, 2009 11:48 pm
u mnie jak malo to 2 wchodzi lepiej,a najgorzej na zimnym jak jest swierzy olej i w normie- wiem ze dziwne ale tak jest.
Życie jest krótkie, a pić sie chce.
Pajero 2.6 87r. Darek
-
pziem
- jestem tu nowy...

- Posty: 56
- Rejestracja: pt kwie 14, 2006 11:01 am
Post
autor: pziem » pt cze 26, 2009 8:25 am
tzn że mnie norma - spoko
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » ndz lip 05, 2009 4:43 pm
a u mnie nadal napierdala tyle że juz nie przy 80 a 100 kusterka sie trzesa jak galarete
czy wywalone łożyska wałków w skrzyni moga dawac taki objaw ?
tam chyba igiełkowe sa ?
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości