pytanie B.lamerskiemłody major pisze:moze lamerskie pytanie zadam ale czy moglby mi ktos wytlumaczyc czemu 12,5 bedzie sie bardziej slizgac w zimie i na mokrej czarnej niz 10,5?Jak dla mnie to nie ma znaczenia czy dostępność felg jest powszechna czy nie , to nie ma znaczenia . Znaczenie ma szerokość felgi i opony .12,5 cal (325mm) szerokość dobrze prowadzi się na suchym asfalcie ,na żwirowni . W zimę i na mokrej nawierzchni będziesz miał taniec na lodzie , nawet napęd 4x4 Ci nie pomoże , szczególnie , że są to opony używane , więc bieżnik jest niższy i twardszy . Optymalna szerokość to 10,5 cal ( 265mm) dobrze się prowadzi i ma optymalną powierzchnię do masy auta , Aby uzyskać zbliżony efekt koła do tych alusów to do opony 31x10,5x15 zapodaj felgę 8,5x15 z ET - 30 i będzie podobnie wyglądać.

przejedź się jakimkolwiek samochodem po wodzie, czy śniegu,a super by było - po błocie pośniegowym na oponach wąskich (np. 215,) a szerokich (np. 255) ,
odczuć rużnicę,
przeżycie nie zapomniane
