l 200 pytanie

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: l 200 pytanie

Post autor: Mroczny » śr lip 08, 2009 11:08 am

Aciński
no nie do końca
nie jestem biegły w paherach i nie znam budowy tegoż, ale upewnij się czy automat i ss będą współpracowac. Czy po zapięciu dźwignią napędu automaty od razu zapną układ? Żeby nie uszkodzić skrzyni rozdzielczej

Eskapada - stary, nie stary. Vitara miała 2 lata ale poofrołdowałem po rozwdnionym piasku i szczelność szczezła była. Pip faktycznie był stary i podciśnienie ulatało obligatoryjnie :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: l 200 pytanie

Post autor: acinski » śr lip 08, 2009 11:26 am

Pewnie, że najpierw obmacam co i jak. Nie zamierzam tez zapinać przodu przy jakichś dziwnych prędkościach. Raczej turlając się i bez dodawania gazu aby automaty miały chwilę na reakcję. Póki co działają wyjątkowo dobrze i nie mam do nich zastrzeżeń nawet w błocie :) Zastanawiam się tylko jak to jest z zapinaniem ponownie reduktora SS na 4H na obracającym się wale razem z przednimi kołami. Normalnie wał stoi, zapina się 4H i dopiero wtedy podciśnieniowo zapinane są przednie półosie. Dobrze myślę?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: l 200 pytanie

Post autor: Mroczny » śr lip 08, 2009 11:50 am

nie, nie
jak masz automaty i półoś stoi w miejscu to nie możesz zapinać napędu bo pomielisz trybiki..

kup manuale, choćby avm

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: l 200 pytanie

Post autor: acinski » śr lip 08, 2009 11:56 am

Dobra złapałem. Aby dopiąć 4H muszę mieć spięte na sztywno półosie i wał inaczej w momencie zapięcia przodu półosie po złapaniu wymielą sprzęgła automatyczne chyba, że będę prawie, że stał w miejscu :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Królik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 8:00 am
Lokalizacja: Dzierzoniów / Dolny Śląsk

Re: l 200 pytanie

Post autor: Królik » śr lip 08, 2009 2:48 pm

Hmmm przepraszam , ze przeszkadzam :wink: czy ktoś mógłby odpowiedziec na moje pytanie ( zaznaczone j/w na czerwono ) dzięki. :)21
V20 2.5 TD,krótka wersja frytkownicy :+)

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Adamo » śr lip 08, 2009 2:54 pm

Królik pisze:Hmmm przepraszam , ze przeszkadzam :wink: czy ktoś mógłby odpowiedziec na moje pytanie ( zaznaczone j/w na czerwono ) dzięki. :)21
:o Przecież Eskapada już napisał, że L200 z tego rocznika bedzie miało ES, a dalej napisał, że ES nie ma centralnego mechanizmu różnicowego (nazwanego przez Ciebie "centralnym dyfrem") :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Eskapada » śr lip 08, 2009 3:40 pm

no właśnie - centralny mechanizm różnicowy, dyferencjał, centralny dyferencjał oraz dyfer i reduktor SS to wszystko jeden pies :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Królik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 8:00 am
Lokalizacja: Dzierzoniów / Dolny Śląsk

Re: l 200 pytanie

Post autor: Królik » śr lip 08, 2009 4:20 pm

Juz wiem, wiem, :)21 moje niedopatrzenie , a raczej nieznajomosc nazewnictwa 8) super selecty , easy selecty , reduktory , wibratory, :)21 duzo tego , czyli zostaje mi zmota , jak przytargam to zapodam super selecta , oczywiscie tez wam bede du.ę zawracał co i jak . dzięki.
V20 2.5 TD,krótka wersja frytkownicy :+)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Eskapada » śr lip 08, 2009 4:38 pm

czyli kupisz sprawne auto z dobrym reduktorem i będziesz motał SS czyli kupował drugi reduktor około 1.000 zł wymieniał lub dorabiał wały pędne min drugie 1.000 zł. Jeśli będzie miał to robić jakiś warsztat to za montaż i demontaż reduktora wałów trzeba liczyć min trzeci tysiąc... no można czemu nie :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Adamo » śr lip 08, 2009 4:41 pm

Czepiasz się :)21
Trzeba mieć fantazję.
Jak sobie wymyśliłem zderzak ARB + windę do Jeepa WG to też rozsądne nie było, a przy tym sporo droższe niż przeróbka na SS.
ale akurat miałem taką zachciankę :roll:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: l 200 pytanie

Post autor: Mroczny » śr lip 08, 2009 4:47 pm

krezusi
:)21

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Adamo » śr lip 08, 2009 4:51 pm

Mroczny pisze:krezusi
:)21
Taaa.... z Parchem z 1992 roku :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Eskapada » śr lip 08, 2009 4:54 pm

mi się tam Twoje zachcianki Adamo bardzo podobają i jak dla mnie możesz mieć ich nieskończenie wiele

:)21

ale na siusiaka psuć dobre auto po co ludziom ten super select

:roll:
Może trzeba naumić się zimną jeździć bo jak się nie umi to ani 4x4 ani ABS EBD ASR i inne hoooje muje dzikie węże nie pomogą

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Adamo » śr lip 08, 2009 4:58 pm

Eskapada pisze:mi się tam Twoje zachcianki Adamo bardzo podobają i jak dla mnie możesz mieć ich nieskończenie wiele
Dzięki 8)
Już myślałem, że masz ich dosyć :)21 Zwłaszcza marudzenia, że jeszcze nie przyjechały (bo jak coś wymyślę to lubię to mieć od razu :roll: )

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Eskapada » śr lip 08, 2009 5:05 pm

spoko loko luz i sponton ale tak myślę że Fedima Sirocco to winna się zaliczać do branży FMCG bo to szybko sprzedawalny i masowy produkt :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Adamo » śr lip 08, 2009 5:08 pm

Eskapada pisze:ale tak myślę że Fedima Sirocco to winna się zaliczać do branży FMCG bo to szybko sprzedawalny i masowy produkt :)21
Cieżko powiesić to na stojaku przy kasie w supermarkecie :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Eskapada » śr lip 08, 2009 5:12 pm

Adamo pisze:
Eskapada pisze:ale tak myślę że Fedima Sirocco to winna się zaliczać do branży FMCG bo to szybko sprzedawalny i masowy produkt :)21
Cieżko powiesić to na stojaku przy kasie w supermarkecie :)21
no fakt gumy z unimila zajmują mniej miejsca ale, ale , ale nie mają zajebistego żółtego napisu na boku :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Adamo » śr lip 08, 2009 5:15 pm

Eskapada pisze:
Adamo pisze:
Eskapada pisze:ale tak myślę że Fedima Sirocco to winna się zaliczać do branży FMCG bo to szybko sprzedawalny i masowy produkt :)21
Cieżko powiesić to na stojaku przy kasie w supermarkecie :)21
no fakt gumy z unimila zajmują mniej miejsca ale, ale , ale nie mają zajebistego żółtego napisu na boku :)21
No i odporność na przebicie nie jest bez znaczenia :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: l 200 pytanie

Post autor: acinski » śr lip 08, 2009 5:22 pm

Eskapada pisze:czyli kupisz sprawne auto z dobrym reduktorem i będziesz motał SS czyli kupował drugi reduktor około 1.000 zł wymieniał lub dorabiał wały pędne min drugie 1.000 zł. Jeśli będzie miał to robić jakiś warsztat to za montaż i demontaż reduktora wałów trzeba liczyć min trzeci tysiąc... no można czemu nie :roll:
A tam Bartek. Skrzynię razem z reduktorem można kupić za 800 zł i przy przekładce (w jedynce przynajmniej) trzeba dorobić blaszkę 10x10cm i wymienić flanszę tylnego mostu i tyle. Koszt mizerny a zabawa przednia :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: l 200 pytanie

Post autor: Eskapada » śr lip 08, 2009 5:53 pm

być może :roll: jak już sobie pomotacie te SS pojedźcie rok czasu to wrócimy do tematu :)21

Ja jestem typowym facet, zwolennikiem prostych rozwiązań chce mieć klasyczne Pajero I to go odrestaurowuje. Chce auto z SS kupuje Pajero II . Chce sztywny most kupuje Patrola. Chcę stały napęd na cztery koła i sztywny most kupuje Defendera. Chce auto do sportu do wygrywania buduje od podstaw zmotę a wy jak baby za wszelka cenę chcecie pokomplikować proste rozwiązania
:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: l 200 pytanie

Post autor: acinski » śr lip 08, 2009 6:02 pm

E tam pokomplikować. SS u mnie to przypadek. Skrzynia mi padła a że dostałem suchutką z SS to co mi zależało żeby spróbować? :) Teraz jeździ, ma się świetnie. Dziś dostanie nówkie sztukie uszczelnienie i będzie gitara i suchutko. Rodzina też uważa, że powinienem sobie passata kupić a nie ładować kasę w 22 letnie auto ale co ja mogę, że w plaskaczu mój kręgosłup krzyczy z bólu a inne terenówki mnie i memu żonu się nie podobają. :)21
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: l 200 pytanie

Post autor: Videlec » śr lip 08, 2009 6:59 pm

Eskapada pisze:po co ludziom ten super select
dla mnie super select to jedyny powód dla którego ponownie wybrał bym pajero.

w terenie - przeprawowo - to zbędna zbędność i dodatkowy psuj ale nawet w szutrowej turystyce pewność prowadzenia większa (łatwo porównać blokując centralny).

nie wspominam o zimie, dzieki temu rozwiązaniu i zdrowemu rozsądkowi przejeździłem bezwypadkowo i bezkolizyjnie trzy sezony zimowe - a ostatni sezon na praktycznie łysych - letnich szosówkach.

zaśnieżone boczne drogi i podróżowanie 120km/h na suchym asfalcie 4x4 - czemu nie, wszystko bezszelestnie i bez jakiegokolwiek "czucia" i wibracji przedniego napędu na kierownicy.

spalanie przy 4H i 2H dla mnie bez zuważalnej różnicy.

ja widze w tym same zalety.

nie jest to natomiast atut w terenie przez duże "t".
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: l 200 pytanie

Post autor: acinski » czw lip 09, 2009 7:38 am

Do prawdziwego błota to czysta mechanika się nadaje ale na moje jeżdżenie to SS jest gitara :) Domotam mu jeszcze pare pierdół i będę miał zabaweczkę :)
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość