WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Moderator: Kosiarz
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Edytowałem posta. Zerknij w górę. Co do tych amorów, to rozepnij knefel od przełączania twardości i zobacz czy są jakieś zmiany w kontrolkach.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Wcześniej nie było żadnego wycieku,a sprawdzam często,bo jestem na to uczulony.rort_ pisze:Tam masz opisy do skrzyń V4AW2 i V4AW3.
Na szybkości możesz sprawdzić przekaźniki od przełączania biegów. Mają mieć Po 13 Ohm (+-2). Na ośmiopinowej złaczce sprawdzasz pin 5 i 6 (patrząc od przodu). 5 dla pierwszego i 6 dla drugiego. Łączysz je omomierzem do masy. Puszka z nimi znajduje sie pod maską, na środku górnej części ściany grodziowej. Pierwszy od lewej to No2 (ten od przejścia z 3 na 4 m.in.), środkowy to No1, a prawy to od lock-up'u.
Tak jak @acinski napisał, to może być problem elektryczny. Może być winnym też zawór odpowiedzialny za wrzucanie z 3 na 4 bieg. Ale on siedzi w skrzyni pełnej zaworów.![]()
Możliwe też, że wyciek tego oleju nie ma nic wspólnego z problemem. Nie znaczył Misiek terytorium wcześniej? Może masz jakieś częste miejce postoju odwiedzane niedługo przed awarią?
Muszę posprawdzać wszystko to co Napisaliście.Naprawdę trochę dłubałem w mechanice,ale pierwszy raz spotykam się z czymś takim.Ten olej zbił mnie z tropu.Może faktycznie w momencie zrzucenie biegu na 3 przy dużej prędkości, wywaliło trochę oliwy zaworem bezpieczeństwa,a problem tkwi w elektryce.
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Idę rozpiąć tą regulację,bo nie daje mi to spokoju..
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Ten przekaźnik No2 raczej będzie OK, bo miałbyś inne problemy. Obawiam się, że to zawór w skrzyni odpowiedzialny za przerzucanie z 3 na 4 bieg.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Ale skoro to zawór(czyli hydraulika),to dlaczego zgasły mi kontrolki(dwa kółka) od napędów,a palą się dwie(zamiast jednej)od regulacji zawieszenia?rort_ pisze:Ten przekaźnik No2 raczej będzie OK, bo miałbyś inne problemy. Obawiam się, że to zawór w skrzyni odpowiedzialny za przerzucanie z 3 na 4 bieg.
Odłączyłem ten przełącznik zawieszenia i jedyna co się stało to przygasły te kontrolki od twardości zawieszenia

NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Na razie kładę się spać z tym problemem(rano do pracy(dobrze,że kupiłem celicę mojej pani,to mam czym jechać)),a po pracy pod miśka.
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Kontrolki od napędów mogły się zjarać (dziwne, co nie?). Są to osobne żaróweczki na każdy symbol. Musiałbyś odkręcić pokrywę liczników i same liczniki. Później troszke gimnastyki żeby wypiąć liczniki i już masz ją w rękach. Połapiesz się z tymi kontrolkami bez problemu. A reszta kontrolek od napędów działa? Może walniety jest czujnik w reduktorze, ale wtedy mogłoby nie zapinać przodu wcale. Zapina? Ciągnie?
Mi paliły się kontrolki od zawieszenia jak zacząłem wykręcać amortyzatory w celu wymiany i wypinałem te poszczególne pompki. Najpierw zacząłem od tylnych i zaczęły kontrolki dziwnie świecić (różna moc świecenia). Jak odpiąłem knefel, to gasły całkiem, bądź dalej świrowały. Teraz mam wszystkie pompki wyjęte/odpięte, knefel odpięty i dopiero wszystko pogasło.
Mi paliły się kontrolki od zawieszenia jak zacząłem wykręcać amortyzatory w celu wymiany i wypinałem te poszczególne pompki. Najpierw zacząłem od tylnych i zaczęły kontrolki dziwnie świecić (różna moc świecenia). Jak odpiąłem knefel, to gasły całkiem, bądź dalej świrowały. Teraz mam wszystkie pompki wyjęte/odpięte, knefel odpięty i dopiero wszystko pogasło.
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 11:41 pm przez rort_, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Chodzi o to,że żadna kontrolka od napędów nie działa,a napędy zapina i ciągnie,i blokady mostów też działają.
Aaa i kontrolka od OD też ni działa..
Aaa i kontrolka od OD też ni działa..

NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
U mnie tylko tył nie świecił, a u Ciebie wszystkie. Dziwne.
Sterownik od tych kontrolek masz w tym panelu co jest radio. Jeżeli żarówki są OK, to wpinająć się we wtyczkę od tyłu można wszystko sprwadzić.
Sterownik od tych kontrolek masz w tym panelu co jest radio. Jeżeli żarówki są OK, to wpinająć się we wtyczkę od tyłu można wszystko sprwadzić.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
To może jeszcze z innej beczki...
Co spowoduje brak oleju w którejkolwiek części ASB.Staram się po prostu wyeliminować możliwości,a zastanawia mnie teraz ta elektryka..
Co spowoduje brak oleju w którejkolwiek części ASB.Staram się po prostu wyeliminować możliwości,a zastanawia mnie teraz ta elektryka..
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Szukaj po tych kablach. Możliwe, żę wytłiło Ci izolację i masz zwarcie albo wręcz uwaliło CI zupełnie przewód jakiś. Ja obstawiałbym na elektrykę. Skrzynia raczej nie siada tak nagle. Nawet grzanie mojej lekko padniętej w błocie do odpalania kontrolki przegrzania nie powodowało zmiany pracy.timba5764 pisze:kiedy leżałem pod miśkiem,wybadałem dziurkę w tłumiku z której to dmuchało ciepłe spalinki na kostkę od regulacji prawego tylnego amorka i przewody są z deka przytopione.Może zwarło gdzieś,ale sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i jest oki(żaden nie był spalony)
Dziadek 2,5TD `98
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Wlasnie tak mi sie wydaje.Po robocie podnosze tyl i wywleke te kabelki od amora.Po przeanalizowaniu stanu aktualnego,tez obstawiam na zwarcie.(sorki za brak Polskich znakow,ale pisze z telefonu)e
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Jeszcze jedno przyszło mi do łba. Kiedyś kumplowi świrowała elektrownia przy silniku. Okaząło się, że jakiś mechanik połączył w wiązce dwa kable na skrętkę. Draństwo stawiało taki opór, że izolacja poszła na długości 1.5m wiązki na dwóch sąsiuednich kablach. łączyliśmy tę skrętkę, lutowaliśmy, cudowaliśmy i ciągle to samo. Dopiero po 3 tygodniach wpadliśmy na to, żeby odwinąć całą wiązkę i wymienić ten kabel. Jakież wtedy było nasze zdziwienie
Może u Ciebie będzie podobnie. Iskrzące przewody potrafią się grzać niemiłosiernie. Sprawdź tez linkę idącą od wajchy skrzyni do pozycjonera na skrzyni. Może tam się coś pokiełbasiło. OD masz po drugiej stronie skrzyni zdaje się. Taki grzybol/cylinder wkręcony od góry kołnierza miski olejowej (chyba to to) Sprawdź kable doń idące i czy dostają prąd. Jak dostanę od kajena manuala to wydedukuję co i jak. Skrzynia jest ta sama co u mnie, różni się jedynie uzbrojeniem.

Dziadek 2,5TD `98
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
@bromba111 pisze w swoim poście, że uszkodzony ma czujnik położenia przepustnicy i mu 4 nie wchodzi przez to.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Właśnie go o to odpytałem. Zobaczymy czy wymiana rozwiąże sprawę.
Dziadek 2,5TD `98
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Więc niech zczyta kody błedów. Kod 11 jest od walniętego czujnika połozenia przepustnicy. Czyli musi mrugnąć raz długo i raz krótko (dla tego konkretnego kodu).
Kostkę podłaczeniową masz obok/nad skrzynką z bezpiecznikami (pod kierownica po lewej stronie). Odpinasz ja dla lepszego dostępu i ustawiasz poziomo dłuższym bokiem u góry. Powinna mieć 16 pinów (dwa rzędy po 8 ). Liczysz od górnego lewego jako 1 do dolnego prawego jako 16. Podłączasz pewnie zamocowany przewód do 1 (skrajny lewy górny) i do masy. Kodami będzie mrugać kontrolka temperatury oleju po załączeniu zapłonu.
Kostkę podłaczeniową masz obok/nad skrzynką z bezpiecznikami (pod kierownica po lewej stronie). Odpinasz ja dla lepszego dostępu i ustawiasz poziomo dłuższym bokiem u góry. Powinna mieć 16 pinów (dwa rzędy po 8 ). Liczysz od górnego lewego jako 1 do dolnego prawego jako 16. Podłączasz pewnie zamocowany przewód do 1 (skrajny lewy górny) i do masy. Kodami będzie mrugać kontrolka temperatury oleju po załączeniu zapłonu.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Kostkę mam i owszem przypiętą do skrzynki z bezpiecznikami,ale ma 2 rzędy po 7 pinów,z czego samych pinów ma 4 albo 5.
Wypiąłem kostkę od amortyzatora,przewody były stopione razem ze sobą,więc wyciąłem tę kostkę i kontrolki od zawieszenia świecą już normalnie.Na bank było tam zwarcie.
Jeszcze małe pytanko:znalazłem na tylnej belce po stronie prawej(stojąc od tyłu miśka) taką małą puszkę z której wychodzą trzy rurki.Jedna z nich jest urwana(przepalona od spalin),a reszta bardzo licha.Co to jest za puszka?
Wypiąłem kostkę od amortyzatora,przewody były stopione razem ze sobą,więc wyciąłem tę kostkę i kontrolki od zawieszenia świecą już normalnie.Na bank było tam zwarcie.
Jeszcze małe pytanko:znalazłem na tylnej belce po stronie prawej(stojąc od tyłu miśka) taką małą puszkę z której wychodzą trzy rurki.Jedna z nich jest urwana(przepalona od spalin),a reszta bardzo licha.Co to jest za puszka?
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Bardzo proszę o pomoc w sprawie tej kostki diagnostycznej.Może dlatego,że mam angielską(a właściwie japońską) wersję jest ona inna?
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Skrzynie biegów mam V4AW2 i nigdzie nie ma na temat kostki diagnostycznej tzn.podłączenia przewodu do sczytywania kodów.
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
A mozliwe jest,aby ten sterownik szlag trafil od zwarcia w tym sterowaniu zawieszenia?rort_ pisze:U mnie tylko tył nie świecił, a u Ciebie wszystkie. Dziwne.
Sterownik od tych kontrolek masz w tym panelu co jest radio. Jeżeli żarówki są OK, to wpinająć się we wtyczkę od tyłu można wszystko sprwadzić.
W instrukcji wyczytalem,ze w mojej ASB sterowanie biegow odbywa sie hydraulicznie,a nie jak w przypadku AV3 elektrycznie.Moze mam problem z tym governorem(co to jest?),albo faktycznie z tym zaworem od 4 biegu.Jak to sprawdzic?Ma ktos jakis pomysl?
A co w przypadku,jak wywalilo ten olej z reduktora?(na pewno nie jest on z ASB,bo inaczej pachnie)
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
W reduktorze łatwo sprawdzisz. Odkręć korek i dolej. Jak zdiagnozowac skrzynię niestety nie wiem. Możesz spróbowac zasięgnąć języka na forum autojózefów czy jakoś tak, serwis ASB. najpierw organoleptycznie sprawdź wszystkie przewodu do ASB. Biegną za silnikiem ku górze wzdłuż linki kickdown zdaje się. To bodaj jedyna wiązka. Może coś tutaj uwaliło.
Dziadek 2,5TD `98
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Widziałem takie objawy jak wyciek oleju bez ubytku w skrzyni . Też posypało się wtedy 4 i nadbieg było to w jeepie zatkany wężyk od chłodnicy , rzygała olejem co jakiś czas . My dolewka jest nad stan i sru na glebe takim sposobem usmażyły się wszystkie elementy plastikowe wewnątrz skrzyni .Przestał potem jeździć do tyłu a już później w ogule nie chciał jeździć.
"PII 2,5td M+SS 31x10,5 Buda+120mm Ratio5,2 + lsd " RIP
Płaski teraz
Płaski teraz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Żaróweczki od napędów wymienione(były spalone),ale nadal kółka nie świecą.
Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie olej w ASB i może i faktycznie trochę ubyło i z tego powodu mam teraz pytanie do wszystkich:
Gdzie znajduje się zawór bezpieczeństwa ASB,bo jeżeli w okolicy lewarka od zmiany napędów,to na bank mam problem z elektryką.
Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie olej w ASB i może i faktycznie trochę ubyło i z tego powodu mam teraz pytanie do wszystkich:
Gdzie znajduje się zawór bezpieczeństwa ASB,bo jeżeli w okolicy lewarka od zmiany napędów,to na bank mam problem z elektryką.
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
- Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Dzisiaj zmuszony bylem jechac misiem do roboty i zauwazylem jeszcze jedna rzecz(moze to pomoze w diagnozie).
W momencie ,kiedy przejezdzam przez nierownocsi typu ograniczniki predkosci,spod spodu slychac takie syczenie,jak z pompki i to tylko wtedy,jak bujnie samochodem.
W momencie ,kiedy przejezdzam przez nierownocsi typu ograniczniki predkosci,spod spodu slychac takie syczenie,jak z pompki i to tylko wtedy,jak bujnie samochodem.
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!
Re: WITAM WSZYSTKICH FACHOWCÓW I NIE. MAM WIELKI PROBLEM
Taa... mam zgoła inne doświadczenia. Mam już drugie Pajero...timba5764 pisze:(pajero w tej kwestii jest zaj...te,ma awarie ,a i tak dojedziesz do domu)
pierwsze stanęło (50km od domu) bo koło dwumasowe przestało robić to co do niego należy
a drugie (dwa dni temu 150km od domu) bo się sprzęgło rozsypało (sprężynka tarczy wyleciała i zablokowała docisk)
jednak, fakt zgodzę się, że i tak Pajero jest zaj...te

Pozdrawiam
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość