Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
Moderator: Kosiarz
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
nie bardzo - kopciłby
stawiam na pad płaski pompy
stawiam na pad płaski pompy
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
Czyli jeżeli ciężko pali, i kopci po odpaleniu to wina leży po stronie świec/sterownika świec??
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
dodam jeszcze że u mnie jak już po długim kręceniu odpali to mała chmura dymu czarnego jest. Ale we wszystkich dieslach to raczej normalne. Miałem kilka nowych i to był normalne że lubił sobie puścić dyma z rana. Długie kręcenie rozrusznikiem to jedno, ale kontrolka od podgrzania świec gaśnie dość szybko - po około 2-4 sec. Na ciepłym silnik gaśnie natychmiast. Z tego wnioskuję, że układ podgrzewania działa prawidłowo. Może jednak pójdę tropem świec ( łatwiej je znaleźć
). Chyba że ktoś ma jeszcze inne sugestie.

Whiskydog
LC100,
LC100,
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
Mam ten sam przypadek co Ty... A świece wymieniłem 500km temu... Ze sprawnych na sprawnewhiskydog pisze:dodam jeszcze że u mnie jak już po długim kręceniu odpali to mała chmura dymu czarnego jest. Ale we wszystkich dieslach to raczej normalne. Miałem kilka nowych i to był normalne że lubił sobie puścić dyma z rana. Długie kręcenie rozrusznikiem to jedno, ale kontrolka od podgrzania świec gaśnie dość szybko - po około 2-4 sec. Na ciepłym silnik gaśnie natychmiast. Z tego wnioskuję, że układ podgrzewania działa prawidłowo. Może jednak pójdę tropem świec ( łatwiej je znaleźć). Chyba że ktoś ma jeszcze inne sugestie.

Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
Powiedzcie mi czym się różnią świecę szybkiego grzania od normalnych? Jakieś typowe oznaczenia maja czy jak?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
Z tego co mi wiadomo to jedne są na 6,2V a drugie na 12V....Przemy pisze:Powiedzcie mi czym się różnią świecę szybkiego grzania od normalnych? Jakieś typowe oznaczenia maja czy jak?
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
@Browning a które są które bo nie chce mi się sprawdzać 

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
Wg mnie 6,2V są to świece szybkiego grzania... Ale niech potwierdzi to ktoś mądrzejszy...Przemy pisze:@Browning a które są które bo nie chce mi się sprawdzać
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
6V powinny byc do sytemy szybkiego z dwoma przkaźnikami i rezystorem - najpierw masz szybki strzał z 12V na swiece a potem podtrzymanie 6VBrowning pisze:Wg mnie 6,2V są to świece szybkiego grzania... Ale niech potwierdzi to ktoś mądrzejszy...Przemy pisze:@Browning a które są które bo nie chce mi się sprawdzać
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
No to mam do tego pytanko... Po całej nocy przekręcam stacyjkę, nie mija sekunda a już jest pierwsze cyknięcie przekaźnika... Samochód odpali baaaardzo cieżko... Kilka razy szybko przekręcę kluczykiem żeby było cykniecie (włączam stacyjkę, wyłączam... ) to pali dużo lepiej... Jeżeli podgrzeję na krótko kablem (listwa świec- aku) to pali dobrze. Świece dopiero co wymienione (myślałem że problem jest ze świecami a po wymianie żadnych zmian). Świeczki 6V, takie jak powinny być... W czym problem??majcher pisze:6V powinny byc do sytemy szybkiego z dwoma przkaźnikami i rezystorem - najpierw masz szybki strzał z 12V na swiece a potem podtrzymanie 6V
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
sprawdz jakie pojawiają sie napiecia na listwieBrowning pisze:No to mam do tego pytanko... Po całej nocy przekręcam stacyjkę, nie mija sekunda a już jest pierwsze cyknięcie przekaźnika... Samochód odpali baaaardzo cieżko... Kilka razy szybko przekręcę kluczykiem żeby było cykniecie (włączam stacyjkę, wyłączam... ) to pali dużo lepiej... Jeżeli podgrzeję na krótko kablem (listwa świec- aku) to pali dobrze. Świece dopiero co wymienione (myślałem że problem jest ze świecami a po wymianie żadnych zmian). Świeczki 6V, takie jak powinny być... W czym problem??majcher pisze:6V powinny byc do sytemy szybkiego z dwoma przkaźnikami i rezystorem - najpierw masz szybki strzał z 12V na swiece a potem podtrzymanie 6V
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
majcher pisze:sprawdz jakie pojawiają sie napiecia na listwie
W pt posprawdzam to dam znać... Sesja się zbliża i z czasem jest cieniutko




Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 4:17 pm przez Browning, łącznie zmieniany 2 razy.
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
Ja jutro rano to posprawdzam tak ciekawości
od razu sprawdzę czy jakaś świeca nie padła czy to może coś innego.

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
Trochę mi się czasowo sprawdzanie obsunęło ale dzisiaj pomierzyłem... Na listwie świec jest 6-8V do cyknięcia... Podaje 6-8V a nie dokładnie bo mi sie woltomierz rozładował pod koniec...Browning pisze:majcher pisze:sprawdz jakie pojawiają sie napiecia na listwie
W pt posprawdzam to dam znać... Sesja się zbliża i z czasem jest cieniutko![]()
![]()
![]()

Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Problem z odpaleniem - Pajero 2,8 TD
że się zacytuje...Videlec pisze:ja w tamtym roku miałem podobne objawy, wylookałem, że opaska na przewodzie paliwowym ma zerwany gwint, wymieniłem i jak ręką odjął... az do teraz, dzieje się to samo, zawsze odpala od strzału (nawet jak ostatnio były lekkie mrozy -5) pochodzi minute i zaczyna gasnąć, szarpać, dymić na biało/siwo, pomaga czasem pomaga "przytrzymanie" go gazem, wtedy troche pluje z wydechu, pedał w podłoge a silnik koslawo pracuje na ok 1000obr. po chwili wszystko ustaje i chodzi jak pszczółka.
bladego pojęcia nie mam za co się zabrać, motyw z tym dogrzewaniem i uszkodzonym regulatorem napięcia tez by pasował do mojej historii, bo jak niedawno tu pisałem, alternator działa u mnie podobnie jak prądnica, przy dodaniu gazu znacznie rozświetla się wszystko co świeci (światła, kontrolki, podświetlenie), poza tym te objawy występują tylko w takich okresach chłodu, w lecie nigdy się to nie zdarza.

problem nadal jest, dziś się znowu pojawił


karwa, może i u mnie uszczelnienia pompy powoli mówią pass...
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość