
Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Moderator: Kosiarz
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Krzysztof, to tylko potwierdza to co napisałem wczesniej. Masz obydwa paski i superselecta w jedynce... Ja nie mam paska od wałkow balansowych i ss tez nie mam 

Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
To fakt. Mnie wystarczyło, że czyściłem kolektor wewnątrz zanim założyłem. Od razu zapadła decyzja o zaślepieniu. Osady jak w wydechu.
Dziadek 2,5TD `98
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Witam.
Prosze o porade.Po wymianie uszczelki pod głowicą,ustawilem wszystkie znaki i po założeniu paska silnik nie ma kompresji.Czy jest możliwe ze w innym czasie otwieraja sie zawory i nie koliduja z tłokami?Może spróbować obrócić wałek rozrządu o jeden obrót?
.Serdecznie pozdrawiam.
Prosze o porade.Po wymianie uszczelki pod głowicą,ustawilem wszystkie znaki i po założeniu paska silnik nie ma kompresji.Czy jest możliwe ze w innym czasie otwieraja sie zawory i nie koliduja z tłokami?Może spróbować obrócić wałek rozrządu o jeden obrót?

Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
obrócenie wałka o 1 obrót nic nie da. tak samo jak obrócenie go o 2 lub 3 obrotykargullo2 pisze:Witam.
Prosze o porade.Po wymianie uszczelki pod głowicą,ustawilem wszystkie znaki i po założeniu paska silnik nie ma kompresji.Czy jest możliwe ze w innym czasie otwieraja sie zawory i nie koliduja z tłokami?Może spróbować obrócić wałek rozrządu o jeden obrót?.Serdecznie pozdrawiam.

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
A co konkretnie było robione? Tylko zdjąłeś czapkę wymieniłeś uszczelkę i założyłeś czapkę, czy może było robione coś jeszcze? Kompresji nie ma na jednym garnku cz na wszystkich? Głowica była szlifowana? Spawana?
Morze zapomniałeś wsadzić uszczelkę?
Albo nie dokręciłeś śrub
Rozrząd, (jeśli tylko poskładałeś na znaki) musi być dobrze niezależnie od tego ile razy obrócisz wałem korbowym czy wałkiem rozrządu.
Morze zapomniałeś wsadzić uszczelkę?


Rozrząd, (jeśli tylko poskładałeś na znaki) musi być dobrze niezależnie od tego ile razy obrócisz wałem korbowym czy wałkiem rozrządu.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Witam.Głowica była rozbierana(wałek,zawory)i szlifowana.Zlozone wszystko tak jak było na nowych uszczelkach.Jeden zawór wydechowy zastał zmieniony na nowy(stary był sklepany dość mocno)Regulacja zaworów nie ruszana.
Wydaje mi się że nie ma sprężania na wszystkich tłokach,bo silnik dośćswobodnie sie kreci.Uszczelka oczywiście jest i wszystko jest dokręcone
Moze regulacja zaworów?Ale jak ją przeprowadzić?

Wydaje mi się że nie ma sprężania na wszystkich tłokach,bo silnik dośćswobodnie sie kreci.Uszczelka oczywiście jest i wszystko jest dokręcone

Moze regulacja zaworów?Ale jak ją przeprowadzić?

Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Najlepiej za pomocą szczelinomierza
Dokładne luzy na ciepłym/zimnym silniku niech powie ktoś mądrzejszy... 


Zielony Autobus 2,7TDi
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Dzieki za podpowiedż człowieku.Wiem co szczelinomierz i jak go używać.Prosiłbym jednak o podpowiedż,krok po kroku jakie czynności należy wykonać,by wyregulować zaworki(poszczególne położenia wału).
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Pisałem już na forum dokładną instrukcję jak ustawiać zawory - poszukaj. Luzy masz wklejone na wewnętrznej części maski.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Bardzo prosze o podanie mi linka do tego tematu.Będę naprawdę wdzięczny.Pozdrawiam.DamnIt! pisze:Pisałem już na forum dokładną instrukcję jak ustawiać zawory - poszukaj. Luzy masz wklejone na wewnętrznej części maski.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Witam.
Niestety nic nie moge znaleźć.Bardzo prosze o pomoc.W jakiej posycji ustawić wał i które zawory ustawiac?
Niestety nic nie moge znaleźć.Bardzo prosze o pomoc.W jakiej posycji ustawić wał i które zawory ustawiac?
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Całkiem zapomniałem o tych Twoich zaworach.
Oto instrukcja:
(1.) Najpierw ustawiasz rozrząd "na znaki";
a później postępujesz kolejno jak na obrazku:

Oto instrukcja:
(1.) Najpierw ustawiasz rozrząd "na znaki";
a później postępujesz kolejno jak na obrazku:

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Dziekuje bardzo za tą instrukcje.Jeszcze raz wielkie dzieki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz paź 25, 2009 6:51 pm przez kargullo2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Dziekuje bardzo za tą instrukcje.Nie rozumiem tech. angielskiego,ale domyslam sie ze mam po ustawieniu czterech zaworów pokazanych na rys.obrócić wałem korbowym 360st. i ustawić pozostałe zaworki.Jeszcze raz wielkie dzieki i pozdrawiam.
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
dokładnie tak, gdyż na 1 obrót wału korbowego przypada 1/2 obrotu wałka rozrządu.kargullo2 pisze:Dziekuje bardzo za tą instrukcje.Nie rozumiem tech. angielskiego,ale domyslam sie ze mam po ustawieniu czterech zaworów pokazanych na rys.obrócić wałem korbowym 360st. i ustawić pozostałe zaworki.Jeszcze raz wielkie dzieki i pozdrawiam.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Więc jak to w końcu z tymi zaworami
Instrukcja mówi 0,15 na zimnym, a naklejka pod maską 0,25 na gorącym. Przecież metal się nie kurczy jak się nagrzeje zwiększając luz??

Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
za to rozszerza się jak mu ciepło...elpablito pisze:Więc jak to w końcu z tymi zaworamiInstrukcja mówi 0,15 na zimnym, a naklejka pod maską 0,25 na gorącym. Przecież metal się nie kurczy jak się nagrzeje zwiększając luz
ja pierniczę

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Witam
wymienilem uszczelkę pod głowicą, głowica była szlifowana, gniazda zaworowe jak i same zawory były też robione. pasek ustawiony na znaki, luzy zaworowe ustawione. moje pytanie dotyczy dużej ilości dymu wydobywającego się z odmy?? dlaczego tak się dzieje skoro głowica była "robiona"?? silnik 2.5 td intercooler. pajero 90r.
wymienilem uszczelkę pod głowicą, głowica była szlifowana, gniazda zaworowe jak i same zawory były też robione. pasek ustawiony na znaki, luzy zaworowe ustawione. moje pytanie dotyczy dużej ilości dymu wydobywającego się z odmy?? dlaczego tak się dzieje skoro głowica była "robiona"?? silnik 2.5 td intercooler. pajero 90r.
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Może to być spowodowane uszczelnieniem zaworów i przez to wzrostem ciśnienia w cylindrze, które przedostaje się do komory wału przez "wychodzone" pierścienie. Spotkałem sie z takimi przypadkami w silnikach VW. Jak to jest rzeczywiście przyczyną to teraz najlepiej zrobić szlif cylindrów, nowe nad wymiarowe tłoki i pierścienie. Można próbować założyć tylko nowe pierścienie, ale efekt może być marny, a roboty prawie tyle samo.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Witam. Mam maly problem albo mi sie tylko tak wydaje:) ustawilem rozrzad po wymianie walka klawiatury wg instrukcji ktora zamiescil "DamnIt!". Po pierwszej probie odpalenia gasnie, po 2 chodzi niecale pol minuty i gasnie nawet z wcisnietym pedalem gazu. Po pol godziny kolejna proba i prawie udana. Pochodzil minute po czym uslyszalem zgrzyt i na tym zakonczylem prace na dzien dzisiajszy:/ I teraz mam pytanie co moglo byc przyczyna? Wg ogledzin dzwigienki itd wygladaja ok. Moze walek zbyt mocno dokrecilem? chociaz mysle ze to niema za bardzo zanczenia:) jutro ustawie wszystko od nowa na znaki itd i sprobuje jeszcze raz...
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Jeśli usłyszałeś zgrzyt to ja bym się martwił. Klucz 19 i spróbuj obrócić wałem. Wykonaj ze trzy pełne obroty wczuwając się w moment sprężania czy silnik nie zatrzymuje się, nie stuka itd. Nasłuchuj czy zgrzyta. Sprawdź oliwę itd. Może smarowanie turbiny masz do bani i stanęła.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
Co ile km wymieniać pasek rozrządu? W plaskaczach robiłem kiedyś, myśle że sobię to zrobie. Na coś mam jeszcze zwracać uwagę oprócz uciekającego kółka o pół ząbka?
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
ja co około 100k km zmineiam komplet z rolkami w sumie juz dwa razy w długim i raz w krótkim
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
po ogledzinach rozrzadu mechanik stwierdzil ze przyczyna mogla byc sprezynka z rolki paska ktorej terazmcs0 pisze:.......

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Rozrząd 2.5D - prośba o manual lub poradę
eeeee....to miałes zle założona rolkę napinającą - spręzyny na obydwu roklach służą tylko do napięcia prawidłowego pasków po założeniu - następnie rolki sa blokowane w pozycji wymuszonej przez sprężynę poprzez śruby rolki dokręcanych w w odpowiedniej kolejnosci (najpierw ustlaajća później na osi obrotu) - po ustawieniu rolki spręzyna przestaje na nią oddziaływać - ja jednym z moich misków na rolce główengo paska mam zdjętą spręzynę wogóle bo przy demontazu kółka balansowego ułamałem występ na pompie wody o który spręzyna jest zaparta - zakładam ja tylko na czas ustawienia rolkimcs0 pisze:po ogledzinach rozrzadu mechanik stwierdzil ze przyczyna mogla byc sprezynka z rolki paska ktorej terazmcs0 pisze:.......tzn slad po niej tylko zostal. Wizualnie wszystko całe ale nie ma sprezania...zaworki do roboty beda:/
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość