Pajero a impreza typu Poland Trophy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: BooBoo » sob lis 07, 2009 8:46 am

Czyli podsumowując - jak wolne mosty to cienkie półośki, połączenie jednego z drugim problematyczne.

Dobra wiadomość o możliwości zmiany nadwozia za słupkiem B. Planuję nieduze obniżenie.

Jak na razie powrót do stanu lepszego niż fabryczny.

Pytanie poboczne - czy wszystkie reduktory miały takie same przełożenia, może tędy uda się je nieco obniżyć ?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: BooBoo » sob lis 07, 2009 8:50 am

Miło, że taki odzew.

Czyli reasumując - jak wolne przełożenia to słabsze półosie.

Możliwość modyfikacji nadwozia za słupkiem B to dobra wiadomość.

Pytanie poboczne - czy reduktory do PI miały takie same przełożenia, może tędy uda sie zwiększyc przełożenie?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: gebels » sob lis 07, 2009 9:04 am

Eskapada pisze: 4,6 = równa się to regularnie palone sprzęgło

na to jest sposób

albo założyć ASB, albo napisać maila do exedy pl (ponieważ nie ma go w polskim katalogu )że chce się zanabyć wzmocnione sprzęgło serii "safari tuff" (przenosi o 50% większe obciążenia niż seryjne, cena nie zabija, jest to kombinacja zwykłej tarczy ze spiekiem i mocniejszy docisk)


ps. swoje "safari tuff" testuje za tydzień :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: BooBoo » sob lis 07, 2009 2:06 pm

Coś nie tak z tym tematem, nie widzę postów poza 1 stroną.

taen piszę w ciemno aby zobaczyć czy zobaczę. :-?


i widzę się pojawił ale powinien tu byc jeszcze post Gebelsa i mój.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: gebels » sob lis 07, 2009 6:28 pm

BooBoo pisze:Coś nie tak z tym tematem, nie widzę postów poza 1 stroną.

taen piszę w ciemno aby zobaczyć czy zobaczę. :-?


i widzę się pojawił ale powinien tu byc jeszcze post Gebelsa i mój.
nie piszemy a parchu więc mody tną :wink: :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: BooBoo » sob lis 07, 2009 9:09 pm

Ciiii bo jeszcze nam więcej wytną :D


Dobra napiszę jeszcze raz.

albo wolny dyfer, albo mocne półosie, a jak wyglada sprawa z 4,9 ? Przy 33 calach reduktor jest za szybki, sprzęglo umiem oszczędzać, ale wykazuje ono już oznaki zmęczenia, zwlaszcza łozysko wyciskowe słychac już wyraźnie, będzie robione. Czy wszystkie reduktory miały to same przełożenie - chyba różnice były tylko w gruchach mostów.

I jakby kto miał linka do fotek tej pojarki z PT z CHL to bym chętnie zobaczył dokąd się można posunąć z cięciem.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: gebels » sob lis 07, 2009 9:20 pm

albo wymieniasz bebechy mostów albo zamawiasz z marks4wd przełożenia do reduktora, ale biorąc pod uwagę koszty to bebechy do mostów sporo tańsze :roll:

ew. trzeba by się zapoznać z manualami i posprawdzać przełożenia skrzyń :roll:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: BooBoo » sob lis 07, 2009 9:29 pm

ta jest - cena koszmar, myślę o przeszczepie z II z blokadą, z wczesnych modeli II chyba nie powinno być dużego problemu.

A manuala to mam ale do 3.0, więc raczej nie znajdę tam informacji.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: Masmo » sob lis 07, 2009 10:19 pm

Eskapada pisze:
bobon pisze: Ja je jednak zamontowałem a blokadę przodu zrobiłem BesterLocker :)21 zobaczymy jak będzie robiła :-?
.
krótko
:)21
Blokada będzie robiła :wink: ........ gorzej z półosiami......
A nie lepiej jeśli już dać jakąś automatyczną blokadę ?? Co prawda do wyboru mamy chyba tylko australijską blokadę LOKKA (Pajero nie występuje w USA ?? :o ).
Ja trochę jeździłem z Lock Rightem w Vitarze z przodu i byłoby to idealne rozwiązanie gdyby nie to że półośki w Vitarze nie dawały rady. Po urwaniu 4 czy 5-ciu dałem sobie spokój i sprzedałem Vitarę. Gdyby jednak okazało się że w Pajero dają radę to taka blokada w przedniej osi robi niesamowicie i o dziwo nawet sprawdza się w szybkościówkach i na śliskim (wystarczy zdjąć nogę z gazu i się rozblokowuje).

BTW jest w Australii Terracan z LOKKĄ z przodu.
Eskapada pisze:.....hoojowe przełożenia 4,6 = równa się to regularnie palone sprzęgło, katowanie reduktora. .....
Posłuchajcie Adasia: Załużcie automat! Z automatem jest całkiem inna jazda w terenie.

BTW Jak to jest z tymi bebechami mostów? Nie daje się pożenić przełożeń z innych modeli silnikowych :o ?? Wymienić mostów od innego modelu ?? Czy mogę założyć most z blokadą z Pajero II ?? :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: gebels » sob lis 07, 2009 11:08 pm

BooBoo pisze:ta jest - cena koszmar, myślę o przeszczepie z II z blokadą, z wczesnych modeli II chyba nie powinno być dużego problemu.

A manuala to mam ale do 3.0, więc raczej nie znajdę tam informacji.
tu masz manuale do Pajero


dziwię się że jeszcze do mnie nie zaglądałeś

www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: BooBoo » ndz lis 08, 2009 9:18 am

zaglądałem, zaglądałem

Dzięki
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: gebels » ndz lis 08, 2009 9:24 am

jak masz w pobliżu jakis oddział WSK to rozbierz reduktor i podjedź to ci dorobią tryby do przełożeń i obrobią to cieplnie (mają do tego maszyny), i wyjdzie o połowe taniej niż marksa
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: BooBoo » ndz lis 08, 2009 10:58 am

WSK nie mam ale mamy taki własny zakładzik - "SIMET" i tam będę musiał uderzyć.

Czyli podsumowując:
Nie sr.amy forsą

Zawieszenie:
polibusze - są
porządne elementy resorujące - są
amortyzatory - sprawa otwarta, 3 letnie standartowe KYB robią jeszcze jako-tako

Silnik - ok
sprzęgło - się kończy, tylko coś do ceramiki w przeprawie to ja nie jestem zbytnio przekonany, ale nie próbowałem
reduktor - tu zmiana przełożeń wg Gebelsa
skrzynia - ok
mosty - przedni - ok
tylny - ok
preferowana wymiana tylnego na taki z blokadą.

Wyciągarka - Monthana 12000 (jest w domu)

Nadwozie
pałąk bezpieczeństwa (obsesyjne nie lubię hamburkowych klatek zewnętrznych)
progi boczne
ewentualne obniżenie budy za słupkiem B (dla własnej przyjemności oglądania autka)

Do przemyślenia -

drugi akumulator
fotele kubełkowe
pełna klatka wewnętrzna
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: gebels » ndz lis 08, 2009 2:58 pm

dodaj do tego sprzęgło Exedy serii "safari tuff" mocniejsze od oryginału o 50%

tu masz jego fotke, przyjrzyj się tarczy dokładnie
Obrazek

a tutaj macie szukajke do tych wzmocnionych sprzęgieł Exedy
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: BooBoo » ndz lis 08, 2009 8:39 pm

Coś Ci się ta wyszukiwajka nie wkleiła

znalazłem to
http://www.exedy.pl/30_6G72_8301_do_910 ... fault.html
ale to standartowe, sądzę, ze i tak mocniejsze niż jakiś "no name"
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: gebels » ndz lis 08, 2009 9:24 pm

Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: bobon » wt maja 11, 2010 6:22 am

Odświeżę temat :-?
Pojechałem na PP i przemyślenia mam następujące:śmiało można startować, orginalny misiek świetnie sobie radzi z konkurencją. Większość mega zmot po nocnym odcinku musiała się ostro serwisować a my poszliśmy sobie spać.Przejechaliśmy bez najmniejszej awarii, na niektórych próbach ludziom opadały szczęki że to misio a tak robi.Było sporo odcinków wspólnych gdzie jechaliśmy razem z extremem i też nie mam żadnych kompleksów, nawet czasami ich objeżdżaliśmy.
Jeśli chodzi o przygotowanie to przede wszystkim auto musi być po dokładnym przeglądzie ,żeby była szansa na przejechanie bez awarii, wyciągarki najlepiej przód i tył ,(tylna kilka razy nam się przydała)
Na następną edycję chcemy poprawić tylko zawias i do walki :)21 :)21
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

tomak74
Posty: 313
Rejestracja: śr mar 26, 2008 7:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: tomak74 » wt maja 11, 2010 8:19 am

miło to słyszeć :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: Flor » wt maja 11, 2010 9:47 am

bobon pisze: Na następną edycję chcemy poprawić tylko zawias i do walki :)21 :)21
i nogi pilota trzeba wzmocnić :wink: moze nie był po przeglądzie :)21

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: bobon » wt maja 11, 2010 9:59 am

Flor na następną edycje już mam gościa z grubszymi nóżkami -Borówa na niego wołają :)21 8)
Mam nadzieję że ani wam ani nam nie przeszkodzą awarię i troszkę powalczymy :)21 :)21
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: Flor » wt maja 11, 2010 10:57 am

bobon pisze:Flor na następną edycje już mam gościa z grubszymi nóżkami -Borówa na niego wołają :)21 8)
Mam nadzieję że ani wam ani nam nie przeszkodzą awarię i troszkę powalczymy :)21 :)21
:)2 i to nie tylko przy barze :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: Damian » wt maja 11, 2010 12:04 pm

kuźwa, połamaliście kulasy mojemu mechaniorowi, teraz mogę być pewien że do końca lata nie skończy mi auta :evil:
domagam się rekompensaty za wymierne straty :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: Karson » wt maja 11, 2010 1:22 pm

jakie ..ście, jakie ..ście? :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: Flor » wt maja 11, 2010 2:49 pm

Damian pisze:kuźwa, połamaliście kulasy mojemu mechaniorowi, teraz mogę być pewien że do końca lata nie skończy mi auta :evil:
domagam się rekompensaty za wymierne straty :)21
raczej wisisz kasę :D teraz jak posadzisz go koło strucla to sam nie ucieknie i z nudów będzie robił :)21

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy

Post autor: Adas » wt maja 11, 2010 5:24 pm

bobon pisze:Flor na następną edycje już mam gościa z grubszymi nóżkami -Borówa na niego wołają :)21 8)
Mam nadzieję że ani wam ani nam nie przeszkodzą awarię i troszkę powalczymy :)21 :)21
Marek miśki się w teren nie nadają :wink: , nie zapomnij przed kolejną edycją kupić Patrola :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości