Pajero a impreza typu Poland Trophy
Moderator: Kosiarz
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Czyli podsumowując - jak wolne mosty to cienkie półośki, połączenie jednego z drugim problematyczne.
Dobra wiadomość o możliwości zmiany nadwozia za słupkiem B. Planuję nieduze obniżenie.
Jak na razie powrót do stanu lepszego niż fabryczny.
Pytanie poboczne - czy wszystkie reduktory miały takie same przełożenia, może tędy uda się je nieco obniżyć ?
Dobra wiadomość o możliwości zmiany nadwozia za słupkiem B. Planuję nieduze obniżenie.
Jak na razie powrót do stanu lepszego niż fabryczny.
Pytanie poboczne - czy wszystkie reduktory miały takie same przełożenia, może tędy uda się je nieco obniżyć ?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Miło, że taki odzew.
Czyli reasumując - jak wolne przełożenia to słabsze półosie.
Możliwość modyfikacji nadwozia za słupkiem B to dobra wiadomość.
Pytanie poboczne - czy reduktory do PI miały takie same przełożenia, może tędy uda sie zwiększyc przełożenie?
Czyli reasumując - jak wolne przełożenia to słabsze półosie.
Możliwość modyfikacji nadwozia za słupkiem B to dobra wiadomość.
Pytanie poboczne - czy reduktory do PI miały takie same przełożenia, może tędy uda sie zwiększyc przełożenie?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Eskapada pisze: 4,6 = równa się to regularnie palone sprzęgło
na to jest sposób
albo założyć ASB, albo napisać maila do exedy pl (ponieważ nie ma go w polskim katalogu )że chce się zanabyć wzmocnione sprzęgło serii "safari tuff" (przenosi o 50% większe obciążenia niż seryjne, cena nie zabija, jest to kombinacja zwykłej tarczy ze spiekiem i mocniejszy docisk)
ps. swoje "safari tuff" testuje za tydzień

Czwarte serce 

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Coś nie tak z tym tematem, nie widzę postów poza 1 stroną.
taen piszę w ciemno aby zobaczyć czy zobaczę.
i widzę się pojawił ale powinien tu byc jeszcze post Gebelsa i mój.
taen piszę w ciemno aby zobaczyć czy zobaczę.

i widzę się pojawił ale powinien tu byc jeszcze post Gebelsa i mój.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
nie piszemy a parchu więc mody tnąBooBoo pisze:Coś nie tak z tym tematem, nie widzę postów poza 1 stroną.
taen piszę w ciemno aby zobaczyć czy zobaczę.
i widzę się pojawił ale powinien tu byc jeszcze post Gebelsa i mój.


Czwarte serce 

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Ciiii bo jeszcze nam więcej wytną
Dobra napiszę jeszcze raz.
albo wolny dyfer, albo mocne półosie, a jak wyglada sprawa z 4,9 ? Przy 33 calach reduktor jest za szybki, sprzęglo umiem oszczędzać, ale wykazuje ono już oznaki zmęczenia, zwlaszcza łozysko wyciskowe słychac już wyraźnie, będzie robione. Czy wszystkie reduktory miały to same przełożenie - chyba różnice były tylko w gruchach mostów.
I jakby kto miał linka do fotek tej pojarki z PT z CHL to bym chętnie zobaczył dokąd się można posunąć z cięciem.

Dobra napiszę jeszcze raz.
albo wolny dyfer, albo mocne półosie, a jak wyglada sprawa z 4,9 ? Przy 33 calach reduktor jest za szybki, sprzęglo umiem oszczędzać, ale wykazuje ono już oznaki zmęczenia, zwlaszcza łozysko wyciskowe słychac już wyraźnie, będzie robione. Czy wszystkie reduktory miały to same przełożenie - chyba różnice były tylko w gruchach mostów.
I jakby kto miał linka do fotek tej pojarki z PT z CHL to bym chętnie zobaczył dokąd się można posunąć z cięciem.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
albo wymieniasz bebechy mostów albo zamawiasz z marks4wd przełożenia do reduktora, ale biorąc pod uwagę koszty to bebechy do mostów sporo tańsze
ew. trzeba by się zapoznać z manualami i posprawdzać przełożenia skrzyń

ew. trzeba by się zapoznać z manualami i posprawdzać przełożenia skrzyń

Czwarte serce 

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
ta jest - cena koszmar, myślę o przeszczepie z II z blokadą, z wczesnych modeli II chyba nie powinno być dużego problemu.
A manuala to mam ale do 3.0, więc raczej nie znajdę tam informacji.
A manuala to mam ale do 3.0, więc raczej nie znajdę tam informacji.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Blokada będzie robiłaEskapada pisze:krótkobobon pisze: Ja je jednak zamontowałem a blokadę przodu zrobiłem BesterLockerzobaczymy jak będzie robiła
![]()
.

A nie lepiej jeśli już dać jakąś automatyczną blokadę



Ja trochę jeździłem z Lock Rightem w Vitarze z przodu i byłoby to idealne rozwiązanie gdyby nie to że półośki w Vitarze nie dawały rady. Po urwaniu 4 czy 5-ciu dałem sobie spokój i sprzedałem Vitarę. Gdyby jednak okazało się że w Pajero dają radę to taka blokada w przedniej osi robi niesamowicie i o dziwo nawet sprawdza się w szybkościówkach i na śliskim (wystarczy zdjąć nogę z gazu i się rozblokowuje).
BTW jest w Australii Terracan z LOKKĄ z przodu.
Posłuchajcie Adasia: Załużcie automat! Z automatem jest całkiem inna jazda w terenie.Eskapada pisze:.....hoojowe przełożenia 4,6 = równa się to regularnie palone sprzęgło, katowanie reduktora. .....
BTW Jak to jest z tymi bebechami mostów? Nie daje się pożenić przełożeń z innych modeli silnikowych





Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
tu masz manuale do PajeroBooBoo pisze:ta jest - cena koszmar, myślę o przeszczepie z II z blokadą, z wczesnych modeli II chyba nie powinno być dużego problemu.
A manuala to mam ale do 3.0, więc raczej nie znajdę tam informacji.
dziwię się że jeszcze do mnie nie zaglądałeś
www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko
Czwarte serce 

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
zaglądałem, zaglądałem
Dzięki
Dzięki
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
jak masz w pobliżu jakis oddział WSK to rozbierz reduktor i podjedź to ci dorobią tryby do przełożeń i obrobią to cieplnie (mają do tego maszyny), i wyjdzie o połowe taniej niż marksa
Czwarte serce 

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
WSK nie mam ale mamy taki własny zakładzik - "SIMET" i tam będę musiał uderzyć.
Czyli podsumowując:
Nie sr.amy forsą
Zawieszenie:
polibusze - są
porządne elementy resorujące - są
amortyzatory - sprawa otwarta, 3 letnie standartowe KYB robią jeszcze jako-tako
Silnik - ok
sprzęgło - się kończy, tylko coś do ceramiki w przeprawie to ja nie jestem zbytnio przekonany, ale nie próbowałem
reduktor - tu zmiana przełożeń wg Gebelsa
skrzynia - ok
mosty - przedni - ok
tylny - ok
preferowana wymiana tylnego na taki z blokadą.
Wyciągarka - Monthana 12000 (jest w domu)
Nadwozie
pałąk bezpieczeństwa (obsesyjne nie lubię hamburkowych klatek zewnętrznych)
progi boczne
ewentualne obniżenie budy za słupkiem B (dla własnej przyjemności oglądania autka)
Do przemyślenia -
drugi akumulator
fotele kubełkowe
pełna klatka wewnętrzna
Czyli podsumowując:
Nie sr.amy forsą
Zawieszenie:
polibusze - są
porządne elementy resorujące - są
amortyzatory - sprawa otwarta, 3 letnie standartowe KYB robią jeszcze jako-tako
Silnik - ok
sprzęgło - się kończy, tylko coś do ceramiki w przeprawie to ja nie jestem zbytnio przekonany, ale nie próbowałem
reduktor - tu zmiana przełożeń wg Gebelsa
skrzynia - ok
mosty - przedni - ok
tylny - ok
preferowana wymiana tylnego na taki z blokadą.
Wyciągarka - Monthana 12000 (jest w domu)
Nadwozie
pałąk bezpieczeństwa (obsesyjne nie lubię hamburkowych klatek zewnętrznych)
progi boczne
ewentualne obniżenie budy za słupkiem B (dla własnej przyjemności oglądania autka)
Do przemyślenia -
drugi akumulator
fotele kubełkowe
pełna klatka wewnętrzna
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
dodaj do tego sprzęgło Exedy serii "safari tuff" mocniejsze od oryginału o 50%
tu masz jego fotke, przyjrzyj się tarczy dokładnie

a tutaj macie szukajke do tych wzmocnionych sprzęgieł Exedy
tu masz jego fotke, przyjrzyj się tarczy dokładnie

a tutaj macie szukajke do tych wzmocnionych sprzęgieł Exedy
Czwarte serce 

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Coś Ci się ta wyszukiwajka nie wkleiła
znalazłem to
http://www.exedy.pl/30_6G72_8301_do_910 ... fault.html
ale to standartowe, sądzę, ze i tak mocniejsze niż jakiś "no name"
znalazłem to
http://www.exedy.pl/30_6G72_8301_do_910 ... fault.html
ale to standartowe, sądzę, ze i tak mocniejsze niż jakiś "no name"
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
już naprawiam błąd
http://www.exedy.com.au/ClutchFinder.aspx
http://www.exedy.com.au/ClutchFinder.aspx
Czwarte serce 

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Odświeżę temat
Pojechałem na PP i przemyślenia mam następujące:śmiało można startować, orginalny misiek świetnie sobie radzi z konkurencją. Większość mega zmot po nocnym odcinku musiała się ostro serwisować a my poszliśmy sobie spać.Przejechaliśmy bez najmniejszej awarii, na niektórych próbach ludziom opadały szczęki że to misio a tak robi.Było sporo odcinków wspólnych gdzie jechaliśmy razem z extremem i też nie mam żadnych kompleksów, nawet czasami ich objeżdżaliśmy.
Jeśli chodzi o przygotowanie to przede wszystkim auto musi być po dokładnym przeglądzie ,żeby była szansa na przejechanie bez awarii, wyciągarki najlepiej przód i tył ,(tylna kilka razy nam się przydała)
Na następną edycję chcemy poprawić tylko zawias i do walki


Pojechałem na PP i przemyślenia mam następujące:śmiało można startować, orginalny misiek świetnie sobie radzi z konkurencją. Większość mega zmot po nocnym odcinku musiała się ostro serwisować a my poszliśmy sobie spać.Przejechaliśmy bez najmniejszej awarii, na niektórych próbach ludziom opadały szczęki że to misio a tak robi.Było sporo odcinków wspólnych gdzie jechaliśmy razem z extremem i też nie mam żadnych kompleksów, nawet czasami ich objeżdżaliśmy.
Jeśli chodzi o przygotowanie to przede wszystkim auto musi być po dokładnym przeglądzie ,żeby była szansa na przejechanie bez awarii, wyciągarki najlepiej przód i tył ,(tylna kilka razy nam się przydała)
Na następną edycję chcemy poprawić tylko zawias i do walki


Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
miło to słyszeć 

Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
i nogi pilota trzeba wzmocnićbobon pisze: Na następną edycję chcemy poprawić tylko zawias i do walki![]()


Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Flor na następną edycje już mam gościa z grubszymi nóżkami -Borówa na niego wołają
Mam nadzieję że ani wam ani nam nie przeszkodzą awarię i troszkę powalczymy



Mam nadzieję że ani wam ani nam nie przeszkodzą awarię i troszkę powalczymy


Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
bobon pisze:Flor na następną edycje już mam gościa z grubszymi nóżkami -Borówa na niego wołają![]()
![]()
Mam nadzieję że ani wam ani nam nie przeszkodzą awarię i troszkę powalczymy![]()


- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
kuźwa, połamaliście kulasy mojemu mechaniorowi, teraz mogę być pewien że do końca lata nie skończy mi auta
domagam się rekompensaty za wymierne straty

domagam się rekompensaty za wymierne straty

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
raczej wisisz kasęDamian pisze:kuźwa, połamaliście kulasy mojemu mechaniorowi, teraz mogę być pewien że do końca lata nie skończy mi auta![]()
domagam się rekompensaty za wymierne straty


Re: Pajero a impreza typu Poland Trophy
Marek miśki się w teren nie nadająbobon pisze:Flor na następną edycje już mam gościa z grubszymi nóżkami -Borówa na niego wołają![]()
![]()
Mam nadzieję że ani wam ani nam nie przeszkodzą awarię i troszkę powalczymy![]()


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości