Brak mocy 2.5 tdi

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: acinski » pt lis 20, 2009 11:43 pm

A da się? Bo przyznam, że nigdy nie ruszałem.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: N2O » pt lis 20, 2009 11:48 pm

Ja mam w parchu zawór od miśka, i wygląda na nie rozbieralny. W ogóle lepiej go zastąpić korkiem, szczególnie jeśli ma się zegar ciśnienia doładowania. On służy tylko do tego aby nie przeładować silnika jak WG padnie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: Masmo » sob lis 21, 2009 12:05 am

acinski pisze:A da się? Bo przyznam, że nigdy nie ruszałem.
No właśnie o to pytałem...

A wogóle zastanawiam się czy są jakieś wiiiiększe turba które by podeszły? Widziałem kiedyś na YT jakiś chyba Norwegów którzy wstawili Turba średnicy wiadra 20L do meroli i zwijali tym asfalt :)21
Ale z tym kręceniem to nakręciłem się na to :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: N2O » sob lis 21, 2009 12:10 am

Jak chcesz większe turbo to poszukaj takiego o takiej samej flanszy do kolektora wydechowego, może być konieczność rzeźby przy zaworze WG(bo w mitsubishi jest on dziwnie montowany - do kolektora). Ktoś kiedyś pisał że założył turbo od 2,8 lub 3,2. tyle że cały czas mu się zawór bezpieczeństwa otwierał.
A jak masz elektroniczną pompę to zwiększenie mocy nie jest takie proste i tanie jak przy mechanicznej.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: acinski » sob lis 21, 2009 12:17 am

Masmo pisze:
acinski pisze:A da się? Bo przyznam, że nigdy nie ruszałem.
No właśnie o to pytałem...

A wogóle zastanawiam się czy są jakieś wiiiiększe turba które by podeszły? Widziałem kiedyś na YT jakiś chyba Norwegów którzy wstawili Turba średnicy wiadra 20L do meroli i zwijali tym asfalt :)21
Ale z tym kręceniem to nakręciłem się na to :)21
Manometr to niegłupia sprawa. Nie wiem dlaczego nie montują go w standardzie. W citroenach był wskaźnik na desce rozdzielczej ale w nowych już ich nie ma a daje obraz tego jak się sprzęt sprawuje.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: Masmo » sob lis 21, 2009 12:20 am

N2O pisze:Jak chcesz większe turbo to poszukaj takiego o takiej samej flanszy do kolektora wydechowego, może być konieczność rzeźby przy zaworze WG(bo w mitsubishi jest on dziwnie montowany - do kolektora). Ktoś kiedyś pisał że założył turbo od 2,8 lub 3,2. tyle że cały czas mu się zawór bezpieczeństwa otwierał.
A jak masz elektroniczną pompę to zwiększenie mocy nie jest takie proste i tanie jak przy mechanicznej.
:)21
U mnie właśnie siedzi turbo od 2,8. Nie mam pojecia gdzie znaleść info jaka turbina by pasowała i dała więcej.

Jak to? Chyba łatwiej zrobić nowy program niż rzeźbić w pompie? Mogę zapodać też box. Generalnie to samo podniesienie ciśnienia powinno dodać koni bo zwiększy sygnał przepływki co spowoduje dolanie paliwa, czy się mylę?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: N2O » sob lis 21, 2009 12:27 am

Sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje w silniku z elektroniczną pompą, nie wiadomo czy czujnik ciśnienia doładowania nie będzie głupiał jak zobaczy za duże ciśnienie(a raczej będzie poza zakresem czujnika).

W mechanicznej pompie sprawa jest bardzo prosta, jak chcesz zwiększyć dawkę paliwa to po prostu obracasz boostpin(jeśli jest taka możliwość) i kręcisz śrubką od dawki paliwa - koszt zerowy.
Warto zainwestować we wskaźnik temperatury spalin(EGT) co by wiedzieć kiedy tłoki zaczynają spływać do miski.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: Masmo » sob lis 21, 2009 9:57 pm

N2O pisze:Sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje w silniku z elektroniczną pompą, nie wiadomo czy czujnik ciśnienia doładowania nie będzie głupiał jak zobaczy za duże ciśnienie(a raczej będzie poza zakresem czujnika).

W mechanicznej pompie sprawa jest bardzo prosta, jak chcesz zwiększyć dawkę paliwa to po prostu obracasz boostpin(jeśli jest taka możliwość) i kręcisz śrubką od dawki paliwa - koszt zerowy.
Warto zainwestować we wskaźnik temperatury spalin(EGT) co by wiedzieć kiedy tłoki zaczynają spływać do miski.
:)21
Czyli zostaje prawdziwy chiptuning ze zmianą poziomu doładowania.... Pytanie czy wogóle jest czujnik doładowania skoro ciśnie sterowane jest strikte mechanicznie bez udziału komutera.

Co do EGT to chyba w klekocie nie ma problemu, czujnik EGT zastępuje spojrzenie w lusterko :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: acinski » ndz lis 22, 2009 11:30 am

Ale tłok wypływający wydechem zobaczysz tylko za dnia :) Tak się zastanawiam czy w dieslu to ma zastosowanie? Diesel ma taką sprawność że spaliny chyba nie osiągają zbyt wysokich temperatur.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: N2O » ndz lis 22, 2009 4:30 pm

Nie wolno przekraczać 700st C przed turbiną, a taką temperaturę można uzyskać bardzo łatwo przesadzając z ilością paliwa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: Masmo » ndz lis 22, 2009 6:15 pm

N2O pisze:Nie wolno przekraczać 700st C przed turbiną, a taką temperaturę można uzyskać bardzo łatwo przesadzając z ilością paliwa.
:)21
Ale grubo przedtem chyba w lusterku zoabaczysz batorego :)21 .
acinski pisze:Ale tłok wypływający wydechem zobaczysz tylko za dnia :) Tak się zastanawiam czy w dieslu to ma zastosowanie? Diesel ma taką sprawność że spaliny chyba nie osiągają zbyt wysokich temperatur.
No właśnie. W dieaslu raczej dymienie jest przeszkodą, stad takie zabawy są dużo bezpieczniejsze niż w beznzynie w której łatwo zrobić aluminiowy deszcz :)21

Myślimy z kolegą o kręceniu naszych Karakanów. Najprostsze jest wstawienia box-a za 100 euro ale ja się trochę obawiam że dość szybko przy niezmienionym ciśnieniu będzie dymił, co innego gdyby tak podnieść ciśnienie z 0,2-0,3 Bara :)21 . Niejeden kieowca plaskacza by się zdziwił :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mjmaly85
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr maja 14, 2008 7:22 pm
Lokalizacja: Szczerców

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: mjmaly85 » pn gru 14, 2009 1:11 pm

Zaprowadziłem pojarke do pompiarza i wymienił mi stworzeń mimo środowy i uszczelnił ją . Na początku szedł jak szalony ale po 70km zrobił się trochę mułowaty , ale ujechałem może jeszcze 5km a on nawet na luzie nie mógł wydusić 3tyś. obrotów.Wlekłem się do domu tak 80km ale było coraz gorzej. po kilku kilomertach pedał w podłodze na luzie a on tylko 2 tyś obr.Na drugi dzień rano odpaliłem go ale nic mu się nie poprawiło.Przy filtrze paliwa ściągłem przewód paliwa który idzie do baku i przedmuchałem go i od razu lepiej .Ale ujechałem 40km i znowu to samo się dzieje. Co może być POMOCY !!
Pojara II 3.0 150 KM 93krótki

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: N2O » pn gru 14, 2009 2:55 pm

Syf w zbiorniku lub brak odpowietrzenia owego.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mjmaly85
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr maja 14, 2008 7:22 pm
Lokalizacja: Szczerców

Re: Brak mocy 2.5 tdi

Post autor: mjmaly85 » wt gru 15, 2009 8:01 pm

N2O pisze:Syf w zbiorniku lub brak odpowietrzenia owego.
:)21
Odpowietrzenie jest w korku wlewu. Czy jest jeszcze jakiś inny odpowietrznik ??
Pojara II 3.0 150 KM 93krótki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości