Brak mocy 2.5 tdi
Moderator: Kosiarz
Re: Brak mocy 2.5 tdi
Ja mam w parchu zawór od miśka, i wygląda na nie rozbieralny. W ogóle lepiej go zastąpić korkiem, szczególnie jeśli ma się zegar ciśnienia doładowania. On służy tylko do tego aby nie przeładować silnika jak WG padnie.


Re: Brak mocy 2.5 tdi
No właśnie o to pytałem...acinski pisze:A da się? Bo przyznam, że nigdy nie ruszałem.
A wogóle zastanawiam się czy są jakieś wiiiiększe turba które by podeszły? Widziałem kiedyś na YT jakiś chyba Norwegów którzy wstawili Turba średnicy wiadra 20L do meroli i zwijali tym asfalt

Ale z tym kręceniem to nakręciłem się na to

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Brak mocy 2.5 tdi
Jak chcesz większe turbo to poszukaj takiego o takiej samej flanszy do kolektora wydechowego, może być konieczność rzeźby przy zaworze WG(bo w mitsubishi jest on dziwnie montowany - do kolektora). Ktoś kiedyś pisał że założył turbo od 2,8 lub 3,2. tyle że cały czas mu się zawór bezpieczeństwa otwierał.
A jak masz elektroniczną pompę to zwiększenie mocy nie jest takie proste i tanie jak przy mechanicznej.

A jak masz elektroniczną pompę to zwiększenie mocy nie jest takie proste i tanie jak przy mechanicznej.

Re: Brak mocy 2.5 tdi
Manometr to niegłupia sprawa. Nie wiem dlaczego nie montują go w standardzie. W citroenach był wskaźnik na desce rozdzielczej ale w nowych już ich nie ma a daje obraz tego jak się sprzęt sprawuje.Masmo pisze:No właśnie o to pytałem...acinski pisze:A da się? Bo przyznam, że nigdy nie ruszałem.
A wogóle zastanawiam się czy są jakieś wiiiiększe turba które by podeszły? Widziałem kiedyś na YT jakiś chyba Norwegów którzy wstawili Turba średnicy wiadra 20L do meroli i zwijali tym asfalt![]()
Ale z tym kręceniem to nakręciłem się na to
Dziadek 2,5TD `98
Re: Brak mocy 2.5 tdi
U mnie właśnie siedzi turbo od 2,8. Nie mam pojecia gdzie znaleść info jaka turbina by pasowała i dała więcej.N2O pisze:Jak chcesz większe turbo to poszukaj takiego o takiej samej flanszy do kolektora wydechowego, może być konieczność rzeźby przy zaworze WG(bo w mitsubishi jest on dziwnie montowany - do kolektora). Ktoś kiedyś pisał że założył turbo od 2,8 lub 3,2. tyle że cały czas mu się zawór bezpieczeństwa otwierał.
A jak masz elektroniczną pompę to zwiększenie mocy nie jest takie proste i tanie jak przy mechanicznej.
Jak to? Chyba łatwiej zrobić nowy program niż rzeźbić w pompie? Mogę zapodać też box. Generalnie to samo podniesienie ciśnienia powinno dodać koni bo zwiększy sygnał przepływki co spowoduje dolanie paliwa, czy się mylę?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Brak mocy 2.5 tdi
Sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje w silniku z elektroniczną pompą, nie wiadomo czy czujnik ciśnienia doładowania nie będzie głupiał jak zobaczy za duże ciśnienie(a raczej będzie poza zakresem czujnika).
W mechanicznej pompie sprawa jest bardzo prosta, jak chcesz zwiększyć dawkę paliwa to po prostu obracasz boostpin(jeśli jest taka możliwość) i kręcisz śrubką od dawki paliwa - koszt zerowy.
Warto zainwestować we wskaźnik temperatury spalin(EGT) co by wiedzieć kiedy tłoki zaczynają spływać do miski.

W mechanicznej pompie sprawa jest bardzo prosta, jak chcesz zwiększyć dawkę paliwa to po prostu obracasz boostpin(jeśli jest taka możliwość) i kręcisz śrubką od dawki paliwa - koszt zerowy.
Warto zainwestować we wskaźnik temperatury spalin(EGT) co by wiedzieć kiedy tłoki zaczynają spływać do miski.

Re: Brak mocy 2.5 tdi
Czyli zostaje prawdziwy chiptuning ze zmianą poziomu doładowania.... Pytanie czy wogóle jest czujnik doładowania skoro ciśnie sterowane jest strikte mechanicznie bez udziału komutera.N2O pisze:Sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje w silniku z elektroniczną pompą, nie wiadomo czy czujnik ciśnienia doładowania nie będzie głupiał jak zobaczy za duże ciśnienie(a raczej będzie poza zakresem czujnika).
W mechanicznej pompie sprawa jest bardzo prosta, jak chcesz zwiększyć dawkę paliwa to po prostu obracasz boostpin(jeśli jest taka możliwość) i kręcisz śrubką od dawki paliwa - koszt zerowy.
Warto zainwestować we wskaźnik temperatury spalin(EGT) co by wiedzieć kiedy tłoki zaczynają spływać do miski.
Co do EGT to chyba w klekocie nie ma problemu, czujnik EGT zastępuje spojrzenie w lusterko

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Brak mocy 2.5 tdi
Ale tłok wypływający wydechem zobaczysz tylko za dnia
Tak się zastanawiam czy w dieslu to ma zastosowanie? Diesel ma taką sprawność że spaliny chyba nie osiągają zbyt wysokich temperatur.

Dziadek 2,5TD `98
Re: Brak mocy 2.5 tdi
Nie wolno przekraczać 700st C przed turbiną, a taką temperaturę można uzyskać bardzo łatwo przesadzając z ilością paliwa.


Re: Brak mocy 2.5 tdi
Ale grubo przedtem chyba w lusterku zoabaczysz batoregoN2O pisze:Nie wolno przekraczać 700st C przed turbiną, a taką temperaturę można uzyskać bardzo łatwo przesadzając z ilością paliwa.

No właśnie. W dieaslu raczej dymienie jest przeszkodą, stad takie zabawy są dużo bezpieczniejsze niż w beznzynie w której łatwo zrobić aluminiowy deszczacinski pisze:Ale tłok wypływający wydechem zobaczysz tylko za dniaTak się zastanawiam czy w dieslu to ma zastosowanie? Diesel ma taką sprawność że spaliny chyba nie osiągają zbyt wysokich temperatur.

Myślimy z kolegą o kręceniu naszych Karakanów. Najprostsze jest wstawienia box-a za 100 euro ale ja się trochę obawiam że dość szybko przy niezmienionym ciśnieniu będzie dymił, co innego gdyby tak podnieść ciśnienie z 0,2-0,3 Bara


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Brak mocy 2.5 tdi
Zaprowadziłem pojarke do pompiarza i wymienił mi stworzeń mimo środowy i uszczelnił ją . Na początku szedł jak szalony ale po 70km zrobił się trochę mułowaty , ale ujechałem może jeszcze 5km a on nawet na luzie nie mógł wydusić 3tyś. obrotów.Wlekłem się do domu tak 80km ale było coraz gorzej. po kilku kilomertach pedał w podłodze na luzie a on tylko 2 tyś obr.Na drugi dzień rano odpaliłem go ale nic mu się nie poprawiło.Przy filtrze paliwa ściągłem przewód paliwa który idzie do baku i przedmuchałem go i od razu lepiej .Ale ujechałem 40km i znowu to samo się dzieje. Co może być POMOCY 

Pojara II 3.0 150 KM 93krótki
Re: Brak mocy 2.5 tdi
Syf w zbiorniku lub brak odpowietrzenia owego.


Re: Brak mocy 2.5 tdi
Odpowietrzenie jest w korku wlewu. Czy jest jeszcze jakiś inny odpowietrznikN2O pisze:Syf w zbiorniku lub brak odpowietrzenia owego.

Pojara II 3.0 150 KM 93krótki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości