Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
pieszczoch
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: pn lis 09, 2009 1:39 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pieszczoch » sob kwie 30, 2011 9:01 pm
Szarbia pisze:Rozrząd 3.5V6 c.d.
Znowu zdejmujemy aluminiowa plyte czolowa. Kolej na srodkowa rolke napinajaca. Napiecie wstępne jest realizowane porzez mimośród. Do obrotu mimośrodu potrzeba oczywiście specjalnego klucza, którego nie mam. Po kilku probach najprostszy sposób zdaje egzamin – klucz francuski.

Obracam ten klucz i blokuje sruba. Oczywiście na czuja w gracach przyzwoitości. Rolka ta ma tez napinacz hydrauliczny, który dziala po odpaleniu silnika.
Znowu sprawdzam katy. Także po obroceniu walu o dwa obroty.
Wszystko pięknie jest tylko jedno ale "napinacz hydrauliczny"
-zastanawiam się dlaczego nie wymieniasz go na nowy(tyle kosztów i roboty)koszt napinacza 340 PLN
a ma wytrzymać 90 tyś km.
-jeżeli go nie cofniesz i nie zabezpieczysz i napniesz pasek na wysuniętym napinaczu po odpaleniu silnika pasek będzie luźny co skończy się rozwaleniem silnika
-to jest samoczynny napinacz hydrauliczny nie mający nic wspólnego z hydrauliką silnika
Reszta relacji
chociaż ja miałem łatwiej ,wymontowałem chłodnice(brak klimy) łatwiejszy dostęp i pogląd.
żółwik II 2.5 td
misio II 3.0 v6 24
smoczurek 3.2 did
Gekon Off-Road Team
-
Igor V8
-

- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Post
autor: Igor V8 » sob kwie 30, 2011 10:47 pm
Szarbia ... aż miło zajrzeć w taki temat

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ...

-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » ndz maja 01, 2011 7:28 am
pieszczoch pisze:...
Racja. Napinacz trzeba wymienic.
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » pt lis 25, 2016 3:13 pm
Fajny temat... tylko bez fotek to chyba na szrot jest...
Zdrapek i poharatka
-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » czw lis 18, 2021 11:09 pm
Gdyby komuś doskwierały drgania w granicach 80-95km/h to jest to najprawdopodobniej tuleja w reduktorze.
Zakupiłem na e-pajero zamiennik tylu reduktora.
Wymiana prosta gdyby się ktoś bal. Całość zajęła mi z wymianą krzyżaków na wale 3h.
Najgorsze jest wykręcenie śruby pod czujńikiem prędkości.
Narobiłem się, a ten czujnik da się wyjąc żabą, małą. W zasadzie żabką.
Wewnątrz jest taka blaszana nie wiem co. Tuleja? Wsuwamy długi śrubokręt od strony wejścia wału i delikatnie pukając młotkiem ją wyklupiemy.
Jeśli boicie się, że olej będzie się lał jak głupi to wystarczy wjechać tyłem na najazdy i wyleci wam może kieliszek.
Robota jest spoko. Podstawowe klucze i powolutku bez pośpiechu zrobi się to samemu.
Jakby coś służę radą. Robiłem to pierwszy raz ale efekt jest mega.
Dziadek 2,5TD `98
-
goralski
-

- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: goralski » wt cze 21, 2022 6:46 am
Czerwony denaturat?

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości