o ja...TomaszRT pisze:Adas reduktor nie zwiększa mocy tylko moment obrotowy na kołach, moc taka sama zawsze jest..
poprawne eksploatowanie Easy Select
Moderator: Kosiarz
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
gratuluję fantazjiwszystkie osobówki jadą 30km/h a ja 80km/h bez stresu bo mam 4h(odnośnie śniegu )!!!

MPII 3.0V6
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
chciałbyś mieć taką fantazję???Wojt00 pisze:gratuluję fantazjiwszystkie osobówki jadą 30km/h a ja 80km/h bez stresu bo mam 4h(odnośnie śniegu )!!!
pojeździj troszkę koleszko to pogadamy.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Ej Schumacher z napędem 4x4 widziałem takich fantastów (czyt. bez wyobraźni) co dosiedli rumaka 4x4 i myśleli że są królami zimowych szos i ich prawa fizyki nie obowiązuję. No ale... do pierwszego razu...polaff pisze:chciałbyś mieć taką fantazję???Wojt00 pisze:gratuluję fantazjiwszystkie osobówki jadą 30km/h a ja 80km/h bez stresu bo mam 4h(odnośnie śniegu )!!!
pojeździj troszkę koleszko to pogadamy.
A propos; skąd wiesz ile jeżdźę MISZCZU? Nie oceniaj i nie krytykuj jak nie wiesz!
MPII 3.0V6
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
po1. nie krytykujęWojt00 pisze:
Ej Schumacher z napędem 4x4 widziałem takich fantastów (czyt. bez wyobraźni) co dosiedli rumaka 4x4 i myśleli że są królami zimowych szos i ich prawa fizyki nie obowiązuję. No ale... do pierwszego razu...
A propos; skąd wiesz ile jeżdźę MISZCZU? Nie oceniaj i nie krytykuj jak nie wiesz!
po2. stary nie jestem ale jakoś od co najmniej pięciu lat robię po 150tyśkm rocznie i nie miałem nawet kolizji z mojej winy więc nie musisz mi o fantazji pisać
po3. mając załączone 4x4 auto na śniegu czy to zbitym czy świeżym prowadzi się rewelacyjnie nawet jeżeli porównuję obydwa moje autka (mondeo całym pakietem systemow bezpieczeństwa czynnego i w pełni mechaniczne pajero na resorze z 1987 roku).
po4 nie piszę o lodzie tylko o śniegu
po5 jeżdżąc dużo się bawię i wiem co robię i na ile mogę sobie pozwolić więc nie pisz mi o swojej fantazji tym bardziej że nie za bardzo mnie ona interesuje.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Ale ze co? Prawde pisze...polaff pisze:o ja...TomaszRT pisze:Adas reduktor nie zwiększa mocy tylko moment obrotowy na kołach, moc taka sama zawsze jest..
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
nie no piszę ale wszyscy wiedzą o co chodziapede pisze:Ale ze co? Prawde pisze...polaff pisze:o ja...TomaszRT pisze:Adas reduktor nie zwiększa mocy tylko moment obrotowy na kołach, moc taka sama zawsze jest..
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Sama esencjaAdas pisze:napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Kajen pisze:Sama esencjaAdas pisze:napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje
moze to tylko moje odczucia, ale z włączonym 4x4 auto jest bardziej "posłuszne" rownież podczas używania kierownicy - skręcania i dużo łatwiej wyprowadzić jest z poślizgu nawet pokusił bym sie o stwierdzenie, że trudniej w poślizg wprowadzić.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
zapięcie 4H zwiększa przyczepność o 50% 
Jedyne co zauważyłem to na 4x4 ABS się później włącza ale wynika to tylko z tego względu ze napęd jest spięty na sztywno i później występują różnice obrotowe kół
A co do tego jak auto reaguje na ruch kierownicą to się nie zgodzę
przy wejściu w ciasny zakręt przód zawsze wyjeżdża i trzeba nadrabiać albo gazem albo hamulcem w zależności od sytuacji
a co do 150 000 rocznie to sobie na szybko w głowie podzieliłem i wychodzi że robisz 416 km dziennie codziennie wiec teoretycznie nie wysiadasz z samochodu

Jedyne co zauważyłem to na 4x4 ABS się później włącza ale wynika to tylko z tego względu ze napęd jest spięty na sztywno i później występują różnice obrotowe kół
A co do tego jak auto reaguje na ruch kierownicą to się nie zgodzę
przy wejściu w ciasny zakręt przód zawsze wyjeżdża i trzeba nadrabiać albo gazem albo hamulcem w zależności od sytuacji
a co do 150 000 rocznie to sobie na szybko w głowie podzieliłem i wychodzi że robisz 416 km dziennie codziennie wiec teoretycznie nie wysiadasz z samochodu

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
poreb pisze:zapięcie 4H zwiększa przyczepność o 50%
Jedyne co zauważyłem to na 4x4 ABS się później włącza ale wynika to tylko z tego względu ze napęd jest spięty na sztywno i później występują różnice obrotowe kół
A co do tego jak auto reaguje na ruch kierownicą to się nie zgodzę
przy wejściu w ciasny zakręt przód zawsze wyjeżdża i trzeba nadrabiać albo gazem albo hamulcem w zależności od sytuacji
a co do 150 000 rocznie to sobie na szybko w głowie podzieliłem i wychodzi że robisz 416 km dziennie codziennie wiec teoretycznie nie wysiadasz z samochodu
Jednego dnia robię 800km (16h pracy) innego robię 150 a jeszcze innego 200 róznie bywa. Prawda jest taka, że 150 tyś w rok to mój rekord, a przecętnie wychodzi około 100-120 tyś rocznie(trochę mnie poniosło).
moim zdaniem lepiej się jeździ po śliskim na 4h. Mi bynajmniej nie reaguje pod ani nad sterownie.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Jazda po sliskim na 2h to samobojstwo...
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Kajen pisze:Jazda po sliskim na 2h to samobojstwo...
albo dobra zabawa.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
a jak to kiedyś się jeździło fiatami 125p i polonezami na całorocznych oponach w zimie,( zimowe opony nie istniały w prl-u) przecież to był napęd 2Hpolaff pisze:Kajen pisze:Jazda po sliskim na 2h to samobojstwo...
albo dobra zabawa.
czy to byli samobójcy - w głowach się Wam poprzewracało od tego 4x4

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Oczywiscie
Jakos sobie nie wyobrazam jazdy po lodzie pajerem na 2h. Ale wtedy była komuna i nikomu nigdzie sie nie spieszyło. A dodam ze ja tez jezdze po sliskim 80 - 100 km/h ale:
1: Wiem ze masa auta i jego zatrymanie to padaka
2: Trzymam dystans do aut jadacych przede mną.
3: Reszta jak polaff ale hektolitry paliwa wypaliłem na poslizgi (a mam gdzie trenowac) wiec znam i czuje auto.

1: Wiem ze masa auta i jego zatrymanie to padaka
2: Trzymam dystans do aut jadacych przede mną.
3: Reszta jak polaff ale hektolitry paliwa wypaliłem na poslizgi (a mam gdzie trenowac) wiec znam i czuje auto.
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
nie pisz tak bo zaraz Cię doświadczony Pan kierowca zwyzywa od bezmyślnych.Kajen pisze:OczywiscieJakos sobie nie wyobrazam jazdy po lodzie pajerem na 2h. Ale wtedy była komuna i nikomu nigdzie sie nie spieszyło. A dodam ze ja tez jezdze po sliskim 80 - 100 km/h ale:
1: Wiem ze masa auta i jego zatrymanie to padaka
2: Trzymam dystans do aut jadacych przede mną.
3: Reszta jak polaff ale hektolitry paliwa wypaliłem na poslizgi (a mam gdzie trenowac) wiec znam i czuje auto.
Popieram w zupełności, zarówno ćwiczenia i zabawę (jedno i to samo




Ważne by wiedzieć co się robi.
A co do prl-u to może za młody jestem by się wypowiadać ale podobno wtedy wszystkiego było za mało wiec może i lodu też nie mieli na drogach bo państwo deficyt ogłosiło na lód...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
Poprzedniej zimy zmierzyłem nawet sobie spalanie na 2h i na 4h na trasie Rawa-Tychy. Wyszło mi 3 litry wiecej na odcinku 245 km. Mały prajs jak za uczucie panowania nad pojazdem... Czas ? Godzina do przodu z 4h. Ale zawsze miałem ta swiadomosc zepascidło wazy dwie tony i jak sobie nie zrobie krzywdy to zrobie komus... Kolejna sprawa to brak mysli (na 2h) "czy aby nie zarzuci"... Tyle o wyzszosci jazdy z dopietym przodem. Teraz o czym ? Wyzszosc SS nad ES ? Darujcie...
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
z hamowaniem moze byc znacznie gorzej niz na 2H. Niektorzy zapominaja o tym ze podczas hamowania i zablokowania przednich kol automatycznie blokuje sie tez tylne za sprawa skrzyni biegow/reduktora. jak ktos ma problemy i obawy podczas jazdy na 2h po sliskim to radze rozwazyc wymiane ogumienia. ciekawe jak sobie radza w zimie dresiarze z forum bmwAdas pisze:napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
kzh pisze:z hamowaniem moze byc znacznie gorzej niz na 2H. Niektorzy zapominaja o tym ze podczas hamowania i zablokowania przednich kol automatycznie blokuje sie tez tylne za sprawa skrzyni biegow/reduktora. jak ktos ma problemy i obawy podczas jazdy na 2h po sliskim to radze rozwazyc wymiane ogumienia. ciekawe jak sobie radza w zimie dresiarze z forum bmwAdas pisze:napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje
Mama ich wozi:P
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
I tym optymistycznym akcentem zakonczmy dalszą dyskusje 

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
myślę że stwierdzenie "bez stresu bo mam 4h" mówi samo za siebie.polaff pisze:
krótko:
Dopóki nie zobaczę czarnego jadę na 4h, wszystkie osobówki jadą 30km/h a ja 80km/h bez stresu bo mam 4h(odnośnie śniegu )!!!

mam nadzieję, że masz skłonność zawyżania swoich "osiągnięć" - że znowu Cię poniosło.
Samochód terenowy z lat 80 nie był konstruowany z myślą o biciu rekordów prędkości na śniegu, na pewno w tych warunkach o niebo lepiej się sprawuje "osobówka" z napędem 4wd wyposażona w aktywne systemy bezpieczeństwa (abs,...) i opony zimowe, zawieszenie wielowahaczowe a nie sztywny most.
Niektórzy też mają poduszki powietrzne, napinacze pirotechniczne i jeżdżą bez stresu .......
(mam Pajero 2 z SS ale nie jeżdżę 80 km/h, jak inni jadą 30, miałem też Pajero 1 i też nie jeździłem, mondeo przerobiłem też [1.6 93 r., 2.0 99r., 1.9 TDi 2008 r. auto służbowe] i audi A4, vw passata syncro, golfa syncro i pare innych terenówek i osobówek)
PS.
To jest moja subiektywna opinia i nikt się z nią nie musi zgadzać, ma również pełne prawo do posiadania swojej opini i prezentowania jej publicznie.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
I tak grunt to nie dac sie zaskoczyc w razie W. I nie spanikowac.
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
deficyt to był raczej na sól do posypywania i taniej wychodziło utrzymywać jdrogi na biało(czytaj na ślisko) - często sypali tzw. szlaką.polaff pisze: A co do prl-u to może za młody jestem by się wypowiadać ale podobno wtedy wszystkiego było za mało wiec może i lodu też nie mieli na drogach bo państwo deficyt ogłosiło na lód...
faktem jest że i pojazdów było o wiele mniej niż teraz ale auta z fso czy fsm to były z napędem 2H

ale ja to młody jestem i mogę się nie znać

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
Re: poprawne eksploatowanie Easy Select
od kilku dni mam reduktor SS w L200
, z centralnym dyfrem stanowczo lepiej się śmiga. Auto bardziej przewidywalne , polecam każdemu 


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość