poprawne eksploatowanie Easy Select

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » pn mar 15, 2010 11:28 pm

TomaszRT pisze:Adas reduktor nie zwiększa mocy tylko moment obrotowy na kołach, moc taka sama zawsze jest..
o ja...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Wojt00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt lis 09, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Elbląg

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Wojt00 » wt mar 16, 2010 12:12 am

wszystkie osobówki jadą 30km/h a ja 80km/h bez stresu bo mam 4h(odnośnie śniegu )!!!
gratuluję fantazji :)2
MPII 3.0V6

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » wt mar 16, 2010 12:34 am

Wojt00 pisze:
wszystkie osobówki jadą 30km/h a ja 80km/h bez stresu bo mam 4h(odnośnie śniegu )!!!
gratuluję fantazji :)2
chciałbyś mieć taką fantazję???

pojeździj troszkę koleszko to pogadamy.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Wojt00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt lis 09, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Elbląg

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Wojt00 » wt mar 16, 2010 5:48 am

polaff pisze:
Wojt00 pisze:
wszystkie osobówki jadą 30km/h a ja 80km/h bez stresu bo mam 4h(odnośnie śniegu )!!!
gratuluję fantazji :)2
chciałbyś mieć taką fantazję???

pojeździj troszkę koleszko to pogadamy.
Ej Schumacher z napędem 4x4 widziałem takich fantastów (czyt. bez wyobraźni) co dosiedli rumaka 4x4 i myśleli że są królami zimowych szos i ich prawa fizyki nie obowiązuję. No ale... do pierwszego razu...
A propos; skąd wiesz ile jeżdźę MISZCZU? Nie oceniaj i nie krytykuj jak nie wiesz!
MPII 3.0V6

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Adas » wt mar 16, 2010 6:22 am

napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » wt mar 16, 2010 8:48 am

Wojt00 pisze:
Ej Schumacher z napędem 4x4 widziałem takich fantastów (czyt. bez wyobraźni) co dosiedli rumaka 4x4 i myśleli że są królami zimowych szos i ich prawa fizyki nie obowiązuję. No ale... do pierwszego razu...
A propos; skąd wiesz ile jeżdźę MISZCZU? Nie oceniaj i nie krytykuj jak nie wiesz!
po1. nie krytykuję
po2. stary nie jestem ale jakoś od co najmniej pięciu lat robię po 150tyśkm rocznie i nie miałem nawet kolizji z mojej winy więc nie musisz mi o fantazji pisać
po3. mając załączone 4x4 auto na śniegu czy to zbitym czy świeżym prowadzi się rewelacyjnie nawet jeżeli porównuję obydwa moje autka (mondeo całym pakietem systemow bezpieczeństwa czynnego i w pełni mechaniczne pajero na resorze z 1987 roku).
po4 nie piszę o lodzie tylko o śniegu
po5 jeżdżąc dużo się bawię i wiem co robię i na ile mogę sobie pozwolić więc nie pisz mi o swojej fantazji tym bardziej że nie za bardzo mnie ona interesuje.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: apede » wt mar 16, 2010 9:00 am

polaff pisze:
TomaszRT pisze:Adas reduktor nie zwiększa mocy tylko moment obrotowy na kołach, moc taka sama zawsze jest..
o ja...
Ale ze co? Prawde pisze...
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » wt mar 16, 2010 9:05 am

apede pisze:
polaff pisze:
TomaszRT pisze:Adas reduktor nie zwiększa mocy tylko moment obrotowy na kołach, moc taka sama zawsze jest..
o ja...
Ale ze co? Prawde pisze...
nie no piszę ale wszyscy wiedzą o co chodzi
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Kajen » wt mar 16, 2010 9:07 am

Adas pisze:napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje
Sama esencja :)2

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » wt mar 16, 2010 9:19 am

Kajen pisze:
Adas pisze:napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje
Sama esencja :)2

moze to tylko moje odczucia, ale z włączonym 4x4 auto jest bardziej "posłuszne" rownież podczas używania kierownicy - skręcania i dużo łatwiej wyprowadzić jest z poślizgu nawet pokusił bym sie o stwierdzenie, że trudniej w poślizg wprowadzić.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: poreb » wt mar 16, 2010 4:09 pm

zapięcie 4H zwiększa przyczepność o 50% :)21

Jedyne co zauważyłem to na 4x4 ABS się później włącza ale wynika to tylko z tego względu ze napęd jest spięty na sztywno i później występują różnice obrotowe kół
A co do tego jak auto reaguje na ruch kierownicą to się nie zgodzę
przy wejściu w ciasny zakręt przód zawsze wyjeżdża i trzeba nadrabiać albo gazem albo hamulcem w zależności od sytuacji

a co do 150 000 rocznie to sobie na szybko w głowie podzieliłem i wychodzi że robisz 416 km dziennie codziennie wiec teoretycznie nie wysiadasz z samochodu :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » wt mar 16, 2010 7:21 pm

poreb pisze:zapięcie 4H zwiększa przyczepność o 50% :)21

Jedyne co zauważyłem to na 4x4 ABS się później włącza ale wynika to tylko z tego względu ze napęd jest spięty na sztywno i później występują różnice obrotowe kół
A co do tego jak auto reaguje na ruch kierownicą to się nie zgodzę
przy wejściu w ciasny zakręt przód zawsze wyjeżdża i trzeba nadrabiać albo gazem albo hamulcem w zależności od sytuacji

a co do 150 000 rocznie to sobie na szybko w głowie podzieliłem i wychodzi że robisz 416 km dziennie codziennie wiec teoretycznie nie wysiadasz z samochodu :)21

Jednego dnia robię 800km (16h pracy) innego robię 150 a jeszcze innego 200 róznie bywa. Prawda jest taka, że 150 tyś w rok to mój rekord, a przecętnie wychodzi około 100-120 tyś rocznie(trochę mnie poniosło).



moim zdaniem lepiej się jeździ po śliskim na 4h. Mi bynajmniej nie reaguje pod ani nad sterownie.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Kajen » wt mar 16, 2010 8:32 pm

Jazda po sliskim na 2h to samobojstwo...

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » wt mar 16, 2010 8:46 pm

Kajen pisze:Jazda po sliskim na 2h to samobojstwo...

albo dobra zabawa.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: okino » wt mar 16, 2010 10:07 pm

polaff pisze:
Kajen pisze:Jazda po sliskim na 2h to samobojstwo...

albo dobra zabawa.
a jak to kiedyś się jeździło fiatami 125p i polonezami na całorocznych oponach w zimie,( zimowe opony nie istniały w prl-u) przecież to był napęd 2H
czy to byli samobójcy - w głowach się Wam poprzewracało od tego 4x4 :wink:
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Kajen » wt mar 16, 2010 10:25 pm

Oczywiscie :) Jakos sobie nie wyobrazam jazdy po lodzie pajerem na 2h. Ale wtedy była komuna i nikomu nigdzie sie nie spieszyło. A dodam ze ja tez jezdze po sliskim 80 - 100 km/h ale:
1: Wiem ze masa auta i jego zatrymanie to padaka
2: Trzymam dystans do aut jadacych przede mną.
3: Reszta jak polaff ale hektolitry paliwa wypaliłem na poslizgi (a mam gdzie trenowac) wiec znam i czuje auto.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » wt mar 16, 2010 10:45 pm

Kajen pisze:Oczywiscie :) Jakos sobie nie wyobrazam jazdy po lodzie pajerem na 2h. Ale wtedy była komuna i nikomu nigdzie sie nie spieszyło. A dodam ze ja tez jezdze po sliskim 80 - 100 km/h ale:
1: Wiem ze masa auta i jego zatrymanie to padaka
2: Trzymam dystans do aut jadacych przede mną.
3: Reszta jak polaff ale hektolitry paliwa wypaliłem na poslizgi (a mam gdzie trenowac) wiec znam i czuje auto.
nie pisz tak bo zaraz Cię doświadczony Pan kierowca zwyzywa od bezmyślnych.

Popieram w zupełności, zarówno ćwiczenia i zabawę (jedno i to samo ;) ) jak i odstępy i masę :)2 :)2 :wink:

Ważne by wiedzieć co się robi.

A co do prl-u to może za młody jestem by się wypowiadać ale podobno wtedy wszystkiego było za mało wiec może i lodu też nie mieli na drogach bo państwo deficyt ogłosiło na lód...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Kajen » wt mar 16, 2010 10:58 pm

Poprzedniej zimy zmierzyłem nawet sobie spalanie na 2h i na 4h na trasie Rawa-Tychy. Wyszło mi 3 litry wiecej na odcinku 245 km. Mały prajs jak za uczucie panowania nad pojazdem... Czas ? Godzina do przodu z 4h. Ale zawsze miałem ta swiadomosc zepascidło wazy dwie tony i jak sobie nie zrobie krzywdy to zrobie komus... Kolejna sprawa to brak mysli (na 2h) "czy aby nie zarzuci"... Tyle o wyzszosci jazdy z dopietym przodem. Teraz o czym ? Wyzszosc SS nad ES ? Darujcie...

kzh

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: kzh » śr mar 17, 2010 2:52 am

Adas pisze:napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje
z hamowaniem moze byc znacznie gorzej niz na 2H. Niektorzy zapominaja o tym ze podczas hamowania i zablokowania przednich kol automatycznie blokuje sie tez tylne za sprawa skrzyni biegow/reduktora. jak ktos ma problemy i obawy podczas jazdy na 2h po sliskim to radze rozwazyc wymiane ogumienia. ciekawe jak sobie radza w zimie dresiarze z forum bmw :)21

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: polaff » śr mar 17, 2010 5:07 am

kzh pisze:
Adas pisze:napędy 4x4 zwiększają przyczepność ,ale przyczepność hamowania nie , więc da się ruszyć szybko na śliskiej nawierzchni ,ale z hamowaniem może być różnie , masa robi swoje
z hamowaniem moze byc znacznie gorzej niz na 2H. Niektorzy zapominaja o tym ze podczas hamowania i zablokowania przednich kol automatycznie blokuje sie tez tylne za sprawa skrzyni biegow/reduktora. jak ktos ma problemy i obawy podczas jazdy na 2h po sliskim to radze rozwazyc wymiane ogumienia. ciekawe jak sobie radza w zimie dresiarze z forum bmw :)21

Mama ich wozi:P
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Kajen » śr mar 17, 2010 7:07 am

I tym optymistycznym akcentem zakonczmy dalszą dyskusje :)21

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: DUDAS » śr mar 17, 2010 11:58 am

polaff pisze:
krótko:

Dopóki nie zobaczę czarnego jadę na 4h, wszystkie osobówki jadą 30km/h a ja 80km/h bez stresu bo mam 4h(odnośnie śniegu )!!!
myślę że stwierdzenie "bez stresu bo mam 4h" mówi samo za siebie. !!
mam nadzieję, że masz skłonność zawyżania swoich "osiągnięć" - że znowu Cię poniosło.
Samochód terenowy z lat 80 nie był konstruowany z myślą o biciu rekordów prędkości na śniegu, na pewno w tych warunkach o niebo lepiej się sprawuje "osobówka" z napędem 4wd wyposażona w aktywne systemy bezpieczeństwa (abs,...) i opony zimowe, zawieszenie wielowahaczowe a nie sztywny most.
Niektórzy też mają poduszki powietrzne, napinacze pirotechniczne i jeżdżą bez stresu .......

(mam Pajero 2 z SS ale nie jeżdżę 80 km/h, jak inni jadą 30, miałem też Pajero 1 i też nie jeździłem, mondeo przerobiłem też [1.6 93 r., 2.0 99r., 1.9 TDi 2008 r. auto służbowe] i audi A4, vw passata syncro, golfa syncro i pare innych terenówek i osobówek)
PS.
To jest moja subiektywna opinia i nikt się z nią nie musi zgadzać, ma również pełne prawo do posiadania swojej opini i prezentowania jej publicznie.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Kajen » śr mar 17, 2010 12:56 pm

I tak grunt to nie dac sie zaskoczyc w razie W. I nie spanikowac.

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: okino » śr mar 17, 2010 3:53 pm

polaff pisze: A co do prl-u to może za młody jestem by się wypowiadać ale podobno wtedy wszystkiego było za mało wiec może i lodu też nie mieli na drogach bo państwo deficyt ogłosiło na lód...
deficyt to był raczej na sól do posypywania i taniej wychodziło utrzymywać jdrogi na biało(czytaj na ślisko) - często sypali tzw. szlaką.
faktem jest że i pojazdów było o wiele mniej niż teraz ale auta z fso czy fsm to były z napędem 2H :wink: co przy oponach wielosezonowych wymagało trochę umiejętności na ubitym śniegu czy wręcz lodzie.
ale ja to młody jestem i mogę się nie znać :cry:
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: poprawne eksploatowanie Easy Select

Post autor: Adas » śr mar 17, 2010 7:00 pm

od kilku dni mam reduktor SS w L200 8) , z centralnym dyfrem stanowczo lepiej się śmiga. Auto bardziej przewidywalne , polecam każdemu :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość