silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Moderator: Kosiarz
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
ma żwawo jechać, nie kopcić, nie tłuc się, równo schodzić z obrotów, wchodzić na obroty, nie mieć wycieków, poobrabianych śrubek itd
jak to wszystko będzie w miarę to i silnik będzie rokujący
jak to wszystko będzie w miarę to i silnik będzie rokujący
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Nie kupować 4d56! Za 2,5tyś kupujesz rozbitka vw , seat lub skoda z silnikiem 1,9tdi-ważne musi być AFN. Robisz przeszczep i masz pojemność 1,9-mniejsze opłaty- spalanie max 10/l w terenie na zwykłej pompie niebojącej się opału, ponad 300nm przy 140km dostępne od samego dołu, silnik młodszy i o połowę lżejszy, diagnostyka pokładowa, brak problemów z rozruchem na mrozie...czekam tylko aż padnie mój... w życiu nie popełniłbym ponownie błędu reanimacji 4D56... A jak widzę ogłoszenia z Allegro 2 tyś za stary silnik z pośrednim wtryskiem a potem posty o diagnostyce na podstawie zdjęcia...........ludzie myślcie!
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
co to jest AFN?Faja pisze:Nie kupować 4d56! Za 2,5tyś kupujesz rozbitka vw , seat lub skoda z silnikiem 1,9tdi-ważne musi być AFN. Robisz przeszczep i masz pojemność 1,9-mniejsze opłaty- spalanie max 10/l w terenie na zwykłej pompie niebojącej się opału, ponad 300nm przy 140km dostępne od samego dołu, silnik młodszy i o połowę lżejszy, diagnostyka pokładowa, brak problemów z rozruchem na mrozie...czekam tylko aż padnie mój... w życiu nie popełniłbym ponownie błędu reanimacji 4D56... A jak widzę ogłoszenia z Allegro 2 tyś za stary silnik z pośrednim wtryskiem a potem posty o diagnostyce na podstawie zdjęcia...........ludzie myślcie!
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Najkorzystniejsza wersja 110 konnego silnika na pompie VP37.co to jest AFN?
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Faja pisze:Nie kupować 4d56! Za 2,5tyś kupujesz rozbitka vw , seat lub skoda z silnikiem 1,9tdi-ważne musi być AFN. Robisz przeszczep i masz pojemność 1,9-mniejsze opłaty- spalanie max 10/l w terenie na zwykłej pompie niebojącej się opału, ponad 300nm przy 140km dostępne od samego dołu, silnik młodszy i o połowę lżejszy, diagnostyka pokładowa, brak problemów z rozruchem na mrozie...czekam tylko aż padnie mój... w życiu nie popełniłbym ponownie błędu reanimacji 4D56... A jak widzę ogłoszenia z Allegro 2 tyś za stary silnik z pośrednim wtryskiem a potem posty o diagnostyce na podstawie zdjęcia...........ludzie myślcie!
znasz kogoś co coś takiego już zmotał

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Ja przeszczepiłem do golfa II. Ale jeździ w okolicy patrol na 35 calowych oponach z silnikiem 1Z (90 koni !) Spotkałem na jakimś rajdzie właściciela i twierdził że płytę łączącą zdłubał sam. I przy takiej samej dynamice spalanie ma mniejsze o ok. 4l.
Ja mam opracowaną metodę na okrojenie elektroniki.
Ja mam opracowaną metodę na okrojenie elektroniki.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Może, może ... ale przyznasz, że wykrzesanie tego samego z 1,9 to nie to samo co z 2,5 - po prostu silnik z większą pojemnością jest mniej obciążony.Faja pisze:I przy takiej samej dynamice spalanie ma mniejsze o ok. 4l.
no i te 4 l to gdzie?? w terenie czy na A4?? Nie wiem jak Ty, ale ja jestem zadowolony, jak 35 km dojazd na "miejsce upalania" + powrót + ok. 30 km w terenie kosztują mnie +/- 1/4 baku

Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
a że się z ciekawości zapytam...
a sprzęgło łod czego? a jak z wałkiem sprzęgłowym ?
bo być może robota więcej wata niż zakup 4d56 ?
a sprzęgło łod czego? a jak z wałkiem sprzęgłowym ?
bo być może robota więcej wata niż zakup 4d56 ?
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
kupić AFNa w rozsądnym stanie to też nie jest łatwa sprawa - a specjalnie młodych to nie ma.Faja pisze:Nie kupować 4d56! Za 2,5tyś kupujesz rozbitka vw , seat lub skoda z silnikiem 1,9tdi-ważne musi być AFN. Robisz przeszczep i masz pojemność 1,9-mniejsze opłaty- spalanie max 10/l w terenie na zwykłej pompie niebojącej się opału, ponad 300nm przy 140km dostępne od samego dołu, silnik młodszy i o połowę lżejszy, diagnostyka pokładowa, brak problemów z rozruchem na mrozie...czekam tylko aż padnie mój... w życiu nie popełniłbym ponownie błędu reanimacji 4D56... A jak widzę ogłoszenia z Allegro 2 tyś za stary silnik z pośrednim wtryskiem a potem posty o diagnostyce na podstawie zdjęcia...........ludzie myślcie!
Jeśli dobrze pamiętam, to AFN waży ok 190kg - zaś waga miśkowego 2.5TDI(4D56) to około 250 kg.
Będzie rzeźba z: płytą pomiędzy silnikiem a skrzynią, sprzęgłem, podstawą filtra oleju/rozrusznikiem, miską olejową(czy aby nie jest z alu?), potencjometrem gazu AFNa, łapami silnika, wiskozą, miejscem na alternator(orginalnie jest chyba tak samo nisko jak w 4D56) i wieloma innymi.
Oczywiście masz rację - 1.9TDI jest jak najbardziej ok i pewnie samochód jeździłby fajnie. Ale jeśli swap zrobić dobrze, a zwłaszcza jeśli zlecić komuś - to koszty wyjdą na poziomie bardzo porządnego remontu 4D56. No chyba, że zrobi się samemu - wtedy pewnie się jakoś opłaci. Prawdę mówiąc zamiast swapu wolałbym za tę kasę wrzucić do pojary silnik 4D56 w wersji 115KM od L200 i trochę go podrzeźbić. Będzie koszernie i jest spora szansa na zero problemów.
Ale to takie moje luźne spostrzeżenia. A najlepiej to pójść w kierunku 3.0V6

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Naturalnie jest to rzeźba i to dość skomplikowana. Zlecić taki przeszczep to tak jak piszesz pewnie koszt astronomiczny. Nie brałem nawet takiej możliwości pod uwagę. Co do wiskozy jest bardzo podobnie umiejscowiona, ale ja bym ją i tak zastąpił elektrykiem. Potencjometr gazu - ja zastosowałem sterowanie linką i umieściłem go dość wysoko choć myślę, że jest hermetyczny. Alternator jest właśnie w górnej części silnika. Miska-nie wiem czy wymagałaby przeróbki. Ten silnik nie jest wysoki. Jeśli nawet jest z alu to pewnie można ją zastąpić stalową ze starszego 1,9. Podstawa oleju-nie bardzo rozumiem w czym przeszkadza. No i nie ważyłem tego silnika osobiście ale jest naprawdę sporo lżejszy od 4d56.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Jeśli dobrze pamiętam - jest kłopot z filtrem oleju i rozrusznikiem żeby się z nimi zmieścić i żeby wszystko wlazło pomiędzy silnik a ramę i skrzynią biegów(obudową sprzęgła). Ostatecznie chyba zakupił podstawę filtra oleju od jakiegoś wzdłużnie montowanego 1.9tdi. Ale to musiałbym zapytać - bo nie jestem pewien czy dobrze pamiętam. Znajomy się do takiego swapu przymierzał(chciał wsadzić 1.9tdi do pajero 1) ale ostatecznie poszła pojarka na części.
A jak przerabiałeś sterowanie AFNa "na linkę"?
A jak przerabiałeś sterowanie AFNa "na linkę"?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Dwa pytankaDamnIt! pisze:Jeśli dobrze pamiętam - jest kłopot z filtrem oleju i rozrusznikiem żeby się z nimi zmieścić i żeby wszystko wlazło pomiędzy silnik a ramę i skrzynią biegów(obudową sprzęgła). Ostatecznie chyba zakupił podstawę filtra oleju od jakiegoś wzdłużnie montowanego 1.9tdi. Ale to musiałbym zapytać - bo nie jestem pewien czy dobrze pamiętam. Znajomy się do takiego swapu przymierzał(chciał wsadzić 1.9tdi do pajero 1) ale ostatecznie poszła pojarka na części.
A jak przerabiałeś sterowanie AFNa "na linkę"?

Co to jest AFN
Jak gdzie kto robi obudowę sprzęgła? i jaki to mniej więcej jest koszt?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
1. AFN to silnik 1.9tdi od VW/Seata o bezpośrednim wtrysku i mocy 110km zrobiony na pompie VP37. Występował w Passatach B5, Sharanach, Golfach 3, Ibizach 2, Toledo, Alhambrach, Audi B5(A4) i C5(A6) i pewnie wielu innych samochodach od VAG. Jest to normalna pompa rotacyjna ale sterowana elektronicznie. Czyli tanio i dobrze.polaff pisze:Dwa pytankaDamnIt! pisze:Jeśli dobrze pamiętam - jest kłopot z filtrem oleju i rozrusznikiem żeby się z nimi zmieścić i żeby wszystko wlazło pomiędzy silnik a ramę i skrzynią biegów(obudową sprzęgła). Ostatecznie chyba zakupił podstawę filtra oleju od jakiegoś wzdłużnie montowanego 1.9tdi. Ale to musiałbym zapytać - bo nie jestem pewien czy dobrze pamiętam. Znajomy się do takiego swapu przymierzał(chciał wsadzić 1.9tdi do pajero 1) ale ostatecznie poszła pojarka na części.
A jak przerabiałeś sterowanie AFNa "na linkę"?
Co to jest AFN
Jak gdzie kto robi obudowę sprzęgła? i jaki to mniej więcej jest koszt?
2. Nie wiem. A do czego chcesz robić obudowę sprzęgła?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
ad.1 Wystarczyło napisać, że to 1,9 TDI VAGDamnIt! pisze:
1. AFN to silnik 1.9tdi od VW/Seata o bezpośrednim wtrysku i mocy 110km zrobiony na pompie VP37. Występował w Passatach B5, Sharanach, Golfach 3, Ibizach 2, Toledo, Alhambrach, Audi B5(A4) i C5(A6) i pewnie wielu innych samochodach od VAG. Jest to normalna pompa rotacyjna ale sterowana elektronicznie. Czyli tanio i dobrze.
2. Nie wiem. A do czego chcesz robić obudowę sprzęgła?

ad.2 pytam z ciekawości bo dziś po silnik jadę i kupuję 4d56 a Wy z taką pasją i przekonaniem (że swap jest prosty jak pier...e) piszecie, że zacząłem wątpić że dobrze robię kupując oryginał (co prawda jak bym miał swapa robić to wolał bym 1,8 TDDI z foki założyć...)

Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
a czemu konkretnie AFN a nie ASV, ten drugi jest identyczny, też na vp37, tylko ma "wieksze" wtryski, przynajmniej taka jest moja wiedza
z mankamentów tego silnika w zastosowaniu terenowym to: większa wrażliwość na paliwo, duża wrażliwość na stan filtra powietrza (przepływomierz), elektronika (ale tu coś mówiliście o pozbyciu się m.in "fly by wire") no i poza tym koncepcja tego silnika to zastosowanie "cywilne" nie wiem ile wytrzyma "pałowany", turbina napewno niewiele bo jest delikatniejsza i do tego ze sterowaniem łopatek.

z mankamentów tego silnika w zastosowaniu terenowym to: większa wrażliwość na paliwo, duża wrażliwość na stan filtra powietrza (przepływomierz), elektronika (ale tu coś mówiliście o pozbyciu się m.in "fly by wire") no i poza tym koncepcja tego silnika to zastosowanie "cywilne" nie wiem ile wytrzyma "pałowany", turbina napewno niewiele bo jest delikatniejsza i do tego ze sterowaniem łopatek.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
ASV i np. AHF też mają 110 koni, ale rozrząd jest prawie trzykrotnie droższy - dłuższy pasek, więcej rolek i pompa wody jest już napędzana tym samym paskiem więc w przypadku jej awarii...a czemu konkretnie AFN a nie ASV
Pompa jest nadal sterowana komputerem bo nie chciałem rezygnować z bardzo pomocnej diagnostyki. Jedynie potencjometr który oryginalnie jest sprzężony z pedałem gazu sterowany jest linką - mniej kombinowania przy pedałach i można go umieścić w dogodnym miejscu.A jak przerabiałeś sterowanie AFNa "na linkę"?
O ile wiem to te kłopoty mają na forum suzuki przy przeszczepie do samuraja. W miśku jest trochę więcej miejsca ale tego nie mierzyłem. Podstawę filtra istotnie można przełożyć.Jeśli dobrze pamiętam - jest kłopot z filtrem oleju i rozrusznikiem żeby się z nimi zmieścić i żeby wszystko wlazło pomiędzy silnik a ramę i skrzynią biegów(obudową sprzęgła).
Przepływomierz nie jest konieczny do pracy tego silnika. Ja go usunąłem. Turbo VNT mam w trzech samochodach-jeden codziennie jeździ po terenie i niema z nimi problemu. Kierownice spalin zapiekają się od środka gdy niewłaściwie użytkujemy samochód, ale w terenie to raczej nie grozi. Ale jak ktoś chce to może wstawić zwykłą turbinę.z mankamentów tego silnika w zastosowaniu terenowym to: większa wrażliwość na paliwo, duża wrażliwość na stan filtra powietrza (przepływomierz), elektronika (ale tu coś mówiliście o pozbyciu się m.in "fly by wire") no i poza tym koncepcja tego silnika to zastosowanie "cywilne" nie wiem ile wytrzyma "pałowany", turbina napewno niewiele bo jest delikatniejsza i do tego ze sterowaniem łopatek
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
eeeeee.....
skoro temat powstał w związku z zakupem silnika 2.5 to może mi pomożecie...?
Kupiłem dziś silnik2.5tdi z 94 roku oczywiście mmc proszę o wskazanie różnic montażowych w stosunku do mojego 87 roku.
Czy świece żarowe będą działać - różnica w systemach grzania nie pamiętam od którego roku był QGS
i jak podłączyć pompę wtryskową bo to chyba najistotniejsze zmiany jakie zauważyłem na pierwszy rzut oka. EGR do zaślepienia a reszta chyba bez zmian (???).
skoro temat powstał w związku z zakupem silnika 2.5 to może mi pomożecie...?
Kupiłem dziś silnik2.5tdi z 94 roku oczywiście mmc proszę o wskazanie różnic montażowych w stosunku do mojego 87 roku.
Czy świece żarowe będą działać - różnica w systemach grzania nie pamiętam od którego roku był QGS
i jak podłączyć pompę wtryskową bo to chyba najistotniejsze zmiany jakie zauważyłem na pierwszy rzut oka. EGR do zaślepienia a reszta chyba bez zmian (???).
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Jeśli u dawcy silnika występowały 2 przekaźniki do grzania świec - to świece są na 6V. Powienno to być wytłoczone na świecach. Ty masz zapewne 12v - więc po prostu przekręć stare świece do tego silnika co go kupiłeś.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
właśnie tego nie sprawdziłem a mój silnik już "poszedł"DamnIt! pisze:Jeśli u dawcy silnika występowały 2 przekaźniki do grzania świec - to świece są na 6V. Powienno to być wytłoczone na świecach. Ty masz zapewne 12v - więc po prostu przekręć stare świece do tego silnika co go kupiłeś.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
a z tą pompą co?
tam jakiś siłownik podciśnieniowy jest chyba od zwiększania obrotów, potencjometr i kilka innych pierdół
tam jakiś siłownik podciśnieniowy jest chyba od zwiększania obrotów, potencjometr i kilka innych pierdół

Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
Nie podłączaj - olej to na ciepło. Świece najprawdopodobniej potrzebował będziesz 12V. Sprawdź jakie masz w "nowym" silniku.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
czyli pompa bez tej dodatkowej "elektroniki" będzie działać normalnie a jedyne co muszę dokupić oprócz rozrządu, oleju i filtra to cztery świece żarowe.DamnIt! pisze:Nie podłączaj - olej to na ciepło. Świece najprawdopodobniej potrzebował będziesz 12V. Sprawdź jakie masz w "nowym" silniku.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
te pierdolniki na pompie są do sterownika klimatyzację i świecami żarowymi, olej je lub wywal jak Cię drażnią , do podłączenia masz czujnik w głowicy do wskaźnika temperatury no i pompę. Co do świec to odkręć jedną i sprawdź jaki na wyryte napięci: 6,2V, 11V, 12V , jak będziesz widział jakie masz to napisz.polaff pisze:czyli pompa bez tej dodatkowej "elektroniki" będzie działać normalnie a jedyne co muszę dokupić oprócz rozrządu, oleju i filtra to cztery świece żarowe.DamnIt! pisze:Nie podłączaj - olej to na ciepło. Świece najprawdopodobniej potrzebował będziesz 12V. Sprawdź jakie masz w "nowym" silniku.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
dobra spoko sprawdzę i dam znać dzięki za wsparcieAdas pisze:te pierdolniki na pompie są do sterownika klimatyzację i świecami żarowymi, olej je lub wywal jak Cię drażnią , do podłączenia masz czujnik w głowicy do wskaźnika temperatury no i pompę. Co do świec to odkręć jedną i sprawdź jaki na wyryte napięci: 6,2V, 11V, 12V , jak będziesz widział jakie masz to napisz.polaff pisze:czyli pompa bez tej dodatkowej "elektroniki" będzie działać normalnie a jedyne co muszę dokupić oprócz rozrządu, oleju i filtra to cztery świece żarowe.DamnIt! pisze:Nie podłączaj - olej to na ciepło. Świece najprawdopodobniej potrzebował będziesz 12V. Sprawdź jakie masz w "nowym" silniku.

jeszcze spytam bo paska nie mam na wzór a kół nie chcę zdejmować rozrząd jest już ten nowszy...?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: silnik diesel 4D56 JAK KUPOWAĆ ?
a ogarniacie, które świece są malowane tuż przy nakrętce na zielono?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość